Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT2-3.4011.582.2018.3.AC
z 7 lutego 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1, art. 14r ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Zainteresowanego i Zainteresowanego niebędącego stroną postępowania przedstawione we wniosku wspólnym z dnia 9 listopada 2018 r. (data wpływu 16 listopada 2018 r.), uzupełnionym pismem z dnia 22 stycznia 2019 r. (data wpływu 29 stycznia 2019 r.) oraz pismem z dnia 31 stycznia 2019 r. (data wpływu 4 lutego 2019 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika (pytanie oznaczone we wniosku nr 2) – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 listopada 2018 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek wspólny o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych oraz podatku od towarów i usług.

Wniosek nie spełniał wymogów określonych w art. 14b § 3 oraz art. 14f § 1 i § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), w związku z powyższym pismem z dnia 4 stycznia 2019 r., nr 0113-KDIPT2-3.4011.582.2018.1.AC 0112-KDIL2-1.4012.599.2018.3.BC, Organ podatkowy, na podstawie art. 13 § 2a, art. 169 § 1 i § 2 w zw. z art. 14h ustawy Ordynacja podatkowa, wezwał Zainteresowanego do usunięcia braków wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie wysłano w dniu 4 stycznia 2019 r. (skutecznie doręczono w dniu 16 stycznia 2019 r.), zaś w dniu 29 stycznia 2019 r. wpłynęło uzupełnienie wniosku (data nadania 23 stycznia 2019 r.).

Pismem z dnia 31 stycznia 2019 r. (data wpływu 4 lutego 2019 r.) uzupełniono wniosek poprzez wskazanie adresu elektronicznego pełnomocnika w systemie e-PUAP.

We wniosku złożonym przez:

  • Zainteresowanego będącego stroną postępowania
  • Zainteresowanego niebędącego stroną postępowania

przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka S spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej „Spółka”) jest osobą prawną z siedzibą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Spółka nie podlega pod uregulowania ustawy z dnia 3 marca 2000 r. o wynagradzaniu osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi (Dz. U. Nr 26, poz. 306, z późn. zm.; dalej „ustawa o Wynagradzaniu”).

Zainteresowany niebędący stroną postępowania pełni w Spółce funkcję Prezesa Zarządu, na podstawie uchwały wspólników, przy czym nie otrzymuje wynagrodzenia w związku z ww. funkcją ani na podstawie innego stosunku prawnego. Zainteresowany niebędący stroną postępowania posiada nieograniczony obowiązek podatkowy na terytorium Polski, zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1509, z późn. zm.; dalej „ustawa o PIT”). W przyszłości, Spółka planuje zgodnie z ustawą z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1577, z późn. zm.; dalej „KSH”) powołać do zarządu Spółki jeszcze inne osoby fizyczne (dalej „Członkowie Zarządu”). Planowane jest, że Członkowie Zarządu (w tym Zainteresowany niebędący stroną postępowania) będą otrzymywać wynagrodzenie od Spółki z tytułu zasiadania w zarządzie (pełnienia funkcji w zarządzie), klasyfikowane zgodnie z przepisem art. 10 ust. 1 w zw. z art. 13 pkt 7 ustawy o PIT, jako przychody otrzymywane przez osoby, niezależnie od sposobu ich powoływania, należące do składu zarządów, rad nadzorczych, komisji lub innych organów stanowiących osób prawnych. Spółka nie wyklucza, że może pojawić się sytuacja kiedy Członkowie Zarządu (jeden z nich) będą jeszcze związani ze Spółką innymi umowami, na podstawie których będą świadczyć inne czynności poza związanymi z obowiązkami wynikającym z funkcji w Zarządzie Spółki. Przykładowo będą mogli świadczyć na rzecz Spółki inne usługi w tym w ramach prowadzenia działalności gospodarczej w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2018 r., poz. 646).

Zakres oraz sposób wykonywania czynności przez Członków Zarządu w ramach przyszłej działalności na rzecz Spółki z tytułu pełnienia funkcji w zarządzie będzie określać regulamin zarządu przyjęty uchwałą na Zgromadzeniu Wspólników (dalej „Regulamin”). Treść Regulaminu będzie określać w szczególności zakres i warunki wykonywania czynności przez Członków Zarządu (w tym korzystania z infrastruktury Spółki) oraz sposób wynagradzania Członków Zarządu przez Spółkę z tytułu aktu powołania (w postaci wynagrodzenia stałego i części zmiennej uzależnionej od wyników finansowych Spółki). Zapisy Regulaminu będą również określać czas i miejsce wykonywania przez Członków Zarządu czynności wynikających z powołania. Regulamin nie będzie określać odpowiedzialności Członków Zarządu względem osób trzecich. W tym zakresie oraz w zakresie nieobjętym Regulaminem, zastosowanie będą miały regulacje KSH.

Jednocześnie Spółka wskazuje, że odpisywane zdarzenie przyszłe nie odpowiada zagadnieniu będącemu przedmiotem interpretacji ogólnej Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 6 października 2017 r., nr PT3.8101.11.2017.

W piśmie z dnia 22 stycznia 2019 r., stanowiącym uzupełnienie wniosku, Zainteresowany będący stroną postępowania wskazał, że uchwała wspólników, na podstawie której Zainteresowany niebędący stroną postępowania pełni funkcję Prezesa Zarządu, nie ma związku z zapisami ustawy z dnia 9 czerwca 2016 r. o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami. Wynika ona z przepisu art. 201 § 4 KSH, zgodnie z którym członek zarządu jest powoływany i odwoływany uchwałą wspólników, chyba że umowa spółki stanowi inaczej oraz art. 2031 KSH, który stanowi, że uchwała wspólników może ustalać zasady wynagradzania członków zarządu, w szczególności maksymalną wysokość wynagrodzenia, przyznawania członkom zarządu prawa do świadczeń dodatkowych lub maksymalną wartość takich świadczeń. Odpowiedzialność wobec osób trzecich za czynności wykonywane przez Zainteresowanego niebędącego stroną postępowania w związku z pełnieniem funkcji Prezesa Zarządu będzie ponosiła Spółka, co wynika bezpośrednio z przepisów KSH obszernie przytoczonych we wniosku. Zainteresowany niebędący stroną postępowania do wykonywania swoich obowiązków, wynikających z pełnienia funkcji Prezesa Zarządu, będzie wykorzystywał infrastrukturę i organizację wewnętrzną Spółki. W szczególności będzie On korzystał z infrastruktury biurowej, pomieszczeń i zaplecza socjalnego Spółki, a także będzie korzystał z obsługi zapewnianej przez personel administracyjny Spółki, na przykład w celu wysyłania i odbioru korespondencji, czy prowadzenia kalendarza spotkań. Rozważane jest wynagradzanie Prezesa Zarządu w postaci wynagrodzenia stałego i części zmiennej uzależnionej od wyników finansowych Spółki. Nie jest zatem możliwe ustalenie z góry, to jest przed ustaleniem wyniku finansowego Spółki proporcji, w jakiej pozostawać będzie część zmienna wynagrodzenia (ustalona jako procent określonego wskaźnika finansowego wynikającego z rezultatów działalności Spółki) do części stałej wynagrodzenia. Zainteresowany niebędący stroną postępowania z tytułu innych usług wykonywanych dla Spółki w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, będzie otrzymywał wynagrodzenie, którego wysokość będzie ustalana indywidualnie przez Spółkę i Zainteresowanego dla poszczególnych zawieranych umów. Wynagrodzenie to będzie ustalane na warunkach rynkowych, a wiec takich, na jakich Zainteresowany niebędący stroną postępowania byłby skłonny świadczyć analogiczne usługi na rzecz innych podmiotów w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku):

  1. Czy w związku z pobieraniem wynagrodzenia na podstawie uchwał Zgromadzenia Wspólników (stanowiących akt powołania do organów Spółki, tj. Zarządu) Zainteresowany będzie działał w charakterze podatnika VAT, tj. będzie uznany za prowadzącego samodzielną działalność gospodarczą, o której mowa w przepisach art. 15 ust. 1, 2 i 3 ustawy o VAT?
  2. Czy Spółka będzie pełniła rolę płatnika zaliczek na podatek dochodowy zgodnie z art. 41 ust. 1, w zw. z art. 31 ustawy o PIT w zakresie wynagrodzenia Członków Zarządu otrzymywanego na podstawie uchwał Zgromadzenia Wspólników (stanowiących akt powołania do organów Spółki, tj. Zarządu) zgodnie z art. 13 ust. 1 pkt 7 ustawy o PIT?
  3. W przypadku uznania, że w związku z pobieraniem wynagrodzenia na podstawie uchwał Zgromadzenia Wspólników (stanowiących akt powołania do organów Spółki, tj. Zarządu) Zainteresowany będzie działał w charakterze podatnika VAT, czy Spółka będzie miała w przyszłości prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur wystawianych przez Zainteresowanego pobierającego wynagrodzenia na podstawie uchwał Zgromadzenia Wspólników zgodnie z art. 86 ustawy o VAT?

Przedmiotem niniejszej interpretacji jest odpowiedź na pytanie oznaczone nr 2 w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych, natomiast w zakresie podatku od towarów i usług zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Zdaniem Zainteresowanego i Zainteresowanego niebędącego stroną postępowania, Spółka wypłacając Zainteresowanemu niebędącemu stroną postępowania wynagrodzenie na podstawie uchwał zgromadzenia wspólników Spółki, będzie obowiązana do pełnienia roli płatnika zgodnie z art. 41 ust. 1, w zw. z art. 31 ustawy o PIT.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT, jednym ze źródeł przychodów osób fizycznych posiadających nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce jest działalność wykonywana osobiście.

Przepis art. 13 pkt 7 ustawy o PIT wymienia jako jedno ze źródeł działalności wykonywanej osobiście przychody otrzymywane przez osoby, niezależnie od sposobu ich powoływania, należące do składu zarządów, rad nadzorczych, komisji lub innych organów stanowiących osób prawnych.

Na gruncie ustawy o PIT, działalność gospodarcza jest definiowana w art. 5a pkt 6, jako działalność zarobkowa:

  1. wytwórcza, budowlana, handlowa, usługowa,
  2. polegająca na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegająca na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

– prowadzona we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Zgodnie z art. 31 ustawy o PIT, osoby prawne są obowiązane jako płatnicy obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od osób, które uzyskują od tych zakładów przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, lub pracy nakładczej.

Zgodnie z art. 41 ustawy o PIT, osoby prawne, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom posiadającym nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce, są obowiązane jako płatnicy pobierać, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1 ustawy o PIT.

Biorąc pod uwagę powyższe, zdaniem Zainteresowanych, skoro przyszła działalność Zainteresowanego oraz pozostałych Członków Zarządu będzie spełniać przesłanki określone w art. 15 ust. 3 ustawy o VAT, tym samym Spółka wypłacając Zainteresowanemu oraz pozostałym Członkom Zarządu wynagrodzenie z tytułu uchwały, będzie obowiązana do odprowadzenia zaliczki na podatek dochodowy pełniąc rolę płatnika zgodnie z art. 41 ust. 1 w zw. z art. 31 ustawy o PIT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Zainteresowanego i Zainteresowanego niebędącego stroną postępowania w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1509, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Przepis art. 10 ust. 1 ww. ustawy określa źródła przychodów, gdzie między innymi ustawodawca w pkt 2 wymienia działalność wykonywaną osobiście. Katalog przychodów, które należy zaliczyć do przychodów z działalności wykonywanej osobiście określony został natomiast w art. 13 tej ustawy.

Stosownie do treści art. 13 cyt. ustawy, za przychody z działalności wykonywanej osobiście uważa się między innymi przychody:

  • otrzymywane przez osoby, niezależnie od sposobu ich powoływania, należące do składu zarządów, rad nadzorczych, komisji lub innych organów stanowiących osób prawnych (art. 13 pkt 7 ustawy),
  • uzyskane na podstawie umów o zarządzanie przedsiębiorstwem, kontraktów menedżerskich lub umów o podobnym charakterze, w tym przychody z tego rodzaju umów zawieranych w ramach prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności gospodarczej – z wyjątkiem przychodów, o których mowa w pkt 7 (art. 13 pkt 9 ustawy).

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że Zainteresowany niebędący stroną postępowania pełni w Spółce funkcję Prezesa Zarządu, na podstawie uchwały wspólników przy czym nie otrzymuje On wynagrodzenia w związku z ww. funkcją na podstawie innego stosunku prawnego. W przyszłości, Spółka planuje powołać do zarządu Spółki jeszcze inne osoby fizyczne (dalej „Członkowie Zarządu”). Planowane jest, że Członkowie Zarządu (w tym Zainteresowany niebędący stroną postępowania) będą otrzymywać wynagrodzenie od Spółki z tytułu zasiadania w zarządzie (pełnienia funkcji w zarządzie), klasyfikowane zgodnie z przepisem art. 10 ust. 1 w zw. z art. 13 pkt 7 ustawy o PIT, jako przychody otrzymywane przez osoby, niezależnie od sposobu ich powoływania, należące do składu zarządów, rad nadzorczych, komisji lub innych organów stanowiących osób prawnych. Spółka nie wyklucza, że może pojawić się sytuacja kiedy Członkowie Zarządu (jeden z nich) będą jeszcze związani ze Spółką innymi umowami, na podstawie których będą świadczyć inne czynności poza związanymi z obowiązkami wynikającym z funkcji w Zarządzie Spółki. Przykładowo będą mogli świadczyć na rzecz Spółki inne usługi, w tym w ramach prowadzenia działalności gospodarczej w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2018 r., poz. 646). Zakres oraz sposób wykonywania czynności przez Członków Zarządu w ramach przyszłej działalności na rzecz Spółki z tytułu pełnienia funkcji w zarządzie będzie określać regulamin zarządu przyjęty uchwałą na Zgromadzeniu Wspólników (dalej „Regulamin”). Treść Regulaminu będzie określać w szczególności zakres i warunki wykonywania czynności przez Członków Zarządu (w tym korzystania z infrastruktury Spółki) oraz sposób wynagradzania Członków Zarządu przez Spółkę z tytułu aktu powołania. Zapisy Regulaminu będą również określać czas i miejsce wykonywania przez Członków Zarządu czynności wynikających z powołania. Regulamin nie będzie określać odpowiedzialności Członków Zarządu względem osób trzecich.

Mając powyższe na uwadze, przychody członka organu zarządzającego Spółki w przypadku powołania na podstawie uchwały wspólników, zawarcia umowy o zarządzanie przedsiębiorstwem, kontraktu menedżerskiego lub umowy o podobnym charakterze (w tym również umowy o świadczenie usług zarządzania zawartej na czas pełnienia funkcji członka zarządu), stanowią przychody zaliczone do źródła określonego w art. 13 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (stanowi o tym „wyłączenie” określone w art. 13 pkt 9 ustawy).

Stosownie do art. 31 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, zwane dalej „zakładami pracy”, są obowiązane jako płatnicy obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od osób, które uzyskują od tych zakładów przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej lub spółdzielczego stosunku pracy, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego wypłacane przez zakłady pracy, a w spółdzielniach pracy – wypłaty z tytułu udziału w nadwyżce bilansowej.

Zgodnie z art. 41 ust. 1 ww. ustawy, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.

Stosownie zaś do treści art. 42 ust. 1 ww. ustawy, płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) – na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby. Jednakże w przypadku gdy podatek został pobrany zgodnie z art. 30a ust. 2a, płatnicy, o których mowa w art. 41 ust. 10, przekazują kwotę tego podatku na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.

Reasumując należy stwierdzić, że przychody osiągane przez Członków Zarządu otrzymywane na podstawie uchwał Zgromadzenia Wspólników, stanowiących akt powołania do organów Spółki, tj. Zarządu, zaliczyć należy do przychodów z działalności wykonywanej osobiście, o których mowa w art. 13 pkt 7 w związku z art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W związku z tym Spółka jest zobowiązana – jako płatnik – do pobierania i odprowadzania od ww. przychodów zaliczek na podatek dochodowy na zasadach określonych w art. 41 i art. 42 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zaznaczyć należy, że art. 31 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w niniejszej sprawie nie ma zastosowania.

W związku z powyższym stanowisko Zainteresowanego i Zainteresowanego niebędącego stroną postępowania należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Zainteresowanego i Zainteresowanego niebędącego stroną postępowania i stanu prawnego obowiązującego w dniu złożenia wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Zainteresowanego i Zainteresowanego niebędącego stroną postępowania w złożonym wniosku.

W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 ustawy Ordynacja podatkowa).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Zainteresowanemu będącemu stroną postępowania (art. 14r § 2 ustawy Ordynacja podatkowa) przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj