Interpretacja Małopolskiego Urzędu Skarbowego
DP1/423-31/06/69971
z 7 września 2006 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
DP1/423-31/06/69971
Data
2006.09.07
Autor
Małopolski Urząd Skarbowy
Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Zwolnienia przedmiotowe
Słowa kluczowe
najem
specjalna strefa ekonomiczna
usługi informatyczne
wydatki inwestycyjne
zwolnienia podatkowe
Pytanie podatnika
Czy świadczenie przez Spółkę, za pomocą budynku wzniesionego na nieruchomości, która to nieruchomość znajduje się na terenie SSE, oraz za pomocą ruchomości zlokalizowanych w budynku, usług najmu, dzierżawy itp. wyposażonych pomieszczeń, które to usługi nie mogą być objęte zezwoleniem, jest podstawą do ograniczania w jakimkolwiek zakresie traktowania wydatków poniesionych przez Spółkę na nabycie nieruchomości, nabycie ruchomości oraz na wybudowanie budynku jako wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą w rozumieniu § 6 w związku z § 3 ww. rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie krakowskiej specjalnej strefy ekonomicznej, będących podstawą do wyliczenia dopuszczalnej wielkości zwolnienia podatkowego z podatku dochodowego od osób prawnych, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
POSTANOWIENIE Naczelnik Małopolskiego Urzędu Skarbowego w Krakowie, działając na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), po rozpatrzeniu Państwa wniosku bez znaku z dnia 18.07.2006 r. (data wpływu do tut. Urzędu 21.07.2006 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych stwierdza, że przedstawione we wniosku stanowisko jest prawidłowe. Uzasadnienie W złożonym wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego Wnioskodawca (Spółka) przedstawił następujący stan faktyczny. W związku z powyżej przedstawionym stanem faktycznym Spółka wnosi o udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy świadczenie przez Spółkę, za pomocą budynku wzniesionego na nieruchomości, która to nieruchomość znajduje się na terenie SSE, oraz za pomocą ruchomości zlokalizowanych w budynku, usług najmu, dzierżawy itp. wyposażonych pomieszczeń, które to usługi nie mogą być objęte zezwoleniem, jest podstawą do ograniczania w jakimkolwiek zakresie traktowania wydatków poniesionych przez Spółkę na nabycie nieruchomości, nabycie ruchomości oraz na wybudowanie budynku jako wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą w rozumieniu § 6 w związku z § 3 ww. rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie krakowskiej specjalnej strefy ekonomicznej, będących podstawą do wyliczenia dopuszczalnej wielkości zwolnienia podatkowego z podatku dochodowego od osób prawnych, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych? Zdaniem Spółki świadczenie przez Spółkę za pomocą budynku wzniesionego na nieruchomości, która to nieruchomość znajduje się na terenie SSE, oraz za pomocą ruchomości zlokalizowanych w budynku, usług najmu, dzierżawy itp. wyposażonych pomieszczeń, które to usługi nie mogą być objęte zezwoleniem, nie jest podstawą do ograniczania w jakimkolwiek zakresie traktowania wydatków poniesionych przez Spółkę na nabycie nieruchomości, nabycie ruchomości oraz na wybudowanie budynku jako wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą w rozumieniu § 6 w związku z § 3 rozporządzenia w sprawie krakowskiej specjalnej strefy ekonomicznej, będących podstawą do wyliczenia dopuszczalnej wielkości zwolnienia podatkowego z podatku dochodowego od osób prawnych, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. W obszernym uzasadnieniu wniosku Spółka w szczególności powołuje literalną (gramatyczną) wykładnię przepisów § 6 w związku z § 3 ww. rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie krakowskiej specjalnej strefy ekonomicznej, odnosząc się również do wykładni celowościowej obowiązujących przepisów dotyczących inwestowania na terenie specjalnych stref ekonomicznych. Odpowiadając na powyższe zapytanie Naczelnik tut. Urzędu, stwierdza, co następuje. W myśl art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. Nr 123, poz. 600 ze zm.) podstawą do korzystania z pomocy publicznej, udzielanej zgodnie z ustawą, jest zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie danej strefy, uprawniające do korzystania z pomocy publicznej. Na podstawie art. 4 ust. 1 oraz ust. 5 ww. ustawy, Rada Ministrów, na wniosek ministra właściwego do spraw gospodarki uzgodniony z ministrem właściwym do spraw rozwoju regionalnego, ustanawia strefę w drodze rozporządzenia i określa wielkość pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom prowadzącym działalność gospodarczą na terenie strefy na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1. W § 3 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14.09.2004 r. w sprawie krakowskiej specjalnej strefy ekonomicznej (Dz. U. Nr 220, poz. 2232 ze zm.), wydanego na podstawie art. 4 ust. 1 i art. 5a ust. 1 ww. ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych, określono, że pomoc regionalna udzielana przedsiębiorcy w formie zwolnień podatkowych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654, ze zm.) albo na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 63a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176, ze zm.) stanowi pomoc regionalną z tytułu: Uwzględniając treść obowiązujących przepisów należy stwierdzić, że dopuszczalna wysokość zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, realizowanego przez uzyskiwanie dochodów z działalności prowadzonej na terenie SSE, określonej w zezwoleniu na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie danej strefy, wynika z zasad określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14.09.2004 r. w sprawie krakowskiej specjalnej strefy ekonomicznej (Dz. U. Nr 220, poz. 2232 ze zm.). Przytoczona wyżej treść przepisów ww. rozporządzenia, w odniesieniu do stanu faktycznego przedstawionego w złożonym przez Spółkę zapytaniu, prowadzi do wniosku, że wydatki, o których mowa w tym zapytaniu stanowią podstawę do wyliczenia dopuszczalnej wielkości zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Zgodnie z art. 14a § 2 ustawy Ordynacja podatkowa niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę. Stosownie do art. 14b § 1 i § 2 ustawy Ordynacja podatkowa interpretacja nie jest wiążąca dla wnioskodawcy, wiąże natomiast właściwe dla wnioskodawcy organy podatkowe i organy kontroli skarbowej i może zostać zmieniona albo uchylona wyłącznie w drodze decyzji, w trybie określonym w § 5. Na niniejsze postanowienie przysługuje prawo wniesienia zażalenia do Dyrektora Izby Skarbowej w Krakowie ul. Wadowicka 10 za pośrednictwem Naczelnika Małopolskiego Urzędu Skarbowego, w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia. Zażalenie podlega opłacie skarbowej uiszczanej w postaci znaków opłaty skarbowej, która wynosi 5 zł od podania (50 gr za każdy załącznik). |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.