Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT2-3.4011.26.2018.DS
z 28 lutego 2018 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22 grudnia 2017 r. (data wpływu 15 stycznia 2018 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 stycznia 2018 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych oraz podatku od towarów i usług.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Gmina (Wnioskodawca) jest jednostką samorządu terytorialnego posiadającą osobowość prawną, obowiązaną do realizowania zadań własnych nałożonych przez ustawę z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r., poz. 446, ze zm.). Gmina jest zarejestrowana jako czynny podatnik podatku od towarów i usług VAT. W przypadku wykonywania zadań wynikających z ww. ustaw gmina nie jest uznawana za podatnika podatku VAT, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie umów cywilnoprawnych. Wnioskodawca zamierza realizować projekt … w ramach Programu Ograniczenia Niskiej Emisji dla Gminy X – I etap.

W związku z coraz większym zanieczyszczeniem powietrza w Polsce, najważniejszym celem zadania jest zmniejszenie zagrożenia związanego z niską emisją, poprzez realizację programu ograniczenia niskiej emisji w Gminie X. To jedno z działań naprawczych w ramach programu ochrony powietrza, dotyczące obszaru danej jednostki samorządu terytorialnego, w którym istnieje problem niskiej emisji.

Program zakłada zadania priorytetowe, takie jak zastąpienie stosowanych paliw stałych niskiej jakości paliwami kwalifikowanymi, a także likwidację przestarzałych kotłów węglowych i miałowych.

Jest to powiązane z montażem kotłów spalających węgiel w instalacjach kotłowych małej mocy w sposób kontrolowany z nowoczesnym spalaniem węgla. Ze względu na fakt, że większość pozyskiwanego węgla jest spalana, to jakość spalania powinna być skuteczna i ekonomiczna. Ideą Programu jest zastosowanie termo modernizacji budynków mieszkalnych jako najbardziej efektownych inwestycji w obniżeniu spalanego paliwa podczas ogrzewania budynku.

Program ograniczenia niskiej emisji jest odpowiedzią na potrzeby, wynikające z dbałości o środowisko naturalne na poziomie samorządu lokalnego i podejmowanych przez niego inicjatyw w tym zakresie. Realizacja przedsięwzięcia pozwoli Gminie na rozwój w zakresie ochrony środowiska. Będzie to miało bezpośredni wpływ na poprawę jakości powietrza atmosferycznego poprzez ograniczenie zjawisk tzw. niskiej emisji. Pyły i zanieczyszczenia gazowe oddziałują szkodliwie na zdrowie organizmów żywych, dlatego podjęcie inwestycji, to nie tylko poprawa jakości stanu środowiska, ale także życia i zdrowia mieszkańców Gminy.

Program ograniczenia niskiej emisji obejmuje zaplanowanie działań naprawczych, mających na celu ograniczenie emisji pyłu zawieszonego PM 10 ze źródeł powierzchniowych (indywidualnego ogrzewania).

Program będzie obejmował swoim zakresem przede wszystkim działania dążące do kompleksowej likwidacji istniejących, nieefektywnych źródeł ciepła poprzez wprowadzenie ekologicznych, energooszczędnych urządzeń grzewczych, odnawialnych źródeł energii (biomasa, pompy ciepła i inne). Termomodernizację budynków w zakresie:

  1. docieplenie przegród zewnętrznych;
  2. wymiany stolarki okiennej i drzwiowej.

Można więc w ramach Programu wymienić kocioł/piec na nowy kocioł lub pompę ciepła oraz wymienić okna i drzwi.

Akumulacja rocznych redukcji stężeń składników zanieczyszczeń w dłuższym horyzoncie czasowym ukaże pozytywny wynik działań związanych z ograniczeniem niskiej emisji na terenie gminy oraz w regionie, a przyjęte w Programie założenia powinny przyczynić się do obniżenia stężeń zanieczyszczeń powietrza.

Program dopuszcza zastosowanie urządzeń dowolnego producenta. Decyzję odnośnie wyboru producenta pozostawia się inwestorowi (uczestnikowi zakwalifikowanemu do PONE). Jednakże, aby Program zapewniał osiągnięcie konkretnych efektów ekologicznych, szczegółowe wymagania, głównie jeśli chodzi o kotły na paliwa stałe, będą postawione w Regulaminie. Dotyczy to emisji zanieczyszczeń i sprawności urządzeń. Kotły na paliwo stałe muszą posiadać aktualny certyfikat emisyjno-energetyczny klasy 5 wydany przez akredytowane laboratorium.

Zakres zadania programu ograniczenia niskiej emisji przedstawia się następująco:

  • wymiana starego nieekologicznego źródła ciepła na nowy ekologiczny – 74 szt.;
  • termomodernizacja ścian budynków mieszkalnych – 66 szt.;
  • termomodernizacja stolarki okiennej – 30 szt.;
  • termomodernizacja stolarki drzwiowej – 20 szt.

Zdecydowano o realizacji I etapu Programu w zakresie 190 obiektów.

Dodatkowymi efektami realizacji Programu Ograniczenia Niskiej Emisji jest:

  • wzrost świadomości ekologicznej mieszkańców gminy;
  • wykorzystanie termomodernizacji w stopniu maksymalnym;
  • ograniczenie wykorzystania nieefektywnych źródeł ciepła, zwłaszcza tych korzystających z paliw stałych.

Dofinansowanie to, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, jest dotacją. Środki na dofinansowanie Gmina pozyska z dotacji Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Zgodnie z art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostki samorządu terytorialnego – środki pochodzące z funduszu celowego jakim jest Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – stanowią dochód jednostki samorządu terytorialnego. Celem Programu jest wymiana w indywidualnych budynkach mieszkalnych starych kotłowni węglowych na ekologiczne urządzenia grzewcze, w ramach którego Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przekazuje środki Gminie, na dofinansowanie zadań realizowanych przez Gminę w ramach PONE, co w konsekwencji przyczyni się do zmniejszenia ilości zanieczyszczeń emitowanych do powietrza w wyniku procesów spalania paliw stałych w budynkach mieszkalnych. Dotacja na zmianę sposobu ogrzewania budynku udzielana jest na częściowe pokrycie kosztów zmiany systemu ogrzewania lub na zakup elementów związanych z nowym systemem ogrzewania poniesionych przez Wnioskodawcę i wynosi do 50% kosztów kwalifikowanych w ramach programu przy uwzględnieniu wysokości maksymalnych kosztów jednostkowych i wysokości otrzymanych środków z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wspierających finansowo Gminę w zakresie działań dotyczących wymiany nieekologicznych źródeł ciepła.

O dotację mogą ubiegać się podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych, w szczególności – osoby fizyczne, osoby prawne, przedsiębiorcy. Warunkiem ubiegania się o dotację jest posiadanie tytułu prawnego do budynku/lokalu. Zadanie dotowane jest maksymalnie do 50% poniesionych, udokumentowanych kosztów realizacji zadania. Podstawą wypłaty dotacji będzie umowa, zawarta pomiędzy osobą zakwalifikowaną do Projektu, a Wnioskodawcą. Wypłata dotacji nastąpi po realizacji zadania, na podstawie złożonego wniosku o rozliczenie dotacji oraz po kontroli realizacji zadania.

Środki z budżetu Gminy przekazywane będą jako dotacja celowa bezpośrednio na konto mieszkańca, który przystąpił do programu.

Ustalona wysokość dotacji pochodzącej ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na wykonanie inwestycji stanowi do 50% kosztów inwestycji nie więcej jednak niż:

  • wymiana źródła ciepła – koszt 18 000 zł;
  • wymiana stolarki okiennej – koszt 13 500 zł;
  • wymiana stolarki drzwiowej zewnętrznej – koszt 5 000 zł;
  • termomodernizacja ścian – koszt 15 000 zł.

Koszt projektu wynosi 2 827 000 zł, w tym:

  • dofinansowanie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wynosi 1 413 500 zł, co stanowi 50% wartości projektu;
  • środki własne Inwestora wynoszą 1 413 500 zł, co stanowi 50% wartości projektu.

Realizacja inwestycji odbędzie się w latach 2017-2018, początek prac jest przewidziany na lipiec 2017 r., a koniec na czerwiec 2018 r. Program Ograniczenia Niskiej Emisji jest programem rządowym.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:

  1. Czy przychód osób uprawnionych do otrzymania dofinansowania z budżetu Gminy, jako jednostki samorządu terytorialnego, jest zwolniony z podatku dochodowego od osób fizycznych, zgodnie z przepisem art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
  2. Czy Gmina udzielając dofinansowania zadania, o którym mowa, zobowiązana jest do sporządzenia rocznych informacji o wysokości przychodu PIT-8C dla osób, które otrzymały opisane dofinansowanie (dotacja)?
  3. Czy Gmina X jest zobowiązana naliczyć i odprowadzić podatek VAT od otrzymanego dofinansowania pozyskanego z dotacji Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na realizację projektu … ramach Programu Ograniczenia Niskiej Emisji dla Gminy X – I etap?

Przedmiotem niniejszej interpretacji jest odpowiedź na pytanie oznaczone we wniosku nr 1 i nr 2 dotyczące podatku dochodowego od osób fizycznych, natomiast w zakresie podatku od towarów i usług zostanie wydane zostanie odrębne rozstrzygnięcie.

Zdaniem Wnioskodawcy, przychód mieszkańca z tytułu otrzymanej dotacji z budżetu gminy nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 361, z późn. zm.), zgodnie z którym wolne od podatku dochodowego są dotacje w rozumieniu przepisów ustawy o finansach publicznych otrzymane z budżetu państwa lub budżetu jednostek samorządu terytorialnego.

Wnioskodawca stoi również na stanowisku, że nie istnieje obowiązek sporządzenia informacji według ustalonego wzoru o wysokości przychodu z ww. tytułu (PIT-8C) i przekazania jej w określonym terminie podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, ze względu na to, że w omówionym przypadku mamy do czynienia z dofinansowaniem udzielonym w formie dotacji z budżetu gminy, tj. z przychodem zwolnionym z opodatkowania, na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Podstawową zasadą obowiązującą w przepisach ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 200, z późn. zm.), jest zasada powszechności opodatkowania. W myśl tej zasady, wyrażonej w art. 9 ust. 1 ww. ustawy, opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku. Z treści powołanego przepisu wynika zatem, że opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione przez ustawodawcę w katalogu zwolnień przedmiotowych ustawy bądź, od których zaniechano poboru podatku, w drodze rozporządzenia.

Stosownie do treści art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, źródłami przychodów są również inne źródła, które nie zostały wymienione enumeratywnie w tym artykule.

Na podstawie art. 11 ust. 1 cytowanej ustawy, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19, art. 25b i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

W myśl art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.

Użycie w powyższym przepisie sformułowania „w szczególności”, wskazuje, że definicja przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty i nie ma przeszkód, aby do tej kategorii zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Oznacza to, że przychodem z innych źródeł będzie każde przysporzenie majątkowe, mające konkretny wymiar finansowy, otrzymane jako świadczenie pieniężne, rzeczowe lub też jako świadczenie nieodpłatne, czy częściowo odpłatne.

Stosownie do treści art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – wolne od podatku dochodowego są dotacje, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymane z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego, z zastrzeżeniem ust. 36.

Z powyższego przepisu wynika, że skorzystanie z przedmiotowego zwolnienia podatkowego uzależnione jest od źródła finansowania oraz od tego czy przyznawane świadczenie jest w istocie dotacją w rozumieniu przepisów o finansach publicznych. Aby wypłacone świadczenie korzystało ze zwolnienia przedmiotowego oba warunki wskazane w art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych muszą zostać spełnione łącznie.

Zgodnie z art. 126 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 2077) – dotacje są to podlegające szczególnym zasadom rozliczania środki z budżetu państwa, budżetu jednostek samorządu terytorialnego oraz z państwowych funduszy celowych przeznaczone na podstawie niniejszej ustawy, odrębnych ustaw lub umów międzynarodowych, na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań publicznych.

Na podstawie art. 127 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, dotacje celowe są to środki przeznaczone na finansowanie lub dofinansowanie:

  1. zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami,
  2. ustawowo określonych zadań, w tym zadań z zakresu mecenatu państwa nad kulturą, realizowanych przez jednostki inne niż jednostki samorządu terytorialnego,
  3. bieżących zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego,
  4. zadań agencji wykonawczych, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 3 lit. b),
  5. zadań zleconych do realizacji organizacjom pozarządowym,
  6. kosztów realizacji inwestycji.

Stosownie do art. 221 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku mogą otrzymywać z budżetu jednostki samorządu terytorialnego dotacje celowe na cele publiczne, związane z realizacją zadań tej jednostki, a także na dofinansowanie inwestycji związanych z realizacją tych zadań. Tryb postępowania o udzielenie dotacji na inne zadania niż określone w ustawie, o której mowa w ust. 2, sposób jej rozliczania oraz sposób kontroli wykonywania zleconego zadania określa, w drodze uchwały, organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego, mając na uwadze zapewnienie jawności postępowania o udzielenie dotacji i jej rozliczenia (art. 221 ust. 4 powoływanej ustawy).

W myśl art. 400 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2017 r., poz. 519, z późn. zm.), Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, zwany dalej „Narodowym Funduszem”, jest państwową osobą prawną w rozumieniu art. 9 pkt 14 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 2077).

Natomiast, zgodnie z art. 400 ust. 2 ww. ustawy, wojewódzkie fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej, zwane dalej „wojewódzkimi funduszami”, są samorządowymi osobami prawnymi w rozumieniu art. 9 pkt 14 ustawy, o której mowa w ust. 1

Na podstawie art. 403 ust. 2 ustawy Prawo ochrony środowiska, do zadań własnych gmin należy finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w zakresie określonym w art. 400a ust. 1 pkt 2, 5, 8, 9, 15, 16, 21-25, 29, 31, 32 i 38-42 w wysokości nie mniejszej niż kwota wpływów z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6, stanowiących dochody budżetów gmin, pomniejszona o nadwyżkę z tytułu tych dochodów przekazywaną do wojewódzkich funduszy. Finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej, o którym mowa w ust. 1 i 2, odbywa się w trybie określonym w przepisach odrębnych, z zastrzeżeniem ust. 4-6 (art. 403 ust. 3 ww. ustawy).

Stosownie do treści art. 403 ust. 4 pkt 1 lit. a) ustawy Prawo ochrony środowiska – finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej, o którym mowa w ust. 1 i 2, może polegać na udzielaniu dotacji celowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych z budżetu gminy lub budżetu powiatu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji podmiotów niezaliczonych do sektora finansów publicznych, w szczególności osób fizycznych.

Zgodnie z art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego, z zastrzeżeniem art. 45ba ust. 4, przesłać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że Gmina (Wnioskodawca) jest jednostką samorządu terytorialnego posiadającą osobowość prawną, obowiązaną do realizowania zadań własnych nałożonych przez ustawę z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1875). Wnioskodawca zamierza realizować projekt … realizowany w ramach Programu Ograniczenia Niskiej Emisji dla Gminy X – I etap. Celem Programu jest wymiana w indywidualnych budynkach mieszkalnych starych kotłowni węglowych na ekologiczne urządzenia grzewcze, w ramach którego Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przekazuje środki Gminie, jest dofinansowanie zadań realizowanych przez Gminę w ramach PONE, co w konsekwencji przyczyni się do zmniejszenia ilości zanieczyszczeń emitowanych do powietrza w wyniku procesów spalania paliw stałych w budynkach mieszkalnych. Dofinansowanie to, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, jest dotacją. O dotację mogą ubiegać się podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych, w szczególności – osoby fizyczne, osoby prawne, przedsiębiorcy. Warunkiem ubiegania się o dotację jest posiadanie tytułu prawnego do budynku/lokalu. Zadanie dotowane jest maksymalnie do 50% poniesionych, udokumentowanych kosztów realizacji zadania. Podstawą wypłaty dotacji będzie umowa, zawarta pomiędzy osobą zakwalifikowaną do Projektu, a Wnioskodawcą. Wypłata dotacji nastąpi po realizacji zadania, na podstawie złożonego wniosku o rozliczenie dotacji oraz po kontroli realizacji zadania. Środki te z budżetu Gminy przekazywane będą jako dotacja celowa bezpośrednio na konto mieszkańca, który przystąpił do programu.

Mając na uwadze przedstawiony we wniosku opis zdarzenia przyszłego oraz powołane przepisy prawa, należy uznać, że jeżeli Wnioskodawca – jednostka samorządu terytorialnego – udzieliła ze swoich środków budżetowych dotacji celowych (w rozumieniu ustawy o finansach publicznych) osobom fizycznym na dofinansowanie kosztów związanych z wymianą źródeł ciepła, to u tych osób powstał przychód na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych korzystający ze zwolnienia, wynikającego z treści art. 21 ust. 1 pkt 129 ww. ustawy. W konsekwencji, na Wnioskodawcy nie ciąży obowiązek sporządzenia informacji o wypłaconym stypendium, o przychodach z innych źródeł oraz o niektórych dochodach z kapitałów pieniężnych na druku PIT-8C, o której mowa w art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jednocześnie należy podkreślić, że sytuacja, w której środki pieniężne składające się na udzielaną dotację pochodzą z dotacji udzielonej Gminie przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, nie ma wpływu na możliwość zastosowania zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Istotne jest bowiem wyłącznie to, że udzielona dotacja pochodzi bezpośrednio ze środków budżetu jednostki samorządu terytorialnego (w tym, np. zasilanego dotacjami) i jest dotacją w rozumieniu przepisów ustawy o finansach publicznych.

Wobec powyższego, stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej zdarzenia przyszłego należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w … dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj