Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPP3/443A-17/12-2/BJ
z 10 kwietnia 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPTPP3/443A-17/12-2/BJ
Data
2012.04.10



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi


Temat
Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) --> Przepisy ogólne

Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) --> Opodatkowanie akcyzą wyrobów akcyzowych --> Zwolnienia


Słowa kluczowe
akcyza
węgiel
wyroby akcyzowe
wyroby energetyczne
zakład
zwolnienie


Istota interpretacji
W zakresie wydzielonej działalności Wnioskodawcy, polegającej na administrowaniu lokalami mieszkalnymi i użytkowymi znajdującymi się w budynkach będących własnością Gminy, przy założeniu opisanym przez Wnioskodawcę, iż istnieje zespół składników materialnych i niematerialnych, (w tym zobowiązania) przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych, który zarazem mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania, Wnioskodawca spełniający przesłanki zakładu energochłonnego na podstawie art. 31a ust. 2 pkt 8 ustawy jest uprawniony do korzystania ze zwolnienia z akcyzy z tytułu zużycia węgla jako zakład energochłonny.
Natomiast w zakresie pytania nr 2 należy zgodzić się ze stanowiskiem Wnioskodawcy, iż zwolnienie z akcyzy nie ma zastosowania w zakresie zużycia wyrobów węglowych na potrzeby ogrzewania budynku siedziby Zakładu, służącego wszystkim rodzajom działalności Wnioskodawcy.



Wniosek ORD-IN 335 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Zakładu, przedstawione we wniosku z dnia 10 stycznia 2012 r. (data wpływu 16.01.2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia z akcyzy z tytułu zużycia węgla przez Wnioskodawcę:

  1. jako zakład energochłonny na potrzeby ogrzewania lokali mieszkalnych i użytkowych, znajdujących się w budynkach, będących własnością Gminy, administrowanych przez Zakład oraz
  2. na potrzeby ogrzewania budynku siedziby Zakładu
  3. jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 stycznia 2012 r. do Biura Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim wpłynął wniosek Zakładu o udzielenie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia z akcyzy z tytułu zużycia węgla przez Wnioskodawcę:

  1. jako zakład energochłonny na potrzeby ogrzewania lokali mieszkalnych i użytkowych, znajdujących się w budynkach, będących własnością Gminy, administrowanych przez Zakład oraz
  2. na potrzeby ogrzewania budynku siedziby Zakładu.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jako zakład komunalny jest samorządowym zakładem budżetowym, powołanym Uchwalą Nr Rady Gminy z dnia 31 maja 1999 r., działającym w oparciu o statut, będący załącznikiem do Uchwały Nr 111/18/10 Rady Gminy z dnia 30 grudnia 2010r w sprawie nadania Statutu Gminnemu Zakładowi Komunalnemu. Zakład jest jednostką organizacyjną Gminy.

Przedmiotem działania Zakładu jest prowadzenie działalności w zakresie:

  1. administrowania lokalami mieszkalnymi i użytkowymi znajdującymi się w budynkach będących własnością gminy,
  2. dostarczania ciepła do administrowanych lokali.
  3. zbiorowego zaopatrzenia w wodę,
  4. zbiorowego odprowadzania i oczyszczania ścieków, utrzymanie urządzeń odprowadzania i oczyszczania ścieków,
  5. eksploatacji, konserwacji, remontów bieżących i modernizacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych,
  6. wykonywania usług w zakresie podłączeń odbiorców do urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych,
  7. wydawania ogólnych i technicznych warunków podłączeń do sieci wodociągowo-kanalizacyjnych,
  8. wywozu nieczystości stałych,
  9. lokalnego transportu zbiorowego oraz dowozu uczniów do szkół,
  10. przewozów dzieci niepełnosprawnych,
  11. obsługi transportowej jednostek gminnych,
  12. bieżącego utrzymania dróg gminnych, w tym zimowego utrzymania dróg,
  13. wykonywania usług inwestycyjnych związanych z budową, rozbudową, modernizacją wodociągów,
  14. wykonywanie usług remontowo-budowlanych w gminnych obiektach,
  15. odpłatne wykonywanie usług odpowiadających profilowi działalności Zakładu,
  16. wykonywanie odpłatnie innych zadań zleconych przez Gminę.

Zakład wykonuje zadania odpłatnie, pokrywając koszty swojej działalności z przychodów własnych i dotacji otrzymanych z budżetu gminy.

Zakład nie jest zarejestrowanym podatnikiem podatku akcyzowego.

W ramach administrowania lokalami mieszkalnymi i użytkowymi znajdującymi się w budynkach będących własnością Gminy Zakład dostarcza ogrzewanie do lokali z lokalnych kotłowni, znajdujących się w tych budynkach.

W budynkach tych znajdują się lokale mieszkalne, lokale użytkowe wynajmowane podmiotom leczniczym, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustaw z dnia 15 kwietnia 2011r o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112 poz. 654,Nr 149. poz. 887, Nr 174 poz. 1039 i Nr 185 poz. 1092), jednostkom organizacyjnym pomocy społecznej, o których mowa w art. 6 pkt 5 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2009r. Nr 175 poz. 1362 z późn.zm.) oraz apteki.

Udział powierzchni lokali mieszkalnych w całkowitej powierzchni ogrzewanej wynosi 44,43%, udział powierzchni lokali wynajmowanych na działalność leczniczą i jednostkom pomocy społecznej wynosi 36,27%, pozostały udział 19 31% to lokale wynajmowane aptekom, lokale wolne i lokal zajmowany przez Urząd Gminy.

Ze względu na formę organizacyjną Zakładu prowadzone są księgi rachunkowe zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości oraz na podstawie Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych, mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 128 poz. 861) system ewidencji finansowo-księgowej umożliwia przypisanie do działu administrowania lokalami mieszkalnymi i użytkowymi przychodów, kosztów jak również należności oraz zobowiązań i jest tak prowadzony. Nie istnieje formalno-prawne wydzielenie tej działalności w strukturach Zakładu, jednakże wydzielenie to funkcjonuje w sposób faktyczny i realny poprzez możliwość przypisania określonych umów, zdarzeń gospodarczych, dokumentów oraz operacji do przedmiotowej działalności.

W 2010 r. Zakład osiągnął przychody z działalności administrowania lokalami mieszkalnymi i użytkowymi, będącymi własnością Gminy (w tym dotacja z budżetu Gminy jako dopłata do kosztów administrowania lokalami) w wysokości 439 898,11zł, natomiast koszty zużycia węgla do kotłowni lokalnych w budynkach, w których wynajmowane są lokale administrowane przez Zakład wyniosły 83 656,17zł i ich udział w przychodach z tej działalności wyniósł 19,02%.

Siedziba Zakładu znajduje się w innym miejscu niż budynki z lokalami administrowanymi przez Zakład. Koszty dotyczące siedziby Zakładu zawierają się w kosztach ogólnozakładowych, które dalej, rozliczane są proporcjonalne na wszystkie rodzaje działalności.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

  1. Czy zakup węgla przez Gminny Zakład Komunalny na potrzeby ogrzewania lokali mieszkalnych i użytkowych, znajdujących się w budynkach, będących własnością Gminy, administrowanych przez Zakład jest zwolniony od akcyzy na podstawie art. 31a ust. 2 pkt 8 ustawy o podatku akcyzowym ...
  2. Czy zakup węgla na potrzeby ogrzewania budynku siedziby Zakładu jest zwolniony od akcyzy na podstawie art. 31a ust 2 pkt 8 ustawy o podatku akcyzowym ...

Zdaniem Wnioskodawcy, w sytuacji opisanej we wniosku wyodrębniona finansowo-księgowa działalność polegająca na administrowaniu lokalami mieszkalnymi i użytkowymi znajdującymi się w budynkach będących własnością Gminy spełnia definicję zakładu energochłonnego według pkt 10 ust. 2 w art. 31 a ustawy o podatku akcyzowym, a zatem zakup wyrobów węglowych na potrzeby ogrzewania lokali w tych budynkach jest zwolniony od akcyzy na podstawie art. 31a ust.2 pkt 8 ustawy o podatku akcyzowym.

Udział zakupu wyrobów węglowych w wartości produkcji sprzedanej (zarachowanych przychodów z czynszu i pozostałych dotyczących administrowania lokalami) wynosi nie mniej niż 10% w skali roku poprzedzającego rok, w odniesieniu do którego jest ustalany procentowy udział (2010r.)

Istnieje zespół składników materialnych i niematerialnych, (w tym zobowiązania) przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych, który zarazem mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania.

W zakresie pytania nr 2, zdaniem Wnioskodawcy zwolnienie z akcyzy wyrobów węglowych na potrzeby ogrzewania budynku siedziby Zakładu, który jest odrębnym budynkiem, posiadającym własną lokalną kotłownię, nie ma zastosowania. Budynek ten służy działalności ogólnozakładowej (jako całości). Pozostałe działalności nie mieszczą się w katalogu zwolnień od akcyzy wyrobów węglowych zużywanych na potrzeby tych działalności art. 31a ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zaistniałego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Ustawa z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (tj. Dz. U. z 2011 r., Nr 108, poz. 626 ze zm.), zwana dalej ustawą określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej „akcyzą” wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu tymi wyrobami, a także oznaczanie ich znakami akcyzy.

Artykuł 2 ust. 1 tej ustawy, będący słowniczkiem ustawowym zawiera definicję legalną niektórych określeń i zwrotów użytych w ustawie, i tak wyroby akcyzowe, zgodnie z definicją ustawową są to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe oraz wyroby tytoniowe, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

W załączniku Nr 1 do ustawy umieszczono m.in.:

  • pod pozycją 19 z kodem CN ex 2701 węgiel; brykiety, brykietki i podobne paliwa stałe wytwarzane z węgla – jeżeli są przeznaczone do celów opałowych oraz
  • pod pozycją 21 z kodem CN ex 2704 00 koks i półkoks, z węgla, węgla brunatnego (lignitu) lub torfu, nawet aglomerowany, węgiel retortowy – jeżeli są przeznaczone do celów opałowych.

Umieszczenie dopisku „ex” przy konkretnym kodzie CN ma na celu zawężenie tych wyrobów do tych, które spośród danego grupowania spełniają warunki sprecyzowane przez ustawodawcę w rubryce „Nazwa wyrobu (grupa wyrobów)”. Dopisek „ex” umieszczony przy rozpatrywanych przez nas pozycjach załącznika oznacza, iż wyroby o podanych tam kodach należy traktować zawężająco czyli np. nie wszystkie wyroby oznaczone kodem CN 2701, lecz te spośród nich, które są opisane w danej pozycji.

Natomiast zgodnie z art. 86 ust. 1 u. p. a. do wyrobów energetycznych, w rozumieniu ustawy, zalicza się między innymi w punkcie 2 - wyroby objęte pozycjami CN 2701, 2702 oraz od 2704 do 2715.

Z kolei paliwami opałowymi w rozumieniu art. 86 ust. 3 ustawy są wyroby energetyczne przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane do celów opałowych, z wyłączeniem wyrobów, o których mowa w ust. 2 czyli z wyłączeniem paliw silnikowych.

Analizując powyższe przepisy należy stwierdzić, iż wyrobami akcyzowymi są:

  1. węgiel brykiety, brykietki i podobne paliwa stałe wytwarzane z węgla – jeżeli są przeznaczone do celów opałowych;
  2. koks i półkoks, z węgla, węgla brunatnego (lignitu) lub torfu, nawet aglomerowany, węgiel retortowy – jeżeli są przeznaczone do celów opałowych,
  3. jak również wszelkie wyroby energetyczne przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane do celów opałowych.

W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 16 września 2011 r. o redukcji niektórych obowiązków obywateli i przedsiębiorców (Dz. U. z 2011 r. Nr 232, poz. 1378) z dniem 2 stycznia 2012 r. znowelizowano ustawę o podatku akcyzowym m.in. poprzez dodanie art. 31a, który dotyczy zwolnień od akcyzy wyrobów węglowych.

W art. 31a ust. 2 ustawy stwierdzono, iż zwalnia się od akcyzy wyroby węglowe zużywane:

  1. w procesie produkcji energii elektrycznej;
  2. w procesie produkcji wyrobów energetycznych;
  3. przez gospodarstwa domowe, organy administracji publicznej, jednostki Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, podmioty systemu oświaty o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.), żłobki i kluby dziecięce, o których mowa w ustawie z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. Nr 45, poz. 235, Nr 131, poz. 764 i Nr 171, poz. 1016), podmioty lecznicze, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654, Nr 149, poz. 887, Nr 174, poz. 1039 i Nr 185, poz. 1092), jednostki organizacyjne pomocy społecznej, o których mowa w art. 6 pkt 5 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2009 r. Nr 175, poz. 1362, z późn. zm.), organizacje, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536, z późn. zm.);
  4. do przewozu towarów i pasażerów koleją;
  5. do łącznego wytwarzania ciepła i energii elektrycznej;
  6. w pracach rolniczych, ogrodniczych, w hodowli ryb, oraz w leśnictwie;
  7. w procesach mineralogicznych, elektrolitycznych i metalurgicznych oraz do redukcji chemicznej; procesy mineralogiczne oznaczają procesy sklasyfikowane w nomenklaturze NACE pod kodem DI 26 "produkcja produktów z pozostałych surowców niemetalicznych" w rozporządzeniu Rady (EWG) nr 3037/90 z dnia 9 października 1990 r. w sprawie statystycznej klasyfikacji działalności gospodarczej we Wspólnocie Europejskiej (Dz. Urz. UE L 293 z 24.10.1990, str. 1, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 02, t. 04, str. 177, z późn. zm.);
  8. przez zakłady energochłonne do celów opałowych;
  9. przez podmioty gospodarcze, w których wprowadzone zostały w życie systemy prowadzące do osiągania celów dotyczących ochrony środowiska lub do podwyższenia efektywności energetycznej.

Zgodnie z ww. art. 31a ust. 2 pkt 8 znowelizowanej ustawy zwalnia się od akcyzy wyroby węglowe zużywane przez zakłady energochłonne do celów opałowych, gdzie przez zakłady energochłonne rozumie się podmioty, u których udział zakupu wyrobów węglowych w wartości produkcji sprzedanej wynosi nie mniej niż 10% w skali roku poprzedzającego rok, w odniesieniu do którego jest ustalany procentowy udział. Zakład energochłonny nie może być mniejszy niż zorganizowana część przedsiębiorstwa rozumiana jako organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązania, przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych, który zarazem mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania.

Warunkiem zwolnienia, zgodnie z art. 31a ust. 4 ustawy jest prowadzenie ewidencji wyrobów węglowych zużywanych do celów zwolnionych z wyłączeniem podmiotów, o których mowa w ust. 2 pkt 3, to jest np. gospodarstw domowych, organów administracji publicznej itp. Ewidencja może być prowadzona w formie papierowej lub elektronicznej, po uprzednim pisemnym poinformowaniu właściwego naczelnika urzędu celnego o formie jej prowadzenia. Ewidencja powinna zawierać informacje umożliwiające ustalenie ilości wysłanych lub otrzymanych wyrobów węglowych zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie, terminu wysłania lub odbioru tych wyrobów, a także miejsca odbioru w przypadku ich przemieszczania, oraz informacje o dokumentach dostawy i kodzie CN wyrobów węglowych. Ewidencja oraz dokument dostawy powinny być przechowywane do celów kontroli przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym ewidencja została sporządzona, a dokument dostawy potwierdzony przez odbiorcę ( art. 31a ust. 5-7 ustawy).

W zaistniałym stanie faktycznym Wnioskodawca opisuje, iż w ramach administrowania lokalami mieszkalnymi i użytkowymi znajdującymi się w budynkach będących własnością Gminy Zakład dostarcza ogrzewanie do lokali z lokalnych kotłowni, znajdujących się w tych budynkach. W budynkach tych znajdują się lokale mieszkalne i lokale użytkowe wynajmowane podmiotom leczniczym i aptekom.

Ponadto Wnioskodawca podał, iż system ewidencji finansowo-księgowej jest prowadzony w taki sposób, iż umożliwia przypisanie do działu administrowania lokalami mieszkalnymi i użytkowymi przychodów, kosztów jak również należności oraz zobowiązań, wynikających z tej działalności. Wydzielenie tej działalności w strukturach Zakładu funkcjonuje w sposób faktyczny i realny poprzez możliwość przypisania określonych umów, zdarzeń gospodarczych, dokumentów oraz operacji do przedmiotowej działalności, jak również istnieje zespół składników materialnych i niematerialnych, (w tym zobowiązania) przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych, który zarazem mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania.

Udział zakupu wyrobów węglowych w wartości produkcji sprzedanej (zarachowanych przychodów z czynszu i pozostałych dotyczących administrowania lokalami) wynosi nie mniej niż 10% w skali roku poprzedzającego rok, w odniesieniu do którego jest ustalany procentowy udział (2010r.)

Siedziba Zakładu znajduje się w innym miejscu niż budynki z lokalami administrowanymi przez Zakład. Koszty dotyczące siedziby Zakładu zawierają się w kosztach ogólnozakładowych. Budynek siedziby Zakładu służy działalności ogólnozakładowej i posiada własną kotłownię. Zużycie węgla na ogrzanie budynku siedziby Wnioskodawcy nie zostało wymienione w przepisach regulujących zwolnienie od akcyzy wyrobów węglowych, zatem nie podlega ono takiemu zwolnieniu.

Mając na uwadze powyższe okoliczności oraz przedstawione przepisy prawa należy stwierdzić, iż w zakresie wydzielonej działalności Wnioskodawcy, polegającej na administrowaniu lokalami mieszkalnymi i użytkowymi znajdującymi się w budynkach będących własnością Gminy, przy założeniu opisanym przez Wnioskodawcę, iż istnieje zespół składników materialnych i niematerialnych, (w tym zobowiązania) przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych, który zarazem mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania, Wnioskodawca spełniający przesłanki zakładu energochłonnego na podstawie art. 31a ust. 2 pkt 8 ustawy jest uprawniony do korzystania ze zwolnienia z akcyzy z tytułu zużycia węgla jako zakład energochłonny.

Natomiast w zakresie pytania nr 2 należy zgodzić się ze stanowiskiem Wnioskodawcy, iż zwolnienie z akcyzy nie ma zastosowania w zakresie zużycia wyrobów węglowych na potrzeby ogrzewania budynku siedziby Zakładu, służącego wszystkim rodzajom działalności Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Zgodnie z art. 14b § 3 cyt. ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Należy zatem zaznaczyć, że wydając przedmiotową interpretację tut. organ oparł się na wynikającym z treści wniosku opisie stanu faktycznego. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego stanu faktycznego, udzielona interpretacja traci swą aktualność.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego , po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj