Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT2-3.4011.229.2019.2.PR
z 17 lipca 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 3 kwietnia 2019 r. (data wpływu 9 kwietnia 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 20 maja 2019 r. (data wpływu 23 maja 2019 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z wypłatą stypendium sportowego dla studenta nieosiągającego innych dochodów oraz studenta osiągającego inne dochody – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 kwietnia 2019 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z wypłatą stypendium sportowego dla studenta nieosiągającego innych dochodów oraz studenta osiągającego inne dochody.

Wniosek nie spełniał wymogów określonych w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), w związku z powyższym pismem z dnia 14 maja 2019 r., nr 0113-KDIPT2-3.4011.229.2019.1.PR, Organ podatkowy na podstawie art. 13 § 2a i art. 169 § 1 w zw. z art. 14h ustawy Ordynacja podatkowa, wezwał Wnioskodawcę do usunięcia braków wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie wysłano w dniu 14 maja 2019 r. (skutecznie doręczono w dniu 14 maja 2019 r.), zaś w dniu 23 maja 2019 r. wpłynęło uzupełnienie wniosku (nadane w dniu 20 maja 2019 r.).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Rada Gminy w 2018 r. podjęła Uchwałę w sprawie określenia zasad, trybu przyznawania i pozbawiania oraz rodzajów i wysokości stypendiów sportowych dla osób fizycznych za osiągnięte wyniki sportowe. Zgodnie z Uchwałą, stypendium sportowe przyznaje się osobie fizycznej, która uprawia dyscyplinę sportu uznaną za znaczącą dla Gminy, jest mieszkańcem Gminy oraz uzyskała wysokie wyniki sportowe. Prawo do stypendium ustala się na czas określony, nie dłuższy niż 12 miesięcy. Miesięczna wysokość stypendium sportowego wynosi od 300 zł do 400 zł miesięcznie. Wypłata stypendium dokonywana jest na podstawie decyzji Wójta Gminy. Stypendia sportowe są finansowane ze środków budżetu gminy.

Pierwsze dwie płatności nastąpiły w miesiącu lutym 2019 r. Stypendium przyznano i wypłacono osobie fizycznej, która jest studentem i nie osiąga innych dochodów. Stypendium sportowe wypłacono w pełnej przyznanej wysokości.

Stypendium sportowe przyznane osobie fizycznej, która jest studentem i osiąga dochody ze stosunku pracy (pracodawcą nie jest Urząd Gminy) wypłacono w kwocie po potrąceniu zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych w wysokości 18% z uwzględnieniem 20% kosztów uzyskania przychodów.

Szczegółowe zasady, tryb przyznawania i pozbawiania oraz rodzaje i wysokość stypendiów sportowych określiła w drodze uchwały Rada Gminy. Zgodnie z Uchwałą Rady Gminy, wnioski o przyznanie stypendium składane są w Urzędzie Gminy w okresie od dnia 1 do dnia 31 stycznia każdego roku i podlegają weryfikacji przez powołaną w tym celu komisję. Decyzję o przyznaniu lub odmowie przyznania stypendium podejmuje Wójt Gminy. Wójt Gminy przyznaje stypendia sportowe w ramach środków przewidzianych na ten cel w budżecie Gminy na dany rok. Wypłacającym (na podstawie decyzji Wójta Gminy) jest Urząd Gminy, przy pomocy którego Wójt Gminy wykonuje zadania w zakresie realizacji uchwał Rady Gminy, określonych przepisami prawa. Jako płatnik dla celów rozliczeń podatku dochodowego od osób fizycznych i składek na ubezpieczenia społeczne Urząd Gminy posiada nadany odrębny NIP.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku):

Czy płatnik – Urząd Gminy postąpił prawidłowo:

  1. nie pobierając zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, wypłacając stypendium sportowe przyznawane studentowi, który nie osiąga innych dochodów?
  2. pobierając zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych, wypłacając stypendium sportowe przyznane osobie, która jest studentem i osiąga dochody podlegające opodatkowaniu ze stosunku pracy?

Zdaniem Wnioskodawcy (po uzupełnieniu wniosku), zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 40b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r., poz.1509), wolne od podatku dochodowego są stypendia dla uczniów i studentów, których wysokość i zasady udzielania zostały określone w uchwale organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego, oraz stypendia dla uczniów i studentów przyznane przez organizacje, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy o działalności pożytku publicznego, na podstawie regulaminów zatwierdzonych przez organy statutowe udostępnianych do publicznej wiadomości za pomocą Internetu, środków masowego przekazu lub wykładanych (wywieszanych) dla zainteresowanych w pomieszczeniach ogólnie dostępnych – do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym 3 800 zł.

Ad 1

Zdaniem Wnioskodawcy, w związku z tym, że zwolnienie z podatku dochodowego od osób fizycznych stypendiów sportowych jest limitowane kwotowo, Urząd Gminy dokonujący wypłaty świadczenia studentowi nieosiągającemu innych dochodów nie naliczył i nie pobrał zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych.

Obowiązek pobrania zaliczki przez płatnika nastąpi dopiero w momencie przekroczenia w roku podatkowym limitu określonego w art. 21 ust. 1 pkt 40b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. I tak, gdy student będzie miał wypłacone w roku podatkowym stypendium sportowe w kwocie wyższej niż 3 800 zł, od nadwyżki płatnik będzie obowiązany pobrać zaliczkę na podatek dochodowy.

Obowiązek ten wynika z art. 35 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, który mówi, że do poboru zaliczek miesięcznych jako płatnicy są obowiązane uczelnie, federacje podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki, instytuty naukowe Polskiej Akademii Nauk, instytuty badawcze, międzynarodowe instytuty naukowe, zakłady pracy, oraz inne jednostki organizacyjne – od wypłaconych przez nie stypendiów.

Ad 2

Stypendium sportowe przyznawane i wypłacane osobie, która jest studentem i osiąga dochody podlegające opodatkowaniu ze stosunku pracy (pracodawcą nie jest Urząd Gminy), płatnik zakwalifikował do przychodów z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 13 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Przychodami z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 13 pkt 2 ww. ustawy, są przychody z osobiście wykonywanej działalności artystycznej, literackiej, naukowej, trenerskiej, oświatowej i publicystycznej, w tym z tytułu udziału w konkursach z dziedziny nauki, kultury i sztuki, jak i również przychody z uprawniania sportu, stypendia sportowe przyznawane na podstawie odrębnych przepisów oraz przychody sędziów z tytułu prowadzenia zawodów sportowych.

Zdaniem Wnioskodawcy, do opodatkowania ww. stypendiów sportowych mają zastosowanie przepisy zamieszczone w art. 41 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Urząd Gminy dokonujący wypłaty stypendium, stosując się do przepisu zamieszczonego w art. 41 ust. 1, pobrał zaliczkę na podatek dochodowy stosując do dokonanego świadczenia, pomniejszonego o koszty uzyskania przychodów (20%) w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 pkt 4 najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1 (18%).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1509, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Art. 11 ust. 1 powołanej ustawy stanowi, że przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Dla celów podatkowych przez nieodpłatne świadczenie należy rozumieć te wszystkie zdarzenia prawne i zdarzenia gospodarcze, których skutkiem jest nieodpłatne – to jest niezwiązane z kosztami lub inną formą ekwiwalentu – przysporzenie majątku, mające konkretny wymiar finansowy. Innymi słowy, pod pojęciem tym należy rozumieć każde działanie lub zaniechanie na rzecz innej osoby oraz wszystkie zjawiska gospodarcze i zdarzenia prawne, których następstwem jest uzyskanie korzyści kosztem innego podmiotu.

Zaprezentowana definicja, mająca swoje źródło w orzecznictwie sądów administracyjnych, znajduje odzwierciedlenie w definicji słownikowej omawianego pojęcia, zgodnie z którą „nieodpłatne świadczenie” oznacza wszelkie świadczenia niewymagające opłaty; takie, za które się nie płaci, bezpłatne.

W związku z powyższym, pod pojęciem przychodu ustawodawca rozumie m.in. otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku podatkowym pieniądze. Dlatego też stypendium wypłacone uczniom i studentom stanowi przychód w rozumieniu powołanego art. 11 ust. 1 ww. ustawy.

Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 40b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od podatku dochodowego są stypendia dla uczniów i studentów, których wysokość i zasady udzielania zostały określone w uchwale organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego, oraz stypendia dla uczniów i studentów przyznane przez organizacje, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy o działalności pożytku publicznego, na podstawie regulaminów zatwierdzonych przez organy statutowe udostępnianych do publicznej wiadomości za pomocą Internetu, środków masowego przekazu lub wykładanych (wywieszanych) dla zainteresowanych w pomieszczeniach ogólnie dostępnych – do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 3 800 zł.

Zgodnie z art. 31 ust. 1 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2018 r., poz. 1263, z późn. zm.), jednostki samorządu terytorialnego mogą ustanawiać i finansować okresowe stypendia sportowe oraz nagrody i wyróżnienia dla osób fizycznych za osiągnięte wyniki sportowe.

Jak stanowi art. 18 ust. 2 pkt 14a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019 r., poz. 506), do wyłącznej właściwości rady gminy należy podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów, natomiast ich wykonanie jest nałożone na wójta jednostki samorządu terytorialnego (art. 30 ust. 1 tej ustawy).

Jak wynika z przytoczonych powyżej uregulowań, zwolnione z opodatkowania jest stypendium sportowe przyznane dla uczniów i studentów na podstawie uchwał organów samorządu terytorialnego, określających zasady i wysokość ich przyznawania. Jednak zwolnienie tego stypendium uzależnione jest od jego rocznej wysokości. Wolna od podatku dochodowego jest kwota stypendium nieprzekraczająca 3 800 zł rocznie. Jeżeli wypłacane stypendium przekracza powyższą kwotę, nadwyżka ponad tę kwotę podlega opodatkowaniu.

W przypadku stypendiów, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 40b ww. ustawy, w kwocie przekraczającej 3 800 zł w roku podatkowym, zarówno w stosunku do uczniów i studentów nieosiągających innych dochodów, jak i tych, którzy osiągają inne dochody podlegające opodatkowaniu, mają zastosowanie odpowiednie ustępy art. 35 ww. ustawy.

Zgodnie z art. 35 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy, do poboru zaliczek miesięcznych jako płatnicy są obowiązane: jednostki organizacyjne uczelni, placówki naukowe, zakłady pracy oraz inne jednostki organizacyjne – od wypłacanych przez nie stypendiów. Zaliczki, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 2, 4 i 7, za miesiące od stycznia do grudnia ustala się w sposób określony w art. 32 ust. 1–1c, z tym że w przypadku poboru zaliczek od emerytur i rent z zagranicy stosuje się postanowienia umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, zawartej z państwem, z którego pochodzą te emerytury i renty (art. 35 ust. 3 ustawy).

Ww. zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych ustala się bez uwzględnienia 20% kosztów uzyskania przychodu.

Zatem, w myśl art. 32 ust. 1 pkt 1 powołanej ustawy, zaliczki te, za miesiące od stycznia do grudnia, z zastrzeżeniem ust. 1a, wynoszą 18% dochodu uzyskanego w danym miesiącu – za miesiące od początku roku do miesiąca włącznie, w którym dochód podatnika uzyskany od początku roku w tym zakładzie pracy przekroczył kwotę stanowiącą górną granicę pierwszego przedziału skali.

Jednocześnie na podstawie art. 35 ust. 9 tejże ustawy zaliczkę od dochodów, o których mowa w ust. 1, obliczoną w sposób określony w ust. 3-8, zmniejsza się o kwotę składki na ubezpieczenie zdrowotne, o której mowa w art. 27b, pobranej w tym miesiącu przez płatnika ze środków podatnika.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Rada Gminy w 2018 r. podjęła Uchwałę w sprawie określenia zasad, trybu przyznawania i pozbawiania oraz rodzajów i wysokości stypendiów sportowych dla osób fizycznych za osiągnięte wyniki sportowe. Zgodnie z Uchwałą, stypendium sportowe przyznaje się osobie fizycznej, która uprawia dyscyplinę sportu uznaną za znaczącą dla Gminy, jest mieszkańcem Gminy oraz uzyskała wysokie wyniki sportowe. Prawo do stypendium ustala się na czas określony, nie dłuższy niż 12 miesięcy. Miesięczna wysokość stypendium sportowego wynosi od 300 zł do 400 zł miesięcznie. Wypłata stypendium dokonywana jest na podstawie decyzji Wójta Gminy. Stypendia sportowe są finansowane ze środków budżetu gminy. Pierwsze dwie płatności nastąpiły w miesiącu lutym 2019 r. Stypendium przyznano i wypłacono osobie fizycznej, która jest studentem i nie osiąga innych dochodów. Stypendium sportowe wypłacono w pełnej przyznanej wysokości. Stypendium sportowe przyznane osobie fizycznej, która jest studentem i osiąga dochody ze stosunku pracy (pracodawcą nie jest Urząd Gminy) wypłacono w kwocie po potrąceniu zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych w wysokości 18% z uwzględnieniem 20% kosztów uzyskania przychodów. Szczegółowe zasady, tryb przyznawania i pozbawiania oraz rodzaje i wysokość stypendiów sportowych określiła w drodze uchwały Rada Gminy. Zgodnie z Uchwałą Rady Gminy, wnioski o przyznanie stypendium składane są w Urzędzie Gminy w okresie od dnia 1 do dnia 31 stycznia każdego roku i podlegają weryfikacji przez powołaną w tym celu komisję. Decyzję o przyznaniu lub odmowie przyznania stypendium podejmuje Wójt Gminy. Wójt Gminy przyznaje stypendia sportowe w ramach środków przewidzianych na ten cel w budżecie Gminy na dany rok. Wypłacającym (na podstawie decyzji Wójta Gminy) jest Urząd Gminy, przy pomocy którego Wójt Gminy wykonuje zadania w zakresie realizacji uchwał Rady Gminy, określonych przepisami prawa. Jako płatnik dla celów rozliczeń podatku dochodowego od osób fizycznych i składek na ubezpieczenia społeczne Urząd Gminy posiada nadany odrębny NIP.

Mając na uwadze przedstawiony we wniosku opis stanu faktycznego oraz powyższe uregulowania prawne, stwierdzić należy, że w sytuacji wypłaty studentom (zarówno tym osiągającym dochody, jak i tym nieosiągającym dochodów) stypendium sportowego, Wnioskodawca jako płatnik, obowiązany będzie do poboru zaliczki na podatek dochodowy od nadwyżki ponad kwotę 3 800 zł rocznie, pomniejszając ww. zaliczkę o składkę na ubezpieczenie zdrowotne. Zaliczki te pobierane są według uregulowań zawartych w art. 35 ust. 1 pkt 2 i następnych ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zatem, Wnioskodawca dokonując wypłaty stypendium osobie fizycznej, która jest studentem i osiąga dochody podlegające opodatkowaniu ze stosunku pracy nieprawidłowo pobrał zaliczkę na podatek dochodowy stosując do określonego świadczenia, pomniejszonego o 20% koszty uzyskania przychodów, o których mowa w art. 22 ust. 9 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, najniższą, tj. 18% stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Ten sposób pobrania zaliczki przez Wnioskodawcę miałby zastosowanie w sytuacji wypłaty stypendium osobie fizycznej, nieposiadającej statusu ucznia lub studenta, osiągającej inne dochody.

Końcowo wskazać należy, że z opisu stanu faktycznego wynika, że stroną czynności prawnej przyznania stypendiów jest Gmina, natomiast wypłacającym stypendia (czynność techniczna) jest Urząd Gminy. Zatem to Gmina jest płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych w niniejszej sprawie, nie zaś Urząd Gminy jak uważa Wnioskodawca.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.), przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 ustawy Ordynacja podatkowa). Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego …., za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj