Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPBI/2/423-247/14/MO
z 9 czerwca 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 17 lutego 2014 r. (data wpływu do tut. BKIP 27 lutego 2014 r.), uzupełnionym 27 maja 2014 r., o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego m.in. dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia:

  • czy Wydział Nieruchomości spełnia kryteria zorganizowanej części przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 4a pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,
  • czy w przypadku aportu Wydziału Nieruchomości do nowo powstałej spółki kapitałowej powstanie po stronie Spółki przychód do opodatkowania,

jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 lutego 2014 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia:

  • czy Wydział Nieruchomości spełnia kryteria zorganizowanej części przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 4a pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,
  • czy w przypadku aportu Wydziału Nieruchomości do nowo powstałej spółki kapitałowej powstanie po stronie Spółki przychód do opodatkowania.

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 16 maja 2014 r. Znak: IBPP1/443-226/14/BM, IBPBI/2/423-247/14/MO, wezwano do ich uzupełnienia. Uzupełnienia wniosku dokonano 27 maja 2014 r.

We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka prowadzi działalność gospodarczą jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością i dalej będzie określana jako: ,,Spółka”. Spółka jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych i jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Spółka zgodnie z obowiązującym w Spółce Regulaminem Organizacyjnym i stanowiącym jego załącznik schematem organizacyjnym ma wyodrębnione trzy Wydziały:

  1. Wydział Turystyki i Gastronomii,
  2. Wydział Nieruchomości ,
  3. Wydział Administracyjny.

Rodzaj działalności zgodnie z PKD obejmuje zarejestrowany w KRS między innymi wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi PKD 68.20.Z. Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie prowadzenia parku rozrywki oraz usług gastronomicznych na nieruchomości Spółki, a także usługi w zakresie wynajmu nieruchomości własnych.

W dniu 12 listopada 2012 r. Spółka nabyła na rynku wtórnym:

  1. prawo użytkowania gruntu dz.ew. nr I oraz prawo własności budynków i budowli na tym gruncie wzniesionych,
  2. prawo użytkowania gruntu dz.ew. nr II oraz prawo własności budynków i budowli na tym gruncie wzniesionych ,
  3. prawo użytkowania gruntu dz.ew. nr III - działka niezabudowana ,
  4. prawo użytkowania gruntu dz.ew. nr IV - nieruchomość niezabudowana.

Dla celów niniejszego zapytania w dalszej części wyżej wskazane prawa będą określane łącznie jako: ,,Nieruchomość”.

Nieruchomość położona jest w X. Pozostałe nieruchomości, których Spółka jest właścicielem i na których prowadzi działalność w zakresie turystyki, rozrywki i gastronomii położone są w miejscowości Y oraz nieruchomości niezabudowane we wsi Z.

Sprzedaż praw wskazanych w punktach 1 i 2 korzystała ze zwolnienia podatkowego w podatku VAT zaś sprzedaż praw (gruntu) wskazanych w punktach 3 i 4 była opodatkowana stawką podstawową VAT 23%. Na działkach gruntowych wskazanych w punktach 1 i 2 znajdowało się szereg budynków i budowli. W chwili sprzedaży Nieruchomość była wydzierżawiona przez sprzedającego w całości na rzecz jednego dzierżawcy.

Nabycie Nieruchomości nastąpiło w związku z prowadzoną przez Spółkę działalnością gospodarczą, a podatek VAT naliczony od tej sprzedaży został przez Spółkę odliczony w całości. W dniach 24 czerwca 2013 r., 4 lipca 2013 r. i 5 sierpnia 2013 r. Spółka uzyskała trzy decyzje - pozwolenie na rozbiórkę części spośród znajdujących się na Nieruchomości budynków i budowli. Po otrzymaniu tych decyzji Spółka przystąpiła do prac rozbiórkowych i rozebrała te budynki i budowle zgodnie z posiadanymi decyzjami na rozbiórkę. Wskutek tych prac na nieruchomości obejmującej działkę nr I dokonano rozbiórki wszystkich budynków i budowli. Zaś na działce nr II znajduje się nadal budynek, który jest częściowo wynajmowany a jednocześnie na tym budynku są prowadzone prace związane z jego przebudową i modernizacją. Po zakupie Nieruchomości do chwili obecnej Spółka wynajęła część Nieruchomości, a to:

  1. umowa najmu z dnia 3 grudnia 2012 r., która została rozwiązana z dniem 28 lutego 2013 r.,
  2. umowa najmu z dnia 7 stycznia 2014 r., która trwa nadal,
  3. umowa najmu z dnia 8 stycznia 2014 r., która trwa nadal,

-zwane dalej: ,,Umowy najmu”.

Przedmiotowy wynajem jest opodatkowany przez Spółkę podatkiem VAT według stawki podstawowej (sprzedaż opodatkowana), a przychody z tego wynajmu stanowią przychód podatkowy w podatku dochodowym od osób prawnych. Spółka cały czas oferuje swoje grunty i powierzchnie budynku na Nieruchomości do wynajmu i znalezieniu zainteresowanych podpisuje takie umowy najmu.

Niezależnie od prac rozbiórkowych i wynajmu części Nieruchomości Spółka prowadzi prace projektowe w przedmiocie przebudowy, rozbudowy i modernizacji pozostałego na gruncie obiektu budowlanego z przeznaczeniem pod realizację inwestycji na wynajem dla osób trzecich a także planuje budowę zupełnie nowych obiektów budowlanych na gruntach niezabudowanych również z przeznaczeniem pod wynajem. Docelowo cała powierzchnia wszystkich obiektów budowlanych przeznaczona jest pod wynajem i Spółka będzie realizowała czynności opodatkowane podatkiem VAT polegające na wynajmie powierzchni tak jak robi to w chwili obecnej, ale w szerszym zakresie uwzględniającym zwiększoną powierzchnię przeznaczoną pod wynajem po zrealizowaniu planowanej inwestycji.

Spółka skoncentrowana jest na prowadzeniu dwóch gałęzi przedsiębiorstwa, a to działalności rozrywkowej i gastronomicznej oraz działalności w zakresie zarządu nieruchomościami własnymi poprzez ich oferowanie na wynajem i dodatkowo działalności pomocniczej dla obu Wydziałów Spółki, a to obsługi administracyjnej Spółki - zgodnie ze schematem organizacyjnym Spółki.

Działki gruntowe wraz z zabudowaniami stanowiące Nieruchomość stanowią całość gospodarczą funkcjonalnie ze sobą związaną i stanowią jeden kompleks gruntowy.

W okresie od dnia nabycia Nieruchomości Spółka ponosi wydatki związane z Nieruchomością. Wydatki związane z Nieruchomością - przygotowanie pod inwestycję: budowę i rozbudowę obiektów budowlanych - są ujmowane na koncie - inwestycje w nieruchomości (030). Koszty bieżące utrzymania Nieruchomości ujęte są na wydzielonym koncie analitycznym: Pozostałe koszty operacyjne. Wykaz kosztów ponoszonych przez Spółkę od dnia zakupu Nieruchomości i miejsca ich księgowania szczegółowo przedstawia załącznik do niniejszego zapytania w postaci zapisów księgowych. W 2013 r. Spółka uzyskała pozwolenie na rozbiórkę obiektów i w związku z tym koszty wszelkich prac rozbiórkowych zostały ujęte na wydzielonym koncie 036 - Inwestycje w nieruchomości (drugie konto służące ewidencji wydatków). Razem nakłady inwestycyjne na Nieruchomość wraz z kosztami zakupu Nieruchomości na dzień 31 grudnia 2013 r. wynoszą:

Konto 030 - 9.210.982,96 zł,

Konto 036 - 488.773,39 zł,

Razem: 9.699.756,35zł.

Co zgodne jest z poz. Bilansu Aktywa A IV. 1-Inwestycje długoterminowe.

Natomiast koszty utrzymania bieżącego Nieruchomości (czyli: podatek od nieruchomości, opłaty prawa wieczystego użytkowania gruntów, oświetlenie, dozór - wynagrodzenie pracowników zatrudnionych przy dozorze, bieżące naprawy, koszty zabezpieczenia obiektu, wydatki wynikające z nakazów BHP, PPOŻ itp.) wynoszą:

  • w 2013 r.: 183.917,74 zł,
  • w 2012 r.: 84.991,76 zł,

Razem: 268.909,50 zł.

(koszty te zostały odniesione w wynik finansowy roku 2012 i 2013).

Ponieważ zakup Nieruchomości był przeznaczony częściowo do wyburzeń, częściowo zaś do dalszej przebudowy i rozbudowy inwestycyjnej i modernizacji oraz do bieżącej eksploatacji, bieżącego prowadzenia działalności w zakresie wynajmu budynków i gruntu tym samym poszczególne budynki nie były amortyzowane (nie było przyjęć OT). Wszystkie wyżej wymienione koszty (wydatki) związane z Nieruchomością dalej będą określane pod wspólnym pojęciem: ,,Wydatki” Spółka rozliczała poprzez odliczenia na bieżąco podatek VAT naliczony od ponoszonych Wydatków.

Spółka rozliczenia finansowe dla Wydziału Nieruchomości związane z zarzadzaniem Nieruchomością prowadzi poprzez wyodrębniony rachunek bankowy. Dla obsługi Nieruchomości przypisani są imiennie pracownicy Spółki zatrudnieni w Wydziale Nieruchomości i pracownicy ci świadczą prace na terenie Nieruchomości. Nieruchomość stanowi wyodrębnioną organizacyjnie i funkcjonalnie całość, gdyż Nieruchomość ta była przedmiotem dzierżawy, a w chwili obecnej określone wcześniej części Nieruchomości są przedmiotem umów najmu i Spółka otrzymuje z tego tytułu wynagrodzenie. Wydział Nieruchomości stanowi zespół składników materialnych i niematerialnych przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych, to jest służy jako przedmiot umów najmu i w tym zakresie stanowi jedno z kilku źródeł przychodów Spółki. Wobec czego Wydział Nieruchomości stanowi zorganizowaną część mienia przedsiębiorstwa i może stanowić w przyszłości niezależne przedsiębiorstwo. Stanowi zespół składników materialnych i niematerialnych wyodrębnionych finansowo, gdyż poprzez zaprowadzenie odpowiedniej ewidencji jest możliwe wskazanie przychodów i kosztów, a także należności i zobowiązań związanych wyłącznie z tym Wydziałem Nieruchomości. Ponadto przy pomocy takiej ewidencji można także wyodrębnić finanse Wydziału Nieruchomości od finansów pozostałych Wydziałów przedsiębiorstwa Spółki. Wydział Nieruchomości może stanowić niezależne przedsiębiorstwo realizujące własne zadania gospodarcze, gdyż nie jest powiązany funkcjonalnie, finansowo, organizacyjnie i terytorialnie z pozostałymi składnikami majątku Spółki. Wydział Nieruchomości posiada potencjalną zdolność do niezależnego działania gospodarczego jako samodzielny podmiot gospodarczy.

Uzupełnienie opisu zdarzenia przyszłego ujęte w piśmie z 23 maja 2014 r. (data wpływu do tut. BKIP 27 maja 2014 r.):

Spółka w celu ostatecznego podziału realizowanych zadań gospodarczych postanowiła formalnie wyodrębnić Wydział Nieruchomości poprzez dokonanie ulokowania tej działalności w zupełnie odrębnym, nowym podmiocie gospodarczym. W celu realizacji powyższego zamiaru Spółka rozważa dwa warianty działania, a to zamierza dokonać:

  1. podział Spółki przez wydzielenie ( art. 529 § 1 pkt 4 Ksh) Wydziału Nieruchomości do nowo założonej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością,
  2. aport Wydziału Nieruchomości do nowo zawiązanej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością dalej określana jako: ,,Spółka Nowa”.

Przez Wydział Nieruchomości należy rozumieć zespół składników materialnych i niematerialnych obejmujący:

1. Nieruchomość,
2. wydatki,
3. umowy najmu,
4. umowy związane z obsługą Nieruchomości,
5. infrastruktura biurowa (wyposażenie),
6. środki trwałe i wyposażenie na stanie Wydziału Nieruchomości,
7. środki pieniężne do regulowania bieżących zobowiązań związanych z Nieruchomością,
8. zobowiązania z tytułu pożyczek służących finansowaniu zakupu Nieruchomości,
9. księgi handlowe w zakresie dotyczącym Wydziału Nieruchomości,
10. decyzje - pozwolenie na rozbiórkę obiektów budowlanych,
11. pracownicy zatrudnieni w Wydziale Nieruchomości,
14. zobowiązania i wierzytelności związane z Nieruchomością i pracownikami oraz podmiotami trzecimi świadczącymi usługi na rzecz Nieruchomości.

Podział przez wydzielenie zostanie dokonany na podstawie wyceny aktywów netto zaś w przypadku aportowania Wydziału Nieruchomości wartość aportu zostanie ustalona według wartości rynkowej.

W związku z powyższym zadano m.in. następujące pytania ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu z 23 maja 2014 r. (data wpływu do tut. BKIP 27 maja 2014 r.):

  1. Czy Wydział Nieruchomości spełnia kryteria zorganizowanej części przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 4a pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych? (pytanie oznaczone w uzupełnieniu wniosku nr 1)
  2. Czy w przypadku aportowania przez Spółkę do Spółki Nowej Wydziału Nieruchomości powstanie po stronie Spółki przychód do opodatkowania? (pytanie oznaczone w uzupełnieniu wniosku nr 4)
  3. Czy, jeżeli Wydział Nieruchomości nie będzie uznany za zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 4a pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, to w związku z uzyskaniem przez Spółkę przychodów z tytułu objęcia udziałów w Spółce Nowej Spółka będzie miała prawo rozpoznać koszt uzyskania przychodów z tego źródła, a jeżeli tak to w jakim zakresie rzeczowym i wartościowym? (pytanie oznaczone w uzupełnieniu wniosku nr 5)

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad. 1

Wydział Nieruchomości stanowi zbiór zespolonych elementów, ma rzeczywistą zdolność do realizowania zadań gospodarczych. Wydział Nieruchomości jest zorganizowanym zespołem składników stanowiącym wyodrębnioną organizacyjnie i funkcjonalnie całość. Spółka Nowa na bazie tego Wydziału Nieruchomości będzie kontynuowała prowadzoną działalność. Przyjąć wobec powyższego należy, że Wydział Nieruchomości będący przedmiotem podziału przez wydzielenie lub aportu spełnia definicję zorganizowanej części przedsiębiorstwa zawartą w art. 4a pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Ad. 2

Czynność aportowania, której przedmiotem będzie Wydział Nieruchomości będący zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa nie skutkuje powstaniem przychodu dla Spółki z tytułu objęcia udziałów w Spółce Nowej w zamian za aport w postaci Wydziału Nieruchomości na podstawie przepisu art. 12 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Ad. 3

Tak dla Spółki wystąpi koszt uzyskania na podstawie art. 15 ust. 1 i 1j ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Kosztem uzyskania przychodów będzie cena nabycia Nieruchomości oraz Wydatki i dalsze wydatki po dacie złożenia niniejszego zapytania w rozumieniu pojęcia Wydatki wskazanym w niniejszym zapytaniu.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.


Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397, dalej „ustawa o pdop”), przychodem, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, jest w szczególności nominalna wartość udziałów (akcji) w spółce albo wartość wkładów w spółdzielni objętych w zamian za wkład niepieniężny w innej postaci niż przedsiębiorstwo lub jego zorganizowana część; przepisy art. 14 ust. 1-3 stosuje się odpowiednio.

Z literalnego brzmienia cytowanego przepisu wynika, że w przypadku wniesienia do spółki wkładu niepieniężnego w postaci przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części, po stronie wspólnika (wnoszący wkład) nie powstaje przychód do opodatkowania. Oznacza to, że wartość nominalna udziałów (akcji) w spółce, objętych w zamian za wkład niepieniężny w ww. postaci nie generuje przychodu podatkowego na dzień objęcia tych udziałów.

W myśl art. 4a pkt 4 ustawy o pdop, ilekroć w ustawie jest mowa o zorganizowanej części przedsiębiorstwa oznacza to organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązania, przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych, który zarazem mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania.

Jak wynika z cytowanego przepisu, status zorganizowanej części przedsiębiorstwa posiada tylko taka część mienia przedsiębiorstwa, która spełnia łącznie następujące warunki:

  • stanowi zespół składników materialnych i niematerialnych (w tym zobowiązań),
  • jest organizacyjnie i finansowo wyodrębniona w istniejącym przedsiębiorstwie,
  • jest przeznaczona do realizacji określonych zadań gospodarczych,
  • mogłaby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania gospodarcze.

Zorganizowana część przedsiębiorstwa nie jest zatem dowolnym zbiorem składników majątkowych (materialnych i niematerialnych) wchodzących w skład przedsiębiorstwa, ale wyodrębnionym organizacyjnie, finansowo i funkcjonalnie zespołem tych składników, zdolnym do bycia oddzielnym przedsiębiorstwem, samodzielnie realizującym określone zadania gospodarcze.

O wyodrębnieniu organizacyjnym można mówić, gdy zorganizowana część przedsiębiorstwa stanowi odrębną jednostkę organizacyjną w strukturze tego przedsiębiorstwa, np. dział, wydział, oddział, itp. Takie organizacyjne wydzielenie powinno być dokonane na podstawie statutu, regulaminu lub aktu o podobnym charakterze.

Wyodrębnienie finansowe oznacza sytuację, gdy sposób prowadzenia ewidencji rachunkowej przedsiębiorstwa pozwala na przyporządkowanie majątku, przychodów i kosztów oraz należności i zobowiązań do zorganizowanej części przedsiębiorstwa, a ściślej do realizowanych przez nie zadań gospodarczych. Nie należy jednak utożsamiać tego pojęcia z pełną samodzielnością finansową.

Wyodrębnienie funkcjonalne należy natomiast rozumieć jako przeznaczenie do realizacji określonych zadań gospodarczych. Zorganizowana część przedsiębiorstwa musi stanowić funkcjonalnie odrębną całość, tj. obejmować elementy niezbędne do samodzielnego prowadzenia działań gospodarczych, którym służy w strukturze przedsiębiorstwa.

Kolejną cechą definiującą zorganizowaną część przedsiębiorstwa jest zdolność do bycia niezależnym przedsiębiorstwem samodzielnie realizującym określone zadania gospodarcze. Aby zatem część mienia przedsiębiorstwa mogła być uznana za jego zorganizowaną część, musi ona – obiektywnie oceniając – posiadać potencjalną zdolność do funkcjonowania jako samodzielny podmiot gospodarczy. Składniki majątkowe materialne i niematerialne wchodzące w skład zorganizowanej części przedsiębiorstwa muszą zatem umożliwić nabywcy podjęcie działalności gospodarczej w ramach odrębnego przedsiębiorstwa.

Zorganizowaną część przedsiębiorstwa tworzą więc składniki, będące we wzajemnych relacjach, takich by można było mówić o nich jako o zespole, a nie o zbiorze przypadkowych elementów, których jedyną cechą wspólną jest własność jednego podmiotu gospodarczego. Oznacza to, że zorganizowana część przedsiębiorstwa nie jest sumą poszczególnych składników, przy pomocy których będzie można prowadzić odrębny zakład, lecz zorganizowanym zespołem tych składników, przy czym punktem odniesienia jest tutaj rola, jaką składniki majątkowe odgrywają w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa (na ile stanowią w nim wyodrębnioną organizacyjnie, finansowo i funkcjonalnie całość).

Biorąc pod uwagę cyt. wyżej przepisy stwierdzić należy, że wskazana w opisie zdarzenia przyszłego, wyodrębniona część przedsiębiorstwa Wnioskodawcy w postaci Wydziału Nieruchomości, stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa, w rozumieniu art. 4a pkt 4 ustawy o pdop. W konsekwencji, w przypadku wniesienia jej do nowo zawiązanej spółki kapitałowej, po stronie Wnioskodawcy nie powstanie przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 7 ustawy o pdop.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Niezależnie od powyższego wskazać należy, że procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretację opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego podanego we wniosku – nie prowadzi postępowania dowodowego, które w przedmiotowej sprawie umożliwiłoby pełną ocenę spełnienia przez opisywane we wniosku zespoły składników majątkowych przesłanek określonych w art. 4a pkt 4 ustawy o pdop.

W związku z tym, że stanowisko Spółki w zakresie pytania oznaczonego w uzupełnieniu wniosku Nr 1 zostało uznane za prawidłowe, udzielenie odpowiedzi na pytanie oznaczone w uzupełnieniu wniosku Nr 5 odnośnie możliwość rozpoznania kosztów uzyskania przychodów z tytułu objęcia udziałów w nowo zawiązanej spółce w przypadku uznania, że wydział nieruchomości nie stanowi zorganizowanej części przedsiębiorstwa, stało się bezprzedmiotowe.

Nadmienia się, że w sprawie będącej przedmiotem podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego od osób prawnych w kwestii ustalenia, czy w przypadku dokonania podziału Spółki przez wydzielenie ze Spółki Wydziału Nieruchomości do nowo powstałej spółki, na podstawie przepisu art. 529 § 1 pkt 4 Ksh, powstanie przychód do opodatkowania w Spółce, zostaną wydane odrębne rozstrzygnięcia.

Dodatkowo wskazać należy, że kwestia wynikająca z pytania Nr 3 ujętego w uzupełnieniu wniosku, dotycząca podatku dochodowego od osób fizycznych została potraktowana jako nowy wniosek, który zostanie rozpatrzony w terminie wynikającym z art. 14d Ordynacji podatkowej.

Do wniosku Spółka dołączyła dokumenty tj. umowę (akt notarialny) nabycia nieruchomości, fakturę na zakup Nieruchomości, zapisy na kontach, decyzję Starostwa Powiatowego, umowy najmu. Należy jednak zauważyć, że wydając interpretacje w trybie art. 14b Ordynacji Podatkowej Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów nie przeprowadza postępowania dowodowego w związku z czym nie jest obowiązany, ani uprawniony do ich oceny; jest związany wyłącznie opisem zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i jego stanowiskiem podanym we wniosku.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz.U. z dnia 14 marca 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj