Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ITPP1/443-519/08/AP
Data
2008.08.07
Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy
Temat
Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku
Słowa kluczowe
jednostka samorządu terytorialnego
odliczenie podatku od towarów i usług
zadania publiczne
zadania statutowe
Istota interpretacji
Brak możliwości odzyskania podatku VAT, w związku z realizacją projektu współfinansowanego ze środków niezwiązanych z wykonywaniem czynności opodatkowanych.
Wniosek ORD-IN
2 MB
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 16 czerwca 2008 r. (data wpływu 18 czerwca 2008 r.), uzupełnionym pismami z dnia 24 i 31 lipca 2008 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku od towarów i usług z tytułu realizacji projektu niezwiązanego z wykonywaniem czynności opodatkowanych - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 czerwca 2008 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku od towarów i usług z tytułu realizacji projektu niezwiązanego z wykonywaniem czynności opodatkowanych.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Urząd w związku z planowaną inwestycją „Budowa i modernizacja kanalizacji sanitarnej i deszczowej” czyni starania o otrzymanie dofinansowania z Funduszu Spójności Programu Operacji Infrastruktury i Środowiska. Podatek naliczony, wynikający z faktur związanych z realizacją przedmiotowego projektu nie będzie stanowić kosztów uzyskania przychodu. Po zakończeniu budowy, inwestycja zostanie nieodpłatnie przekazana Zakładowi uchwałą Rady Miejskiej. Tak więc Urząd nie będzie uzyskiwać przychodów opodatkowanych z tytułu realizowanej inwestycji. Ponadto w uzupełnieniu do wniosku z dnia 31 lipca 2007 r. stwierdzono, iż środki pozyskane na realizację przedmiotowego projektu nie są środkami bezzwrotnej pomocy zagranicznej, o których mowa w § 6 ust. 3 i 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U Nr 97, poz. 970 z późn. zm.).
W związku z powyższym zadano następujące pytanie.
Czy Wnioskodawca ma możliwość odzyskania podatku od towarów i usług w ramach realizowanego projektu, jeżeli nie będzie wykonywał czynności opodatkowanych, a podatek naliczony, wynikający z nakładów ponoszonych na inwestycję nie będzie zaliczany do kosztów uzyskania przychodów...
Zdaniem Wnioskodawcy nie ma możliwości odzyskania podatku od towarów i usług, związanego z zakupami towarów i usług, gdyż realizowany projekt nie będzie związany z wykonywaniem czynności opodatkowanych a podatek naliczony, wynikający z nakładów ponoszonych na przedmiotową inwestycję nie będzie zaliczany do kosztów uzyskania przychodów.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.
Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej – powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 Ordynacji podatkowej). Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
|