Interpretacja Pierwszego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście
1435/PP1/443-183/06/KC
z 19 marca 2007 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
1435/PP1/443-183/06/KC
Data
2007.03.19



Autor
Pierwszy Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście


Temat
Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Stawki --> Stawki podatku


Słowa kluczowe
stawki podatku
usługi fryzjerskie


Pytanie podatnika
dotyczy określenia wysokości podatku VAT na wykonanie stylizacji fryzur.


POSTANOWIENIE

Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście, działając na podstawie art.14a § 1 i § 4 oraz art. 216 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), w związku z wnioskiem Strony z dnia 14.12.2006r. (wpływ do tut. urzędu w dniu 20.12.2006r.) w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji w trybie art. 14a Ordynacji podatkowej co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego

postanawia

uznać stanowisko Strony przedstawione w piśmie z dnia 14.12.2006r. za prawidłowe.

Uzasadnienie

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż Podatnik cyt. „najpierw wykonuje usługę wykonania fryzury”, następnie przeprowadza sesję zdjęciową modelki i sprzedaje zdjęcie fryzury wraz z licencją na wizerunek, który jest publikowany w reklamach. Usługi stylizacji fryzur wykonuje stylista zatrudniony przez Stronę na podstawie umowy o dzieło. Stylista posiada licencję na wykonywanie fryzur. Podatnik nabywa powyższą licencję drogą umowy o dzieło zawartej z twórcą i pozostaje w jej posiadaniu. Strona nie odsprzedaje zleceniodawcy licencji wraz z wykonaną usługą. Pod publikowanymi pracami podpisany jest autor zarówno zdjęć jak i stylizacji. Podatnik wystawia fakturę sprzedaży stylizacji, wizerunku i licencję jako część usługi w reklamie.

Wnioskodawca stwierdza, iż usługa stylizacji fryzur mieści się w grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług pod symbolami: 93.02.21-00 jako „Usługi fryzjerskie dla kobiet i dziewcząt” oraz 93.02.22-00 jako „Usługi fryzjerskie dla mężczyzn i chłopców”. Podatnik wyjaśnia, iż w/w klasyfikacja zgodna jest z klasyfikacją wydaną przez GUS.

Przedstawiając powyższe Strona wnosi o cyt. „określenie wysokości podatku VAT na wykonanie stylizacji fryzur”.

Zdaniem Wnioskodawcy usługa stylizacji fryzur opodatkowana jest stawką 7%

Biorąc powyższe pod uwagę Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście stwierdza, co następuje:

Zgodnie art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) podstawowa stawka podatku wynosi 22% z zastrzeżeniem ust. 2-12, art. 83, art. 119 ust.7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

W § 5 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 970 ze zm.) wydanego m. in. na podstawie art. 41 ust 16 ustawy o podatku od towarów i usług stwierdzono, iż stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy, obniża się do wysokości 7% dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 1 do rozporządzenia. Jako usługi, dla których obniża się stawkę podatku do wysokości 7% wymieniono:pod poz. 24 - usługi fryzjerskie dla kobiet i dziewcząt (PKWiU 93.02.21-00);pod poz. 25 - usługi fryzjerskie dla mężczyzn i chłopców (PKWiU 93.02.22-00).

W związku z faktem, iż zgodnie z oświadczeniem Podatnika usługi stylizacji mieszczą się w w/w grupowaniu, to do świadczenia w/w usług ma zastosowanie stawka 7%.

Naczelnik tut. organu podatkowego podkreśla, iż prawidłowe opodatkowanie wiąże sie z poprawnym zakwalifikowaniem wyrobu lub usługi. Odpowiedzialnym za właściwe klasyfikowanie towarów i wykonywanych usług jest podatnik. Organ podatkowy nie jest uprawniony do dokonywania klasyfikacji statystycznych usług i towarów a jedynie do potwierdzenia zasadności stosowanych przez podatnika stawek podatku VAT przy sprzedaży towarów i usług prawidłowo zakwalifikowanych przez podatnika.

W związku z powyższym tut. organ podatkowy postanowił jak w sentencji.

Niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcęi stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania postanowienia. Stosownie do art. 14b § 1 niniejsza interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, płatnika lub inkasenta. Jeżeli jednak podatnik, płatnik lub inkasent zastosowali się do tej interpretacji, organ nie może wydać decyzji określającej lub ustalającej ich zobowiązanie podatkowe bez zmiany albo uchylenia postanowienia, o którym mowa w art. 14a § 4 jeżeli taka decyzja byłaby niezgodna z interpretacją zawartą w tym postanowieniu. W myśl § 2 w/w artykułu interpretacja, o której mowa w art. 14a § 1, jest wiążąca dla organów podatkowych i organów kontroli skarbowej właściwych dla wnioskodawcy i może zostać zmieniona albo uchylona wyłącznie w drodze decyzji w trybie określonym w § 5.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj