Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPP2/443-15/07/AK
z 20 listopada 2007 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ITPP2/443-15/07/AK
Data
2007.11.20



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy


Temat
Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku


Słowa kluczowe
fundusz unijny
gmina
jednostka samorządu terytorialnego
odliczenie podatku od towarów i usług
zadania publiczne
zadania statutowe
zwolnienia przedmiotowe
zwrot podatku od towarów i usług


Istota interpretacji
Brak możliwości odliczenia podatku od towarów i usług w całości i w części.



Wniosek ORD-IN 991 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 19 września 2007 roku (data wpływu 24 września 2007 roku), uzupełnionym pismami z dnia 24 i 25 października oraz 7 listopada 2007 roku, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu „Budowa sali sportowej przy Gimnazjum ” niezwiązanego z czynnościami opodatkowanymi - jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 24 września 2007 roku został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia podatku VAT.


W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.


Gmina jest beneficjentem projektu Z/2.20/III/3.5.1/163/05 „Budowa sali sportowej przy Gimnazjum” w ramach priorytetu 3 Rozwój Lokalny (z wyłączeniem działania 3.4 – mikroprzedsiębiorstwa). Inwestycja została zakończona, a sala sportowa służy celom publicznym i nie jest z tego tytułu pobierany podatek od towarów i usług.

W piśmie z dnia 24 września 2007 roku Gmina uzupełniła złożony wniosek o oświadczenie, że wydatki które ponosi na budowę sali sportowej nie są związane ze sprzedażą opodatkowaną, brak jest możliwości zaliczenia tych wydatków do kosztów uzyskania przychodów a środki finansowe które otrzymuje nie są środkami, o których mowa w § 6 ust. 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług. Dodatkowo w pismach z dnia 25 października i 7 listopada 2007 roku sprecyzowano opis zaistniałego stanu faktycznego o wskazanie, że sala gimnastyczna przekazana została do zarządzania przez Gimnazjum nieodpłatnie, w ramach wykonywania zadań własnych, nie jest ona udostępniana za odpłatnością a zajęcia poza lekcyjne odbywają się w niej bez pobierania opłat. Poinformowano również, że sala sportowa przy Gimnazjum służy celom publicznym i nie jest z tego tytułu pobierana opłata a zarazem nie jest pobierany podatek od towarów i usług, oraz że w związku z jej funkcjonowaniem Gmina nie będzie czerpała żadnego zysku.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie:


Czy w odniesieniu do zrealizowanego projektu istnieje możliwość odliczenia podatku od towarów i usług w całości lub w części...


Zdaniem wnioskodawcy Gmina nie będzie mogła odliczyć podatku VAT ani w całości, ani w części. Sala sportowa służy uczniom a w związku z wykonywaną inwestycją Gmina nie osiąga dochodów podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj