Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
FII3110-2/34/2007
Data
2007.09.25



Autor
Burmistrz Miasta Namysłowa


Temat
Podatki i opłaty lokalne --> Podatek od nieruchomości --> Powstanie obowiązku podatkowego


Słowa kluczowe
deklaracje
formularze podatkowe
opłata lokalna
podatek od nieruchomości


Pytanie podatnika

1. Czy wyrażenie „sporządzone na formularzu według ustalonego wzoru” użyte w przepisie art.6 ust.9 pkt 1 ustawy z dnia 12.01.1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (dalej ustawa o podatkach i opłatach lokalnych) w odniesieniu do deklaracji na podatek od nieruchomości składanej na dany rok podatkowy oznacza formularz deklaracji (replikę) zgodny z układem graficznym określonym przez Radę Gminy , przesyłanym później przez organ podatkowy , czy formularz zawierający dane dotyczące podmiotu i przedmiotu opodatkowania niezbędne do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości – jak stanowi przepis art. 6 ust. 13 cyt. ustawy o podatkach i opłatach lokalnych ?
2. Czy złożenie informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz deklaracji na podatek od nieruchomości zawierające większy zakres danych niż określony przez Radę Gminy, obejmujący przykładowo numery ksiąg wieczystych , nazwę sądu , numery działek, adresy położenia nieruchomości, KRS, REGON, PKD lub wysokość miesięcznych rat podatku wypełnia dyspozycję przepisu art. 6 ust. 9 pkt 1 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych ?
3.Czy przepisy prawa podatkowego i prawa karnego skarbowego przewidują konsekwencje za złożenie informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz deklaracji na podatek od nieruchomości, zawierające wszystkie informacje dotyczące podmiotu i przedmiotu opodatkowania niezbędne do wymiaru i poboru podatku , w tym dane opisowe dotyczące nieruchomości , a które zostały sporządzone na formularzach wykorzystujących inny układ graficzny niż określony przez Radę Gminy.


P o s t a n o w i e n i e

Na podstawie art. 14a § 1 - 4 , art. 14b § 1,2 i 7 oraz art. 216 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa /Dz. U. z 2005 r. Nr 8 poz. 60 ze zm./ w związku z art. 6 ust. 9 pkt 1 i art. 6 ust. 13 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych / Dz. U. z 2006 r. Nr 121 poz. 844 z późn. zm./ w związku z wnioskiem Podatnika z dnia 21 czerwca 2007 r. , który wpłynął do tut. organu w dniu 2 lipca 2007 r. w sprawie udzielenia pisemnej informacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z wyszczególnieniem treści spraw dotyczących cyt. :

1. Czy wyrażenie „sporządzone na formularzu według ustalonego wzoru” użyte w przepisie art.6 ust.9 pkt 1 ustawy z dnia 12.01.1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (dalej ustawa o podatkach i opłatach lokalnych) w odniesieniu do deklaracji na podatek od nieruchomości składanej na dany rok podatkowy oznacza formularz deklaracji (replikę) zgodny z układem graficznym określonym przez Radę Gminy , przesyłanym później przez organ podatkowy , czy formularz zawierający dane dotyczące podmiotu i przedmiotu opodatkowania niezbędne do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości – jak stanowi przepis art. 6 ust. 13 cyt. ustawy o podatkach i opłatach lokalnych ...

2. Czy złożenie informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz deklaracji na podatek od nieruchomości zawierające większy zakres danych niż określony przez Radę Gminy, obejmujący przykładowo numery ksiąg wieczystych , nazwę sądu , numery działek, adresy położenia nieruchomości, KRS, REGON, PKD lub wysokość miesięcznych rat podatku wypełnia dyspozycję przepisu art. 6 ust. 9 pkt 1 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych ...

3.Czy przepisy prawa podatkowego i prawa karnego skarbowego przewidują konsekwencje za złożenie informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz deklaracji na podatek od nieruchomości, zawierające wszystkie informacje dotyczące podmiotu i przedmiotu opodatkowania niezbędne do wymiaru i poboru podatku , w tym dane opisowe dotyczące nieruchomości , a które zostały sporządzone na formularzach wykorzystujących inny układ graficzny niż określony przez Radę Gminy.”

O r g a n p o d a t k o w y - p o s t a n a w i a -

udzielić pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu stosowania przepisów prawa podatkowego w zakresie wątpliwości związanych z postawieniem trzech zapytań przez Podatnika w przedmiocie formularzy w sprawie podatku od nieruchomości oraz konsekwencji za ich złożenie na niewłaściwym druku .

U z a s a d n i e n i e

Z wniosku Podatnika wynikał następujący stan faktyczny :

Spółka jako podatnik podatku od nieruchomości z tytułu posiadania nieruchomości ( budynków , budowli i gruntów ) obowiązana jest – stosownie do przepisu art. 6 ust. 9 pkt 1 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych – składać organom podatkowym właściwym ze względu na miejsce położenia przedmiotów opodatkowania , deklaracje na podatek od nieruchomości na dany rok podatkowy , sporządzone na formularzu według ustalonego wzoruoraz odpowiednio skorygować deklaracje w razie zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość opodatkowania .
Wobec powyższego Spółka posiada wątpliwości , czy wyrażenie użyte w przepisach ustawy o podatkach i opłatach lokalnych cyt. „sporządzone na formularzu według ustalonego wzoru”w odniesieniu do deklaracji na podatek od nieruchomości składanej na dany rok podatkowyoznacza formularz deklaracji zgodny z układem graficznym określonym przez Radę Gminyczy formularz zawierający dane dotyczące podmiotu i przedmiotu opodatkowania niezbędne do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości .

Zdaniem Spółki treść przepisu art. 6 ust.13 , dotycząca wzorów formularzy , w których zawarte będą dane dotyczące podmiotu i przedmiotu opodatkowania niezbędne do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości , przesądza o tym , że formularz deklaracji na podatek od nieruchomości powinien służyć do prawidłowego wymiaru i poboru podatku od nieruchomości .Spółka uważa , że cyt. „każdy formularz deklaracji na podatek od nieruchomości pozwalający na prawidłowy wymiar i pobór podatku od nieruchomościzawierający jednocześnie zakres danych określonych przez Radę Gminy na dany rok jest formularzem , o którym mowa w art. 6 ust. 9 pkt 1 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych .

Ponadto wątpliwości Spółki istnieją również w przedmiocie informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz deklaracji na podatek od nieruchomości zawierających większy zakres danych niż określony przez Radę Gminy , obejmujący między innymi numery ksiąg wieczystych , nazwę sądu , numery działek , adresy położenia nieruchomości , KRS , Regon, PKD lub wysokość miesięcznych rat podatku .

Z wniosku wynikało , że Spółka w związku z dużą ilością składanych formularzy deklaracji i informacji dotyczących podatku od nieruchomości , zainteresowana jest procesem ujednolicenia tych formularzy w taki sposób , że w formularzach zawarte będą dane dotyczące podmiotu i przedmiotu opodatkowania niezbędne do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości , a ujednolicenie polegałoby na ich przygotowaniu przez Spółkę w zakresie określonym przez gminy , wobec których spółka jest podatnikiem .

Wątpliwości Spółki dotyczą również konsekwencji z powodu złożenia informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz deklaracji na podatek od nieruchomościzawierających wszystkie informacje dotyczące podmiotu i przedmiotu opodatkowania niezbędne do wymiaru i poboru podatku sporządzonych na formularzach innych niż określone przez Radę Gminy .

Zdaniem Spółki każdy formularz deklaracji na podatek od nieruchomości pozwala na prawidłowy wymiar i pobór podatku od nieruchomości i skutkuje tym , że podatnikowi składającemu taką deklarację nie grożą żadne konsekwencje wynikające z przepisów prawa podatkowego i przepisów karnych skarbowych . Spółka jednocześnie stwierdza , że brak konsekwencji dotyczy również złożenia informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz deklaracji na podatek od nieruchomości zawierających szerszy zakres danych niż określone przez radę Gminy .
Według Spółki brak sankcji za złożenie formularzy został potwierdzony w art. 274 § 1 i 2 oraz art. 274a § 2 Ordynacji podatkowej , które nie przewidują żadnych konsekwencji w przypadku złożenia deklaracji wypełnionej niezgodnie z ustalonymi wymaganiami lub w razie wątpliwości co do jej poprawności .

Z wniosku Spółki wynikało również , że w przedmiotowej sprawie nie toczy się postępowanie podatkowe , kontrola podatkowa ani postępowanie przed sądem administracyjnym .

Po rozpatrzeniu wniosku organ podatkowy zważył co następuje :

Kwestie związane z przedmiotem udzielenia pisemnej interpretacji w zakresie problemów przedstawionych przez Spółkę w złożonym wniosku regulują następujące akty prawne :

1.Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych ( tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 121 poz. 844 z późn. zm./,

2. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2004 r. w sprawie ewidencji podatkowej nieruchomości (Dz. U. z 2004 r. Nr 107 , poz. 1138 ) ,

3. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 8 poz. 60 ze zm.).

Z art. 6 ust. 9 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych / Dz. U. z 2006 r. Nr 121 poz. 844 ze zm./ wynika , co następuje :

Osoby prawne , jednostki organizacyjne oraz spółki niemające osobowości prawnej,jednostki organizacyjne Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa , a także jednostkiorganizacyjne Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe są obowiązane :


1/składać , w terminie do dnia 15 stycznia , organowi podatkowemu właściwemu ze względu na miejsce położenia przedmiotów opodatkowania , deklaracje na podatek od nieruchomości na dany rok podatkowy , sporządzone na formularzu według ustalonego wzoru , a jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu – w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku;
2/odpowiednio skorygować deklaracje w razie zaistnienia zdarzenia , o którym mowa w ust. 3 w terminie 14 dni od dnia zaistnienia tego zdarzenia;
3/wpłacać obliczony w deklaracji podatek od nieruchomości – bez wezwania – na rachunek budżetu właściwej gminy , w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego , w terminie do dnia 15 każdego miesiąca .

Art. 6 ust. 13 tej ustawy stanowi , że rada gminy określa , w drodze uchwały , wzory formularzy , o których mowa w ust.6 i w ust. 9 ; w formularzach zawarte będą dane dotyczące podmiotu i przedmiotu opodatkowania niezbędne do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości .

Przepisy te regulują zasady wymiaru i poboru podatku od nieruchomości oraz nakładają na podatników istotne obowiązki o charakterze informacyjnym . Jest to wymóg składania deklaracji i informacji na określone podatki , w tym na podatek od nieruchomości , których wzory zostały w tym przedmiocie ustalone przez właściwą radę gminy i stanowią załącznik do uchwały rady gminy w tym zakresie . Uchwały te stanowią lokalne prawo miejscowe, do przestrzegania którego są obowiązane nie tylko organy jednostki samorządu terytorialnego ale wszyscy podatnicy określonego podatku , w tym konkretnym przypadku podatku od nieruchomości .

Po uchwaleniu stosownych deklaracji i informacji w sprawie podatku od nieruchomości zarówno organ podatkowy jak i podatnicy właściwego podatku są generalnie związani z treścią uchwalonych formularzy . Jest to lokalne prawo miejscowe , które obliguje podmioty do zachowania zasad przewidzianych prawem w zakresie danych dotyczących podmiotu i przedmiotu opodatkowania .

Wyrażenie Podatnika zawarte w pytaniu „sporządzone na formularzu według ustalonego wzoru” użyte w przepisie art. 6 ust. 9 pkt 1 ustawy z dnia 12.01.1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych oznacza wzór deklaracji czy informacji na podatek od nieruchomości zgodny z układem graficznym określonym przez radę gminy .Wyrażenie „sporządzone na formularzu według ustalonego wzoru” jest tożsame z wyrażeniem użytym w art. 6 ust. 13 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych „ w formularzach zawarte będą dane dotyczące podmiotu i przedmiotu opodatkowania niezbędne do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości”.

Należy zwrócić uwagę , że ustawodawca w przepisach ustawy o podatkach i opłatach lokalnych nie określił formularza na jednolitym druku deklaracji czy informacji w zakresieposzczególnych podatków . Jeżeli byłoby inaczej , ustawodawca wskazałby wyraźnie na ten fakt w przepisach ustaw podatkowych . Ustawodawca jednak wyraźnie określił w ustawach podatkowych regulujących podatki samorządowe , że rada gminy określa wzory stosownych dokumentów , w których podatnicy złożą oświadczenie dotyczące podmiotów i przedmiotów opodatkowania . Wzory tych formularzy nie mogą być zatem ustalane przez dowolne podmioty .Jak z powyższego wynika nie można tego zrobić we własnym zakresie , jak sugeruje Strona we wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji , nie może tego również dokonać referat czy wydział zajmujący się wymiarem podatków w danej gminie . Jedynym kompetentnym organem w kwestii określenia wzorów formularzy jest rada gminy , jako organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego .Druki te określa rada gminy w drodze uchwały i wtedy mają one moc obowiązującą na terenie danej gminy . Potwierdzeniem tego faktu jest zapis w ustawie o samorządzie gminnym , gdzie w art. 41 ust. 1 ustawy stwierdza się , że przepisy gminne ustanawia rada gminy w formie uchwały . Przy założeniu , że inny podmiot miałby być uprawniony do ustalania wzorów informacji i deklaracji , podatnik miałby możliwość częstego i łatwego uchylania się od składania informacji i deklaracji na takich wzorach , twierdząc , że jest on zobowiązany do przestrzegania jedynie przepisów prawa miejscowego , którymi są na terenie gminy uchwały rady gminy .

W tym stanie rzeczy tylko formularz deklaracji i informacji zawierający dane dotyczące podmiotu i przedmiotu opodatkowania , niezbędny do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości zgodny z układem graficznym określonym przez miejscową radę gminy jest formularzem właściwym do składania w tym przedmiocie stosownych informacji niezbędnych do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości.

Podkreślić również należy , że na podatnikach ciąży obowiązek prawidłowego wypełnienia i złożenia zgodnie z prawem deklaracji podatkowych do właściwych organów podatkowych , organ podatkowy natomiast nie jest zobligowany do wysyłania podatnikom deklaracji czy informacji podatkowych .

Organ podatkowy umieszcza wzory informacji i deklaracji podatkowych oraz uchwały rady gminy w sprawach stawek podatkowych na stronie internetowej Urzędu .Łatwy dostęp do deklaracji i informacji w sprawie podatku od nieruchomości oraz uchwał w sprawie stawek podatkowych na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Namysłowie jest wystarczającą przesłanką dla podatników do obowiązkowego i terminowego złożenia deklaracji podatkowych.

Strona porusza również kwestię udzielenia pisemnej interpretacji w sprawie złożenia informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz deklaracji na podatek od nieruchomości zawierających większy zakres danych niż określony przez radę gminy .Tu przykładowo Strona wskazuje na dane dotyczące nr ksiąg wieczystych , nazwę sądu , numery działek , adresy położenia nieruchomości , KRS , Regon, PKD lub wysokość miesięcznych rat podatku od nieruchomości .

Ponadto Podatnik zwraca się o interpretację w zakresie złożenia informacji obejmujących szerszy zasięg danych niż określony przez radę gminy , by mieć przekonanie,że podanie innych danych wypełnia dyspozycję przepisu art. 6 ust. 9 pkt 1 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych .

Organ podatkowy rozstrzygając kwestię w tym przedmiocie zważył , co następuje :

Formularze , o których była mowa wyżej , zawierające dane dotyczące podmiotu i przedmiotu opodatkowania niezbędne do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości mają ścisły związek z rozporządzeniem Ministra Finansów z 22 kwietnia 2004 r. w sprawie ewidencji podatkowej nieruchomości /Dz. U. Nr 107 poz. 1138 / .

Przedmiotowe rozporządzenie określa bowiem zasady prowadzenia ewidencji podatkowej nieruchomości w systemie informatycznym przez organy podatkowe , w tym określa zakres informacji objętych tą ewidencją .

Z § 3 tego rozporządzenia wynika , że ewidencja obejmuje dane niezbędne do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości , podatku rolnego lub podatku leśnego , w tym :

1/ dane dotyczące podatników podatku od nieruchomości , podatku rolnego lub podatku leśnego , zwanych dalej „podatnikami”;

2/dane dotyczące gruntów , budynków lub ich części , a także budowli lub ich części związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej , podlegających opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości oraz gruntów podlegających opodatkowaniu podatkiem rolnym lub podatkiem leśnym , zwanych dalej „przedmiotami opodatkowania” .

Stosownie do § 4 pkt 1 w/w rozporządzenia w ewidencji wykazuje się dane dotyczące podatników , w tym :

1) w odniesieniu do osób fizycznych :
a) nazwisko ,
b) pierwsze imię ,
c) drugie imię ,
d) adres zamieszkania ,
e) numer identyfikacji podatkowej (NIP) ,
f) numer ewidencyjny PESEL ,
g) numer identyfikacyjny REGON , o ile został nadany ;

2) w odniesieniu do osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadajacych osobowości prawnej :
a) nazwę pełną lub skróconą (firma) ,
b) adres siedziby ,
c) numer identyfikacji podatkowej(NIP) ,
d) numer identyfikacyjny REGON .

Stosownie do § 4 pkt 3 rozporządzenia w ewidencji wykazuje się także , czy podatnik jest właścicielem , posiadaczem samoistnym ,użytkownikiem wieczystym lub posiadaczem zależnym przedmiotów opodatkowania .

Stosownie do § 5 pkt 1 w/w rozporządzenia w ewidencji należy wykazać dane dotyczące przedmiotów opodatkowania , w tym :

1) w odniesieniu do gruntów :
a) powierzchnię , określoną z dokładnością do 1 m sup2; ,
b) identyfikatory działek ewidencyjnych ,
c) numer księgi wieczystej lub zbioru dokumentów oraz nazwę sądu , w którym jest prowadzona księga wieczysta lub zbiór dokumentów;

2) w odniesieniu do budynków lub ich części :
a) powierzchnię użytkową , określoną zgodnie z przepisami ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych ,
b) identyfikatory budynków ,
c) numer księgi wieczystej lub zbioru dokumentów oraz nazwę sądu , w którym jest prowadzona księga wieczysta lub zbiór dokumentów , jeżeli budynek stanowi odrębny od gruntu przedmiot własności ;

3) w odniesieniu do budowli lub ich części związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – wartość stanowiąca podstawę opodatkowania budowli , określoną zgodnie z przepisami ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych .

Zgodnie z pkt 4 § 5 rozporządzenia dane , o których mowa w ust. 1 lit. b i c , pkt 2 lit. b i c oraz ust. 3 wykazuje się w ewidencji odrębnie dla każdej nieruchomości . Dla każdej nieruchomości wykazuje się również informacje o położeniu nieruchomości , w tym adres nieruchomości .

Reasumując powyższe stwierdzić należy , że zakres danych dotyczących podmiotu i przedmiotu opodatkowania niezbędnych do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości określony w informacjach i deklaracjach w sprawie podatku od nieruchomości musi być zgodny z przepisami w/w rozporządzenia .

Z powyższego wynika , że złożenie informacji oraz deklaracji na podatek od nieruchomości zawierających dane niezbędne do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości musi być zawsze dokonywane na stosownych do tego formularzach obowiązujących na terenie danej gminy , określonych w uchwale rady gminy .

Strona wnosi również o udzielenie interpretacji w przedmiocie konsekwencji przewidzianych za złożenie informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz deklaracji na podatek od nieruchomości na formularzach w innym układzie graficznym niż określony przez radę gminy .

W tym przedmiocie organ podatkowy zważył , co następuje :

W przypadku osób prawnych , jednostek organizacyjnych oraz spółek bez osobowości prawnej obowiązek podatkowy w zakresie podatków powstaje z mocy prawa a podatkiem do zapłaty jest podatek wykazany w prawidłowo wypełnionej deklaracji .

Podejmując działania zmierzające do egzekwowania od podatników ciążących na nich obowiązków związanych ze składaniem deklaracji i informacji podatkowych należy mieć świadomość , jakie znaczenie dla organu podatkowego i wymiaru podatku , w tym dla powstania zobowiązania podatkowego mają powyższe dokumenty . Deklaracje są oświadczeniami wiedzy podatnika składanymi w związku z istnieniem obowiązku podatkowego , a podatek wykazany w deklaracji stanowi podatek do zapłaty .Organ podatkowy jest generalnie związany z treścią deklaracji , a deklaracje składane przez osoby prawne muszą odbywać się zgodnie z przepisami tj. na formularzach deklaracji według wzoru ustalonego w danej gminie .

Tu organ podatkowy powinien działać stanowczo i w przypadku stwierdzenia ,iż podatnik nie wypełnił należycie obowiązków nałożonych przez prawo i nie złożyłinformacji czy deklaracji na właściwych formularzach , organ powinien w tym zakresie podatników dyscyplinować .

W konsekwencji wyjaśnień udzielonych w przedmiotowej interpretacji należy uznać , że obowiązkiem podatnika jest złożenie deklaracji na podatek od nieruchomości według ustalonego wzoru , wynikającego z podjętej w tej sprawie uchwały rady gminy .

Złożenie deklaracji na niewłaściwym druku ( niezgodnym z uchwałą rady gminy) jest tożsame z niezłożeniem w ogóle deklaracji na podatek od nieruchomości . W tym przypadku nie ma znaczenia fakt , że deklaracja dotycząca posiadanych nieruchomości została złożona przez podatnika , lecz w innej formie niż to wynika z przepisów .

W tym stanie rzeczy należy przyjąć , że deklaracja przez podatnika nie została złożona , co w świetle przepisów art. 54 ustawy z dnia 10 września 1999 r. Kodeks karny skarbowy /Dz. U. z 2007 r. Nr 111 poz. 765 ze zm. / stanowi wykroczenie skarbowe przeciwko obowiązkom podatkowym .

Stosownie bowiem do art. 54 § 1 Kodeksu Karnego Skarbowego Podatnik , który uchylając się od opodatkowania , nie ujawnia właściwemu organowi przedmiotu lub podstawy opodatkowania lub nie składa deklaracji , przez co naraża podatek na uszczuplenie,podlega karze grzywny do 720 stawek dziennych albo karze pozbawienia wolności ,albo obu tym karom łącznie .

Bez znaczenia jest przepis art. 274 § 1 i 2 oraz art. 274a § 2 Ordynacji podatkowej, który stanowi o czynnościach , jakie organ może przeprowadzić w celu wyjaśnienia przyczyn niezłożeni deklaracji .

W tym stanie rzeczy postanowiono jak w sentencji rozstrzygnięcia .

Na niniejsze postanowienie przysługuje stronie prawo wniesienia zażalenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w …………….. za pośrednictwem tut. organu podatkowego w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia .


Trwają prace modernizacyjne serwisu, w szczególności zmienia się wygląd i układ stron. Linki do stron pozostaną niezmienione.

Dawiejsze