Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP3-1.4011.639.2018.2.IF
z 1 lutego 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 23 grudnia 2018 r. (data wpływu 27 grudnia 2018 r.) uzupełnionym pismem z dnia 18 stycznia 2019 r. (data nadania 17 stycznia 2019 r., data wpływu 18 stycznia 2019 r.) na wezwanie z dnia 09 stycznia 2019 r. Nr 0114-KDIP3-1.4011.639.2018.1.IF o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania przychodów z tytułu świadczenia usług pilotowania samolotów pasażerskich ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5% – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 27 grudnia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania przychodów z tytułu świadczenia usług pilotowania samolotów pasażerskich ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.


Wnioskodawca jest zawodowym pilotem liniowych samolotów pasażerskich posiadającym odpowiednie kwalifikacje oraz doświadczenie zawodowe.
Wnioskodawca w związku z posiadanym przez siebie zawodem planuje rozpocząć działalność gospodarczą, w ramach której będzie świadczyć usługi w zakresie lotniczego transportu pasażerskiego na rzecz przewoźników lotniczych - podatników podatku od towarów i usług („VAT”). W ramach świadczonych usług Wnioskodawca planuje wykonywać loty krajowe oraz zagraniczne na samolotach stanowiących własność innego podmiotu.

Usługi te polegają na wykonywaniu obowiązków pilota statku powietrznego w zarobkowym przewozie lotniczym osób, na bazie uprawnień takich jak licencja pilota uprawniająca do pracy tego typu, badania lekarskie, oraz uprawnienia do kierowania konkretnym typem statku powietrznego.

W zakres obowiązków pilota wchodzi wykonanie czynności pilota w transporcie lotniczym na podstawie instrukcji przewoźnika, zgodnie z obowiązującym prawem lotniczym oraz innymi przepisami, dokumentami oraz procedurami między innymi: instrukcja wykonywania lotów na danym typie statku powietrznego, instrukcja operacyjna przewoźnika oraz inne procedury lotnicze, na podstawie których wykonywane są operacje lotnicze w sposób bezpieczny, przy zachowaniu najwyższych obowiązujących standardów.


Wnioskodawca planuje uzyskiwać przychody z działalności gospodarczej związanej z transportem lotniczym pasażerskim ujętym w grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Działalności („PKD”) 51.10, a w szczególności podklasy tego grupowania tj. PKD 51.10.Z obejmującej:

  • transport lotniczy pasażerski na stałych trasach i według ustalonego rozkładu lotów,
  • loty czarterowe,
  • loty widokowe i wycieczkowe,
  • wynajem środków lotniczego transportu pasażerskiego z załogą,
  • działalność lotnictwa ogólnego, taką jak: przewozy pasażerów organizowane przez aerokluby w celach szkoleniowych lub dla przyjemności.

Za świadczone na rzecz kontrahenta usługi Wnioskodawca wystawi fakturę VAT obejmującą, wynagrodzenie za usługi pilotowania statku powietrznego. Wartość tego wynagrodzenia będzie zależała od faktycznej ilości godzin spędzonych na realizacji usług.


Potencjalnie może się pojawić dodatkowe wynagrodzenie, które jednak będzie zawsze należne za czynności nierozłącznie związane z główną usługą jaką jest usługa pilotowania statku powietrznego.


Wnioskodawca planuje prowadzić działalność samodzielnie, a w szczególności nie planuje zatrudniać innych osób.


Z chwilą rozpoczęcia działalności gospodarczej przychody osiągane z tytułu wykonywania usług lotniczego transportu pasażerskiego dla celów opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych Wnioskodawca planuje opodatkować ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych wg stawki 8,5%.

Ponadto w piśmie z dnia 16 stycznia 2019 r. (data wpływu 18 stycznia 2019 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie z dnia 09 stycznia 2019 r. Nr 0114-KDIP3-1.4011.639.2018.1.IF Wnioskodawca doprecyzował zdarzenie przyszłe poprzez wskazanie, że klasyfikacja świadczonych przez Niego usług opisanych we wniosku mieści się w grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług („PKWiU”) 51.10.1 - transport lotniczy pasażerski na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 ze zm.)

Ponadto Wnioskodawca wskazał, że zarówno w roku podatkowym, w którym został złożony przedmiotowy wniosek oraz w poprzedzającym go roku nie świadczył i nie świadczy żadnych usług/czynności w ramach stosunku pracy, bądź w ramach spółdzielczego stosunku pracy na rzecz obecnego lub byłego pracodawcy. Wnioskodawca nie zamierza wykonywać ww. czynności w 2019 r.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


Czy przy działalności gospodarczej takiej, jak opisana w zdarzeniu przyszłym Wniosku, w związku z planowanym wykonywaniem usług w zakresie pilotowania samolotów pasażerskich Wnioskodawca ma prawo wyboru formy opodatkowania osiąganych z niej przychodów ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych wg stawki ryczałtu w wysokości 8,5%?


Zdaniem Wnioskodawcy, przy działalności gospodarczej takiej, jak opisana w zdarzeniu przyszłym Wniosku, w związku z planowanym wykonywaniem usług w zakresie pilotowania samolotów pasażerskich Wnioskodawca ma prawo wyboru formy opodatkowania osiąganych z niej przychodów ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych wg stawki ryczałtu w wysokości 8,5%.

Uzasadnienie stanowiska Wnioskodawcy.


Na podstawie art. 1 ust. 1 pkt 1 uzpdf należy stwierdzić, że ustawa ta reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą. W myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 uzpdf, przez pozarolniczą działalność gospodarczą należy rozumieć pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.


Art. 4 ust. 1 pkt 1 uzpdf przewiduje natomiast, że pod pojęciem działalności usługowej należy rozumieć pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z PKWiU.


Zgodnie z art. 5a pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1509 z późn. zm.; „ustawa o PIT”), ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej, oznacza to działalność zarobkową:

  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

- prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9 ustawy o PIT.

Na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1 uzpdf, osoby fizyczne osiągające przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej mogą opłacać zryczałtowany podatek dochodowy w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.


Podkreślenia wymaga jednocześnie, że uzpdf wprowadza w tym zakresie pewne ograniczenia. Zgodnie bowiem z art. 8 ust. 1 pkt 3 lit. e) uzpdf opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników osiągających w całości lub w części przychody z tytułu świadczenia usług wymienionych w załączniku nr 2 do tej ustawy.

Należy zwrócić również uwagę, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług. Wobec tego, dla zastosowania właściwej stawki ryczałtu do przychodów uzyskanych z prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU.


Zdaniem Wnioskodawcy, świadczone przez niego usługi powinny być sklasyfikowane w grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług („PKWiU”) 51.10.1 transport lotniczy pasażerski.


Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. b uzpdf stawka podatku wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1, 2, 4 i 5 oraz załącznika nr 2 do ustawy.

Z przedstawionego we Wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że działalność Wnioskodawcy polegać będzie na świadczeniu usług polegających na pilotowaniu samolotów pasażerskich w lotach krajowych i międzynarodowych. Za świadczone usługi Wnioskodawca otrzymywać będzie wynagrodzenie za pilotowanie samolotu oraz ewentualnie wynagrodzenie dodatkowe, które będzie należne za czynność nierozłącznie związane z główną usługą mieszczącą się w grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług („PKWiU”) 51.10.1 transport lotniczy pasażerski, tj. z usługą pilotowania.

Usługi, które Wnioskodawca planuje świadczyć oraz wskazał w opisie zdarzenia przyszłego Wniosku nie zostały wymienione w załączniku nr 2 uzpdf, tj. w wykazie usług, których świadczenie wyłącza podatnika z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, oznaczonych według PKWiU.

W konsekwencji Wnioskodawca zajmuje stanowisko, że na podstawie przytoczonych powyżej przepisów planowane wykonywanie przez Wnioskodawcę usług pilota samolotowego w transporcie pasażerskim pozwoli Wnioskodawcy skorzystać z możliwości opodatkowania przychodów uzyskiwanych z prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, a przychody ze świadczonych przez niego usług będą mogły podlegać opodatkowaniu 8,5% stawką ryczałtu.


Mając na względzie powyższe okoliczności Wnioskodawca zwraca się o potwierdzenie prawidłowości swojego stanowiska.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego - jest prawidłowe.


W myśl art. 1 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2019 r., poz. 43 z późn. zm.), ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą. Przy czym w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 tej ustawy, przez pozarolniczą działalność gospodarczą należy rozumieć pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.

Zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, pod pojęciem „działalności usługowej”, należy rozumieć pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1293 i 1435 oraz z 2009 r. poz. 256 i 1753) wydanym na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. z 2018 r. poz. 997, 1000, 1629, 1669), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.


Zgodnie z art. 5a pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1509 z późn. zm.), ilekroć w ustawie jest mowa działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej, oznacza to działalność zarobkową:

  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

‒ prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.


Na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, osoby fizyczne oraz przedsiębiorstwa w spadku osiągające przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej mogą opłacać zryczałtowany podatek dochodowy w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Podkreślić jednakże należy, że u osób prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzależniona jest od niewystąpienia przesłanek negatywnych określonych w art. 8 ww. ustawy.


Zgodnie z treścią art. 8 ust. 2 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub jeden ze wspólników:

  1. wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub
  2. wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym

– w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.


Natomiast stosownie do z art. 8 ust. 1 pkt 3 lit. e) ww. ustawy opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników osiągających w całości lub w części przychody z tytułu świadczenia usług wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy.

Zauważyć należy, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług. Wobec tego, dla zastosowania właściwej stawki ryczałtu do przychodów uzyskanych z prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU.

Zgodnie z zasadami metodycznymi Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, każdą usługę należy zaliczyć do odpowiedniego grupowania, zgodnie z jej charakterem, niezależnie od symbolu, pod którym został zakwalifikowany wykonujący usługę podmiot gospodarczy w Krajowym Rejestrze Urzędowym Podmiotów Gospodarki Narodowej.

Kwalifikacji poszczególnych przychodów ze świadczonych usług do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik. Kwestii tej nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy, zgodnie z art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. b ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1, 2, 4 i 5 oraz załącznika nr 2 do ustawy.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, Wnioskodawca jest zawodowym pilotem liniowych samolotów pasażerskich posiadającym odpowiednie kwalifikacje oraz doświadczenie zawodowe. Wnioskodawca w związku z posiadanym przez siebie zawodem planuje rozpocząć działalność gospodarczą, w ramach której będzie świadczyć usługi w zakresie lotniczego transportu pasażerskiego na rzecz przewoźników lotniczych. W ramach świadczonych usług Wnioskodawca planuje wykonywać loty krajowe oraz zagraniczne na samolotach stanowiących własność innego podmiotu. Wnioskodawca planuje uzyskiwać przychody z działalności gospodarczej związanej z transportem lotniczym pasażerskim ujętym w grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Działalności („PKD”) 51.10. Wnioskodawca wskazał, że klasyfikacja świadczonych przez Niego usług opisanych we wniosku mieści się w grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług („PKWiU”) 51.10.1 - transport lotniczy pasażerski na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 ze zm.). Ponadto zarówno w roku podatkowym, w którym został złożony przedmiotowy wniosek oraz w poprzedzającym go roku Wnioskodawca nie świadczył żadnych usług/czynności w ramach stosunku pracy, bądź w ramach spółdzielczego stosunku pracy.

W tym miejscu należy wskazać, że usługi w zakresie pilotowania samolotów pasażerskich stanowiących własność innego podmiotu, które jak wskazał Wnioskodawca, mieszczą się w grupowaniu PKWiU 51.10.1 – „transport lotniczy pasażerski”, nie zostały wymienione w załączniku nr 2 do ustawy, tj. w wykazie usług, których świadczenie wyłącza podatnika z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, oznaczonych według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.

Zatem, w świetle zanalizowanych przepisów wykonywanie przez Wnioskodawcę usług pilotowania samolotów pasażerskich pozwala Wnioskodawcy skorzystać z możliwości opodatkowania przychodów uzyskiwanych z prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, a przychody ze świadczonych przez niego usług będą mogły podlegać opodatkowaniu 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.


W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy uznaje się za prawidłowe.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi –Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj