Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPB3/423-396a/14/PS
z 5 grudnia 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 28 sierpnia 2014 r. (data wpływu 11 września 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie konieczności uwzględnienia dochodów osiągniętych przez zagraniczne zakłady w kalkulacji dochodu zwolnionego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 11 września 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie konieczności uwzględnienia dochodów osiągniętych przez zagraniczne zakłady w kalkulacji dochodu zwolnionego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy.


We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.


Spółka jest polskim rezydentem podatkowym, tj. podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Spółka prowadzi działalność zarówno na terenie Polski, jak i za granicą, w tym m.in. na terenie Czech, Litwy oraz Ukrainy (dalej: odpowiednio "Państwo" lub łącznie "Państwa", "Rynki Zagraniczne"). W odniesieniu do Rynków Zagranicznych, Spółka prowadzi swoją działalność za pośrednictwem zagranicznych zakładów podatkowych (dalej: "Zakłady") w rozumieniu przepisów art. 4a pkt 11 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: "Ustawa o CIT”), jak również przepisów poszczególnych umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, zawartych pomiędzy Rzeczpospolitą Polską (dalej "RP") a Państwami, w których zlokalizowane są Zakłady. Zakłady świadczą na rzecz Spółki wsparcie, obejmujące przede wszystkim:


  • wsparcie sprzedaży i logistyki (np. negocjowanie warunków z dystrybutorami, negocjowanie cen w ramach parametrów wyznaczonych przez Spółkę, pomoc w realizacji zamówień, pomoc w zarządzaniu zapasami, bez ich fizycznej obsługi);
  • utrzymywanie kontaktów z dystrybutorami (czynności posprzedażowe);
  • marketing i promocję (np. przystosowanie materiałów promocyjnych otrzymywanych od Centrali do wymogów runku lokalnego, przygotowanie nowych strategii marketingowych, reklamowanie produktów);
  • wykonywanie czynności związanych z rejestracją produktów w lokalnych rejestrach.


Ogólny zarząd nad Zakładami sprawowany jest przez centralę Spółki w Polsce (dalej: "Centrala"), a Zakłady stanowią jedynie jednostki wyodrębnione organizacyjnie, pozbawione jednak odrębnej od Spółki osobowości prawnej.

Zakłady nie uczestniczą w sprzedaży i wysyłce produktów. Organizacja procesu sprzedaży, dystrybucji i wysyłki wyrobów i towarów należy do obowiązków Centrali, która wystawia faktury dokumentujące sprzedaż produktów na rzecz ostatecznych odbiorców.

Zakłady nie uzyskują bezpośrednio przychodów od klientów zewnętrznych. Wszelkie przychody ze sprzedaży wyrobów i towarów w danym Państwie, w tym wynikające pośrednio z działalności realizowanej przez dany Zakład, są uzyskiwane przez Centralę.

Zakłady ponoszą samodzielnie wydatki dotyczące swojej działalności, a koszty, które mogą być im bezpośrednio przypisane są ustalane na bazie prowadzonej przez Spółkę ewidencji księgowej. Zgodnie z przyjętą metodologią, w zamian za udzielone przez Zakłady wsparcie na rzecz Centrali, na potrzeby kalkulacji podatkowej Spółka alokuje do Zakładów rynkowy dochód (dalej: "Dochód") kalkulowany zgodnie z przepisami dotyczącymi cen transferowych, który następnie powinien podlegać opodatkowaniu w danym Państwie.

Dodatkowo, Wnioskodawca informuje, że działalność gospodarcza Spółki (za wyjątkiem Zakładów) jest prowadzona na terenie X Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej: "SSE") na podstawie otrzymanych zezwoleń (dalej: "Zezwolenia"). W konsekwencji, Wnioskodawca uzyskuje zarówno dochód podlegający opodatkowaniu (np. z tytułu sprzedaży towarów) jak i zwolniony z opodatkowania CIT z tytułu sprzedaży własnych wyrobów wytwarzanych na terenie SSE, który jest ustalany na podstawie prowadzonej ewidencji księgowej.

Z uwagi na specyfikę kalkulacji Dochodu Zakładów jak i na rodzaj prowadzonej przez nie działalności gospodarczej (tj. wsparcie Centrali), nie ma możliwości bezpośredniego przyporządkowania wykazywanych przez Zakłady przychodów do prowadzonej przez Spółkę działalności zwolnionej z opodatkowania (strefowej) i opodatkowanej (pozastrefowej).

Wnioskodawca informuje, że zakres działalności prowadzonej przez Zakłady nie jest zbieżny z działalnością wymienioną w Zezwoleniach, tj. Zakłady nie prowadzą działalności, rozumianej, jako działalność produkcyjna, handlowa i usługowa w zakresie PKWiU wskazanym w Zezwoleniach.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:


  1. Czy Dochód uzyskany przez Zakłady z tytułu ich bieżącej działalności operacyjnej stanowi dochód, który Spółka powinna uwzględnić przy kalkulacji dochodu zwolnionego z CIT, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 Ustawy o CIT?
  2. Czy mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny oraz przepisy art. 17 ust. 1 pkt 3 oraz art. 20 ust. 1 Ustawy o CIT, przychody przypisane poszczególnym Zakładom przez Spółkę w celu zapewnienia Zakładom rynkowego Dochodu należy uznać za przychody ze źródeł przychodów położonych poza terytorium RP, bez względu na fakt, iż z księgowego punktu widzenia całość przychodów Spółki jest uzyskiwana przez Centralę?


Przedmiot niniejszej interpretacji indywidualnej stanowi odpowiedź na pytanie pierwsze. Wniosek Spółki w zakresie pytania drugiego będzie przedmiotem odrębnego rozstrzygnięcia.

Zdaniem Wnioskodawcy, Dochód uzyskany przez Zakłady z tytułu ich bieżącej działalności operacyjnej nie stanowi dochodu, który Spółka powinna uwzględnić przy kalkulacji dochodu zwolnionego z CIT, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 Ustawy o CIT.

Zgodnie z art. l2 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (dalej: "Ustawa o SSE"), dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy w ramach zezwolenia przez osoby prawne prowadzące działalność gospodarczą są zwolnione od podatku dochodowego na zasadach określonych w przepisach o CIT.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 Ustawy o CIT, wolne od podatku są dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 Ustawy o SSE.

W art. 17 ust. 4 Ustawy o CIT podkreślono, że zwolnienie, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 tej ustawy przysługuje podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE.

Zgodnie natomiast z § 5 ust. 5 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych, zwolnienie od podatku dochodowego z tytułu kosztów nowej inwestycji lub tworzenia nowych miejsc pracy, przysługują wyłącznie z tytułu działalności prowadzonej na terenie strefy. W przypadku prowadzenia przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej również poza obszarem strefy, działalność prowadzona na terenie strefy musi być wydzielona organizacyjnie, a wielkość zwolnienia określa się w oparciu o dane jednostki organizacyjnej prowadzącej działalność wyłącznie na terenie strefy (Spółka podkreśla, że Zakłady są wyodrębnione w ramach struktury organizacyjnej Spółki).

W konsekwencji, w analizowanym przypadku, wolny od podatku dochodowego jest wyłącznie dochód Spółki uzyskany z działalności gospodarczej, w zakresie określonym w zezwoleniu, prowadzonej na terenie SSE. Jeżeli dany rodzaj (przedmiot) działalności gospodarczej nie jest wymieniony w zezwoleniu albo wykonywany jest poza strefą to dochód z takiej działalności nie może korzystać ze zwolnienia strefowego.

Zgodnie z przedstawionym stanem faktycznym, Zakłady prowadzą działalność gospodarczą m.in. na terenie danych Państw (jak również innych rynków zagranicznych), polegającą przede wszystkim na świadczeniu wsparcia na rzecz Spółki:


  • wsparcie sprzedaży i logistyki (np. negocjowanie warunków z dystrybutorami, negocjowanie cen w ramach parametrów wyznaczonych przez Spółkę, pomoc w realizacji zamówień, pomoc w zarządzaniu zapasami, bez ich fizycznej obsługi);
  • utrzymywanie kontaktów z dystrybutorami (czynności posprzedażowe);
  • marketing i promocja (np. przystosowanie materiałów promocyjnych otrzymywanych od Centrali do wymogów runku lokalnego, przygotowanie nowych strategii marketingowych, reklamowanie produktów);
  • wykonywanie czynności związanych z rejestracją produktów w lokalnych rejestrach.


Z uwagi na fakt, iż Zakłady wykonują swoja działalność poza SSE (tj. na teranie danego Państwa) oraz treść Zezwoleń nie obejmuje swoim zakresem powyższej działalności, należy stwierdzić, że Dochód osiągany przez Zakłady nie podlega zwolnieniu na mocy art. 17 ust. 1 pkt 34 Ustawy o CIT.

Zgodnie z powyższym Dochód uzyskany przez Zakłady z tytułu ich bieżącej działalności operacyjnej nie stanowi dochodu, który Spółka powinna uwzględnić przy kalkulacji dochodu zwolnionego z CIT, o którym mowa w art. 17 ust. l pkt 34 Ustawy o CIT, a w konsekwencji powinien być traktowany, jako dochód podlegający opodatkowaniu z tytułu działalności pozastrefowej.

Dodatkowym argumentem przemawiającym za tym, iż Spółka nie powinna uwzględnić Dochodu Zakładów przy kalkulacji dochodu zwolnionego z CIT, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 Ustawy o CIT jest brak możliwości bezpośredniego przypisania przedmiotowych dochodów do działalności strefowej (zwolnionej z opodatkowania).

Zgodnie z art. 7 ust. 2 Ustawy o CIT, dochodem jest co do zasady, nadwyżka sumy przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. Zatem warunki zastosowania zwolnienia odnoszą się zarówno do uzyskiwanych przez przedsiębiorcę przychodów, jak i kosztów uzyskania tych przychodów. Oznacza to, że zwolnieniem objęty będzie tylko taki dochód, na który składają się przychody uzyskiwane, (i) z działalności prowadzonej na terenie SSE i (ii) na podstawie odpowiedniego zezwolenia oraz odpowiadające tym przychodom koszty ich uzyskania.

Zgodnie z art. l5 ust. 2 oraz 2a Ustawy o CIT, w przypadku gdy podatnik ponosi koszty uzyskania przychodów, których nie da się jednoznacznie przyporządkować do danego źródła (opodatkowanego albo zwolnionego), koszty te ustala się w oparciu o dany klucz alokacji, tak aby odpowiednia część została alokowana zarówno do działalności opodatkowanej, jak i zwolnionej.

Wnioskodawca wskazuje, ze Ustawa o CIT me zawiera analogicznego przepisu w sytuacji, gdy podatnik generuje przychody, których nie da się jednoznacznie przyporządkować do działalności zwolnionej z opodatkowania (strefowej) i opodatkowanej (pozastrefowej). Próba zastosowania jakiegokolwiek klucza alokacji przychodów nie znajduje podstaw prawnych w żadnym z przepisów Ustawy o CIT. Ponadto, brak jest w przepisach Ustawy o CIT regulacji, która pozwalałaby na uznanie tego typu przychodów w części lub w całości za przychody zwolnione z opodatkowania.

Powyższa teza znajduje potwierdzenie również w obecnej linii orzeczniczej sądów administracyjnych, w tym między innymi w wyroku:


  • Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (dalej: ,,WSA”) we Wrocławiu z dnia 7 czerwca 2011 r., sygn. akt I SA/Wr 453/11;
  • WSA we Wrocławiu z dnia 21 lipca 2011 r., sygn. akt I SA/Wr 767/11.


Dla przykładu, WSA we Wrocławiu stwierdził w wyroku z dnia 7 czerwca 2011 r., że: Wychodząc z uregulowań dotyczących proporcjonalnego do przychodów podziału kosztów podatkowych poniesionych z tytułu ogółu działalności przedsiębiorcy (art. 15 ust. 2 i ust. 2a updp), strona skarżąca uznała, że na analogicznej zasadzie możliwy jest podziałał przychodu uzyskanego z całokształtu działalności przyjmując, że brak analogicznej regulacji prawnej w tym zakresie jest luką prawną. Przyjęte przez stronę skarżącą założenie o istnieniu luki prawnej i konieczności zastosowania analogii do jej wypełnienia, w ocenie Sądu, jest błędne.

W konsekwencji, z uwagi na brak odpowiednich regulacji w ustawie o CIT oraz mając na uwadze orzeczenia WSA, przychody, których nie da się jednoznacznie rozdzielić pomiędzy wskazane rodzaje działalności powinny być przyporządkowane w całości do działalności opodatkowanej.

Zgodnie z powyższym, z uwagi na fakt, iż przychodów osiąganych przez poszczególne Zakłady nie da się bezpośrednio przyporządkować do działalności zwolnionej z opodatkowania (strefowej), Spółka zobowiązana jest alokować je w całości do działalności opodatkowanej wraz z kosztami przyporządkowanymi poszczególnym Zakładom.

Konkludując, Dochód uzyskany przez Zakłady z tytułu ich bieżącej działalności operacyjnej nie stanowi dochodu, który Spółka powinna uwzględnić przy kalkulacji dochodu zwolnionego z CIT, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 Ustawy o CIT.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.


Specjalne strefy ekonomiczne są częścią terytorium kraju wyodrębnioną administracyjnie, na której możliwe jest prowadzenie działalności gospodarczej na preferencyjnych warunkach, a w szczególności korzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych lub podatku dochodowego od osób fizycznych, o czym stanowi art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U z 2007 r. Nr 42, poz. 274, z późn. zm.).

Podstawą do korzystania ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym jest zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej (art. 16 ww. ustawy).

Zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, o którym mowa w cytowanym powyżej przepisie, uprawnia do prowadzenia działalności gospodarczej na terenie strefy i korzystania z pomocy publicznej. Określa ono przedmiot i warunki prowadzenia działalności (art. 16 ust. 1 i 2 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych).

Stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2014 r., poz. 851, z późn. zm.), wolne od podatku są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4-6, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 274, z 2008 r. Nr 118, poz. 746 oraz z 2009 r. Nr 18, poz. 97), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Równocześnie art. 17 ust. 4 ww. ustawy stanowi, że powyższe zwolnienie przysługuje podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy.

Podkreślenia wymaga fakt, że prowadzenie działalności gospodarczej w specjalnej strefie ekonomicznej i wynikające stąd zwolnienie dochodów pochodzących z tej działalności jest wyjątkiem od zasady równości i sprawiedliwości opodatkowania, w związku z tym przepisy dotyczące zwolnień muszą być interpretowane ściśle, zgodnie z ich wykładnią językową.

Biorąc powyższe pod uwagę, dokonując oceny zakresu zwolnień podatkowych, należy uwzględnić, że wolny od podatku dochodowego od osób prawnych jest wyłącznie dochód uzyskany z działalności gospodarczej, w zakresie określonym w zezwoleniu, prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. Jeżeli dany rodzaj (przedmiot) działalności gospodarczej nie jest wymieniony w zezwoleniu, to dochód z takiej działalności nie podlega zwolnieniu. Podobnie w przypadku, gdy dany rodzaj działalności jest prowadzony poza terenem strefy, wówczas również działalność taka nie będzie podlegała zwolnieniu.

Należy podkreślić, że przepisy podatkowe oraz strefowe nakazują - w celu uzyskania zwolnienia z opodatkowania dochodów - prowadzenie działalności gospodarczej objętej zezwoleniem na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. Zatem, jeżeli jakaś faza tej działalności nie jest prowadzona na terenie Strefy, to w tej części dochód Spółki nie korzysta ze zwolnienia na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i podlega opodatkowaniu na zasadach ogólnych.

Jak stanowi treść art. 7 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód bez względu na rodzaj źródeł przychodów, z jakich dochód ten został osiągnięty; (…).

Dochodem jest, z zastrzeżeniem art. 10 i 11, nadwyżka sumy przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym; jeżeli koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą (art. 7 ust. 2 ww. ustawy).

Z przedstawionych we wniosku okoliczności wynika, że Spółka jest polskim rezydentem podatkowym i prowadzi działalność zarówno na terenie Polski, jak i za granicą, w tym m.in. na terenie Czech, Litwy oraz Ukrainy. W odniesieniu do Rynków Zagranicznych, Spółka prowadzi swoją działalność za pośrednictwem zagranicznych zakładów podatkowych w rozumieniu przepisów art. 4a pkt 11 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jak również przepisów poszczególnych umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, zawartych pomiędzy Rzeczpospolitą Polską a Państwami, w których zlokalizowane są Zakłady. Zakłady świadczą na rzecz Spółki wsparcie, obejmujące przede wszystkim:


  • wsparcie sprzedaży i logistyki (np. negocjowanie warunków z dystrybutorami, negocjowanie cen w ramach parametrów wyznaczonych przez Spółkę, pomoc w realizacji zamówień, pomoc w zarządzaniu zapasami, bez ich fizycznej obsługi);
  • utrzymywanie kontaktów z dystrybutorami (czynności posprzedażowe);
  • marketing i promocję (np. przystosowanie materiałów promocyjnych otrzymywanych od Centrali do wymogów runku lokalnego, przygotowanie nowych strategii marketingowych, reklamowanie produktów);
  • wykonywanie czynności związanych z rejestracją produktów w lokalnych rejestrach.


Ogólny zarząd nad Zakładami sprawowany jest przez centralę Spółki w Polsce, a Zakłady stanowią jedynie jednostki wyodrębnione organizacyjnie, pozbawione jednak odrębnej od Spółki osobowości prawnej.

Zakłady nie uczestniczą w sprzedaży i wysyłce produktów. Organizacja procesu sprzedaży, dystrybucji i wysyłki wyrobów i towarów należy do obowiązków Centrali, która wystawia faktury dokumentujące sprzedaż produktów na rzecz ostatecznych odbiorców.

Zgodnie z przyjętą metodologią, w zamian za udzielone przez Zakłady wsparcie na rzecz Centrali, na potrzeby kalkulacji podatkowej Spółka alokuje do Zakładów rynkowy dochód kalkulowany zgodnie z przepisami dotyczącymi cen transferowych, który następnie powinien podlegać opodatkowaniu w danym Państwie.

Dodatkowo Wnioskodawca informuje, że zakres działalności prowadzonej przez Zakłady nie jest zbieżny z działalnością wymienioną w Zezwoleniach, tj. Zakłady nie prowadzą działalności, rozumianej, jako działalność produkcyjna, handlowa i usługowa w zakresie PKWiU wskazanym w Zezwoleniach.

W konsekwencji, stanowisko Spółki, w świetle którego dochód uzyskany przez Zakłady z tytułu ich bieżącej działalności operacyjnej nie stanowi dochodu, który Spółka powinna uwzględnić przy kalkulacji dochodu zwolnionego z opodatkowania, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - jest prawidłowe.

Odnośnie powołanych wyroków sądowych, wskazać należy, iż zostały one wydane w indywidualnych sprawach w określonych stanach faktycznych i tylko do nich się odnoszą. Nie są natomiast wiążące dla tut. organu, który wydał przedmiotową interpretację indywidualną.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z dnia 13 marca 2012 r. poz. 270, z późn. zm.).


Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj