Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPP3/443-6/09/JK
z 6 marca 2009 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ITPP3/443-6/09/JK
Data
2009.03.06



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy


Temat
Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku


Słowa kluczowe
gmina
jednostka samorządu terytorialnego
odzyskanie podatku naliczonego
zadania publiczne


Istota interpretacji
Gmina nie będzie miała możliwości odzyskania kwoty podatku.



Wniosek ORD-IN 849 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z dnia 15 stycznia 2009 r. (data wpływu 19 stycznia 2009 r.) uzupełnionym pismem z dnia 11 lutego 2009 r. o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczące podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku związanego z zagospodarowaniem terenu przy budynku GOK - jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 19 stycznia 2009 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku związanego z zagospodarowaniem terenu przy budynku GOK.


W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Gmina zamierza ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 na realizację projektu pod nazwą „Zagospodarowanie terenu przy budynku GOK”. Urząd Gminy jest zarejestrowanym podatnikiem VAT. Powyższy projekt będzie polegał na urządzeniu placu przy GOK będącego własnością Gminy. Zakres inwestycji obejmuje: budowę ogrodzenia z bramą wjazdową, budowę centralnego placu z oznakowaniem poziomym boisk z nawierzchnią asfaltową, budowę dojazdów, parkingu oraz dojścia i dojazdu do budynku GOK dla osób niepełnosprawnych, budowę placu zabaw dla dzieci, budowę zadaszonej sceny, budowę sanitariatów, ogólnodostępnego miejsca poboru wody, budowę oświetlenia, budowę miejsc handlowych w postaci zadaszonych stołów, zagospodarowanie terenów zielonych. Plac ogólnodostępny będzie służył społeczności lokalnej gminy. Na placu będą organizowane festyny, dożynki. Z tego tytułu Gmina nie będzie pobierała żadnych opłat. Części placu zorganizowana będzie jako boisko do gier dla dzieci i młodzieży. Raz w tygodniu plac będzie miejscem targowicy gminnej. Pobrana z tego tytułu opłata targowa nie pokryje kosztów związanym z utrzymaniem placu (sprzątanie, oświetlenie, woda itp.). Opłata pobierana będzie przez osobę z którą Gmina ma podpisaną umowę. W chwili obecnej gmina wykonuje czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, między innymi: oddanie gruntu w wieczyste użytkowanie, sprzedaż mienia komunalnego, ale podstawowa działalność gminy polegająca na świadczeniu usług w zakresie administracji publicznej – jest zwolniona z podatku VAT w związku z tym Gmina nie korzysta z odliczenia podatku naliczonego od podatku należnego. Interpretacja indywidualna jest potrzebna Gminie celem uzyskania pomocy finansowej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 na realizację projektu ww. projektu.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie.


Czy Gminie, w przedstawionym zdarzeniu przyszłym, będzie przysługiwało prawo do odzyskania podatku VAT związanego z zagospodarowaniem terenu przy budynku GOK ...


Zdaniem Zainteresowanego, Gminie nie będzie przysługiwało prawo do odzyskania podatku VAT związanego z zagospodarowaniem terenu przy budynku GOK na podstawie art. 86 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenie przyszłe uznaje się za prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu datowania interpretacji.


Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej – powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 Ordynacji podatkowej).


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie, ul. Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj