Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ITPP1/443-313/12/AP
Data
2012.06.12
Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy
Temat
Podatek od towarów i usług --> Obowiązek podatkowy --> Zasady ogólne --> Moment powstania obowiązku podatkowego
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Przepisy ogólne --> Czynności opodatkowane
Podatek od towarów i usług --> Podstawa opodatkowania --> Podstawa opodatkowania
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Dostawa towarów
Podatek od towarów i usług --> Przepisy ogólne --> Definicje legalne
Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Zwolnienia --> Zwolnienie od podatku
Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Stawki --> Stawki podatku
Słowa kluczowe
aport
budynek
dostawa
grunty
pierwsze zasiedlenie
użytkowanie wieczyste
zwolnienia z podatku od towarów i usług
Istota interpretacji
1. Czy czynność wniesienia do Spółki aportem budynku dworca kolejowego może skorzystać ze zwolnienia od opodatkowania, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 lub pkt 10a ustawy o podatku od towarów i usług?2. Czy po upływie dwóch lat od oddania części nieruchomości budynku dworca w najem przysługuje przy dostawie zwolnienie na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy?3. Czy do czynności wniesienia prawa wieczystego użytkowania gruntu można zastosować zwolnienie?
Wniosek ORD-IN 2 MB
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 6 marca 2012 r. (data wpływu 15 marca 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dostawy prawa użytkowania wieczystego gruntu zabudowanego - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 marca 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dostawy prawa użytkowania wieczystego gruntu zabudowanego.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina Ch… jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W dniu 29 lipca 2010 r., na podstawie umowy cywilnoprawnej (akt notarialny) Gmina stała się wieczystym użytkownikiem gruntu Skarbu Państwa, stanowiącego między innymi działkę nr 26/16 o pow. 0,1223 ha oraz właścicielem posadowionego na tym gruncie budynku, stanowiącego odrębny przedmiot własności. Były właściciel X przeniósł na rzecz Gminy, w trybie przepisów art. 66 § 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa, prawo użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej wraz z prawem własności budynku dworca kolejowego w zamian za wygaszenie zaległych zobowiązań X z tytułu podatku od nieruchomości. Działka nr 26/16 zabudowana jest murowanym dwukondygnacyjnym budynkiem dworca kolejowego o pow. użytkowej 1024,52 m2. Przedmiotowy budynek dworca według danych identyfikacyjnych obiektu został wybudowany w 1947 roku. X nieruchomość powyższą nabyła na podstawie decyzji znak…. Poprzedni właściciel X wynajmował na podstawie umów najmu pomieszczenia o łącznej pow. 138,82 m2 dla osób prawnych i fizycznych. Przedmiotowa nieruchomość została przekazana przez Gminę do jednostki budżetowej (zarządcy obiektu) pn. … w celu realizacji zadań statutowych. Zarządca obiektu działający w imieniu Gminy sporządził do uprzednio zawartych umów (w latach 2007-2010, czyli przed przejęciem nieruchomości) przez byłego właściciela aneksy do umów.
- aneks z dnia 1 października 2010 r. – najem pomieszczenia o pow. 30,60 m2 – kasy biletowe,
- aneks z dnia 1 października 2010 r. – najem pomieszczenia o pow. 9,70 m2 – pomieszczenia socjalne,
- aneks z dnia 25 października 2010 r. – najem lokalu o pow. 21,00 m2 ,
- aneks z dnia 18 listopada 2010 r. – najem pomieszczenia o pow. 39,90 m2 – kasy biletowe.
Budynek dworca nie był przedmiotem dzierżawy ani przedmiotem najmu w całości. Zgodnie z zapisem § 7, 8, 9 aktu notarialnego na rzecz „…ustanowiono na prawie użytkowania wieczystego gruntu stanowiącego działkę nr 26/16 bezpłatną (i na czas nieokreślony) służebność przesyłu, polegającą na dostępie oraz prawie eksploatacji, konserwacji, usuwania awarii, przebudowy i modernizacji uzbrojenia nadziemnego w postaci linii energetycznych, teletechnicznych, kablowych, linii kablowej oświetlenia zewnętrznego oraz urządzeń w budynku stacji. Ponadto Gmina, na podstawie § 10 aktu notarialnego ustanowiła na prawie wieczystego użytkowania gruntu na rzecz X i jej następców prawnych, nieodpłatnie i na czas nieokreślony użytkowanie, polegające na korzystaniu z ogólnodostępnego pomieszczenia holu dla podróżnych o pow. 76,55 m2, celem zapewnienia odprawy i przejścia na perony osób korzystających z transportu kolejowego. Jedynymi dokumentami potwierdzającymi przedmiotową transakcję jest akt notarialny oraz decyzja wygaszająca zobowiązanie w podatku od nieruchomości wobec Gminy – brak faktury dokumentującej tą transakcję. W chwili obecnej Gmina zamierza wnieść aportem budynek dworca wraz z prawem użytkowania wieczystego nieruchomości do Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Ch… ze 100% udziałem Gminy. Przez okres od momentu nabycia do dnia sporządzenia niniejszego wniosku Gmina ani zarządca obiektu nie dokonywali przebudowy, rozbudowy, rekonstrukcji, adaptacji ani modernizacji i nie ponosili wydatków na ulepszenie przedmiotowego budynku. Tym samym nie korzystano z prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony.
W związku z powyższym zadano następujące pytanie:
- Czy czynność wniesienia do ww. Spółki aportem budynku dworca kolejowego w chwili obecnej może skorzystać ze zwolnienia od opodatkowania, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 lub pkt 10a ustawy o podatku od towarów i usług...
- Czy po upływie dwóch lat od oddania części nieruchomości budynku dworca w najem przysługuje przy dostawie (poprzez wniesienie aportu) zwolnienie na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy...
- Czy do czynności wniesienia prawa wieczystego użytkowania gruntu działki o nr 26/16 zabudowanej budynkiem dworca kolejowego można zastosować zwolnienie od opodatkowania wynikające z § 13 ust. 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług...
Zdaniem Wnioskodawcy czynność wniesienia aportu w postaci budynku dworca kolejowego do Spółki wraz z prawem użytkowania wieczystego, spełnia definicję odpłatnej dostawy towarów zawartej w art. 5 ust 1 i art. 7 ust. 1 ustawy. Zwolnienie od opodatkowania podatkiem od towarów i usług lub obniżenie stawki podatkowej, możliwe jest tylko wówczas, gdy przewiduje to ustawa o podatku od towarów i usług lub przepisy wykonawcze do tej ustawy.
Obecnie Gmina nie może skorzystać ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 z uwagi na to, iż:
- posiadany przez Gminę budynek dworca kolejowego w części o pow. 101,20 m 2 był podnajmowany dla osób prawnych lub fizycznych od miesiąca października i listopada 2010 r. – czyli pomiędzy pierwszym zasiedleniem a planowaną dostawą aportem do Spółki nie minie wymagany okres 2 lat,
- aport może być dokonany w części dotyczących podnajmowanych powierzchni po upływie dwóch lat, natomiast pozostała część budynku kolejowego będzie podlegała opodatkowaniu wg stawki podstawowej 23% w przypadku gdy nie minie okres 2 lat od pierwszego zasiedlenia oraz gdy minie okres 2 lat.
Wniesienie aportu przez Gminę do Spółki podlega zwolnieniu na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy, gdyż brak jest prawa do odliczenia od wydatków związanych z budową lub nabyciem budynku dworca:
- budynek dworca kolejowego został wybudowany w 1947 roku, czyli przed 5 lipca 1993 r. – przed wprowadzeniem w Polsce podatku od towarów i usług,
- PKP S.A. – poprzedni właściciel nabył powyższą nieruchomość na podstawie decyzji Wojewody Zachodniopomorskiego z dnia 7 marca 2003 r., znak BR.III.AM.7720/27/2003,
- przeniesienie prawa własności budynku dworca kolejowego oraz prawa użytkowania wieczystego gruntu dokonane zostało w trybie art. 66 § 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa – zawarta w formie aktu notarialnego, czynność ta mieści
- wieczystym użytkownikiem działki nr 26/16 poprzedni właściciel (X) został w roku 2000, czyli przed nowelizacją ustawy w 2004 r. - czynność nie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług,
- przy nabyciu przedmiotowej nieruchomości, tj. budynku dworca, jak i prawa wieczystego użytkowania od X. Gminie nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Gmina nie posiada (nie otrzymała) faktury VAT dokumentującej przedmiotową transakcję,
- Gmina ani zarządca obiektu nie ponosili wydatków na ulepszenie budynku dworca.
Kwestię opodatkowania dostawy gruntu, na którym posadowione zostały budynki lub budowle rozstrzyga art. 29 ust. 5 ustawy. Na podstawie tego przepisu w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli, z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntów. Powyższa zasada nie ma jednak zastosowania dla czynności oddania nieruchomości w użytkowanie wieczyste, o czym stanowi art. 29 ust. 5a ustawy. Tym samym zwolnione od podatku będzie zbycie prawa wieczystego użytkowania gruntu na podstawie § 13 ust. 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392 ze zm.).
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.
Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 Nr 177 poz. 1054), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. W myśl art. 2 pkt 6 ustawy, przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.
Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, w tym również:
- przeniesienie z nakazu organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w imieniu takiego organu lub przeniesienie z mocy prawa własności towarów w zamian za odszkodowanie;
- wydanie towarów na podstawie umowy dzierżawy, najmu, leasingu lub innej umowy o podobnym charakterze zawartej na czas określony lub umowy sprzedaży na warunkach odroczonej płatności, jeżeli umowa przewiduje, że w następstwie normalnych zdarzeń przewidzianych tą umową lub z chwilą zapłaty ostatniej raty prawo własności zostanie przeniesione;
- wydanie towarów na podstawie umowy komisu: między komitentem a komisantem, jak również wydanie towarów przez komisanta osobie trzeciej;
- wydanie towarów komitentowi przez komisanta na podstawie umowy komisu, jeżeli komisant zobowiązany był do nabycia rzeczy na rachunek komitenta;
- ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego, ustanowienie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu oraz przekształcenie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego na spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, a także ustanowienie na rzecz członka spółdzielni mieszkaniowej odrębnej własności lokalu mieszkalnego lub lokalu o innym przeznaczeniu oraz przeniesienie na rzecz członka spółdzielni własności lokalu lub własności domu jednorodzinnego;
- oddanie gruntów w użytkowanie wieczyste;
- zbycie praw, o których mowa w pkt 5 i 6.
Natomiast dostawa towarów mieści się w definicji sprzedaży, określonej w art. 2 pkt 22 cyt. ustawy, który stanowi, iż sprzedaż to odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów. Wniesienie aportu rzeczowego do spółki prawa cywilnego lub handlowego spełnia definicję dostawy zawartą w art. 7 ust. 1 ustawy, a tym samym uznawane jest za sprzedaż w rozumieniu art. 2 pkt 22 ustawy, gdyż czynność ta odbywa się za wynagrodzeniem (wniesienie aportu wiąże się z odpłatnością, istnieje bowiem bezpośredni związek pomiędzy dostawą mającą charakter rzeczowy, a otrzymanym wynagrodzeniem w formie udziałów lub akcji w podwyższonym kapitale zakładowym), a jej efektem jest przeniesienie na inny podmiot prawa do rozporządzania wnoszonym towarem jak właściciel. Zatem, gdy przedmiotem aportu są towary w rozumieniu powołanego wyżej przepisu i gdy czynność ta prowadzi do przeniesienia prawa do rozporządzania tymi towarami jak właściciel, mamy do czynienia z odpłatną dostawą, podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Wyjaśnić należy, iż z odpłatnością za dostawę towarów mamy do czynienia w sytuacji, gdy pomiędzy świadczeniem (dostawą) a zapłatą istnieje adekwatny związek. Odpłatność może przybierać różne formy - nie jest warunkiem to, aby została ustalona lub dokonana w pieniądzu. Odpłatnością jest więc także np. świadczenie zwrotne otrzymane od drugiej strony. Wniesienie do spółki prawa handlowego aportu niepieniężnego, któremu towarzyszy świadczenie zwrotne otrzymane od drugiej strony - stanowi odpłatną dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Zakres opodatkowania podatkiem od towarów i usług wyznacza nie tylko czynnik przedmiotowy – opodatkowaniu podlega odpłatna dostawa towarów lub odpłatne świadczenie usług, ale także czynnik podmiotowy – czynności muszą być wykonywane przez podatnika. Co do zasady stosownie do art. 41 ust. 1 ww. ustawy, stawka podatku wynosi 22% z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Natomiast zgodnie z art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23 %. Jednakże zarówno w treści ustawy, jak i w przepisach wykonawczych do niej przewidziano opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub zwolnienie od podatku.
I tak, stosownie do art. 43 ust. 1 pkt 10 ww. ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:
- dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,
- pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.
Na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części nieobjętą zwolnieniem, o którym mowa w pkt 10 pod warunkiem, że:
- w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,
- dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli ponosił takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów.
Warunku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10a lit. b), nie stosuje się, jeżeli budynki, budowle lub ich części w stanie ulepszonym były wykorzystywane przez podatnika do czynności opodatkowanych przez co najmniej 5 lat (ust. 7a ww. artykułu).
Jednocześnie na mocy art. 43 ust. 10 omawianego artykułu, podatnik może zrezygnować ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10 i wybrać opodatkowanie dostawy budynków, budowli lub ich części, pod warunkiem że dokonujący dostawy i nabywca budynku, budowli lub ich części:
- są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni;
- złożą, przed dniem dokonania dostawy tych obiektów właściwemu dla ich nabywcy naczelnikowi urzędu skarbowego, zgodne oświadczenie, że wybierają opodatkowanie dostawy budynku, budowli lub ich części.
Z treści ust. 11 ww. artykułu wynika, że oświadczenie, o którym mowa w ust. 10 pkt 2, musi również zawierać:
- imiona i nazwiska lub nazwę, adresy oraz numery identyfikacji podatkowej dokonującego dostawy oraz nabywcy;
- planowaną datę zawarcia umowy dostawy budynku, budowli lub ich części;
- adres budynku, budowli lub ich części.
W art. 2 pkt 14 ustawy, ustawodawca określił co należy rozumieć pod pojęciem pierwszego zasiedlenia. Zgodnie z tym przepisem, przez pierwsze zasiedlenie rozumie się oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich:
- wybudowaniu lub
- ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej;
Wskazać należy, iż zgodnie z treścią art. 29 ust. 5 ustawy, w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli, z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu. Natomiast w myśl § 13 ust. 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392 ze zm.), zwalnia się od podatku zbycie prawa wieczystego użytkowania gruntu, w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli, jeżeli budynki te lub budowle albo ich części są zwolnione od podatku. Z opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Gmina, będąca czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług planuje wnieść w formie aportu do Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. – budynek dworca kolejowego wraz z prawem użytkowania wieczystego nieruchomości. Gmina 29 lipca 2010 r., na podstawie umowy cywilnoprawnej stała się wieczystym użytkownikiem gruntu Skarbu Państwa (m.in. działki 26/16) oraz właścicielem posadowionego na tym gruncie budynku, stanowiącego odrębny przedmiot własności. Były właściciel X przeniósł na rzecz Gminy, w trybie przepisów art. 66 § 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa, prawo użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej wraz z prawem własności budynku dworca kolejowego w zamian za wygaszenie zaległych zobowiązań X z tytułu podatku od nieruchomości. Poprzedni właściciel X wynajmował, na podstawie umów najmu niektóre pomieszczenia budynku dworca osobom prawnym i fizycznym. Przedmiotowa nieruchomość została przekazana przez Gminę do jednostki budżetowej (zarządcy obiektu). Zarządca obiektu działający w imieniu Gminy sporządził do uprzednio zawartych umów (w latach 2007-2010, czyli przed przejęciem nieruchomości). Gminie nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, gdyż nie otrzymała faktury VAT dokumentującej nabycie budynku dworca i prawa użytkowania wieczystego nieruchomości. Gmina nie ponosiła również wydatków na ulepszenie budynku dworca. Obecnie Gmina zamierza wnieść aportem budynek dworca wraz z prawem użytkowania wieczystego nieruchomości do Spółki z o.o. Analiza powołanych przepisów oraz opis zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę prowadzi do wniosku, iż w przedmiotowej sprawie do czynności wniesienia do Spółki z o.o. aportem budynku dworca kolejowego możliwe będzie zastosowanie zwolnienia od podatku od towarów i usług, z tym że w odniesieniu do tej części nieruchomości, która była przedmiotem najmu (kasy biletowe, pomieszczenia socjalne itd.) z uwagi na fakt, iż oddanie ww. pomieszczeń w najem wypełnia definicję pierwszego zasiedlenia, o którym mowa w art. 2 pkt 14 ustawy i jeżeli od tego momentu minęły 2 lata (umowy najmu zostały zawarte w latach 2007-2010 przez X) można zastosować zwolnienie od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, dlatego też w tym zakresie nie podzielono stanowiska Wnioskodawcy. Natomiast w pozostałym zakresie z uwagi na fakt, iż w stosunku do budynku dworca kolejowego nie przysługiwało Gminie prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego (Gmina nie otrzymała faktury VAT dokumentującej nabycie budynku dworca i prawa użytkowania wieczystego nieruchomości), wniesienie w formie aportu budynku dworca do Spółki z o.o. korzystać będzie ze zwolnienia od podatku od towarów i usług, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy. Zwolnienie dotyczyć będzie również prawa wieczystego użytkowania gruntu, na którym posadowiony jest budynek, korzystający ze zwolnienia od podatku, zgodnie z § 13 ust. 1 pkt 11 ww. rozporządzenia. Zatem oceniając całościowo stanowisko Wnioskodawcy, należało uznać je za nieprawidłowe.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie, ul. Staromłyńska nr 10, 70-561 Szczecin, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.
|