Interpretacja Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie
1471/NUR2/443-519/2/05/UD
z 11 stycznia 2006 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
1471/NUR2/443-519/2/05/UD
Data
2006.01.11



Autor
Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie


Temat
Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku


Słowa kluczowe
prawo do odliczenia
promocja
reklama


Pytanie podatnika
Czy Spółka jest uprawniona do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z zakupów związanych z promocją i reklamą produktów X Ltd w Polsce?


P O S T A N O W I E N I E


Na podstawie art. 14a § 4 w zw. z § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (j.t. Dz.U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku spółki o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu stosowania prawa podatkowego, tj. czy w opisanej sytuacji Spółka ma prawo do odliczenia podatku naliczonego, Naczelnik Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie - biorąc pod uwagę przedstawiony stan faktyczny oraz stan prawny


p o s t a n a w i a:


uznać stanowisko Strony za prawidłowe


U z a s a d n i e n i e


Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż Spółka prowadzi działalność polegającą na dystrybucji na terytorium Polski produktów X Ltd. z siedzibą Szwajcarii. W związku z umową, zawartą pomiędzy Spółką a X Ltd. na terytorium Polski. Umowa przewiduje, iż Spółka w związku z prowadzoną działalnością otrzymuje od X Ltd określone kwoty pieniężne, z następujących tytułów:

1. Spółka na mocy umowy zobowiązana jest do promocji oraz reklamy wspomnianych produktów w Polsce poprzez dystrybucję różnego rodzaju ulotek, próbek, instrukcji, gadżetów, udział w kongresach i targach. Na podstawie Umowy, X Ltd. zwraca Spółce poniesione przez nią koszty związane z promocją i reklamą produktów nabywanych przez Spółkę od X Ltd na terytorium Polski.

2. Spółka dokonuje wymiany starych produktów X Ltd. będących w posiadaniu klientów na nowe wersje. Wymiany te nie są dokonywane w ramach gwarancji lecz mają charakter działań marketingowych podejmowanych w celu budowania pozytywnego wizerunku firmy X Ltd. na polskim rynku. Ponieważ Spółka ponosi określone koszty związane z wymianą starych produktów na nowe, X Ltd. zwraca te koszty na podstawie umowy.

Podatnik zwrócił się z następującymi pytaniem: Czy Spółka jest uprawniona do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z zakupów związanych z promocją i reklamą produktów X Ltd w Polsce?

Spółka stoi na stanowisku, iż w opisanym stanie faktycznym, jest uprawniona do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z zakupów związanych z promocją i reklamą.

Stosownie do treści art. 86 ust.1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535), w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego określonego w ust. 2 cytowanego przepisu. Jednocześnie w art. 86 ust 8 pkt. 1 w/w ustawy ustawodawca przyznał podatnikowi prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, o której mowa w ust. 2, jeżeli importowane towary lub nabyte towary i usługi dotyczą dostawy towarów lub świadczenia usług przez podatnika poza terytorium kraju, jeżeli kwoty te mogłyby być odliczone, gdyby czynności te były wykonywane na terytorium kraju, a podatnik posiada dokumenty, z których wynika związek odliczonego podatku z tymi czynnościami. Podatnik ma zatem słuszność wnioskując z cytowanego przepisu, iż gdyby przedmiotowe usługi reklamowe świadczone były na terenie Polski, Spółce przysługiwałoby prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z tymi usługami. W związku z tym należy stwierdzić, iż w opisanym stanie faktycznym podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego na podstawie art. 86 ust. 8 pkt 1 ustawy o VAT.

Mając powyższe na uwadze postanowiono jak na wstępie.

Niniejsze postanowienie dotyczy wyłącznie stanu faktycznego przedstawionego we wniosku oraz obowiązującego w tym stania faktycznym stanu prawnego.

P o u c z e n i e

Niniejsza interpretacja nie jest wiążąca dla Strony i jest wiążąca dla organów podatkowych oraz organów kontroli skarbowej właściwych dla Strony - do czasu jej zmiany lub uchylenia (art. 14b §1 i §2 ustawy - Ordynacja podatkowa).

Na niniejsze postanowienie służy Stronie zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie za pośrednictwem Naczelnika tut. Urzędu Skarbowego (art. 14a § 4 ustawy - Ordynacja podatkowa) w terminie 7 dni od dnia otrzymania postanowienia.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj