Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB3-3.4012.330.2018.2
z 11 lutego 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 29 października 2018 r. (data wpływu 16 listopada 2018 r.), uzupełnionego pismem z dnia 29 października 2018 r. (data wpływu 7 stycznia 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia kwoty nabycia przy stosowaniu procedury VAT marża jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 listopada 2018 r. wpłynął do Organu wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie ustalenia kwoty nabycia przy stosowaniu procedury VAT marża.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 29 października 2018 r. (data wpływu 7 stycznia 2019 r.), stanowiącym odpowiedź na wezwanie Organu z dnia 11 grudnia 2018 r., sygn. 0111-KDIB3-3.4012.330.2018.1.JS.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku VAT i dokonuje zakupu samochodu na zagranicznym portalu aukcyjnym A. Posiada nr VAT UE.

Warunkiem zakupu jest udział w licytacji danego pojazdu. W momencie wygranej aukcji, Wnioskodawca otrzymuje dokument potwierdzający zakup samochodu (w rodzaju proforma) wraz z dodatkowymi kosztami. Na dokumencie widnieją następujące pozycje wraz z kosztami – samochód, opłata aukcyjna, opłata za obsługę aukcji i przygotowanie pojazdu do wysyłki. Jeśli Wnioskodawca od razu zamawia transport przez portal, na dokumencie widnieje również pozycja transport.

Dokument określany jest jako „potwierdzenie zakupu” i zawiera różne stawki podatkowe i tak kolejno: pojazd zawiera określenie podatkowe sygnowane literką „M”, co oznacza opodatkowanie różnicowe czyli zgodnie z polskim prawem podatkowym jest opodatkowane tzw. marżą. Reszta pozycji sygnowane literką „I” i stanowi wewnątrzwspólnotową usługę, która w polskim prawie podatkowym rozliczana jest jako procedura „odwrotnego obciążenia”. Ponieważ Wnioskodawca dokonał już kilku takich transakcji, zauważył, że cena pozycji „dokument pojazdu” i „odbiór” jest z reguły stała, natomiast cena za samochód i opłata za aukcję uzależniona jest od marki, modelu i wartości samochodu. Tak więc niejednokrotnie cena „opłaty za aukcję” znacznie wpływa na ogólną wartość zakupu.

Data wystawienia dokumentu jest zbieżna z momentem zakończenia aukcji. Na dokumencie jest wskazane konto, na które należy dokonać wpłaty łącznej za zakup pojazdu i innych kosztów dodatkowych. Warunkiem dostarczenia towaru jest uiszczenie zapłaty zgodnie z wartością dokumentu zwanego „potwierdzenie zakupu”.

Po wpłacie zostają wystawione kolejne dokumenty zwane „rachunkami”, dotyczący korzystania z aukcji oraz dotyczący zakupu pojazdu oraz dokumentów i odbioru. Na dokumencie „potwierdzenie zakupu” widoczna jest stopka z danymi firmowymi i nr NIP DE. Na dokumentach zwanych „rachunkami” również istnieją stopki z danymi firmowymi, ale są to różne podmioty. Na rachunku dotyczącym korzystania z platformy aukcyjnej znajduje się nr NIP DE, a na rachunku dotyczącym zakupu pojazdu widnieje nr NIP DE, czyli zbieżny z nr NIP na dokumencie „potwierdzenie zakupu”. Kwota sumaryczna z obu rachunków jest równa kwocie z dokumentu „potwierdzenie zakupu”. Sposoby opodatkowania dotyczące poszczególnych elementów rachunków nie ulegają zmianie i są identyczne z określeniami podatkowymi widniejącymi na dokumencie „potwierdzenie zakupu”. Daty rachunków są natomiast inne niż data na dokumencie „potwierdzenie zakupu” i nie odpowiadają ani dacie odbycia się aukcji, ani dacie wpłaty dokonanej przez Wnioskodawcę żądanej kwoty na konto sprzedawcy pojazdu.

Samochód opisany we wniosku stanowi towar używany w rozumieniu art. 120 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towaru i usług (Dz. U. 2016 r. poz. 710 ze zm).

Wnioskodawca nabył samochód od podmiotu wymienionego w art. 120 ust. 10 pkt 5 ww. ustawy o VAT.

Właścicielem pojazdu jest aktywny podatnik podatku VAT prowadzący działalność gospodarczą na terenie Niemiec w „formie internetowej hurtowni skutecznego kupna i sprzedaży sprawdzonych samochodów używanych z własnym asortymentem”.

Oprócz kosztu nabycia samochodu oraz opłat aukcyjnych zdarza się, że poprzez portal aukcyjny zamawiany jest również transport samochodu do miejsca siedziby firmy Wnioskodawcy w Polsce, (z fakturą – przyp. Organu) która jest wystawiona przez firmę, która ma ten sam nr VAT UE co firma wystawiająca rachunki za opłaty za aukcję. Według informacji, które Wnioskodawca uzyskał na infolinii firmy w Polsce, posiada ona spółkę matkę A. E. C. B.V., która wystawia fakturę za zakupione pojazdy oraz 4 firmy córki, które zajmują się obsługą aukcji oraz transportem samochodów do miejsca przeznaczenia u klienta. Na powyższe usługi wystawiana jest faktura dokumentująca wewnątrzwspólnotowe świadczenie usług i obowiązek rozliczenia VAT spoczywa na Wnioskodawcy jako nabywcy. Przelew za wylicytowany samochód oraz wszelkie opłaty związane z zakupem dokonywane są na jedno konto. Na osobny nr rachunku bankowego płacona jest natomiast jedynie faktura na transport. Jednak jest ona wystawiona przez firmę, która wystawia również rachunek za opłaty aukcyjne.

Reasumując, całość zakupu jak i opłat dokonywana jest za pośrednictwem jednego portalu i dotyczy tego samego towaru.

Pismem z dnia 29 października 2018 r. (data wpływu 7 stycznia 2019 r.) Wnioskodawca uzupełnił powyższy opis o następujące informacje:

Ad. 1

Podmiot wskazany jako sprzedawca na rachunku dotyczącym zakupu to w zależności od kraju, z którego pochodzi samochód:

  • A. E. C. B.V (Activity Belgium) nr VAT BE,
  • A. E. C. B.V (Activity Netherlands) nr VAT NL,
  • A. E. C. B.V (Activity France) nr VAT FR.

Ad. 2

Poza rachunkiem za nabycie samochodu od zbywców samochodu nie są wystawiane inne dokumenty. Faktury za transport, opłatę aukcyjną oraz za przygotowanie dokumentacji wystawione są jeszcze od innych podmiotów zarejestrowanych do podatku VAT najczęściej w krajach, z których pochodzi sprzedawany samochód.

Ad. 3

Wnioskodawca posiada dokumenty potwierdzające nabycie samochodu na zasadach, o których mowa w art. 120 ust. 4 i 5 ustawy o podatku od towarów i usług. Wskazuje na to oznaczenie na fakturze literką „M” pozycji, które są rozliczane wg tego artykułu.

Ad. 4

Podmioty wskazane na rachunkach/fakturach to podmioty powiązane. Każda z wymienionych firm posiada jednak inny nr VAT UE.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy zgodnie z art. 120 ust. 4 ustawy o podatku od towarów i usług, za kwotę nabycia można uznać oprócz rachunku wystawionego na poczet nabycia samochodu na portalu aukcyjnym Auto1, również opłaty aukcyjne, opłaty związane z przygotowaniem dokumentacji i transportu samochodu z miejsca postoju u kontrahenta do miejsca siedziby firmy Wnioskodawcy?

Zdaniem Wnioskodawcy, koszty nabycia brane pod uwagę do ustalania marży powinny uwzględniać wszystkie koszty poniesione w związku z zakupem samochodów. Wnioskodawca stoi na takim stanowisku, ponieważ zakup samochodu dokonywany jest na jednym portalu, a po zakończeniu aukcji otrzymuje on potwierdzenie sprzedaży od jednego podmiotu, gdzie wyszczególnione są wszystkie opłaty poza kosztami transportu.

Zaznaczyć należy, iż samochody kupowane na portalu aukcyjnym Auto1.com w odróżnieniu od realiów znanych z rodzimych portali aukcyjnych, stanowią wyłączną własność rzeczonych portali aukcyjnych, a wszelkie prawa od pierwotnych właścicieli zostały przeniesione na ww. serwisy aukcyjne przed wystawieniem przez nie ofert sprzedaży samochodów w formie aukcji. Potwierdzeniem powyższej tezy jest również przekazywanie przez kupującego opłaty za zakupiony samochód poprzez przelanie kwoty należnej z tytułu nabycia samochodu, a także wynikającej z opłaty aukcyjnej na jedno i to samo konto bankowe sprzedającego.

Zdaniem Wnioskodawcy, również opłata za transport stanowi cenę nabycia w rozumieniu art. 120 ust. 4 ustawy o VAT, ponieważ pobierana jest przez tą samą firmę córkę, która wystawia fakturę za opłatę aukcyjną a cała transakcja jest „sztucznie rozbijana” przez portal Auto1 na kilka osobnych podmiotów, a w istocie jest to jedna transakcja.

Zgodnie z brzmieniem ustawy dla potrzeb procedury „VAT-marża”, przez kwotę nabycia Wnioskodawca rozumie wszystko to, co stanowi wynagrodzenie, które pierwotny sprzedawca towaru używanego otrzymał od podatnika (nabywcy). Składający wniosek przyjmuje, iż kwota nabycia to cena, którą podatnik zapłacił dostawcy towaru, a która to obejmuje wszystkie koszty związane bezpośrednio z transakcją, a więc poza fakturą dokumentującą zakup samochodu, również faktury za opłaty aukcyjne związane bezpośrednio z każdym konkretnym kupowanym samochodem.

W związku z powyższym twierdzenie, że dla potrzeb ustalania podstawy opodatkowania do wyliczenia marży należy przyjąć wszystkie wydatki zapłacone za wylicytowany pojazd wydaje się zasadne.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest nieprawidłowe.

Na podstawie art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174 z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają:

  1. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
  2. eksport towarów;
  3. import towarów;
  4. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
  5. wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (..)

Przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii (art. 2 pkt 6 ustawy).

Na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Zgodnie z art. 120 ustawy, w zakresie dostawy towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków, stosuje się szczególne procedury opodatkowania podatkiem od towarów i usług.

W myśl art. 120 ust. 1 pkt 4 ustawy, na potrzeby stosowania szczególnych procedur opodatkowania, przez towary używane rozumie się ruchome dobra materialne nadające się do dalszego użytku w ich aktualnym stanie lub po naprawie, inne niż określone w pkt 1-3 oraz inne niż metale szlachetne lub kamienie szlachetne (CN 7102, 7103, 7106, 7108, 7110, 7112), (PKWiU 24.41.10.0, 24.41.20.0, ex 24.41.30.0, ex 32.12.11.0, ex 32.12.12.0 i 38.11.58.0);

Stosownie do art. 120 ust. 1 pkt 5 i 6 ustawy:

  • przez kwotę sprzedaży rozumie się całkowitą kwotę, którą podatnik otrzymał lub ma otrzymać z tytułu dostawy towarów od nabywcy lub osoby trzeciej, wliczając w to otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty bezpośrednio związane z tą dostawą, podatki, cła, opłaty i inne należności o podobnym charakterze oraz koszty dodatkowe, takie jak prowizje, koszty opakowania, transportu i ubezpieczenia, którymi podatnik obciąża nabywcę, z wyłączeniem kwot, o których mowa w art. 29a ust. 7;
  • przez kwotę nabycia rozumie się wszystkie składniki wynagrodzenia, o których mowa w pkt 5, które dostawca towarów otrzymał lub ma otrzymać od podatnika.

Na podstawie art. 120 ust. 4 ustawy, w przypadku podatnika dokonującego dostawy towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich lub antyków nabytych uprzednio przez tego podatnika w ramach prowadzonej działalności, w celu odprzedaży, podstawą opodatkowania podatkiem jest marża stanowiąca różnicę między kwotą sprzedaży a kwotą nabycia, pomniejszona o kwotę podatku.

Z powyższych regulacji wynika, że dla potrzeb stosowania procedury marży, przez kwotę nabycia należy rozumieć wszystko, co stanowi wynagrodzenie, które pierwotny sprzedawca, tj. dostawca towaru używanego otrzymał lub ma otrzymać od podatnika, tj. nabywcy.

Przy czym, zauważyć należy, że szczególna procedura dotyczy tylko dostawy towarów używanych, które podatnik nabył od określonej kategorii podmiotów. Należy podkreślić, że do stosowania szczególnej procedury opodatkowania marży uprawnieni są podatnicy, którzy dokonują dostawy towarów nabytych w okolicznościach wymienionych w art. 120 ust. 10 ustawy.

W myśl art. 120 ust. 10 ustawy, przepisy ust. 4 i 5 tego artykułu dotyczą dostawy towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich lub antyków, które podatnik nabył od:

  1. osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, niebędącej podatnikiem, o którym mowa w art. 15, lub niebędącej podatnikiem podatku od wartości dodanej;
  2. podatników, o których mowa w art. 15, jeżeli dostawa tych towarów była zwolniona od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 lub art. 113;
  3. podatników, jeżeli dostawa tych towarów była opodatkowana zgodnie z ust. 4 i 5;
  4. podatników podatku od wartości dodanej, jeżeli dostawa tych towarów była zwolniona od podatku na zasadach odpowiadających regulacjom zawartym w art. 43 ust. 1 pkt 2 lub art. 113;
  5. podatników podatku od wartości dodanej, jeżeli dostawa tych towarów była opodatkowana podatkiem od wartości dodanej na zasadach odpowiadających regulacjom zawartym w ust. 4 i 5, a nabywca posiada dokumenty jednoznacznie potwierdzające nabycie towarów na tych zasadach.

Zgodnie z przedstawionym we wniosku opisem sprawy, Wnioskodawca dokonuje zakupu samochodu na zagranicznym portalu aukcyjnym w drodze licytacji. Samochód ten stanowi towar używany w rozumieniu art. 120 ust. 10 pkt 5 ustawy o podatku od towarów i usług. W momencie wygranej aukcji, Wnioskodawca otrzymuje dokument potwierdzający zakup samochodu, zawierający następujące pozycje: samochód, opłata aukcyjna, opłata za obsługę aukcji, przygotowanie pojazdu do wysyłki oraz transport (w przypadku, gdy Wnioskodawca zamówi transport przez portal aukcyjny). Następnie, po dokonaniu płatności na konto wskazane w ww. dokumencie, Wnioskodawca otrzymuje rachunki – rachunek dotyczący korzystania z aukcji i rachunek dotyczący zakupu pojazdu oraz dokumentów i odbioru. Rachunki te wystawione są przez różne podmioty, posiadające odmienne numery NIP. Zdarza się, że Wnioskodawca zamawia również transport nabywanego samochodu do Polski, potwierdzony fakturą wystawioną przez ten sam podmiot, który wystawił Wnioskodawcy wcześniejszy rachunek dotyczący opłaty za aukcję. Podmiot wskazany jako sprzedawca na rachunku dotyczącym zakupu pojazdu różni się w zależności od kraju, z którego pochodzi samochód. Poza rachunkiem za nabycie samochodu od zbywcy pojazdu nie są wystawiane inne dokumenty (faktura za transport, opłatę aukcyjna oraz przygotowanie dokumentacji wystawiane są przez inne podmioty).

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą ustalenia kwoty nabycia pojazdu w związku z zastosowaniem procedury VAT-marża, o której mowa w art. 120 ust. 4 ustawy o podatku od towarów i usług.

Z powołanych wyżej regulacji wynika, że dla potrzeb zastosowania procedury marży przez kwotę nabycia należy rozumieć wszystko, co stanowi wynagrodzenie, które pierwotny sprzedawca towaru używanego otrzymał od podatnika (nabywcy). Tak rozumiana cena towaru (kwota nabycia) obejmuje wszystkie koszty związane z transakcją, jeżeli nabywca towaru (kupujący) ponosi ciężar tych opłat płacąc za nie dostawcy. Do kwoty nabycia, o której mowa wyżej, nie mogą zostać zaliczone koszty, które nie zostały zapłacone i nie są należne dostawcy towaru. Wnioskodawca, ustalając kwotę nabycia przedmiotowego samochodu winien zatem uwzględnić wszystkie koszty związane z transakcją nabycia samochodu, które zapłacił dostawcy, tj. podmiotowi, od którego nabył samochód.

Wnioskodawca otrzymuje od sprzedawcy samochodu osobny rachunek dotyczący nabycia pojazdu, natomiast faktury za transport, opłatę aukcyjną, opłatę za obsługę aukcji oraz przygotowanie dokumentacji wystawiane są przez inne podmioty. Bez znaczenia jest przy tym fakt, że Wnioskodawca dokonuje przelewu (wpłaty) z tytułu wylicytowanego samochodu oraz innych opłat związanych z zakupem na ten sam numer rachunku bankowego. Nie zmienia to bowiem podmiotu, wobec którego Wnioskodawca jest zobowiązany zapłacić każdą z należności.

Mając zatem na uwadze cytowane przepisy należy stwierdzić, że Wnioskodawca ustalając kwotę nabycia przedmiotowego samochodu winien uwzględnić kwotę wynikającą wyłącznie z rachunku za ten samochód, która należna jest sprzedawcy tego pojazdu, bez uwzględnienia kwot wynikających z faktur za transport, opłatę aukcyjną, opłatę za obsługę akcji oraz przygotowanie dokumentacji, które są należne innym podmiotom niż pierwotny sprzedawcy samochodu.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność. Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302 z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj