Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0115-KDIT3.4011.389.2017.1.WR
z 26 stycznia 2018 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 31 października 2017 r. (data wpływu 29 listopada 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 29 listopada 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Wnioskodawca, osoba fizyczna, polski rezydent podatkowy, prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej RP, jest czynnym podatnikiem VAT, zaś w roku poprzedzającym rok podatkowy uzyskał przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej nieprzekraczające równowartości 250.000 euro. W bieżącym roku podatkowym Wnioskodawca przewiduje, że jego przychód również nie przekroczy ww. wartości. Wnioskodawca nie jest wspólnikiem spółek osobowych, ani cywilnych. Wnioskodawca nie korzysta z opodatkowania kartą podatkową.

Przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest świadczenie usług polegających na przeglądzie technicznym maszyn, dokonywanie ich instalacji w miejscu wskazanym przez klienta, podłączanie maszyny do istniejącej instalacji klienta, uruchomienie, sprawdzenie parametrów i ustawień, skonfigurowanie maszyny do potrzeb klienta, zmiana ustawień fabrycznych, indywidualizacja istotnych warunków przeprowadzania procesu, testowanie maszyny oraz przeszkolenie pracowników klienta w zakresie obsługi instalowanej maszyny lub maszyn. Przegląd techniczny obejmuje sprawdzenie urządzenia pod kątem mechanicznym oraz elektrycznym - sprawdzenie wszystkich punktów kontrolnych. W razie potrzeby Wnioskodawca wykonuje również nowe oprzyrządowanie (elementy formatowe) lub tworzy nowy moduł realizujący dodatkową funkcję. Wszelkie działalnie polegające na powstawaniu nowych elementów, nieprzewidzianych przez konstruktorów urządzeń Wnioskodawca wykonuje z materiałów powierzonych przez klienta. Prace przeprowadzane są zarówno w siedzibie Wnioskodawcy, jak i w miejscu wskazanym przez klienta. Opisane powyżej czynności są wykonywane na maszynach produkcyjnych i pakujących, służących do produkcji wyrobów kosmetycznych i farmaceutycznych. W głównej mierze działalność Wnioskodawcy skupia się na obsłudze i konserwacji maszyn pakujących, których praca polega na umieszczeniu kremu (innej substancji niespożywczej) w tubce, słoiczku, butelce lub saszetce, a następnie zapakowaniu pojedynczych opakowań produktu w kartoniki jednostkowe i zbiorcze.

Wśród obsługiwanych maszyn są również mieszalniki do kremów, powlekarki tabletek itp., a także inne wykorzystywane przy obsłudze produkcji kosmetyków i farmaceutyków. Odbiorcami usług Wnioskodawcy są wyłącznie podmioty prowadzące działalność gospodarczą zaś maszyny, na których są dokonywane prace, stanowią własność tych podmiotów. Wnioskodawca z kolei przy wykonywaniu zleconych zadań posługuje się swoimi narzędziami i własnym sprzętem niezbędnym do wykonania danej usługi.

Świadczone usługi Wnioskodawca zaklasyfikował do grupowania PKWiU 33.12.29 "Usługi naprawy i konserwacji pozostałych maszyn specjalnego przeznaczenia".

Mając powyższe na uwadze, Wnioskodawca uważa, że w opisanym stanie faktycznym uzyskiwany przez Niego przychód może być opodatkowany ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5%.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


Czy w przedstawionym stanie faktycznym przychód uzyskiwany przez Wnioskodawcę z tytułu świadczenia usług naprawy, obsługi i konserwacji urządzeń wykorzystywanych do produkcji i pakowania wyrobów kosmetycznych i farmaceutycznych może być opodatkowany ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych wg stawki 8,5%?


Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2157 z późn. zm.), osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą mogą opłacać zryczałtowany podatek dochodowy w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Żeby podatnik mógł jednak skorzystać ze wskazanej formy opodatkowania powinien spełnić szereg warunków. Ponadto ustawa przewiduje pewne wyłączenia, gdy określone osoby bądź też określone przychody nie mogą być opodatkowane w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.


Stosownie do treści art. 6 ust. 4 tej ustawy, podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności gospodarczej, jeżeli:


  1. w roku poprzedzającym rok podatkowy:


    1. uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 250 000 euro, lub
    2. uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 250 000 euro,


  2. rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej - bez względu na wysokość przychodów.


Jednocześnie w myśl art. 8 ust. 1 ww. ustawy, opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych nie stosuje się do podatników:


  1. opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;
  2. korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;
  3. osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:


    1. prowadzenia aptek,
    2. działalności w zakresie udzielania pożyczek pod zastaw (prowadzenie lombardów),
    3. działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,
    4. prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej w zakresie wolnych zawodów innych niż określone w art. 4 ust. 1 pkt 11,
    5. świadczenia usług wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy,
    6. działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;


  4. wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;
  5. podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:


    1. samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,
    2. w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,
    3. samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka
      -jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach,


  6. rozpoczynających działalność samodzielnie lub w formie spółki, jeżeli podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników, przed rozpoczęciem działalności w roku podatkowym lub w roku poprzedzającym rok podatkowy, wykonywał w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy czynności wchodzące w zakres działalności podatnika lub spółki.


Wnioskodawca w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej spełnia pozytywne przesłanki do uznania, że uzyskiwany przez niego przychód może być opodatkowany w formie ryczałtu. Jednocześnie działalność Wnioskodawcy nie wypełnia żadnej z przesłanek negatywnych wynikających z art. 8 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, bowiem prowadzonej działalności nie sposób zakwalifikować do żadnej z wymienionych powyżej grup, jak również nie została wymieniona w załączniku nr 2 do ustawy. Jeżeli zatem Wnioskodawca dokona stosownego zgłoszenia zamiaru skorzystania z opisanej formy opodatkowania i we właściwym terminie wynikającym z ustawy złoży stosowne oświadczenia do naczelnika właściwego urzędu skarbowego, będzie miał prawo do opodatkowania swoich przychodów podatkiem zryczałtowanym.

Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. b tej ustawy, stawkę 8,5% stosuje się do przychodów z działalności usługowej, (...) z zastrzeżeniem pkt 1, 2, 4 i 5 oraz załącznika nr 2 do ustawy. Oznacza to, że o ile dana działalność usługowa nie jest wskazana jako opodatkowana innymi stawkami (art. 12 ust. 1 pkt 1,2, 4, 5 ww. ustawy) lub wyłączona z opodatkowania (załącznik 2), będzie ona opodatkowana stawką 8,5%. Dla zastosowania właściwej stawki ryczałtu od przychodów z prowadzonej działalności gospodarczej konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU. W art. 4 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy ustawodawca wskazał, że jako działalność usługową należy rozumieć pozarolniczą działalność gospodarczą której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1293 i 1435 oraz z 2009 r. poz. 256 i 1753) wydanym na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1068), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3. Zgodnie z uregulowaniami zawartymi w ww. Rozporządzeniu, działalność gospodarcza Wnioskującego została zaliczona do grupowania 33.12.29 "Usługi naprawy i konserwacji pozostałych maszyn specjalnego przeznaczenia". Zauważyć należy, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług.

Kwalifikacji poszczególnych przychodów ze świadczonych usług do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik.

Mając powyższe na względzie stwierdzić należy, że co do zasady, przychody uzyskiwane przez Wnioskodawcę ze świadczenia usług związanych z naprawą i konserwacją urządzeń do produkcji i pakowania wyrobów kosmetycznych i farmaceutycznych sklasyfikowanych wg PKWiU pod symbolem 33.12.29, będą mogły być opodatkowane 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych określoną w art. 12 ust.1 pkt 3 lit. b) ww. ustawy.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Na wstępie zaznaczyć należy, że niniejsza interpretacja nie rozstrzyga prawidłowości klasyfikacji usług dokonanej przez Wnioskodawcę w świetle PKWiU. Wobec tego została ona wydana przy założeniu, że Wnioskodawca poprawnie zakwalifikował świadczone usługi do odpowiedniego grupowania PKWiU. Tutejszy organ nie jest bowiem uprawniony, w ramach określonych w art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej, do zajmowania stanowiska w zakresie prawidłowości formalnego przyporządkowania towaru lub usługi do grupowania statystycznego.

Jak stanowi art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2157 z późn. zm.), osoby fizyczne osiągające przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej mogą opłacać zryczałtowany podatek dochodowy w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

W myśl art. 6 ust. 1 tej ustawy, opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 14 ustawy o podatku dochodowym, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”.


Art. 6 ust. 4 ww. ustawy stanowi, że podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli:


  1. w roku poprzedzającym rok podatkowy:


    1. uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 250 000 euro, lub
    2. uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 250 000 euro,


  2. rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej - bez względu na wysokość przychodów.


Zgodnie z treścią ustępu 6 ww. artykułu, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych opłacają również podatnicy, którzy w roku poprzedzającym rok podatkowy prowadzili działalność samodzielnie lub w formie spółki, z której przychody były opodatkowane wyłącznie w formie karty podatkowej, lub za część roku były opodatkowane w formie karty podatkowej i za część roku na ogólnych zasadach, a łączne przychody w roku poprzedzającym rok podatkowy nie przekroczyły kwoty 250 000 euro; w tych przypadkach przychody opodatkowane w formie karty podatkowej oblicza się wyłącznie na podstawie wystawionych faktur lub rachunków. Do podatników tych stosuje się odpowiednio przepisy ust. 4 i 5.


Możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych jest uzależniona także od niewystąpienia przesłanek negatywnych, o których mowa w art. 8 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Zgodnie z treścią tego przepisu, opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:


  1. opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;
  2. korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;
  3. osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:


    1. prowadzenia aptek,
    2. działalności w zakresie udzielania pożyczek pod zastaw (prowadzenie lombardów),
    3. działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,
    4. prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej w zakresie wolnych zawodów innych niż określone w art. 4 ust. 1 pkt 11,
    5. świadczenia usług wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy,
    6. działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;


  4. wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;
  5. podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:


    1. samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,
    2. w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,
    3. samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka
  • jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach;


Przepis art. 8 ust. 2 ww. ustawy stanowi, że jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:


  1. wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub
  2. wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym
  • w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.


Zgodnie z brzmieniem art. 8 ust. 3 przedmiotowej ustawy, jeżeli podatnik w roku poprzedzającym rok podatkowy nie uzyskał przychodu z działalności, o której mowa w ust. 1 pkt 3 i 4, traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych z dniem uzyskania przychodów z tych rodzajów działalności i od tego dnia opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

W świetle przywołanych wyżej uregulowań prawnych, opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych nie stosuje się zatem m.in. do podatników osiągających w całości lub części przychody z tytułu świadczenia usług wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym. W załączniku tym, stanowiącym wykaz usług, których świadczenie wyłącza podatnika z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, nie wymieniono wskazanych we wniosku usług sklasyfikowanych według PKWiU z 2008 r. pod symbolem 33.12.29. W pozycji nr 32 załącznik ten obejmuje jednak dział 71 PKWiU: „Usługi architektoniczne i inżynierskie; usługi badań i analiz technicznych”. Z treści wniosku wynika, że Wnioskodawca w ramach prowadzonej przez siebie działalności m.in. dokonuje przeglądów technicznych, obejmujących sprawdzenie maszyn pod kątem mechanicznym i elektrycznym, sprawdza parametry i ustawienia oraz testuje maszyny. Jeżeli którakolwiek z tych lub pozostałych wykonywanych przez Wnioskodawcę czynności w istocie jest usługą, którą należy sklasyfikować wg PKWiU w obrębie ww. działu 71, to nie może On opodatkować przychodów ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.

Zauważyć przy tym należy, iż możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług.

W myśl bowiem art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym, użyte w ustawie określenie „działalność usługowa” oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1293 i 1435 oraz z 2009 r. poz. 256 i 1753) wydanym na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1068 oraz z 2017 r. poz. 60), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Kwalifikacji poszczególnych przychodów ze świadczonych usług do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik. Kwestii tej nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy, zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej.

W przypadku trudności w ustaleniu symbolu PKWiU zainteresowany podmiot może zwrócić się o jego wskazanie i o wydanie opinii do Ośrodka Klasyfikacji i Nomenklatur Urzędu Statystycznego w Łodzi. Powyższe wynika z komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11), zgodnie z którym zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane, według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. b ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5 %, z zastrzeżeniem pkt 1, 2, 4 i 5 oraz załącznika nr 2 do ustawy.

Mając powyższe na względzie stwierdzić należy, że jeżeli w świetle odrębnych przepisów niebędących przepisami prawa podatkowego, a tym samym nie mogących być przedmiotem niniejszej interpretacji indywidualnej, wskazane we wniosku usługi, jakie Wnioskodawca świadczy w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, powinny być sklasyfikowane wg PKWiU z 2008 r. pod symbolem 33.12.29, to przychody uzyskane ze świadczenia tych usług mogą być opodatkowane w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych wg 8,5% stawki uzyskanego przychodu.

Stanowisko Wnioskodawcy uznaje się zatem za prawidłowe przy założeniu, że świadczy On usługi naprawy i konserwacji sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 33.12.29 oraz poza usługami wskazanymi we wniosku nie świadczy innych usług, które wyłączają podatnika z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych. W przypadku, gdyby Wnioskodawca świadczył usługi wyszczególnione w dziale 71 PKWiU: „Usługi architektoniczne i inżynierskie; usługi badań i analiz technicznych”, podlegałby wyłączeniu z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.


Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:


  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania interpretacji.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy, ul. Jana Kazimierza 5, 85-035 Bydgoszcz, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj