Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP3-2.4011.637.2018.2.AK1
z 26 lutego 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 7 grudnia 2018 r. (data wpływu 18 grudnia 2018 r.) uzupełnionego pismem z dnia 21 stycznia 2019 r. (data nadania 22 stycznia 2019 r., data wpływu 28 stycznia 2019 r) na wezwanie z dnia 14 stycznia 2019 r. (data doręczenia 17 stycznia 2019 r.) Nr 0114-KDIP3-2.4011.637.2018.2.AK1 oraz 0114-KDIP1-1.4012.782.2018.3.JO o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 18 grudnia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób w zakresie obowiązków płatnika.


We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.


Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej „Spółka”) została wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w 2001 r. Spółka prowadzi działalność gospodarczą, której najważniejszym produktem jest „Pakiet Usług”, który zawiera usługi biznesowe m.in. dostarczanie publikacji, organizowanie konkursów, organizacja szkoleń i doradztwa, pośrednictwo w kontaktach handlowo-kooperacyjnych. Sprzedaż Pakietu Usług prowadzona jest przez pracowników Spółki, a poza W. przez Przedstawicieli Regionalnych.

Przedstawiciele Regionalni współpracują ze Spółką na mocy umowy zlecenia (w przypadku osób fizycznych) bądź umowy o pośrednictwo w sprzedaży pakietu usług (w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą).


Aby zwiększyć sprzedaż Pakietu Usług oraz silniej zmotywować Przedstawicieli Regionalnych Zarząd Spółki wprowadził w 2018 r. na zasadzie pilotażu Regulamin dodatkowego wynagradzania z tytułu sprzedaży Pakietu Usług Spółki, który przewiduje nagrody pieniężne i rzeczowe dla trzech najlepszych Przedstawicieli Regionalnych, którzy w 2018 r. odnotują największy wzrost liczby klientów Pakietu Usług w porównaniu do 2017 r.


Spółka ma wątpliwości co do zasad opodatkowania przekazania ww. nagród Przedstawicielom Regionalnym.


Pismem z dnia 14 stycznia 2019 r. Nr 0114-KDIP3-2.4011.637.2018.2.AK1 oraz 0114-KDIP 1-1.4012.782.2018.3.JO wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania m.in. poprzez uiszczenie dodatkowej opłaty w kwocie 40 zł na rachunek bankowy Krajowej Informacji Skarbowej Nr 25 1010 1212 0064 6422 3100 0000 oraz przesłanie kserokopii tej opłaty wymaganej na podstawie art. 14f § 1 ustawy Ordynacja podatkowa lub wskazanie, którego stanu faktycznego (podatku dochodowego od osób fizycznych lub podatku od towarów i usług) dotyczy uiszczona w dniu 10 grudnia 2018 r. opłata w wysokości 40 zł.


Wnioskodawca uzupełnił wniosek w terminie, uiszczając dodatkową opłatę.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


  1. Czy na Spółce ciąży obowiązek pobrania podatku dochodowego z tytułu przekazania nagród pieniężnych i rzeczowych dla Przedstawicieli Regionalnych Spółki?
  2. Czy przekazanie ww. nagród będzie opodatkowane podatkiem od towarów i usług?

Niniejsza interpretacja indywidualna dotyczy pytania Nr 1 w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych. W zakresie pytania Nr 2 dotyczącego podatku od towarów i usług zostało wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Zdaniem Wnioskodawcy, zasady opodatkowania nagród uzależnione są od sposobu współpracy między Spółką a konkretnym Przedstawicielem Regionalnym. Jednocześnie Spółka stoi na stanowisku, iż określenie dodatkowego wynagrodzenia dla najlepszych przedstawicieli Regionalnych nie może być uznane za konkurs, bowiem zakres czynności niezbędnych do wygrania nagrody wchodzi w zakres zwykłych obowiązków wynikających z łączących Przedstawicieli ze Spółką umów. Dodatkowe wynagrodzenie ma zaś na celu zintensyfikowanie podejmowanych przez Przedstawicieli działań. Natomiast działania Spółki noszą cechy programu motywacyjnego, a nie konkursu, bowiem celem podejmowanych działań jest zwiększenie sprzedaży usług Spółki. Tym samym nie dojdzie do opodatkowania ww. wygranych zryczałtowanym podatkiem dochodowym, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 Ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1509 z późn. zm. powoływana jako PDOF).


Jeżeli nagroda zostanie przyznana Przedstawicielowi Regionalnemu, który świadczy dla Spółki usługi na podstawie umowy zlecenia, poza działalnością gospodarczą będzie stanowiła ona przychód ze źródła określonego w art. 13 pkt 8 lit. a PDOF, tj. jako działalność wykonywana osobiście. Tym samym wartość nagrody powiększy wysokość przychodu uzyskanego przez Przedstawiciela Regionalnego z tytuł zawartej ze Spółką umowy zlecenia. Na Spółce zaś będą ciążyły obowiązki płatnika, a podatek dochodowy pobierany będzie według skali podatkowej. Po zakończeniu roku Spółka będzie obowiązana do wystawienia PIT-11 i przekazania zarówno do organu podatkowego, jak i samemu Przedstawicielowi Regionalnemu.


Jeżeli zaś nagroda zostanie przyznana osobie, która świadczy Spółce usługi pośrednictwa w sprzedaży pakietu usług w ramach swojej działalności gospodarczej, wówczas Spółka nie jest zobowiązana do odprowadzenia podatku dochodowego z tytułu przekazania nagród w przedmiotowych okolicznościach. Przychód z tytułu otrzymanej nagrody będzie stanowił przychód, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 PDOF. tj. przychód z działalności gospodarczej, co w szczególności oznacza, iż to Przedstawiciel Regionalny będzie zobowiązany do wykazania osiągniętego przychodu na zasadach właściwych dla prowadzonej przez niego działalności gospodarczej. Z tytułu przekazanej w takim przypadku nagrody na Spółce nie będą więc ciążyły obowiązki płatnika, jak również obowiązki informacyjne.


Powyższe rozumienie przepisów potwierdza interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 5 maja 2015 r., Nr ILPB1/4511-1-166/15-2/AP.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.


Zgodnie z przepisem art. 8 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.) płatnikiem jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, obowiązana na podstawie przepisów prawa podatkowego do obliczenia i pobrania od podatnika podatku i wpłacenia go we właściwym terminie organowi podatkowemu.


Przepisy prawa podatkowego, o których mowa w ww. art. 8 Ordynacji podatkowej, zawiera m.in. ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1509 z późn. zm.), w której w Rozdziale 7 Pobór podatku lub zaliczek na podatek przez płatników, zawarte są przepisy dotyczące zasad obliczania, poboru i odprowadzania do właściwego urzędu skarbowego podatku lub zaliczek na podatek przez płatników.


Podstawową zasadą obowiązującą w przepisach ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest zasada powszechności opodatkowania, która została wyrażona w art. 9 ust. 1 ww. ustawy. Zgodnie z jego treścią opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.


Z treści przywołanego przepisu wynika zatem, że opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione przez ustawodawcę w katalogu zwolnień przedmiotowych ustawy bądź, od których Minister Finansów zaniechał poboru podatku, w drodze rozporządzenia.


Zgodnie z art. 11 ust. 1 ww. ustawy przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.


Wartość pieniężną świadczeń w naturze, z zastrzeżeniem ust. 2c oraz art. 12 ust. 2-2c, określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca ich uzyskania (art. 11 ust. 2 ww. ustawy).


Zgodnie z art. 11 ust. 2a ww. ustawy wartość pieniężną innych nieodpłatnych świadczeń ustala się:

  1. jeżeli przedmiotem świadczenia są usługi wchodzące w zakres działalności gospodarczej dokonującego świadczenia – według cen stosowanych wobec innych odbiorców;
  2. jeżeli przedmiotem świadczeń są usługi zakupione – według cen zakupu;
  3. jeżeli przedmiotem świadczeń jest udostępnienie lokalu lub budynku – według równowartości czynszu, jaki przysługiwałby w razie zawarcia umowy najmu tego lokalu lub budynku;
  4. w pozostałych przypadkach – na podstawie cen rynkowych stosowanych przy świadczeniu usług lub udostępnianiu rzeczy lub praw tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca udostępnienia.

Jeżeli świadczenia są częściowo odpłatne, przychodem podatnika jest różnica pomiędzy wartością tych świadczeń, ustaloną według zasad określonych w ust. 2 lub 2a, a odpłatnością ponoszoną przez podatnika (art. 11 ust. 2b ww. ustawy).


Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych rozróżnia źródła przychodów oraz sposób opodatkowania dochodów z poszczególnych źródeł.


Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że najważniejszym produktem Wnioskodawcy jest „Pakiet Usług”, który zawiera usługi biznesowe. Sprzedaż Pakietu Usług poza W. jest prowadzona przez Przedstawicieli Regionalnych, którzy, w przypadku osób fizycznych, współpracują ze Spółką na podstawie umowy zlecenia, natomiast w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą na podstawie umowy o pośrednictwo w sprzedaży pakietu usług. W celu zwiększenia sprzedaży Pakietu Usług oraz silniejszego zmotywowania Przedstawicieli Regionalnych Zarząd Spółki wprowadził w 2018 r. na zasadzie pilotażu Regulamin dodatkowego wynagradzania z tytułu sprzedaży Pakietu Usług Spółki. Regulamin ten przewiduje nagrody pieniężne i rzeczowe dla trzech najlepszych Przedstawicieli Regionalnych, którzy w 2018 r. odnotują największy wzrost liczby klientów Pakietu Usług w porównaniu do 2017 r.


Odnosząc się do obowiązków Wnioskodawcy, jako płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych w stosunku Przedstawicieli Regionalnych - osób fizycznych współpracujących ze Spółką na podstawie umowy zlecenia, należy wskazać, że zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych źródłem przychodu jest działalność wykonywana osobiście.


Zgodnie z treścią art. 13 pkt 8 ww. ustawy, za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 uważa się przychody z tytułu wykonywania usług, na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło, uzyskiwane wyłącznie od:

  1. osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, osoby prawnej i jej jednostki organizacyjnej oraz jednostki organizacyjnej nie mającej osobowości prawnej;
  2. właściciela (posiadacza) nieruchomości, w której lokale są wynajmowane, lub działającego w jego imieniu zarządcy albo administratora - jeżeli podatnik wykonuje te usługi wyłącznie dla potrzeb związanych z tą nieruchomością;
  3. przedsiębiorstwo w spadku

- z wyjątkiem przychodów uzyskanych na podstawie umów zawieranych w ramach prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności gospodarczej oraz przychodów, o których mowa w pkt 9.


Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.


W myśl art. 41 ust. 2 ww. ustawy płatnicy nie są obowiązani do poboru zaliczek od należności z tytułów, o których mowa w art. 13 pkt 2 i 8, jeżeli podatnik złoży oświadczenie, że wykonywane przez niego usługi wchodzą w zakres prowadzonej działalności gospodarczej, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3.


Płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) – na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby. Jednakże w przypadku gdy podatek został pobrany zgodnie z art. 30a ust. 2a, płatnicy, o których mowa w art. 41 ust. 10, przekazują kwotę tego podatku na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania (art. 42 ust. 1 ww. ustawy).


Biorąc powyższe pod uwagę, należy wskazać, że w przypadku, gdy nagrody pieniężne lub rzeczowe otrzymają Przedstawiciele Regionalni - osoby fizyczne współpracujące z Wnioskodawcą na mocy umowy zlecenia, przychód uzyskany z tego tytułu stanowi przychód z działalności wykonywanej osobiście, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W tej sytuacji na Wnioskodawcy ciąży obowiązek płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych zgodnie z art. 41 ust. 1 w zw. z art. 42 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


Natomiast ustosunkowując się do obowiązków Wnioskodawcy jako płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych, w stosunku do Przedstawicieli Regionalnych prowadzących działalność gospodarczą, należy wskazać, że stosownie do art. 10 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy źródłem przychodu jest pozarolnicza działalność gospodarcza.


Zgodnie z art. 5a pkt 6 ww. ustawy, za pozarolniczą działalność gospodarczą uznaje się działalność zarobkową:

  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

- prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.


Natomiast zgodnie z treścią art. 14 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 - tj. pozarolniczej działalności gospodarczej - uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.


Stosownie do art. 14 ust. 2 pkt 8 ww. ustawy, przychodem z działalności gospodarczej jest również wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń, obliczonych zgodnie z art. 11 ust. 2-2b, z zastrzeżeniem ust. 2g i art. 21 ust. 1 pkt 125 i 125a.


W myśl art. 44 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, podatnicy osiągający dochody z działalności gospodarczej, o której mowa w art. 14, są obowiązani bez wezwania wpłacać w ciągu roku podatkowego zaliczki na podatek dochodowy według zasad określonych w ust. 3, z zastrzeżeniem ust. 3f-3h.


W związku z powyższym, podatnicy uzyskujący dochody ze źródła przychodów, jakim jest pozarolnicza działalność gospodarcza, sami dokonują opodatkowania tych dochodów.


Biorąc powyższe pod uwagę, należy wskazać, że w przypadku, gdy nagrody pieniężne lub rzeczowe otrzymają Przedstawiciele Regionalni prowadzący działalność gospodarczą, którzy przychód z tytułu otrzymanych nagród, zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, winni rozliczyć w ramach działalności gospodarczej, na Wnioskodawcy nie ciążą obowiązki płatnika określone w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych.


W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy uznano za prawidłowe.


Odnosząc się do powołanej przez Wnioskodawcę interpretacji indywidualnej z dnia 5 maja 2015 r. Nr ILPB1/4511-1-166/15-2/AP należy wskazać, że interpretacja ta została uchylona wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 9 grudnia 2015 r. sygn. akt I SA/Wr 1588/15.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1302 z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj