RO/443/35/2005
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
RO/443/35/2005
Data
2005.03.03
Autor
Świętokrzyski Urząd Skarbowy
Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Świadczenie usług
Słowa kluczowe
bonus
faktura VAT
premia pieniężna
rabaty
świadczenie usług
Pytanie podatnika
Czy rabat udzielony przez spółkę należy traktować jako związany z konkretną dostawą i dokumentować go korektą faktury jako mający wpływ na wartość dostawy (obniżenie ceny), czy też uznać go za związany z określonymi zachowaniami i traktować jako świadczenie usług dokumentowane fakturą VAT ?
Spółka udziela swoim odbiorcom rabatu potransakcyjnego z tytułu osiągnięcia przez nich odpowiedniego poziomu obrotu netto. Rabat ten określony jest jako procent od uzyskanego w danym miesiącu obrotu. Warunkiem udzielenia rabatu potransakcyjnego jest: Zdaniem podatnika udzielony przez Spółkę rabat związany jest z określonymi zachowaniami (warunkami) jakie winien spełnić odbiorca. Rabat taki należy traktować na równi z wynagrodzeniem za świadczenie usług przez nabywcę. W związku z tym wynagrodzenie wypłacane odbiorcy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na zasadach ogólnych, tj. winno być dokumentowane fakturą VAT. Spółka pyta czy przedstawione stanowisko jest poprawne, czy też rabat taki należy traktować jako związany z konkretną dostawą i dokumentować go korektą faktury jako rabat mający wpływ na wartość dostawy (obniżenie ceny)? Naczelnik Świętokrzyskiego Urzędu Skarbowego odpowiada na powyższe: Mając na uwadze powyższe, premie będące przedmiotem zapytania należy traktować jako świadczenie usług. W tym przypadku beneficjent premii winien z tytułu świadczonej usługi wystawić fakturę VAT i odprowadzić należny podatek od towarów i usług. |