Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP3/443-695/12-4/KC
z 10 października 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPP3/443-695/12-4/KC
Data
2012.10.10



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek od towarów i usług --> Podatnicy i płatnicy --> Inne grupy podatników

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Przepisy ogólne --> Czynności opodatkowane

Podatek od towarów i usług --> Dokumentacja --> Faktury --> Wystawianie faktury


Słowa kluczowe
obowiązek podatkowy
odpady (śmieci)
podatnik podatku od towarów i usług
Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług (PKWiU)
stawki podatku
złom


Istota interpretacji
W zakresie prawidłowego rozliczenia podatku VAT z tytułu dostawy odpadów sklasyfikowanych pod numerem PKWiU z 2008 r. 46.77.10.0.



Wniosek ORD-IN 489 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz.U. z 2012 poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 09.07.2012 r. (data wpływu 10.07.2012 r.), uzupełnionym pismem w dniu 17.08.2012 (data wpływu 20.08.2012 r.), będące odpowiedzią na wezwanie tut. Organu z dnia 08.08.2012 r. (skutecznie doręczone w dniu 13.08.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowego rozliczenia podatku VAT z tytułu dostawy - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14.05.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowego rozliczenia podatku VAT z tytułu dostawy. Wniosek uzupełniony został pismem z dnia 16.08.2012 r., złożonym w dniu 17.08.2012 r. (data wpływu 20.08.2012 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z dnia 08.08.2012 r. (data doręczenia 13.08.2012 r.)

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wnioskodawca zamierza nabywać od kontrahenta z Litwy zużyte katalizatory samochodowe jako przeznaczone do recyklingu odpady zawierające metale szlachetne. Katalizatory będą następnie odsprzedawane polskiemu kontrahentowi, będącemu również czynnym podatnikiem VAT (sprzedaż hurtowa). Czynności polegające na hurtowej sprzedaży zużytych katalizatorów samochodowych Wnioskodawca klasyfikuje pod symbolem 46.77.10.0 Polskiej Klasyfikacji Towarów i Usług z 2008 r. - Sprzedaż hurtowa odpadów i złomu.

Wnioskodawca zaznacza jednocześnie, że jest podatnikiem nie korzystającym ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 19, a dostawa hurtowa katalizatorów nie jest objęta zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy dostawa katalizatorów samochodowych stanowiących odpady sklasyfikowane pod numerem PKWiU 2008 r. 46.77.10.0 - Sprzedaż hurtowa odpadów i złomu podlega szczególnej procedurze rozliczania podatku od towarów i usług polegającej na tym, że podatnikiem z tytułu dostawy jest nabywca (art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku od towarów i usług)...
  2. Jaka jest właściwa stawka podatku VAT przy sprzedaży hurtowej odpadów i złomu (PKWiU 46.77.10.0)...

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad. pytanie 1)

Zgodnie z brzmieniem art. 5 ust. 1 pkt 1) ustawy o podatku od towarów i usług, opodatkowaniu tym podatkiem podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towaru rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Zgodnie natomiast z art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

W art. 17 ustawy ustawodawca określił szczególne kategorie podatników. Zgodnie z brzmieniem art. 17 ust. 1 pkt 7) ustawy, podatnikami są również osoby prawne, jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne nabywające towary wymienione w załączniku nr 11 do ustawy, jeżeli dokonującym ich dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15, nie korzystający ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9, a dostawa nie jest objęta zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2. Zgodnie natomiast z treścią art. 17 ust. 2 ustawy, w przypadkach wymienionych w ust. 1 pkt 4, 5,7 i 8, usługodawca lub dokonujący dostawy towarów nie rozlicza podatku należnego.

W załączniku nr 11 do ustawy o wymienione zostały takie towary, jak:

  • poz. 1 - PKWiU ex 24.10.14.0 Granulki i proszek z surówki, surówki zwierciadlistej lub stali - wyłącznie wlewki lub gęsi zwykle ze stali wysokostopowej, otrzymywane przez przetopienie i odlanie drobniutkich odpadów lub złomu;
  • poz. 2 - PKWiU ex 24.45.30.0 Pozostałe metale nieżelazne i wyroby z nich; cermetale; popiół i pozostałości zawierające metale i związki metali odpady i złom metali nieszlachetnych;
  • poz. 3 - PKWiU 38.11.51.0 Odpady szklane;
  • poz. 4 - PKWIU 38.11.54.0 Pozostałe odpady gumowe;
  • poz. 5 - PKW1IJ 38.11.55.0 Odpady z tworzyw sztucznych;
  • poz. 6 - PKW1U 38,11.58.0 Odpady inne niż niebezpieczne zawierające metal;
  • poz. 7 - PKW1U 38.1 2.27 Odpady i braki ogniw i akumulatorów elektrycznych; zużyte ogniwa i baterie galwaniczne oraz akumulatory elektryczne;
  • poz. 8 - PKWIU 38.32.29.0 Surowce wtórne z pozostałych metali - wyłącznie odpady i złom.

Czynności, które wykonywane będą przez Wnioskodawcę sklasyfikowane są pod numerem 46.77.10.0 PKWiU, a zatem nie są objęte żadną pozycją wymienioną w załączniku nr 11 do ustawy o VAT.

Zgodnie z objaśnieniami do Sekcji G PKWiU 2008 - Handel hurtowy i detaliczny, Naprawa pojazdów samochodowych, włączając motocykle, sekcja ta obejmuje między innymi:

  • sprzedaż hurtową i detaliczną pojazdów samochodowych,
  • naprawy pojazdów samochodowych, włączając motocykle,
  • sprzedaż hurtową (tj. sprzedaż niewymagającą przetwarzania) nowych i używanych towarów,
  • usługi pośrednictwa w sprzedaży hurtowej.

Sekcja G nie obejmuje:

  • usług związanych z bieżnikowaniem i regeneracją opon, sklasyfikowanych w 22.11,
  • sprzedaży żywności i napojów do konsumpcji na miejscu i sprzedaży żywności na wynos,
  • sklasyfikowanej w odpowiednich podklasach działu 56,
  • usług lombardów, sklasyfikowanych w 64.92.19.0,
  • wynajmu motocykli, sklasyfikowanego w 77.39.13.0.

Uwagi dodatkowe do Sekcji G:

  • sprzedaż niewymagająca przetwarzania obejmuje czynności podstawowe (lub manipulacyjne) związane z handlem, takie jak: montowanie, sortowanie, klasyfikowanie, składanie wyrobów, mieszanie wyrobów, butelkowanie (poprzedzone myciem butelek lub nie), pakowanie, dzielenie na mniejsze partie przepakowywanie towarów w celu ich dystrybucji w mniejszych partiach, przechowywanie (nawet zamrożonych lub chłodzonych) wyrobów, czyszczenie i suszenie produktów rolnych, przycinanie płyt pilśniowych z włókien drzewnych lub arkuszy metalowych, dostarczanie i instalowanie towarów na własny rachunek, promowanie sprzedaży i projektowanie etykiet,
  • usługi pośrednictwa w sprzedaży hurtowej obejmują usługi maklerów, sprzedawców komisowych, agentów, akwizytorów i innych sprzedawców hurtowych.

Mając na uwadze powyższe, Wnioskodawca stwierdza, że sprzedaż hurtowa odpadów złomu (PKWiU 46.77.10.0) nie jest objęta szczególną procedurą rozliczania podatku należnego przez nabywcę towarów, o której mowa w art. 17 ust. 1 pkt 7) ustawy o VAT. Wskazana bowiem klasyfikacja statystyczna 46.77.10.0 nie jest wymieniona w załączniku nr 11 do ustawy o podatku od towarów i usług. Tym samym, podatek należny z tytułu powyższych czynności podlega rozliczeniu przez Wnioskodawcę będącego sprzedawcą przedmiotowego towaru.

Ad. pytania 2)

Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o VAT, stawka podatku wynosi 22% (...). Na podstawie art. 146 a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 wynosi 23%.

Katalizatory samochodowe nie są objęte preferencyjną stawką podatku VAT, ani na podstawie 41 ust. 2 i 2a ustawy o VAT ani na podstawie przepisów rozporządzenia MF z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług. Tym samym, dostawa katalizatorów samochodowych objęta jest podstawową stawką podatku VAT, która w okresie od 1 stycznia 2011 r. do 31 grudnia 213 r. wynosi 23%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z treścią art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054) zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają m.in. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 5a ustawy, obowiązującego od dnia 1 stycznia 2011r., towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 cytowanej ustawy stanowi, iż przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Na podstawie art. 2 pkt 6 cyt. ustawy, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2011r., przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych, o czym stanowi art. 15 ust. 2 ustawy.

Zgodnie z przepisem art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 lipca 2011r., podatnikami są również osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne nabywające towary wymienione w załączniku nr 11 do ustawy, jeżeli dokonującym ich dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15, niekorzystający ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9, a dostawa nie jest objęta zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2.

Zgodnie natomiast z art. 17 ust. 2 ustawy, w przypadkach wymienionych w ust. 1 pkt 4, 5, 7 i 8, usługodawca lub dokonujący dostawy towarów nie rozlicza podatku należnego.

Z kolei na podstawie dodanego z dniem 1 kwietnia 2011r. przepisu art. 17 ust. 7, przepisy ust. 1 pkt 7 i 8 stosuje się, jeżeli nabywcą lub usługobiorcą jest podatnik, o którym mowa w art. 15.

Z powyższych przepisów wynika, że ww. art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT wprowadza mechanizm polegający na przesunięciu obowiązku rozliczenia VAT na podatnika, na rzecz którego jest dokonywana dostawa towarów wymienionych w załączniku nr 11 do ustawy.

Mechanizm odwrotnego obciążenia ma zastosowanie, jeżeli łącznie spełnione są cztery warunki:

  1. nabywcą towarów wymienionych w załączniku nr 11 do ustawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15 ustawy o VAT ,
  2. dostawcą ww. towarów jest podatnik, o którym mowa w art. 15 ustawy o VAT,
  3. dostawca ww. towarów nie korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy o VAT,
  4. dostawa ww. towarów nie jest objęta zwolnieniem, o którym mowa w ww. art 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT.

A zatem w tej sytuacji nabywca, będąc podatnikiem w rozumieniu art. 17 ust. 1 pkt 7 powołanej ustawy, będzie zobowiązany do rozliczenia podatku z tytułu nabycia ww. towarów.

Stosownie do art. 106 ust. 1 ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem (…).

Z opisu stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca jako zarejestrowany podatnik VAT, zamierza nabywać od kontrahenta z Litwy zużyte katalizatory samochodowe jako przeznaczone do recyklingu odpady zawierające metale szlachetne. Katalizatory będą następnie odsprzedawane polskiemu kontrahentowi, będącemu również czynnym podatnikiem VAT. Czynności polegające na hurtowej sprzedaży zużytych katalizatorów samochodowych Wnioskodawca klasyfikuje pod symbolem 46.77.10.0 Polskiej Klasyfikacji Towarów i Usług z 2008 r. - Sprzedaż hurtowa odpadów i złomu.

Wątpliwości Wnioskodawcy wiążą się z kwestią możliwości rozliczenia dostawy katalizatorów samochodowych stanowiących odpady sklasyfikowane pod numerem PKWiU 2008 r. 46.77.10.0 w szczególnej procedurze rozliczania podatku od towarów i usług polegającej na tym, że podatnikiem z tytułu dostawy jest nabywca, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku od towarów i usług oraz zastosowania właściwej stawki podatku VAT przy sprzedaży przedmiotowych odpadów.

Z dniem 1 lipca 2011 r. ustawa o podatku od towarów i usług wprowadziła modyfikację w postaci wprowadzenia załącznika nr 11 do ustawy zawierającego katalog towarów identyfikowanych przy pomocy klasyfikacji statystycznych wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, których dostawa objęta jest mechanizmem odwróconego obciążenia.

Załącznik nr 11 określający wykaz towarów, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT, obejmuje:

  • ex 24.10.14.0 - granulki i proszek z surówki, surówki zwierciadlistej lub stali - wyłącznie wlewki lub gęsi zwykle ze stali wysokostopowej, otrzymywane przez przetopienie i odlanie drobniutkich odpadów lub złomu,
  • ex 24.45.30.0 - pozostałe metale nieżelazne i wyroby z nich; cermetale; popiół i pozostałości zawierające metale i związki metali - wyłącznie odpady i złom metali nieszlachetnych,
  • 38.11.51.0 - odpady szklane,
  • 38.11.54.0 - pozostałe odpady gumowe,
  • 38.11.55.0 - odpady z tworzyw sztucznych,
  • 38.11.58.0 - odpady inne niż niebezpieczne zawierające metal,
  • 38.12.27 - odpady i braki ogniw i akumulatorów elektrycznych; zużyte ogniwa i baterie galwaniczne oraz akumulatory elektryczne,
  • ex 38.32.29.0 - surowce wtórne z pozostałych metali - wyłącznie odpady i złom.

Z treści wniosku wynika, że Wnioskodawca klasyfikuje transakcje mające za przedmiot opisane wyżej towary, w grupowaniu 46.77.10.0 - Sprzedaż hurtowa odpadów i złomu. Należy w tym miejscu zauważyć, że załącznik nr 11 określa wykaz towarów, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT. Tak więc ustawodawca wprowadzając regulacje dotyczące mechanizmu odwrotnego obciążenia usystematyzował wykaz towarów, których nabycie ma obowiązek opodatkować nabywca, nie zaś usług.

W związku z powyższym, wskazana przez Wnioskodawcę klasyfikacja PKWiU 46.77.10.0 - Sprzedaż hurtowa odpadów i złomu, nie daje podstaw do zastosowania przez Wnioskodawcę - jako sprzedawcę, regulacji wynikających z art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT. Tym samym, jeżeli Wnioskodawca dokonując transakcji mającej za przedmiot opisane wyżej towary, sklasyfikowane PKWiU 46.77.10.0 - Sprzedaż hurtowa odpadów i złomu, wówczas jako sprzedawca zobowiązany do opodatkowania sprzedaży ww. towaru na zasadach ogólnych i udokumentowania transakcji poprzez wystawienie faktury VAT, o której mowa w art. 106 ust. 1 ustawy, tj. zawierającej dane wskazane w tym przepisie.

W odniesieniu do kwestii zastosowania właściwej stawki dla dostawy katalizatorów samochodowych, stanowiących odpady o symbolu PKWiU 46.77.10.0 należy powołać się na zapis art. 41 ust. 1 ustawy, gdzie stwierdza się, iż stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Jednakże zgodnie z art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Mając na uwadze powyższe przepisy należy stwierdzić, że ustawa o podatku od towarów i usług (cytowany wyżej art. 5a ustawy) odwołuje się do klasyfikacji wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej. Załącznik nr 3 oraz załącznik nr 10 do ustawy o VAT zawiera określone towary lub usługi wraz z wyszczególnieniem ich numeru klasyfikacyjnego, zgodnie z PKWiU. Jeżeli dany towar nie został wskazany w załączniku nr 3 lub załączniku nr 10 bądź innych załącznikach do ustawy, wówczas do jego dostawy ma zastosowanie stawka podstawowa.

Podsumowując, skoro podana przez Wnioskodawcę klasyfikacja odpadów sklasyfikowanych pod numerem PKWiU z 2008 r. 46.77.10.0 nie zawiera się w żadnym z ustawowych wyjątków stosowania stawki podstawowej, tym samym dostawa przedmiotowych towarów przez Wnioskodawcę podlega opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 23%.

Należy zauważyć, że tut. organ nie jest właściwy do dokonywania klasyfikacji statystycznej towarów bądź usług, ani do oceny poprawności klasyfikacji towaru, według PKWiU, bowiem zgodnie z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11) zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje swoje towary i usługi według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. W przypadku trudności w ustaleniu właściwego grupowania wyrobu lub usługi według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług zainteresowany podmiot może zwrócić się o udzielenie informacji w tym zakresie do Urzędu Statystycznego w Łodzi. Tak więc to podatnika obciąża obowiązek i ryzyko prawidłowego sklasyfikowania sprzedawanych towarów, a w razie wątpliwości podatnik może w tym zakresie zwrócić się do Urzędu Statystycznego w Łodzi.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj