Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPP3/443A-43/13-2/BJ
z 12 listopada 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn.zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn.zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że Pana stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 9 sierpnia 2013 r. (data wpływu 14 sierpnia 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zapłaconej faktury VAT od producenta napojów alkoholowych oraz rodzajów dokumentów uznawanych za dokumenty potwierdzające zapłatę akcyzy na terytorium kraju w rozumieniu art. 82 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 sierpnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zapłaconej faktury VAT od producenta napojów alkoholowych oraz rodzajów dokumentów uznawanych za dokumenty potwierdzające zapłatę akcyzy na terytorium kraju w rozumieniu art. 82 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca zajmuje się obrotem napojami alkoholowymi i nie posiada składu podatkowego. Wnioskodawca zamierza nabywać napoje alkoholowe bezpośrednio od producenta, który zapłacił podatek akcyzowy w Polsce i sprzedawać je angielskim kontrahentom. Wnioskodawca będzie składał na tydzień przed planowanym zdjęciem banderol, do właściwego naczelnika urzędu celnego wniosek o zdjęcie banderol. Dostawa napojów alkoholowych odbywać się będzie według procedury z zapłaconą akcyzą, na dokumencie UDT (uproszczony dokument towarzyszący). Towar zostanie wysłany do kontrahenta unijnego w momencie, kiedy prześle (faksem, mailem) dokument potwierdzający, iż zgłosił zbliżającą się dostawę wyrobów alkoholowych do swojego kraju członkowskiego. Po dokonaniu dostawy kontrahent angielski odsyła dokument tzn. podpisaną Fv WDT, list przewozowy CMR, dokument UDT oraz oryginał potwierdzający zapłatę podatku akcyzowego.

Po otrzymaniu kompletu dokumentów sporządzany będzie wniosek o zwrot podatku akcyzowego do urzędu celnego wraz z dokumentami:

  • fakturą Vat dokumentującą nabycie napojów alkoholowych w Polsce od producenta,
  • potwierdzenie wraz z tłumaczeniem przysięgłym zapłaty akcyzy w Anglii,
  • Międzynarodowy List Przewozowy (CMR) i uproszczony dokument towarzyszący (UDT), dokumentujących przemieszczanie wyrobów akcyzowych i dostawę wewnątrzwspólnotową wyrobów akcyzowych.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

  1. Czy zapłacona faktura Vat dokumentująca nabycie napojów alkoholowych od ich producenta stanowi dokument potwierdzający zapłatę akcyzy na terytorium kraju ?
  2. Jakie dokumenty stanowią „dokumenty potwierdzające zapłatę akcyzy na terytorium kraju” w rozumieniu art. 82 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, w przypadku podmiotu, który nabywa napoje alkoholowe bezpośrednio od ich producenta ?

Zdaniem Wnioskodawcy:

Stosownie do treści art. 82 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym „W przypadku dostawy wewnątrzwspólnotowej wyrobów akcyzowych, od których akcyza została zapłacona na terytorium kraju, przysługuje zwrot akcyzy podmiotowi, który nabył te wyroby akcyzowe od podatnika i dokonał ich dostawy wewnątrzwspólnotowej - na pisemny wniosek złożony do właściwego naczelnika urzędu celnego wraz z dokumentami potwierdzającymi zapłatę akcyzy na terytorium kraju”. Wnioskodawca jest podmiotem, który nabył te wyroby akcyzowe od podatnika i dokonał ich dostawy wewnątrzwspólnotowej w rozumieniu powyższego przepisu.

Z uwagi na to, że obrót wyrobami akcyzowymi obejmuje sytuacje, kiedy akcyza zostanie zapłacona w jednym państwie członkowskim, a następnie wyrób akcyzowy zostanie wywieziony do innego państwa członkowskiego lub poza Wspólnotę, ustawodawca wspólnotowy nakazuje w takim przypadku wprowadzenie procedury zwrotu akcyzy dla podmiotów, które poniosły koszt akcyzy oraz wysłały wyroby akcyzowe poza terytorium danego państwa członkowskiego.

W ocenie Wnioskodawcy podmiotem, który ponosi koszt akcyzy jest właśnie Wnioskodawca dokonujący wewnątrzwspólnotowej dostawy wyrobów alkoholowych.

Natomiast dokumentami potwierdzającymi zapłatę akcyzy na terytorium kraju są faktury VAT dokumentujące sprzedaż wyrobów alkoholowych w Polsce przez producenta bezpośrednio na rzecz Wnioskodawcy. Zauważyć bowiem należy, iż producent sprzedaje wyroby alkoholowe opatrzone znakami akcyzy, a cena brutto zapłacona za wyroby alkoholowe zawiera w sobie podatek akcyzowy i podatek od towarów i usług. Tym samym zapłacona faktura VAT stanowi również dokument stwierdzający zapłatę zawartego w cenie wyrobów alkoholowych podatku akcyzowego. Ponadto wprowadzenie do obrotu wyrobów alkoholowych przez ich producenta jest możliwe jedynie po zapłaceniu przez niego podatku akcyzowego.

Zdaniem Wnioskodawcy, z postanowień art. 82 ust. 1 ustawy wynika bowiem, iż prawodawca wymaga wyłącznie poświadczenia zapłaty tego podatku na terytorium kraju, a nie wyłącznie dowodów dokumentujących wpłatę podatku, które - zgodnie z art. 60 ustawy Ordynacja podatkowa - może dostarczyć w oryginale de facto tylko podatnik tego podatku.

Zdaniem Wnioskodawcy prawo do zwrotu przysługuje podmiotom, które nabyły wyroby akcyzowe z zapłaconą akcyzą od podatnika akcyzy, a następnie dokonały ich dostawy wewnątrzwspólnotowej lub eksportu. W tym przypadku zapłata akcyzy przez podmiot dokonujący wewnątrzwspólnotowej dostawy dokonywana jest w cenie wyrobu akcyzowego nabytego od podatnika akcyzy, który uiścił podatek akcyzowy.

Zgodnie z art. 82 ust. 3 ustawy o podatku akcyzowym „Podatnik lub podmiot, o których mowa w ust. 1, występujący z wnioskiem o zwrot akcyzy są obowiązani po dokonaniu dostawy wewnątrzwspólnotowej przedłożyć właściwemu naczelnikowi urzędu celnego:

  1. dokumenty towarzyszące przemieszczaniu wyrobów akcyzowych;
  2. potwierdzenie otrzymania wyrobów akcyzowych przez odbiorcę z państwa członkowskiego Unii Europejskiej na uproszczonym dokumencie towarzyszącym lub na kopii dokumentu handlowego, o którym mowa w art. 77 ust 2, lub na dokumencie, o którym mowa w art. 47 ust. 5;
  3. dokument potwierdzający zapłatę akcyzy lub złożenie deklaracji w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub złożenie zabezpieczenia albo dokument potwierdzający, że akcyza w tym państwie nie jest wymagana”.

Z uwagi na powyższe, zdaniem Wnioskodawcy, art. 82 ust. 3 ustawy o podatku akcyzowym wskazuje zamknięty katalog dokumentów, które należy złożyć wraz z wnioskiem o zwrot akcyzy w celu uzyskania zwrotu akcyzy. Natomiast skoro w art. 82 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym ustawodawca nie sprecyzował, jaki dokument stanowi dokument potwierdzający zapłatę akcyzy na terytorium kraju, to katalog takich dokumentów ma charakter otwarty, zatem dokumentem stwierdzającym zapłatę akcyzy na terytorium kraju może być faktura VAT dokumentująca nabycie wyrobów alkoholowych od producenta.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym, zwaną dalej „ustawą” (Dz. U. z 2011 r., nr 108, poz. 626 z późn. zm.) ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej „akcyzą”, wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.

W myśl art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, użyte w ustawie określenie „wyroby akcyzowe” oznacza - wyroby energetyczne, energię elektryczną, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

Zakres opodatkowania akcyzą napojów alkoholowych został określony w rozdziale 2 działu IV ustawy, to jest w art. 92 - 97 ustawy. Stosownie do art. 92 ustawy, do napojów alkoholowych w rozumieniu ustawy zalicza się alkohol etylowy, piwo, wino, napoje fermentowane oraz wyroby pośrednie.

Zgodnie z artykułem 11 dyrektywy Rady 2008/118/WE z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie ogólnych zasad dotyczących podatku akcyzowego, uchylająca dyrektywę 92/12/EWG, oprócz przypadków, o których mowa w art. 33 ust. 6, art. 36 ust. 5 oraz art. 38 ust. 3, jak również przypadków przewidzianych w dyrektywach, o których mowa w art. 1, właściwe organy państwa członkowskiego, w którym dane wyroby akcyzowe zostały dopuszczone do konsumpcji, mogą na wniosek zainteresowanej osoby zwrócić lub umorzyć podatek akcyzowy od tych wyrobów w sytuacjach i na warunkach określonych przez państwa członkowskie w celu zapobiegania wszelkim przypadkom uchylania się od opodatkowania lub nadużyciom. Taki zwrot lub umorzenie nie może powodować zwolnień innych niż przewidziane w art. 12 lub w jednej z dyrektyw, o których mowa w art. 1.

Z powyższego przepisu dyrektywy wynika, że odpowiednie organy państwa członkowskiego, mając na celu zapobieganie wszelkim przypadkom uchylania się od opodatkowania lub nadużyciom, są uprawnione do określenia sytuacji i warunków, na jakich zostaje dokonany zwrot podatku akcyzowego uprawnionym podmiotom.

Zgodnie z art. 82 ust. 1 ustawy, w przypadku dostawy wewnątrzwspólnotowej wyrobów akcyzowych, od których akcyza została zapłacona na terytorium kraju, przysługuje zwrot akcyzy:

  1. podatnikowi, który dokonał dostawy wewnątrzwspólnotowej tych wyrobów akcyzowych, albo
  2. podmiotowi, który nabył te wyroby akcyzowe od podatnika i dokonał ich dostawy wewnątrzwspólnotowej

- na pisemny wniosek złożony do właściwego naczelnika urzędu celnego wraz z dokumentami potwierdzającymi zapłatę akcyzy na terytorium kraju.

W myśl art. 82 ust. 2 ustawy, w przypadku eksportu wyrobów akcyzowych, od których akcyza została zapłacona na terytorium kraju, przysługuje zwrot akcyzy:

  1. podatnikowi, który dokonał eksportu tych wyrobów akcyzowych, albo
  2. podmiotowi, który nabył te wyroby akcyzowe od podatnika i dokonał ich eksportu

-na pisemny wniosek złożony do właściwego naczelnika urzędu celnego w ciągu roku od dnia dokonania eksportu wraz z dokumentami, o których mowa w ust. 4.

Stosownie do art. 82 ust. 3 ustawy, podatnik lub podmiot, o których mowa w ust. 1, występujący z wnioskiem o zwrot akcyzy są obowiązani po dokonaniu dostawy wewnątrzwspólnotowej przedłożyć właściwemu naczelnikowi urzędu celnego:

  1. dokumenty towarzyszące przemieszczaniu wyrobów akcyzowych;
  2. potwierdzenie otrzymania wyrobów akcyzowych przez odbiorcę z państwa członkowskiego Unii Europejskiej na uproszczonym dokumencie towarzyszącym lub na kopii dokumentu handlowego, o którym mowa w art. 77 ust. 2, lub na dokumencie, o którym mowa w art. 47 ust. 5;
  3. dokument potwierdzający zapłatę akcyzy lub złożenie deklaracji w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub złożenie zabezpieczenia albo dokument potwierdzający, że akcyza w tym państwie nie jest wymagana.

Zgodnie z art. 82 ust. 4 ustawy, podatnik lub podmiot, o których mowa w ust. 2, występujący z wnioskiem o zwrot akcyzy są obowiązani przedłożyć właściwemu naczelnikowi urzędu celnego:

  1. dokumenty potwierdzające zapłatę akcyzy na terytorium kraju;
  2. udokumentowane potwierdzenie wywozu wyrobów akcyzowych z terytorium kraju poza obszar celny Unii Europejskiej, w rozumieniu art. 3 ust. 1 rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 z dnia 12 października 1992 r. ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny, w sposób zgodny z przepisami prawa celnego.

W myśl art. 82 ust. 5 ustawy, zwrotowi nie podlega akcyza w przypadku dostawy wewnątrzwspólnotowej i eksportu wyrobów akcyzowych oznaczonych znakami akcyzy, a także kwota akcyzy niższa od minimalnej kwoty zwrotu.

Stosownie do art. 82 ust. 6 ustawy, właściwy naczelnik urzędu celnego dokonuje weryfikacji wniosku o zwrot akcyzy w oparciu o dokumenty, o których mowa w ust. 1 i 3-4a.

W myśl art. 82 ust. 7 ustawy, minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, tryb i terminy dokonywania zwrotu akcyzy, o którym mowa w ust. 1, 2 i 2e, minimalną kwotę zwrotu oraz wzór wniosku o zwrot akcyzy, uwzględniając:

  1. konieczność zapewnienia informacji dotyczących ilości dostarczanych wewnątrzwspólnotowo lub eksportowanych wyrobów akcyzowych;
  2. konieczność prawidłowego określenia kwot zwracanej akcyzy;
  3. ekonomiczną opłacalność dokonania zwrotu akcyzy.

Zgodnie z powyższą delegacją ustawową wydano rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 sierpnia 2010 r. w sprawie zwrotu akcyzy od wyrobów akcyzowych, zwane dalej „rozporządzeniem” (Dz. U. nr 157, poz. 1053), w którym określono:

  1. tryb zwrotu akcyzy,
  2. terminy zwrotu akcyzy,
  3. minimalną kwotę zwrotu akcyzy,
  4. wzór wniosku o zwrot akcyzy

- w przypadkach dostawy wewnątrzwspólnotowej wyrobów akcyzowych, eksportu wyrobów akcyzowych oraz gdy w wyniku stwierdzenia powstania nieprawidłowości akcyza zostanie pobrana na terytorium kraju, a przed upływem 3 lat od daty nabycia wyrobów akcyzowych przez odbiorcę zostanie ustalone, że nieprawidłowość powstała na terytorium państwa członkowskiego i akcyza zostanie tam pobrana.

Jak wynika z § 2 rozporządzenia, właściwy naczelnik urzędu celnego wydaje decyzję o wysokości uznanej kwoty zwrotu akcyzy z tytułu dostawy wewnątrzwspólnotowej wyrobów akcyzowych, (…) oraz dokonuje zwrotu tej kwoty, w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku o zwrot akcyzy, i przedstawienia dokumentów, o których mowa w art. 82 ust. 3-4a ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym, zwanej dalej "ustawą".

Jeżeli zasadność zwrotu akcyzy wymaga dodatkowego sprawdzenia, zwrot następuje w terminie 90 dni.

Właściwy naczelnik urzędu celnego, uwzględniając wniosek o zwrot akcyzy, jest obowiązany ostemplować pieczęcią urzędu oraz przedziurkować każdy dokument dołączony do wniosku o zwrot akcyzy.

Po dokonaniu zwrotu akcyzy właściwy naczelnik urzędu celnego niezwłocznie zwraca podatnikowi albo podmiotowi, o których mowa w art. 82 ust. 1, 2 i 2e ustawy, ostemplowane oraz przedziurkowane dokumenty dołączone do wniosku o zwrot akcyzy.

Zgodnie z § 3 rozporządzenia, kwota wnioskowanego zwrotu akcyzy z tytułu dostawy wewnątrzwspólnotowej wyrobów akcyzowych (…) nie może być niższa niż kwota stanowiąca równowartość w złotych 100 euro według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski, obowiązującego w dniu złożenia wniosku o zwrot akcyzy.

Stosownie do § 4 ust. 1 rozporządzenia, zwrot akcyzy jest dokonywany na rachunek bankowy podatnika albo podmiotu wskazanego we wniosku o zwrot akcyzy. W przypadku gdy zwrot akcyzy jest dokonywany na rachunek bankowy podatnika albo podmiotu prowadzony w banku poza terytorium kraju, koszty związane z dokonaniem zwrotu ponosi podatnik lub podmiot wskazany we wniosku o zwrot akcyzy.

Zgodnie z § 4 ust. 2 rozporządzenia, koszty, o których mowa w ust. 1, pomniejszają kwotę zwrotu określonego w decyzji, o której mowa w § 2 ust. 1.

Jako załącznik do rozporządzenia zamieszczono wzór wniosku o zwrot akcyzy, o którym mowa w art. 82 ustawy, zgodnie z którym składający wniosek winien wskazać:

  • w rubryce 1 - nazwisko i imiona lub nazwę podatnika/ podmiotu;
  • w rubryce 2 - dokładny adres zamieszkania/siedziby;
  • w rubryce 3 - nazwę i adres urzędu celnego, którego naczelnik jest właściwy w zakresie zwrotu akcyzy (tj. naczelnik, u którego dokonano rozliczenia akcyzy);
  • w rubryce 4 - całkowitą kwotę wnioskowanego zwrotu;
  • w rubryce 5 - rachunek bankowy, na który ma być dokonany zwrot;
  • w rubryce 6 - załączniki: w tym w punkcie 1) dokumenty potwierdzające zapłatę akcyzy na terytorium kraju;
  • w rubryce 7 - dane dotyczące poszczególnych dostaw wyrobów akcyzowych/wywozów poza obszar celny Unii Europejskiej, w przypadku zwrotów akcyzy, o których mowa w art. 82 ust. 1 i 2 ustawy;
  • w rubryce 8 - oświadczenie podatnika/podmiotu, że opis podany we wniosku jest prawdziwy oraz że podatnik/podmiot zna przepisy zobowiązujące do zwrotu nienależnie otrzymanych kwot zwrotu.

Ponadto należy wskazać, że zasady i tryb kształtowania cen towarów i usług; sposoby informowania o cenach oferowanych towarów i usług oraz skutki nieprzestrzegania ww. uregulowań zostały określone w ustawie z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach (Dz. U. z 2013 r., poz. 385), zwana dalej „ustawą o cenach”.

Zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o cenach, użyte w ustawie określenie „cena” oznacza - wartość wyrażoną w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę; w cenie uwzględnia się podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru (usługi) podlega obciążeniu podatkiem od towarów i usług oraz podatkiem akcyzowym.

Z opisu sprawy przedstawionego we wniosku wynika, że Wnioskodawca zamierza nabywać napoje alkoholowe bezpośrednio od producenta, który zapłacił podatek akcyzowy w Polsce. Wnioskodawca będzie składał do właściwego naczelnika urzędu celnego wniosek o zdjęcie banderol na tydzień przed planowanym zdjęciem banderol. Następnie Wnioskodawca zamierza sprzedawać ww. wyroby akcyzowe z zapłaconą akcyzą angielskim kontrahentom. Dostawa napojów alkoholowych odbywać się będzie według procedury z zapłaconą akcyzą, na dokumencie UDT (uproszczony dokument towarzyszący). Towar zostanie wysłany do kontrahenta unijnego w momencie, kiedy prześle (faksem, mailem) dokument potwierdzający, iż zgłosił zbliżającą się dostawę wyrobów alkoholowych do swojego kraju członkowskiego. Kontrahent angielski odsyła podpisaną fakturę WDT, list przewozowy CMR, dokument UDT oraz oryginał potwierdzający zapłatę podatku akcyzowego. Po otrzymaniu kompletu dokumentów sporządzany będzie przez Wnioskodawcę wniosek o zwrot podatku akcyzowego do urzędu celnego wraz z dokumentami: fakturą Vat dokumentującą nabycie napojów alkoholowych w Polsce od producenta, potwierdzenie wraz z tłumaczeniem przysięgłym zapłaty akcyzy w Anglii, Międzynarodowy List Przewozowy (CMR) i uproszczony dokument towarzyszący (UDT), dokumentujących przemieszczanie wyrobów akcyzowych i dostawę wewnątrzwspólnotową wyrobów akcyzowych.

Zdaniem Wnioskodawcy prawo do zwrotu przysługuje podmiotom, które nabyły wyroby akcyzowe z zapłaconą akcyzą od podatnika akcyzy, a następnie dokonały ich dostawy wewnątrzwspólnotowej lub eksportu. W tym przypadku zapłata akcyzy przez podmiot dokonujący wewnątrzwspólnotowej dostawy dokonywana jest w cenie wyrobu akcyzowego nabytego od podatnika akcyzy, który uiścił podatek akcyzowy. Producent sprzedaje wyroby alkoholowe opatrzone znakami akcyzy, a cena brutto zapłacona za wyroby alkoholowe zawiera w sobie podatek akcyzowy i podatek od towarów i usług. Tym samym zdaniem Wnioskodawcy, zapłacona faktura VAT stanowi dokument stwierdzający zapłatę zawartego w cenie wyrobów alkoholowych podatku akcyzowego.

Mając na uwadze powyższe przepisy prawa oraz opis sprawy należy stwierdzić, że zapłacona faktura VAT, wystawiona przez producenta napojów alkoholowych z ceną uwzględniającą podatek akcyzowy będzie dokumentem potwierdzającym zapłatę akcyzy na terytorium kraju, pod warunkiem, iż powyższa faktura będzie odzwierciedlać faktyczną transakcję kupna-sprzedaży wyrobów akcyzowych. Tym samym należy stwierdzić, że w przypadku podmiotu, który nabywa napoje alkoholowe bezpośrednio od ich producenta, dokumentem potwierdzającym zapłatę akcyzy na terytorium kraju, o którym to dokumencie mowa w art. 82 ust. 1 ustawy, będzie faktura VAT z ceną uwzględniającą podatek akcyzowy, z której należność jest uregulowana przez Wnioskodawcę.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Ponadto tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisanym zdarzeniu przyszłym, które nie zostały objęte pytaniem oraz własnym stanowiskiem w sprawie oceny prawnej zdarzenia przyszłego – nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.

Należy podkreślić, iż w postępowaniu w przedmiocie wydania interpretacji, Organ dokonał oceny prawnej przedstawionego zaistniałego stanu faktycznego, natomiast nie dokonuje jakichkolwiek własnych ustaleń faktycznych związanych z postępowaniem podatkowym, o którym mowa w Dziale IV Ordynacji podatkowej. Bowiem wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej wyznacza granice rozpoznawania danej sprawy i jest rozpatrywany zgodnie z Rozdziałem 1a Działu II Ordynacji podatkowej, który nie przewiduje w tym trybie prowadzenia postępowania podatkowego zmierzającego do ustalenia stanu faktycznego.

Należy zatem zaznaczyć, że wydając przedmiotową interpretację tut. Organ oparł się na wynikającym z treści wniosku opisie sprawy. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego stanu faktycznego, jak również w przypadku ustalenia w toku prowadzonego postępowania podatkowego odmiennego stanu faktycznego niż przedstawiony we wniosku udzielona interpretacja traci swą aktualność.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj