Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB3-3.4013.247.2018.1.MAZ
z 17 grudnia 2018 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2018 r., poz. 800, ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 15 października 2018 r. (data wpływu – 19 października 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie możliwości korzystania ze zwolnienia od akcyzy dla alkoholu etylowego skażonego, zawartego w wyrobie biobójczym, w przypadku zlecenia przepakowania tego wyrobu poza składem podatkowym – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 października 2018 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie możliwości korzystania ze zwolnienia od akcyzy dla alkoholu etylowego skażonego, zawartego w wyrobie biobójczym, w przypadku zlecenia przepakowania tego wyrobu poza składem podatkowym.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca – … Sp. z o.o. (dalej jako: „Wnioskodawca” lub „Spółka”), wnioskujący o wydanie IITP (dalej jako: „interpretacja indywidualna”), produkuje wyrób biobójczy pod nazwą … (dalej jako: „Wyrób biobójczy”), zarejestrowany w aktualnym rejestrze wyrobów biobójczych [winno być: „Wykazie Produktów Biobójczych” – przypis Organu] pod nr … z dnia ..., prowadzonym przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, na podstawie umowy handlowej, dla klienta będącego podmiotem odpowiedzialnym za produkt, w myśl ustawy o produktach biobójczych, na zasadach wyłączności. Przy czym Spółka wnioskująca o wydanie interpretacji indywidualnej jest podmiotem odpowiedzialnym za wprowadzanie produktu do obrotu w zakresie ustawy o podatku akcyzowym.

W skład tego Wyrobu biobójczego wchodzi między innymi odpowiednio skażony alkohol etylowy, na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym, w trybie art. 32 ust. 3 pkt 8 - tj. działając jako podmiot zużywający w składzie podatkowym, gdzie alkohol etylowy skażony jest metodą wskazaną w § 4 pkt 3 rozporządzenia MF (Dz.U. 2017 r., poz. 1691) w sprawie dokumentu dostawy, warunków i sposobu zwrotu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie oraz środków skażających alkohol etylowy, tj. przez dodanie alkoholu izopropylowego (IPA) w ilości 10 litrów na 100 dm3 100% vol. alkoholu etylowego, który to alkohol etylowy jest zwolniony z podatku akcyzowego w związku z jego przeznaczeniem, tj. jego zastosowaniem jak wyżej opisano do produkcji zarejestrowanego Wyrobu biobójczego.

Obecnie oraz w przyszłości Wyrób biobójczy wytwarzany jest i będzie wytwarzany do stanu wyrobu gotowego wyłącznie w składzie podatkowym wnioskującej Spółki, na zasadach podmiotu zużywającego, w tym spełniając warunki klasyfikacji, oznakowania i pakowania substancji i mieszanin zgodnie z rozporządzeniem PE i Rady (WE) nr 1272/2008 z 16.12.2008 r.

Wprowadzenie do obrotu następuje i będzie następować w przyszłości po spakowaniu wyrobu w pojemniki wskazane w rejestrze wyrobów biobójczych dla odpowiedniego produktu, tj.: kontener (polietylen dużej gęstości (HDPE), polipropylen (PP)) poprzez przekazanie tego wyrobu podmiotowi trzeciemu, w trybie przemieszczenia produktu w systemie Sent, w celu jego przepakowania w mniejsze pojemniki. Należy podkreślić, że dostawa gotowego Wyrobu biobójczego do podmiotu trzeciego – przepakowującego – będzie następować w pojemnikach (kontenerach) wymienionych w rejestrze wyrobów biobójczych. Podmiot trzeci – przepakowujący – również będzie dokonywał przepakowywania zgodnie z wyżej wymienionymi warunkami klasyfikacji, oznakowania i pakowania substancji i mieszanin zgodnie z rozporządzeniem PE i Rady (WE) nr 1272/2008 z 16.12.2008 r., do pojemników opisanych w aktualnym rejestrze wyrobów biobójczych [winno być: „Wykazie Produktów Biobójczych” – przypis Organu] pod nr … z dnia ... prowadzonym przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych w ramach otrzymanego zezwolenia - rejestracji produktu.

Ponadto w czasie czynności przepakowywania wyrób będzie pozostawał własnością Spółki wnioskującej o wydanie interpretacji indywidualnej.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy Wnioskodawca poza własnym składem podatkowym może zlecić podmiotowi trzeciemu, nieposiadającemu prawa do prowadzenia składu podatkowego oraz niebędącemu podmiotem zużywającym, przepakowanie wyrobu gotowego zapakowanego w opakowanie typu kontener, zarejestrowane w ww. rejestrze, do innych pojemników wskazanych w ww. rejestrze wyrobów biobójczych, tj.:

  • butelka (polietylen dużej gęstości (HDPE), polipropylen (PP), polichlorek winylu (PCV), poli(tereftalan etylenu) (PET)),
  • kanister (polietylen dużej gęstości - HDPE), polipropylen (PP), polichlorek winylu (PCV), poli(tereftalan etylenu) (PET)),
  • worek (polietylen małej gęstości (LDPE), polipropylen (PP)),
  • beczka (polietylen dużej gęstości (HDPE), polipropylen (PP)),

nie naruszając warunków zwolnienia alkoholu etylowego, zawartego w przedmiotowym Wyrobie biobójczym, z zapłaty podatku akcyzowego?

Zdaniem Wnioskodawcy, zarówno art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym, jak i § 4 pkt 3 rozporządzenia MF w sprawie dokumentu dostawy, warunków i sposobu zwrotu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie oraz środków skażających alkohol etylowy (Dz.U. 2017, poz. 1691), nie ogranicza prawa do zwolnienia z podatku akcyzowego w zależności od sposobu pakowania wyrobu gotowego. Wyżej wskazane przepisy uzależniają prawo do zwolnienia wyłącznie od prawidłowego skażenia alkoholu etylowego zawartego w wyrobie i spełnianiu warunków dla prawidłowego prowadzenia składu podatkowego oraz przeznaczeniu wyrobu do celów biobójczych zgodnie z rejestracją produktu, a w szczególności nie do wykorzystania dla celów konsumpcji spożywczej.

Natomiast zgodnie z art. 3 pkt 9 ustawy o produktach biobójczych z dnia 13 września 2002 r., wprowadzenie do obrotu oznacza dostarczenie produktu biobójczego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zarówno odpłatne, jak i nieodpłatne, a także przechowywanie bądź składowanie produktu biobójczego po jego dostarczeniu, oprócz przechowywania bądź składowania w składzie celnym albo w celu pozbycia się produktu biobójczego.

W związku z powyższym wydanie nieodpłatne Wyrobu biobójczego w kontenerach ze składu podatkowego wnioskującej spółki w celu przepakowania tego wyrobu przez podmiot trzeci w inne, mniejsze pojemniki, gdzie wszystkie pojemniki, w których przechowywany będzie produkt, na każdym etapie dostaw zostały zarejestrowane w rejestrze wyrobów biobójczych, wypełnia warunki art. 3 pkt 9 ustawy o produktach biobójczych, o wprowadzeniu wyrobu biobójczego na rynek.

Podsumowując, zdaniem wnioskującej Spółki Wyrób biobójczy będzie wprowadzany na rynek już z chwilą jego przekazania ze składu podatkowego Wnioskodawcy do podmiotu trzeciego, celem przepakowania zarówno w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym jak i ustawy o produktach biobójczych, w związku z czym wypełnione będą wszelkie przesłanki do zwolnienia z podatku akcyzowego alkoholu etylowego zawartego w takim Wyrobie biobójczym.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz.U. z 2018 r., poz. 1114, ze zm.; dalej jako: „ustawa”) – ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej „akcyzą”, wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.

Stosownie do art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe, susz tytoniowy, płyn do papierosów elektronicznych oraz wyroby nowatorskie, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

Pod pozycją 17 załącznika nr 1 do ustawy, pod kodem CN 2207, został wymieniony alkohol etylowy nieskażony o objętościowej mocy alkoholu 80% obj. lub większej; alkohol etylowy i pozostałe wyroby alkoholowe, o dowolnej mocy, skażone.

Do napojów alkoholowych w rozumieniu ustawy zalicza się alkohol etylowy, piwo, wino, napoje fermentowane oraz wyroby pośrednie – art. 92 ustawy.

Zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy, do alkoholu etylowego w rozumieniu ustawy zalicza się wszelkie wyroby o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% objętości, objęte pozycjami CN 2207 i 2208, nawet jeżeli są to wyroby stanowiące część wyrobu należącego do innego działu Nomenklatury Scalonej.

Produkcją alkoholu etylowego w rozumieniu ustawy jest wytwarzanie, przetwarzanie, oczyszczanie, skażanie lub odwadnianie alkoholu etylowego, a także jego rozlew - art. 93 ust. 2 ustawy.

W myśl art. 2 ust. 1 pkt 22 lit. a ustawy, podmiot zużywający to podmiot, mający miejsce zamieszkania, siedzibę lub miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju, który wyroby akcyzowe objęte zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie zużywa na cele uprawniające do zwolnienia.

Stosownie do art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy, przedmiotem opodatkowania akcyzą jest produkcja wyrobów akcyzowych.

Zgodnie z art. 8 ust. 2 pkt 1 ustawy, przedmiotem opodatkowania akcyzą jest również użycie wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie albo określoną stawką akcyzy związaną z ich przeznaczeniem, jeżeli ich użycie:

  1. było niezgodne z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy albo zastosowania tej stawki akcyzy lub
  2. nastąpiło bez zachowania warunków uprawniających do zwolnienia od akcyzy albo zastosowania tej stawki akcyzy.

Przedmiotem opodatkowania akcyzą jest również zużycie napojów alkoholowych, o których mowa w art. 32 ust. 4 pkt 2 i 3, przez podmiot zużywający – art. 8 ust. 4 pkt 2 ustawy.

Jeżeli w stosunku do wyrobu akcyzowego powstał obowiązek podatkowy w związku z wykonaniem jednej z czynności, o których mowa w ust. 1, to nie powstaje obowiązek podatkowy na podstawie innej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą, jeżeli kwota akcyzy została, po zakończeniu procedury zawieszenia poboru akcyzy, określona lub zadeklarowana w należnej wysokości, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej – art. 8 ust. 6 ustawy.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy, obowiązek podatkowy powstaje z dniem wykonania czynności lub zaistnienia stanu faktycznego podlegających opodatkowaniu akcyzą, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej.

Podatnikiem akcyzy jest osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która dokonuje czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą lub wobec której zaistniał stan faktyczny podlegający opodatkowaniu akcyzą - art. 13 ust. 1 ustawy.

W myśl art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy, zwalnia się od akcyzy ze względu na przeznaczenie również alkohol etylowy skażony środkami skażającymi, określonymi przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych spośród środków dopuszczonych do skażania alkoholu etylowego na podstawie przepisów wydanych na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2001 r. o wyrobie alkoholu etylowego oraz wytwarzaniu wyrobów tytoniowych (Dz.U. z 2015 r. poz. 103 i 1893), i wykorzystywany do produkcji produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi - wyłącznie w przypadkach, o których mowa w ust. 3 pkt 1 lub 8, jeżeli spełnione są warunki, o których mowa w ust. 5-13; w przypadku podmiotu zużywającego zwolnienie od akcyzy dotyczy ilości nieprzekraczających dopuszczalnych norm zużycia, o których mowa w art. 85 ust. 1 pkt 2 lit. b oraz ust. 2 pkt 3.

Stosownie do art. 32 ust. 3 pkt 8 ustawy, zwolnienie do akcyzy wyrobów stosuje się w przypadku ich zużycia przez podmiot prowadzący skład podatkowy występujący jako podmiot zużywający.

Natomiast zgodnie z art. 32 ust. 5-11 ustawy:

5. warunkiem zwolnień od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na ich przeznaczenie jest również:

  1. objęcie wyrobów akcyzowych będących przedmiotem zwolnienia zabezpieczeniem akcyzowym lub w przypadku importu - zabezpieczeniem złożonym w trybie stosowanym przy zabezpieczeniu należności celnych na podstawie przepisów prawa celnego, złożonym przez, odpowiednio: podmiot prowadzący skład podatkowy, podmiot pośredniczący lub zarejestrowanego odbiorcę, z wyłączeniem zarejestrowanego odbiorcy posiadającego zezwolenie na jednorazowe nabycie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca, w wysokości zobowiązania podatkowego mogącego powstać w przypadku użycia tych wyrobów niezgodnie z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy lub naruszenia warunków zwolnienia - do czasu potwierdzenia odbioru wyrobów akcyzowych przez, odpowiednio: podmiot zużywający lub podmiot pośredniczący; warunek ten nie dotyczy sytuacji, o której mowa w ust. 3 pkt 4 lub 8;
  2. dołączenie do przemieszczanych wyrobów akcyzowych dokumentu dostawy;
  3. (uchylony).

6. Warunkiem zwolnień od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na ich przeznaczenie w przypadkach, o których mowa w ust. 3 pkt 1, 3 i 5, jest ponadto przedstawienie przez mający miejsce zamieszkania, siedzibę lub miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju podmiot zużywający prowadzący działalność gospodarczą z użyciem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie podmiotowi dostarczającemu te wyroby akcyzowe, pisemnego potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia rejestracyjnego, o którym mowa w art. 16 ust. 3.

7. (uchylony).

8. (uchylony).

9. (uchylony).

10. Dokument dostawy, na podstawie którego przemieszczane są wyroby akcyzowe objęte zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, może być zastąpiony przez inny dokument, w przypadku gdy dokument ten zawiera takie same dane, jakie są wymagane dla dokumentu dostawy i znajduje swoją podstawę w porozumieniach międzynarodowych lub w przepisach prawa Unii Europejskiej. Do dokumentu zastępującego dokument dostawy, stosuje się odpowiednio przepisy o dokumencie dostawy.

11. Odbierający wyroby akcyzowe zwolnione od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie jest obowiązany do potwierdzenia odbioru tych wyrobów na dokumencie dostawy.

W myśl art. 38 ust. 1 pkt 3 ustawy, minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, środki skażające, o których mowa w art. 32 ust. 4 pkt 2, ich ilość oraz warunki stosowania, uwzględniając konieczność zapewnienia skutecznego funkcjonowania zwolnień od akcyzy, właściwej kontroli oraz przepływu informacji dotyczących wyrobów zwolnionych od akcyzy i wyrobów akcyzowych opodatkowanych zerową stawką akcyzy ze względu na ich przeznaczenie. Na podstawie powyższej delegacji ustawowej wydane zostało rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2015 r. w sprawie dokumentu dostawy, warunków i sposobu zwrotu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie oraz środków skażających alkohol etylowy (Dz.U. z 2017 r., poz. 1691; dalej jako: „rozporządzenie”).

Na podstawie § 4 pkt 3 rozporządzenia, środkiem skażającym, o którym mowa w art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy, służącym do stosowania zwolnień od akcyzy, jest mieszanina alkoholu izopropylowego 2000 ml i benzoesanu denatonium 1 g lub alkoholu tert-butylowego 78 g i ben-zoesanu denatonium 1 g lub alkohol izopropylowy 10 000 ml, w ilości minimalnej na 1 hl alkoholu 100% vol, w przypadku produkcji produktów biobójczych:

  1. wpisanych do Wykazu Produktów Biobójczych, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o produktach biobójczych (Dz. U. poz. 1926 oraz z 2016 r. poz. 2003), lub
  2. których substancje czynne zostały wpisane do unijnego wykazu zatwierdzonych substancji czynnych, o którym mowa w art. 9 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 528/2012 z dnia 22 maja 2012 r. w sprawie udostępniania na rynku i stosowania produktów biobójczych (Dz. Urz. UE L 167 z 27.06.2012, str. 1, z późn. zm.), albo których substancje czynne zostały wymienione w części I(3) załącznika II rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) nr 1062/2014 z dnia 4 sierpnia 2014 r. w sprawie programu pracy, którego celem jest systematyczne badanie wszystkich istniejących substancji czynnych zawartych w produktach biobójczych, o których mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 528/2012 (Dz. Urz. UE L 294 z 10.10.2014, str. 1, z późn. zm.), i które nie będą sprzedawane na terytorium kraju

-spełniających warunki rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1272/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie klasyfikacji, oznakowania i pakowania substancji i mieszanin, zmieniającego i uchylającego dyrektywy 67/548/EWG i 1999/45/WE oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 1907/2006 (Dz. Urz. UE L 353 z 31.12.2008, str. 1, z późn. zm.), gdy spełnienie tych warunków jest wymagane dla tych produktów biobójczych.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca produkuje w składzie podatkowym, na rzecz podmiotu zlecającego, Wyrób biobójczy zarejestrowany w Wykazie Produktów Biobójczych, zawierający alkohol etylowy skażony, korzystający ze zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy, w przypadku określonym w art. 32 ust. 3 pkt 8 ustawy. Alkohol etylowy skażony został metodą wskazaną w § 4 pkt 3 rozporządzenia. Wytworzony Wyrób biobójczy zapakowany w kontenery będzie następnie przekazywany poza skład podatkowy do podmiotu trzeciego, który rozlewa ten wyrób do mniejszych pojemników, opisanych w aktualnym Wykazie produktów Biobójczych.

Wątpliwości Spółki dotyczą możliwości korzystania ze zwolnienia od akcyzy dla alkoholu etylowego skażonego, zawartego w Wyrobie biobójczym, w przypadku zlecenia przepakowania tego wyrobu do mniejszych pojemników poza składem podatkowym.

Jak wskazał Wnioskodawca w opisie zdarzenia przyszłego, wytwarzany przez Spółkę w składzie podatkowym wyrób biobójczy zawiera alkohol etylowy skażony, korzystający ze zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy, co oznacza, że alkohol ten:

  • został zużyty przez podmiot zużywający (Wnioskodawcę),
  • został prawidłowo skażony metodą wskazaną w § 4 pkt 3 rozporządzenia,
  • został wykorzystany do produkcji produktu nieprzeznaczonego do spożycia przez ludzi.

Ponadto produkcja przez Wnioskodawcę Wyrobu biobójczego, jak oświadczyła Spółka, spełnia warunki rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1272/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie klasyfikacji, oznakowania i pakowania substancji i mieszanin, zmieniającego i uchylającego dyrektywę 67/548/EWG i 1999/45/WE oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 1907/2006 (Dz. Urz. UE L 353 z 31.12.2008, str. 1, z późn. zm. 5; dalej jako: „rozporządzenie nr 1272/2008”). Wyrób biobójczy będzie przepakowywany do mniejszych opakowań, opisanych w Wykazie Produktów Biobójczych, z zachowaniem przez podmiot trzeci (podmiot przepakowujący) warunków rozporządzenia nr 1272/2008.

Zatem Wnioskodawca, wyprowadzając ze składu podatkowego Wyrób biobójczy, zawierający alkohol etylowy skażony środkami skażającymi wskazanymi w § 4 pkt 3 rozporządzenia, spełniający warunki klasyfikacji, oznakowania i pakowania substancji i mieszanin zgodnie z rozporządzeniem nr 1272/2008, spełnia przesłanki do zastosowania zwolnienia od akcyzy dla alkoholu etylowego zawartego w tym Wyrobie. Ze składu podatkowego bowiem będzie w istocie wyprowadzany i wprowadzany równocześnie na rynek, wyrób gotowy zawierający skażony alkohol etylowy korzystający ze zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy. Wszelkie dalsze czynności rozlewu Wyrobu biobójczego poza składem podatkowym, zgodne z powyższymi warunkami klasyfikacji, oznakowania i pakowania substancji i mieszanin stosownie do rozporządzenia nr 1272/2008, do pojemników wskazanych w aktualnym Wykazie Produktów Biobójczych, zlecane przez Wnioskodawcę podmiotowi trzeciemu, nie będą wywoływały u Wnioskodawcy skutków w postaci utraty prawa do zwolnienia od akcyzy.

Reasumując - Wnioskodawca może zlecić podmiotowi trzeciemu (podmiotowi przepakowują-cemu) przelewanie poza składem podatkowym Wyrobu biobójczego do mniejszych pojemników, wskazanych w Wykazie Produktów Biobójczych, nie naruszając tym samym warunków zwolnienia od akcyzy alkoholu etylowego skażonego, zawartego w tym Wyrobie biobójczym.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Ponadto organ informuje, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zadanego pytania) Wnioskodawcy. Zauważyć bowiem należy, że to wyłącznie Wnioskodawca, w treści składanego wniosku, kształtuje jego zakres przedmiotowy, zatem kwestie, które nie zostały objęte pytaniem wskazanym we wniosku, nie mogą być rozpatrzone – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej. Tym samym wydana interpretacja nie obejmuje prawidłowości dokonanego skażenia – jest to element zdarzenia przyszłego. Ponadto nie odnosi się do przywołanych przez Wnioskodawcę uregulowań ustawy o produktach biobójczych.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy, będącej przedmiotem interpretacji, pokrywał się będzie ze stanem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej, przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz.U. z 2018 r., poz. 1302, ze zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj