Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP3/443-412/09/MM
z 31 lipca 2009 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP3/443-412/09/MM
Data
2009.07.31



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) --> Znaki akcyzy --> Obowiązek oznaczania znakami akcyzy

Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) --> Organizacja obrotu wyrobami akcyzowymi --> Wyroby akcyzowe z zapłaconą akcyzą


Słowa kluczowe
akcyza
akcyza zapłacona
produkcja
znaki akcyzy


Istota interpretacji
Wyrobów alkoholowe znajdujące się poza procedurą zawieszenia akcyzy



Wniosek ORD-IN 465 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 13 maja 2009r. (data wpływu 18 maja 2009r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie wyrobów alkoholowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia akcyzy – jest:

  • nieprawidłowe w części dotyczącej uznania, iż ponowne rozlanie wyrobów akcyzowych, od których została zapłacona akcyza, w inne opakowania jednostkowe w miejscu ich sprzedaży detalicznej jest produkcją tych wyrobów oraz w części dotyczącej obowiązku dokonania zgłoszenia rejestracyjnego dla celów akcyzy,
  • prawidłowe w pozostałej części dotyczącej obowiązku oznaczenia wyrobów legalizacyjnymi znakami akcyzy, braku obowiązku sporządzania spisu wyrobów przeznaczonych do dalszej sprzedaży oraz braku obowiązku składania deklaracji dla podatku akcyzowego.

UZASADNIENIE

W dniu 18 maja 2009r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie wyrobów alkoholowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca zamierza rozszerzyć działalność gospodarczą o prowadzenie lokalu gastronomicznego (kawiarnia). W kawiarni będzie odbywać się konsumpcja i detaliczna sprzedaż napojów alkoholowych (nalewki wysokoprocentowe - od kilkunastu do kilkudziesięciu procent objętości alkoholu - na bazie spirytusu) na wynos w butelkach ozdobnych. Wyroby alkoholowe (nalewki) będą kupowane w opakowaniach detalicznych ogólnie stosowanych (max. pojemność do 1 litr), poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, oznaczonych podatkowymi znakami akcyzy (banderolami), czyli już z zapłaconą akcyzą. W kawiarni na półkach będą ustawione duże, ozdobne gąsiory napełnione tylko częściowo (z uwagi na ulatnianie się napojów) które, w miarę postępującej sprzedaży, będą uzupełniane nalewkami z oryginalnych butelek. Z gąsiora będzie następowało albo napełnianie kieliszków w ramach konsumpcji albo, na życzenie klienta, butelki ozdobnej, po wskazaniu przez niego odpowiedniego rodzaju trunku jak i butelki. Po napełnieniu butelki ozdobnej sprzedawca będzie nanosił na butelkę legalizacyjny znak akcyzy. Na marginesie Wnioskodawca wskazał, że taką działalność prowadzi już sklep, który dokonuje zakupu legalizacyjnych znaków akcyzowych w Urzędzie Celnym.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

  1. Czy magazynowanie w punkcie sprzedaży detalicznej wyrobów akcyzowych w opakowaniach bez naniesionych na nie znaków akcyzowych oraz ponowne rozlanie wyrobów akcyzowych, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy (czyli wyrobów akcyzowych od których akcyza została uiszczona w należnej wysokości) w inne opakowania jednostkowe, w miejscu ich sprzedaży detalicznej i naniesienie na nowe opakowania detaliczne legalizacyjnych znaków akcyzowych może mieć miejsce i nie jest sprzeczne z prawem podatkowym...
  2. Czy Wnioskodawca ma obowiązek zarejestrowania się jako podatnik podatku akcyzowego u właściwego miejscowo naczelnika urzędu celnego, pomimo, że jego działalność nie będzie podlegała opodatkowaniu, ale będzie nabywać legalizacyjne znaki akcyzowe i dokonywać banderolowania...
  3. Czy mam obowiązek składania deklaracji podatkowych dla podatku akcyzowego...

Zdaniem Wnioskodawcy zgodnie z art. 2 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym z dnia 6 grudnia 2008r. (Dz. U. Nr 3 z 2009 r., poz. 11) napoje alkoholowe (wódki, likiery i pozostałe napoje spirytusowe) są wyrobami akcyzowymi (zostały ujęte w załączniku nr 1 do ustawy). Należą one do grupy szczególnych wyrobów akcyzowych, które podlegają oznaczaniu znakami akcyzy (załącznik nr 3 do ustawy).

Art. 116 ust. 1 statuuje, że obowiązek oznaczania wyrobów akcyzowych podatkowymi znakami akcyzy ciąży m. in., zgodnie z art. 16, na podmiocie dokonującym produkcji wyrobów akcyzowych, o której mowa w art. 47 ust. 1 pkt 1, 2, 4 lub 5.

Produkcją alkoholu etylowego w rozumieniu ustawy jest wytwarzanie, przetwarzanie, oczyszczanie, skażanie, odwadnianie alkoholu etylowego, a także jego rozlew (art. 93 ust. 2).

Art. 47 ust. 1 stanowi, iż produkcja wyrobów akcyzowych określonych w załączniku nr 2 do ustawy (obejmującym m. in. wyroby alkoholowe) oraz wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, może odbywać się wyłącznie w składzie podatkowym, z wyłączeniem produkcji m. in. wyrobów akcyzowych, z wykorzystaniem wyłącznie wyrobów akcyzowych, od których akcyza została zapłacona w wysokości równej lub wyższej od kwoty akcyzy przypadającej do zapłaty od wyprodukowanych wyrobów akcyzowych.

Analiza dwóch powyższych zdań wskazuje, że rozlewanie napojów alkoholowych od których została zapłacona akcyza w należnej wysokości, jest produkcją, która nie musi odbywać się w składzie podatkowym. Oznacza to, że nie istnieją przeszkody prawne do rozlewania takich napojów poza składem podatkowym.

Przelanie wyrobu akcyzowego z opakowania zawierającego podatkowe znaki akcyzowe do opakowań ozdobnych (gąsiory) z których następuje dystrybucja (do kieliszków lub butelek) nie jest produkcją, gdyż nie jest to rozlew wyrobu akcyzowego. Opakowania te nie podlegają sprzedaży a jedynie ich zawartość. Tym samym, zdaniem Wnioskodawcy, brak jest przeszkód prawnych zabraniających przetrzymywanie wyrobów alkoholowych w opakowaniach ozdobnych (w gąsiorach) w miejscu prowadzenia działalności polegającej na konsumpcji i rozlewie do butelek ozdobnych.

Zapłacenie akcyzy od tych wyrobów nie zwalnia jednak z obowiązku nanoszenia znaków akcyzy na opakowania (butelki ozdobne) do których te wyroby są rozlewane. Zgodnie z art. 116 ust. 3 obowiązek oznaczania wyrobów akcyzowych legalizacyjnymi znakami akcyzy powstaje w przypadku wystąpienia poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy wyrobów akcyzowych nieoznaczonych, oznaczonych nieprawidłowo lub nieodpowiednimi znakami akcyzy, w szczególności gdy wyroby te przeznaczone są do dalszej sprzedaży. Na posiadaczu wyrobów o których mowa w ust. 3 ciąży obowiązek sporządzania spisu i przedstawiania go właściwemu naczelnikowi urzędu celnego. Jednakże ust. 6 zezwala na odstąpienie od powyższego wymogu w przypadku gdy dotyczy to wyrobów akcyzowych od których akcyza została zapłacona, które ulegają ponownemu rozlaniu w inne opakowania jednostkowe, w miejscu ich sprzedaży detalicznej.

Ten sam wyrób w nowym opakowaniu nie będzie podlegał obowiązkowi podatkowemu z uwagi na zapis art. 8 ust. 6 Jeżeli w stosunku do wyrobu akcyzowego powstał obowiązek podatkowy w związku z wykonaniem jednej z czynności, o których mowa w ust. 1, to nie powstaje obowiązek podatkowy na podstawie innej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą, jeżeli kwota akcyzy została, po zakończeniu procedury zawieszenia poboru akcyzy, określona lub zadeklarowana w należnej wysokości, chyba, że przepisy ustawy stanowią inaczej".

Zdaniem Wnioskodawcy, powyższe przepisy dopuszczają możliwość ponownego rozlewania wyrobów akcyzowych, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy (czyli wyrobów akcyzowych od których akcyza została uiszczona w należnej wysokości) w inne opakowania jednostkowe, w miejscu ich sprzedaży detalicznej i nanoszenie na nowe opakowania detaliczne legalizacyjnych znaków akcyzowych. Nie mam obowiązku sporządzania spisu i przedstawiania go właściwemu naczelnikowi urzędu celnego. Zgodnie z treścią art. 16 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym podmiot prowadzący działalność gospodarczą jest obowiązany, przed dniem wykonania pierwszej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą złożyć zgłoszenie rejestracyjne właściwemu naczelnikowi urzędu celnego. Ponieważ produkcja wyrobów akcyzowych, a w tym ich rozlew jest czynnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem akcyzowym to obowiązek rejestracji w przypadku ww. działalności gospodarczej będzie obowiązywać. Zgodnie z art. 21 podatnik jest zobowiązany do składania właściwemu naczelnikowi urzędu celnego deklaracji podatkowych za miesięczne okresy rozliczeniowe, w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy. Ze względu na to, iż w ramach mojej działalności gospodarczej będę dokonywała produkcji (rozlewu) wyrobów akcyzowych od których akcyza już została zapłacona to nie będę zobowiązana do składania deklaracji, gdyż nie powstaje obowiązek podatkowy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za:

  • nieprawidłowe w części dotyczącej uznania, iż ponowne rozlanie wyrobów akcyzowych, od których została zapłacona akcyza, w inne opakowania jednostkowe w miejscu ich sprzedaży detalicznej jest produkcją tych wyrobów oraz w części dotyczącej obowiązku dokonania zgłoszenia rejestracyjnego dla celów akcyzy,
  • prawidłowe w pozostałej części dotyczącej obowiązku oznaczenia wyrobów legalizacyjnymi znakami akcyzy, braku obowiązku sporządzania spisu wyrobów przeznaczonych do dalszej sprzedaży oraz braku obowiązku składania deklaracji dla podatku akcyzowego.

Ustawa z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 3, poz. 11) reguluje m. in. kwestie opodatkowania wyrobów podatkiem akcyzowym (zwanym dalej „akcyzą”). Art. 2 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy określa wyroby akcyzowe, do których między innymi zalicza się napoje alkoholowe, wymienione w załączniku nr 1 do ustawy.

Przedmiotem opodatkowania akcyzą jest (art. 8 ust. 1 ustawy):

  1. produkcja wyrobów akcyzowych;
  2. wprowadzenie wyrobów akcyzowych do składu podatkowego;
  3. import wyrobów akcyzowych;
  4. nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem nabycia wewnątrzwspólnotowego dokonywanego do składu podatkowego;
  5. wyprowadzenie ze składu podatkowego, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, wyrobów akcyzowych niebędących własnością podmiotu prowadzącego ten skład podatkowy, z wyłączeniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, przez podmiot, o którym mowa w art. 13 ust. 3.

Zgodnie z art. 8 ust. 6 ww. ustawy jeżeli w stosunku do wyrobu akcyzowego powstał obowiązek podatkowy w związku z wykonaniem jednej z czynności, o których mowa w ust. 1, to nie powstaje obowiązek podatkowy na podstawie innej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą, jeżeli kwota akcyzy została, po zakończeniu procedury zawieszenia poboru akcyzy, określona lub zadeklarowana w należnej wysokości, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej.

Na wstępie należy zdefiniować pojęcie produkcji napojów alkoholowych oraz odnieść się do przedstawionego przez Wnioskodawcę zdarzenia przyszłego.

Stosownie do art. 92 i art. 93 ust 1 i 2 ww. ustawy do napojów alkoholowych zalicza się alkohol etylowy, piwo, wino, napoje fermentowane oraz wyroby pośrednie.

Do alkoholu etylowego w rozumieniu ustawy zalicza się:

  1. wszelkie wyroby o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% objętości, objęte pozycjami CN 2207 i 2208, nawet jeżeli są to wyroby stanowiące część wyrobu należącego do innego działu Nomenklatury Scalonej;
  2. wyroby objęte pozycjami CN 2204, 2205 i 2206 00, o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 22% objętości;
  3. napoje zawierające rozcieńczony lub nierozcieńczony alkohol etylowy.

Produkcją alkoholu etylowego w rozumieniu ustawy jest wytwarzanie, przetwarzanie, oczyszczanie, skażanie lub odwadnianie alkoholu etylowego, a także jego rozlew.

Wnioskodawca zamierza nabywać alkohol poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy (czyli wyrobów akcyzowych od których akcyza została uiszczona w należnej wysokości) i następnie sprzedawać do konsumpcji w lokalu lub na wynos w butelkach ozdobnych. Zakupione wyroby akcyzowe przed ostatecznym podaniem ich klientom będą przelewane do gąsiorów. Przelanie wyrobu akcyzowego z opakowania zawierającego podatkowe znaki akcyzowe do opakowań gąsiorów, z których albo będą napełniane kieliszki w ramach konsumpcji albo na życzenie klienta butelki ozdobnej po wskazaniu przez niego odpowiedniego rodzaju trunku jak i butelki. Odnosząc powyższe do czynności nalania przedmiotowego alkoholu z pojemnika wielorazowego użytku (gąsiora) do kieliszka lub butelki ozdobnej w celu podania alkoholu do konsumpcji - należy stwierdzić, że przedmiotowa czynność nie jest rozlewem w rozumieniu ww. przepisów ustawy o podatku akcyzowym, a jedynie oferowaną formą konsumpcji ww. wyrobów w miejscu ich sprzedaży. Z tego też względu opakowania, w których wyrób jest oferowany do konsumpcji na miejscu, nie muszą być oznaczone znakami akcyzy.

Inaczej przepisy stanowią gdy nabywane w lokalu wyroby alkoholowe w butelkach ozdobnych nie będą przeznaczone do konsumpcji na miejscu lecz przeznaczone do sprzedaży detalicznej na wynos.

Ponieważ przedmiotowa czynność prowadzona w miejscu sprzedazy detalicznej nie jest produkcją i nie została wymieniona w art. 8 ustawy, w związku z tym nie podlega opodatkowaniu akcyzą.

W związku z tym nie powstanie obowiązek podatkowy w stosunku do napojów alkoholowych, od których już raz został uiszczony podatek akcyzowy w należytej wysokości (art. 8 ust. 6).

W konsekwencji na Wnioskodawcy, zgodnie z art. 16 ust. 1 ww. ustawy nie ciąży również obowiązek złożenia zgłoszenia rejestracyjnego. Z powołanego powyżej przepisu wynika, iż podmiot prowadzący działalność gospodarczą jest obowiązany, przed dniem wykonania pierwszej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą lub pierwszej czynności z wykorzystaniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, złożyć zgłoszenie rejestracyjne właściwemu naczelnikowi urzędu celnego. Jak wskazano powyżej, czynność będąca przedmiotem wniosku nie podlega opodatkowaniu akcyzą, nie powstaje obowiązek rejestracji podmiotu, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy.

W związku z powyższym, Wnioskodawca nie będzie również zobowiązany do składania deklaracji podatkowej.

Zgodnie bowiem z art. 21 ust. 1 ww. ustawy podatnik jest zobowiązany, bez wezwania organu podatkowego:

  1. składać właściwemu naczelnikowi urzędu celnego deklaracje podatkowe według ustalonego wzoru,
  2. obliczać i wpłacać akcyzę na rachunek właściwej izby celnej

- za miesięczne okresy rozliczeniowe, w terminie do 25 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy, chyba że przepisy szczegółowe stanowią inaczej.

Stosownie do art. 114 ww. ustawy obowiązkowi oznaczania znakami akcyzy podlegają wyroby akcyzowe określone w załączniku nr 3 do ustawy.

Natomiast przepisy art. 116 ust. 1, 3-6 ww. ustawy stanowią, iż obowiązek oznaczania wyrobów akcyzowych podatkowymi znakami akcyzy ciąży na zarejestrowanym, zgodnie z art. 16, podmiocie będącym:

  1. podmiotem prowadzącym skład podatkowy, z zastrzeżeniem pkt 6;
  2. importerem;
  3. podmiotem dokonującym nabycia wewnątrzwspólnotowego;
  4. przedstawicielem podatkowym;
  5. podmiotem dokonującym produkcji wyrobów akcyzowych, o której mowa w art. 47 ust. 1 pkt 1, 2, 4 lub 5;
  6. właścicielem wyrobów akcyzowych, o którym mowa w art. 13 ust. 3.

Obowiązek oznaczania wyrobów akcyzowych legalizacyjnymi znakami akcyzy powstaje w przypadku wystąpienia poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy wyrobów akcyzowych nieoznaczonych, oznaczonych nieprawidłowo lub nieodpowiednimi znakami akcyz, w szczególności znakami uszkodzonymi, w przypadku gdy wyroby te przeznaczone są do dalszej sprzedaży.

W przypadku wyrobów akcyzowych, o których mowa w ust. 3, posiadacz tych wyrobów, a w odniesieniu do wyrobów akcyzowych zbywanych przez właściwy organ administracji publicznej zgodnie z przepisami o postępowaniu egzekucyjnym w administracji – nabywca tych wyrobów, jest obowiązany zakupić znaki akcyzy i oznaczyć nimi wyroby. Z czynności oznaczania sporządza się protokół.

Posiadacz wyrobów, o których mowa powyżej przeznaczonych do dalszej sprzedaży jest obowiązany sporządzić ich spis i przedstawić go do potwierdzenia właściwemu naczelnikowi urzędu celnego.

Przepisu powyższego nie stosuje się do wyrobów akcyzowych, od których została zapłacona akcyza, ponownie rozlanych lub rozważonych w inne opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych w miejscu ich sprzedaży detalicznej.

Zgodnie z art. 125 ust. 1 i 2 ww. ustawy, podatkowe znaki akcyzy otrzymuje zarejestrowany, zgodnie z art. 16 podmiot będący:

  1. podmiotem prowadzącym skład podatkowy, z zastrzeżeniem pkt 6;
  2. importerem;
  3. podmiotem dokonującym nabycia wewnątrzwspólnotowego;
  4. przedstawicielem podatkowym;
  5. podmiotem dokonującym produkcji wyrobów akcyzowych, o której mowa w art. 47 ust. 1 pkt 1, 2, 4 lub 5;
  6. właścicielem wyrobów akcyzowych, o którym mowa w art. 13 ust. 3.

Natomiast legalizacyjne znaki akcyzy są sprzedawane:

  1. posiadaczowi występujących poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy wyrobów akcyzowych nieoznaczonych, oznaczonych nieprawidłowo lub nieodpowiednimi znakami akcyzy, w szczególności znakami uszkodzonymi;
  2. nabywcy wyrobów określonych w pkt 1, zbywanych przez właściwy organ administracji publicznej.

Stosownie zaś do art. 117 ust. 3 ww. ustawy wyroby akcyzowe podlegające obowiązkowi oznaczania znakami akcyzy nie mogą być przedmiotem sprzedaży na terytorium kraju bez ich uprzedniego prawidłowego oznaczenia odpowiednimi znakami akcyzy.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy, oceniane całościowo należy uznać za:

  • nieprawidłowe w części dotyczącej uznania, iż ponowne rozlanie wyrobów akcyzowych, od których została zapłacona akcyza, w inne opakowania jednostkowe w miejscu ich sprzedaży detalicznej jest produkcją tych wyrobów oraz w części dotyczącej obowiązku dokonania zgłoszenia rejestracyjnego dla celów akcyzy,
  • prawidłowe w pozostałej części dotyczącej obowiązku oznaczenia wyrobów legalizacyjnymi znakami akcyzy, braku obowiązku sporządzania spisu wyrobów przeznaczonych do dalszej sprzedaży oraz braku obowiązku składania deklaracji dla podatku akcyzowego.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj