Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP3-1.4011.120.2019.1.MJ
z 18 marca 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 18 lutego 2019 r. (data wpływu 18 lutego 2019 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości opodatkowania dochodu z działalności gospodarczej 19% podatkiem liniowym - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 18 lutego 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości opodatkowania dochodu z działalności gospodarczej 19% podatkiem liniowym.


We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.


Wnioskodawca od 1 lipca 2013 r. do 31 stycznia 2019 r. był zatrudniony u Pracodawcy A na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślny w wymiarze pełnego etatu. Stosunek pracy ustał w wyniku rozwiązania umowy o pracę za wypowiedzeniem pracownika. Od dnia 1 lutego 2019 r. do dnia 31 lipca 2019 r. Wnioskodawca jest zatrudniony u Pracodawcy A na podstawie umowy o pracę na czas określony w wymiarze 1/4 etatu (przeciętnie 10 godzin tygodniowo). Od 1 stycznia 2016 r. Wnioskodawca był zatrudniony na stanowisku Menedżera Kontraktów. Nowa umowa od 1 lutego 2019 r. również przewiduje zatrudnienie na stanowisku Menedżera Kontraktów. Przyporządkowanie organizacyjne i zakres obowiązków tego stanowiska pracy opisuje dokument wewnętrzny Pracodawcy A pod nazwą Karta opisu stanowiska pracy. Do zakresu obowiązków Menedżera Kontraktów wchodzi:


FAZA PRZYGOTOWANIA OFERTY:


  1. Analiza wszystkich materiałów przetargowych (zakres prac = SOW = Scope of Work, warunki realizacji kontraktu = T&Cs = Terms & Conditions) w celu identyfikacji i minimalizacji ryzyka, określenie ryzyka ważonego i uwzględnienie go w dokumentacji kosztowej (we współpracy z Radcą Prawnym).
  2. Zapewnienie odpowiedniego przepływu dokumentacji do podwykonawców oraz zgodności zobowiązań podwykonawców/dostawców oraz Pracodawcy A (we współpracy z Zakupami i Radcą Prawnym).
  3. Identyfikacja i działanie zgodnie z regulacjami dot. ewentualnych ograniczeń eksportu jak i innymi wymogami prawnymi (we współpracy z pracownikiem odpowiedzialnym za eksport oraz Radcą Prawnym).
  4. Koordynacja wewnętrznego procesu przygotowania oferty i związanej z nią dokumentacji (we współpracy z Radcą Prawnym).
  5. Uczestnictwo w razie potrzeby w opracowaniu i negocjacji warunków realizacji kontraktu z klientami i podwykonawcami (w uzgodnieniu z Radcą Prawnym).

FAZA PRZYGOTOWANIA I REALIZACJI PROJEKTU:


  1. Wsparcie Kierownika Projektu i Kontrolera Finansowego Projektu w przygotowaniu Programu Oceny Ryzyka (Program Risk Assessment) i Planu Redukcji Ryzyka (Mitigation Plan).
  2. Identyfikacja możliwości ewentualnych zmian w umowie i przygotowanie dokumentów na spotkanie negocjacyjne w sprawie zmian.
  3. Odpowiedzialność za terminową i poprawną aktualizację warunków realizacji kontraktu z klientem oraz podwykonawcami.
  4. Identyfikacja we współpracy z Zespołem Realizacji Kontraktu wszelkich niezgodności w kwestii warunków kontraktu (takie jak, m.in. niezgodności ilościowe od dostawców/do klienta, braki jakościowe, braki w dokumentacji projektowej i inżynieryjnej, ustalone terminy) oraz prowadzenie i aktualizacja wniosków dot. wpływu ekonomicznego tych niezgodności na końcowy bilans końcowy kontraktu oraz odpowiedzialność za dostępność zapasowej dokumentacji dowodowej dot. powyższych
  5. Określenie ryzyka ewentualnych opóźnień (oraz innych ryzyk handlowych) oraz stała praca mająca na celu zapobieganie im; przygotowanie plików z wyliczeniem potencjalnych kar umownych i odszkodowań (LD = Liquidation Demages) i uczestnictwo w
  6. Zapewnienie prowadzenia działań zgodnie z regulacjami prawnymi dotyczącymi eksportu (przy wsparciu pracownika odpowiedzialnego za eksport i Radcy Prawnego).
  7. Odpowiedzialność za przygotowywanie pism do klientów, partnerów, podwykonawców (jeśli wymagane we współpracy z Radcą Prawnym) oraz prowadzenie spraw przedprocesowych (w porozumieniu z Radcą Prawnym).
  8. Uczestnictwo w przygotowaniu dokumentacji skarg w sprawach sądowych prowadzonych przez Radcę Prawnego (przy wsparciu Kierownika Projektu).
  9. Wsparcie Kierownika Projektu i Kontrolera Finansowego Projektu w końcowym i ostatecznym ustalaniu gwarancji, poręczeń bankowych, zobowiązań pouruchomieniowych oraz wszelkich innych kwestii niezbędnych do prawidłowego zamknięcia kontraktu.


Opisane wyżej obowiązki wykonywane były na rzecz Pracodawcy A w ramach typowego stosunku pracy. Zgodnie z art. 22 § 1 Kodeksu pracy przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem. Wszelkie czynności związane z wykonywaną pracą dotyczą analizy poszczególnych jednostkowych przypadków.

Wnioskodawca w dniu 2 listopada 2018 r. założył jednoosobową działalność gospodarczą, której przeważającą działalnością jest działalność sklasyfikowana pod symbolem PKD 71.12.Z "Działalność w zakresie inżynierii i związane z nią doradztwo techniczne". W ramach działalności Wnioskodawca realizuje szereg zleceń od Zleceniodawcy B. W ramach zleceń od Zleceniodawcy B Wnioskodawca realizuje zbliżony zakres pracy do realizowanego na rzecz Pracodawcy A, z zastrzeżeniem, że świadczenia wykonywane są w miejscu i czasie wyznaczonym samodzielnie przez Wnioskodawcę oraz Wnioskodawca ponosi ryzyko gospodarcze związane z prowadzoną działalnością. W myśl art. 9a ust. 2 Ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1509 z późn. zm.), podatnicy mogą wybrać sposób opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c ww. ustawy. W tym przypadku są obowiązani do złożenia właściwemu Naczelnikowi Urzędu Skarbowego do dnia 20 stycznia roku podatkowego pisemnego oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania. Jeżeli podatnik rozpoczyna prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej w trakcie roku podatkowego, pisemne oświadczenie składa właściwemu Naczelnikowi Urzędu Skarbowego, nie później niż w dniu uzyskania pierwszego przychodu. Oświadczenie o wyborze opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c ww. ustawy podatnicy mogą złożyć na podstawie przepisów ustawy o CEIDG. Wnioskodawca złożył oświadczenie o wyborze podatku liniowego przy rejestracji działalności gospodarczej w CEIDG i rozlicza podatek dochodowy z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej w formie podatku liniowego. Wnioskodawca 4 lutego 2019 r. rozszerzył zakres prowadzonej działalności o PKD 70.22.Z "Pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania" i 5 lutego 2019 r. złożył w ramach prowadzonej działalności Pracodawcy A ofertę na doradztwo i bezpośrednią pomoc w zakresie organizacji pracy i efektywności zarządzania. W szczególności w ramach usług Wnioskodawca zaoferował: wprowadzenie polskiej wersji instrukcji stanowiskowej dla Menedżera Kontraktu, opracowanie podręcznika dla Kierowników Kontraktu z opisem możliwych rozwiązań konfliktów kontraktowych, stosowanych przez Menedżerów Kontraktów ze szczególnym uwzględnieniem Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1025 z późn. zm.), stworzenie procedur opisujących typowe problemy kontraktowe przedstawione na diagramach, pokazujące osoby odpowiedzialne za realizację (właścicieli zadań) i osoby wspierające wraz ze stworzeniem list kontrolnych określających niezbędne czynności (checklist), zebranie pism dotyczących zagadnienia i opracowanie wzorów dla poszczególnych procedur, stworzenie portalu informatycznego na którym zostaną zebrane powyższe propozycje rozwiązań, uzgodnienie wyżej opisanych procedur i uzupełnienie portalu zarządzania jakością o te procedury, sukcesywne uzupełnianie portalu informatycznego oraz portalu zarządzania jakością o nowe procedury wraz z rozwojem procesu ciągłego gromadzenia wiedzy. Oferowane usługi (sklasyfikowane pod PKD 70.22.Z) mają charakter ogólny i ich przedmiotem nie jest analiza poszczególnych dokumentów kontraktowych i rozwiązanie bieżących problemów jak w przypadku usług sklasyfikowanych pod PKD 71.12.Z, lecz zebranie zdobytej wiedzy w jednej bazie danych i podniesienie jakości świadczonych przez Pracodawcę A usług poprzez polepszenie organizacji pracy i zwiększenie efektywności zarządzania u Pracodawcy A. Przedłożona przez Wnioskodawcę oferta dla Pracodawcy A całkowicie się różni z zakresem obowiązków jakie Wnioskodawca realizował i nadal realizuje dla Pracodawcy A w ramach stosunku pracy, a świadczenia wykonywane będą w miejscu i czasie wyznaczonym samodzielnie przez Wnioskodawcę oraz Wnioskodawca ponosić będzie ryzyko gospodarcze związane z prowadzoną działalnością.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


Czy prowadzona przez Wnioskodawcę działalność doradcza w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania obejmująca świadczenie usług poprzez polepszenie organizacji pracy i zwiększenie efektywności zarządzania u Pracodawcy A (PKD 70.22.Z - Pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania) może być opodatkowana podatkiem liniowym wg stawki 19% na zasadach określonych w art. 30c ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, przy jednoczesnym zatrudnieniu na umowę o pracę u tego samego pracodawcy - Pracodawcy A na podstawie umowy o pracę na stanowisku Menedżera Kontraktów (czynności zbieżne z PKD 71.12.Z - Działalność w zakresie inżynierii i związane z nią doradztwo techniczne)?


Zdaniem Wnioskodawcy, w przedstawionym przez niego stanie faktycznym, istnieje możliwość wyboru opodatkowania dochodów uzyskiwanych z tytułu pozarolniczej działalności gospodarczej podatkiem liniowym (wg stawki 19%) na zasadach określonych w art. 30c ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z art. 9a ust. 3 ww. ustawy, „jeżeli podatnik, który wybrał sposób opodatkowania, o którym mowa w ust. 2, uzyska z działalności gospodarczej prowadzonej samodzielnie lub z tytułu prawa do udziału w zysku spółki niebędącej osobą prawną przychody ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników: 1. (uchylony), 2. wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym - w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w sposób określony w art. 30c i jest obowiązany do wpłacenia zaliczek od dochodu osiągniętego od początku roku, obliczonych przy zastosowaniu skali podatkowej, o której mowa w art. 27 ust. 1, oraz odsetek za zwłokę od zaległości z tytułu tych zaliczek.” W świetle powyższych przepisów, możliwość opodatkowania „podatkiem liniowym” jest wyłączona m.in. w stosunku do podatników, którzy uzyskują przychód z działalności gospodarczej z tytułu świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy i usługi te są tożsame z czynnościami, które podatnik, lub przynajmniej jeden z jego wspólników (w przypadku prowadzenia działalności w formie spółki osobowej) wykonywał, bądź wykonuje w roku podatkowym w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy. Zauważyć przy tym należy, że wskazany powyżej przepis nie ogranicza możliwości wyłączenia jedynie do sytuacji, gdy wszystkie czynności wykonywane w ramach działalności gospodarczej, odpowiadają czynnościom wykonywanym na rzecz pracodawcy. Oznacza to, że jeśli chociaż część czynności wykonywanych w ramach działalności gospodarczej pokrywa się z czynnościami wykonywanymi na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, to stanowi to podstawę wyłączenia z opodatkowania dochodów uzyskiwanych w ramach pozarolniczej działalności gospodarczej tzw. podatkiem liniowym. Zdaniem Wnioskodawcy oferowane usługi doradztwa dla Pracodawcy A (sklasyfikowane pod PKD 70.22.Z) mają charakter ogólny i ich przedmiotem nie jest analiza poszczególnych dokumentów kontraktowych i rozwiązanie bieżących problemów (jak w przypadku umowy o pracę na rzecz Pracodawcy A oraz usługi sklasyfikowanych pod PKD 71.12.Z), lecz zebranie zdobytej wiedzy w jednej bazie danych i podniesienie jakości świadczonych przez Pracodawcę A usług poprzez polepszenie organizacji pracy i zwiększenie efektywności zarządzania u Pracodawcy A. Już samo przyporządkowanie w Polskiej klasyfikacji działalności wskazuje, że rozpatrywany zakres obowiązków nie jest zbieżny. Przedłożona przez Wnioskodawcę oferta dla Pracodawcy A całkowicie się różni z zakresem obowiązków jakie Wnioskodawca realizował i nadal realizuje dla Pracodawcy A w ramach stosunku pracy, a świadczenia wykonywane będą w miejscu i czasie wyznaczonym samodzielnie przez Wnioskodawcę oraz Wnioskodawca ponosić będzie ryzyko gospodarcze związane z prowadzoną działalnością. Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny oraz powyższe uregulowania prawne zdaniem Wnioskodawcy, w przedstawionym przez niego stanie faktycznym, istnieje możliwość wyboru opodatkowania dochodów uzyskiwanych z tytułu pozarolniczej działalności gospodarczej podatkiem liniowym (wg stawki 19%) na zasadach określonych w art. 30c ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1509, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.


Stosownie do treści art. 10 ust. 1 pkt 1 i 3 cytowanej wyżej ustawy, źródłami przychodów jest:

  • stosunek służbowy, stosunek pracy, w tym spółdzielczy stosunek pracy, członkostwo w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub innej spółdzielni zajmującej się produkcją rolną, praca nakładcza, emerytura lub renta (pkt 1),
  • pozarolnicza działalność gospodarcza (pkt 3).


Zgodnie z art. 5a pkt 6 ww. ustawy, za działalność gospodarczą albo pozarolniczą działalność gospodarczą, uważa się działalność zarobkową:

  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

– prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.


Zgodnie z kolei z art. 5b ust. 1 ww. ustawy, za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

  1. odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;
  2. są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności;
  3. wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.

Jak wynika z literalnej treści art. 5b ust. 1 ww. ustawy, niespełnienie któregokolwiek z warunków wymienionych w tym przepisie oznacza, że wykonywane czynności mogą być klasyfikowane na gruncie ustawy o podatku dochodowym jako pozarolnicza działalność gospodarcza.


Stosownie do treści przepisu art. 9a ust. 1 wyżej powołanej ustawy, dochody osiągnięte przez podatników ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, są opodatkowane na zasadach określonych w art. 27, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, chyba że podatnicy złożą właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego pisemny wniosek lub oświadczenie o zastosowanie form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym. Wniosek lub oświadczenie o zastosowanie form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym podatnicy mogą złożyć na podstawie przepisów ustawy o CEIDG.

Zgodnie z art. 9a ust. 2 tej ustawy, podatnicy mogą wybrać sposób opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c. W tym przypadku są obowiązani do złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego pisemnego oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym został osiągnięty pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód został osiągnięty w grudniu tego roku.


W myśl art. 30c ust. 1 ww. ustawy, podatek dochodowy od dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej lub działów specjalnych produkcji rolnej uzyskanych przez podatników, o których mowa w art. 9a ust. 2 lub ust. 7, z zastrzeżeniem art. 29 i art. 30, wynosi 19% podstawy obliczenia podatku.


Z powyższych przepisów wynika, że możliwość opodatkowania dochodów 19% podatkiem liniowym dotyczy wyłącznie dochodów uzyskanych w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej (tj. ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych).


Zgodnie z art. 9a ust. 3 ww. ustawy, jeżeli podatnik, który wybrał sposób opodatkowania, o którym mowa w ust. 2, uzyska z działalności gospodarczej prowadzonej samodzielnie lub z tytułu prawa do udziału w zysku spółki niemającej osobowości prawnej przychody ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym – w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w sposób określony w art. 30c i jest obowiązany do wpłacenia zaliczek od dochodu osiągniętego od początku roku, obliczonych przy zastosowaniu skali podatkowej, o której mowa w art. 27 ust. 1, oraz odsetek za zwłokę od zaległości z tytułu tych zaliczek.

Z treści powołanych powyżej uregulowań prawnych wynika, że możliwości wyboru sposobu opodatkowania 19% podatkiem liniowym pozbawiony jest podatnik, który w ramach prowadzonej działalności gospodarczej uzyska przychody ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, a usługi te są tożsame z czynnościami, które podatnik wykonywał na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy w roku podatkowym w ramach stosunku pracy.


Z przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca od 1 lipca 2013 r. do 31 stycznia 2019 r. był zatrudniony u Pracodawcy A na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślny w wymiarze pełnego etatu. Stosunek pracy ustał w wyniku rozwiązania umowy o pracę za wypowiedzeniem pracownika. Od dnia 1 lutego 2019 r. do dnia 31 lipca 2019 r. Wnioskodawca jest zatrudniony u Pracodawcy A na podstawie umowy o pracę na czas określony w wymiarze 1/4 etatu (przeciętnie 10 godzin tygodniowo). Od 1 stycznia 2016 r. Wnioskodawca był zatrudniony na stanowisku Menedżera Kontraktów. Nowa umowa od 1 lutego 2019 r. również przewiduje zatrudnienie na stanowisku Menedżera Kontraktów.

Wnioskodawca w dniu 2 listopada 2018 r. założył jednoosobową działalność gospodarczą, której przeważającą działalnością jest działalność sklasyfikowana pod symbolem PKD 71.12.Z "Działalność w zakresie inżynierii i związane z nią doradztwo techniczne". W ramach działalności Wnioskodawca realizuje szereg zleceń od Zleceniodawcy B. Wnioskodawca 4 lutego 2019 r. rozszerzył zakres prowadzonej działalności o PKD 70.22.Z "Pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania" i 5 lutego 2019 r. złożył w ramach prowadzonej działalności Pracodawcy A ofertę na doradztwo i bezpośrednią pomoc w zakresie organizacji pracy i efektywności zarządzania. Oferowane usługi (sklasyfikowane pod PKD 70.22.Z) mają charakter ogólny. Przedłożona przez Wnioskodawcę oferta dla Pracodawcy A całkowicie się różni z zakresem obowiązków jakie Wnioskodawca realizował i nadal realizuje dla Pracodawcy A w ramach stosunku pracy, a świadczenia wykonywane będą w miejscu i czasie wyznaczonym samodzielnie przez Wnioskodawcę oraz Wnioskodawca ponosić będzie ryzyko gospodarcze związane z prowadzoną działalnością.

Mając na uwadze powyższe przepisy prawa podatkowego oraz opis stanu faktycznego stwierdzić należy, że w przypadku gdy usługi świadczone przez Wnioskodawcę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej na rzecz Pracodawcy A całkowicie się różnią od zakresu obowiązków jakie Wnioskodawca realizował oraz nadal realizuje w ramach stosunku pracy dla Zleceniodawcy A, to nie zachodzą okoliczności, o których mowa w art. 9a ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wobec tego, Wnioskodawca może opodatkować dochody osiągane z działalności gospodarczej według stawki liniowej, o której mowa w art. 30c ww. ustawy.


W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy uznaje się za prawidłowe.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302 z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj