Interpretacja Urzędu Skarbowego Poznań-Nowe Miasto
NF-B/005/27/04
z 25 marca 2004 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego
Sygnatura
NF-B/005/27/04
Data
2004.03.25
Autor
Urząd Skarbowy Poznań-Nowe Miasto
Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Koszty uzyskania przychodów --> Pojęcie i wysokość kosztów uzyskania przychodów
Słowa kluczowe
reklama publiczna
Pytanie podatnika
Czy koszty rozprowadzania przez Pocztę ulotek firmowych (załączonych do wniosku) do nieoznaczonych imienno odbiorców można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu, czy są to koszty limitowane (0,25% przychodu)?
Zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt. 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych kosztami uzyskania przychodów są wydatki na reprezentacje i reklamę w części nie przekraczającej 0,25% przychodu. Charakter tych wydatków musi być ściśle związany z rodzajem wykonywanej działalności. W kwestii wydatków dotyczących załączonych do wniosku ulotek stwierdzić należy, że wszelkie formy promocji kierowanego do anonimowego kręgu potencjalnych konsumentów zalicza się do reprezentacji i reklamy prowadzonej publicznie, co jest równoznaczne z tym, że podatnik może zaliczyć te wydatki do kosztów uzyskania przychodów w pełnej wysokości. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.