Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP2/443-1224/12-2/BH
z 20 grudnia 2012 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 1.10.2012r. (data wpływu 4.10.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania transakcji dostawy nieruchomości – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 4.10.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania transakcji dostawy nieruchomości.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowo - akcyjna (dalej: Wnioskodawca) zamierza nabyć od spółki T. spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa (dalej: „Zbywca”) nieruchomość.
Zbywca jest użytkownikiem wieczystym przedmiotowej nieruchomości, składającej się z działek o numerach: 52/16, 52/22 oraz 52/24 o łącznym obszarze 0,2773 ha i właścicielem budynku znajdującego się na tym gruncie, stanowiącego odrębny przedmiot własności, dla którego Sąd Rejonowy prowadzi księgę wieczystą.
Wnioskodawca zamierza nabyć od Zbywcy prawo użytkowania wieczystego działki numer 52/16 o powierzchni 1m2, działki numer 52/22 o powierzchni 62 m2 oraz działki numer 52/24 o powierzchni 2710 m2, o łącznej powierzchni 2773 m2 (dalej łącznie: „Grunt”), wchodzących w skład wyżej opisanej nieruchomości, jak również prawo własności znajdującego się na Gruncie budynku biurowego ośmiokondygnacyjnego o powierzchni użytkowej 11.533,50m2 (dalej: „Budynek A5”).
Powierzchnia Budynku A5 jest przedmiotem najmu na podstawie umowy zawartej przez Zbywcę z najemcą. Pozwolenie na użytkowanie Budynku A5 zostało wydane w dniu 19.03.2010 r. (decyzja, stała się decyzją ostateczną w dniu 04.04.2010 r.), a najemca zasiedlił przedmiotowy Budynek A5 w dniu 04.08.2011 r. (data podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego). Na podstawie omawianej umowy z najemcą zasiedlone zostało ok. 35% powierzchni Budynku A5. W chwili obecnej toczą się negocjacje z kolejnymi potencjalnymi najemcami.
Po oddaniu Budynku A5 do używania Zbywca ponosił wydatki na dostosowanie wynajmowanych powierzchni do potrzeb najemcy, które stanowiły ulepszenia w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym. Suma tych wydatków nie przekroczyła jednak 30% wartości początkowej Budynku A5.
Zarówno przy budowie, jak i przy dostosowywaniu (ulepszaniu) Budynku A5 Zbywca korzystał z prawa do odliczenia VAT, tzn. pomniejszenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur dokumentujących nabycie towarów lub usług związanych z budową i dostosowaniem Budynku A5.
Łącznie z Gruntem i Budynkiem A5 Wnioskodawca nabędzie od Zbywcy budowle znajdujące się na Gruncie w postaci: pylonów reklamowych, przyłączy, dróg i chodniki (wraz z miejscami postojowymi) oraz ogrodzenia (dalej łącznie: „Budowle”).
Terminy wprowadzenia poszczególnych budowli do ewidencji środków trwałych wskazano w poniższej tabeli:
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji