Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPB1/415-279/14-4/MD
z 28 sierpnia 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 16 maja 2014 r. (data wpływu 23 maja 2014 r.), uzupełnionym pismem z dnia 18 sierpnia 2014 r. (data wpływu 21 sierpnia 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania przychodów z najmu – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 maja 2014 r. wpłynął wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne oraz podatku od towarów i usług.

Wniosek ten nie spełniał wymogów, o których mowa w art. 14b § 1 i § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.), w związku z czym pismem z dnia 7 sierpnia 2014 r., Nr IPTPB1/415-279/14-2/MD, IPTPP4/443-371/14-2/MK na podstawie art. 169 § 1 w zw. z art. 14h wymienionej ustawy, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie do uzupełnienia ww. wniosku wysłano w dniu 7 sierpnia 2014 r. (data doręczenia 12 sierpnia 2014 r.). Wnioskodawca uzupełnił ww. wniosek pismem z dnia 18 sierpnia 2014 r. (data wpływu 21 sierpnia 2014 r.), nadanym za pośrednictwem polskiej placówki operatora wyznaczonego w dniu 18 sierpnia 2014 r.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji części i usług remontowych maszyn i urządzeń dla przemysłu (PKD 28.99.Z). Jest czynnym podatnikiem VAT, składa comiesięczne deklaracje VAT-7. Wnioskodawca jest też właścicielem lokalu mieszkalnego w nowo wybudowanym budynku. Lokal zamierza wynajmować na cele krótkotrwałego mieszkania (kilka dni, kilka tygodni lub kilka miesięcy w zależności od potrzeb rynku), bądź na cele biurowe za pośrednictwem specjalistycznej firmy zajmującej się wynajmem, przy czym umowę o zarządzanie lokalem Wnioskodawca będzie miał zawartą z tą firmą, której będzie wystawiał co miesiąc faktury VAT. Przychody z najmu będą znacznie niższe od przychodów z działalności gospodarczej.

W piśmie z dnia 18 sierpnia 2014 r., stanowiącym uzupełnienie wniosku, Wnioskodawca wskazał, że:

  1. Lokal, który zamierza wynajmować stanowi Jego wyłączną własność, zakupioną z majątku oddzielnego (posiada rozdzielność majątkową z żoną).
  2. Przedmiotowy lokal ma powierzchnię użytkową 56 m2.
  3. Czynności związane z lokalem będą podejmowane w sposób ciągły.
  4. Lokal będzie wynajmowany wyłącznie w celach mieszkalnych.
  5. Umowa związana z najmem lokalu będzie zawarta poza prowadzoną działalnością; w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca nie prowadzi wynajmu mieszkań, obecnie wynajmuje w ramach działalności gospodarczej część biura i hali firmie obcej w zakładzie w K. - przychody z tego tytułu są wliczane do przychodów z Jego działalności gospodarczej.
  6. Wnioskodawca nie będzie zawierał umowy najmu bezpośrednio z najemcą lokalu, umowę będzie zawierać firma pośrednicząca; cel najmu będzie określony - najem na cele krótkotrwałego zamieszkania najemcom obcym.
  7. Wnioskodawca nie zamierza rozpoczynać działalności gospodarczej w zakresie najmu mieszkań.
  8. Lokal, o którym mowa we wniosku nie stanowi środka trwałego w prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej.
  9. Umowy z najemcą lokalu będzie zawierała firma pośrednicząca, w jej własnym imieniu i na jej własny rachunek.
  10. Faktury za najem lokalu będzie wystawiała firma pośrednicząca.
  11. W umowie o zarządzanie lokalem będzie określony cel - najem na cele krótkotrwałego zamieszkania najemcom obcym; będzie także wskazanie, że najem ma służyć wyłącznie celom mieszkalnym.
  12. W umowie z firmą pośredniczącą będzie zastrzeżenie, że lokal może być oddany wyłącznie na cele najmu krótkotrwałego,
  13. Z tytułu podpisanej umowy z firmą pośredniczącą Wnioskodawca będzie otrzymywał wynagrodzenie z tytułu dysponowania przez nią lokalem.
  14. Przedmiotem sprzedaży na fakturach wystawianych firmie pośredniczącej będzie „udostępnienie lokalu na cele krótkotrwałego zamieszkania”.
  15. Usługa najmu na cele krótkotrwałego zamieszkania należy do grupowania PKWiU 55.20.19.0 - pozostałe usługi obiektów noclegowych turystycznych i miejsc krótkotrwałego zakwaterowania bez obsługi; zdaniem Wnioskodawcy nie ma znaczenia, czy faktura będzie wystawiona bezpośrednio najemcy, czy firmie pośredniczącej w najmie, w obydwu przypadkach usługa mieści się w tym samym grupowaniu.

W związku z powyższym zadano następujące pytania, ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku:

  1. Czy wynajem lokalu w opisanej sytuacji może być opodatkowany zryczałtowanym podatkiem dochodowym w wysokości 8,5%, jako prowadzony prywatnie, tzn. nie w ramach działalności gospodarczej?
  2. Czy prowadząc najem „prywatny” i nie wliczając go do działalności gospodarczej Wnioskodawca powinien przychód z najmu ujmować w deklaracji VAT-7 dodając go do przychodów z działalności gospodarczej?
  3. Czy prawidłowe jest opodatkowanie wynajmu opisanego wyżej stawką 8%, jako usługi związanej z zakwaterowaniem (PKWiU 55), zgodnie z poz. 163 załącznika Nr 3 do ustawy o podatku od towarów i usług?

Przedmiotem niniejszej interpretacji jest odpowiedź na pytanie Nr 1, dotyczące zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, natomiast w zakresie pytań Nr 2 i 3, dotyczących podatku od towarów i usług, wydane zostanie odrębne rozstrzygnięcie.

Zdaniem Wnioskodawcy, wynajem lokalu będzie prowadzony odrębnie od działalności gospodarczej oraz w innym miejscu. Lokal nie będzie wprowadzony do ewidencji środków trwałych firmy. W związku z tym Wnioskodawca uważa, że przychody z jego wynajmu mogą być opodatkowane w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5%.

W uzupełnieniu wniosku, Wnioskodawca dodał, że ponieważ lokal nie będzie stanowił środka trwałego w prowadzonej działalności gospodarczej i jego wynajem nie będzie związany z obecnie prowadzoną przez Niego działalnością gospodarczą, to przychody z tytułu wynajmowania lokalu nie będą przychodami z działalności gospodarczej i będzie miał do nich zastosowanie art. 2 ust. la ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. Nr 144, poz. 930, z późn. zm.). Wobec powyższego, zdaniem Wnioskodawcy, przychody z tego tytułu będą opodatkowane stawką 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. l pkt 3 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 361, z późn. zm.), wyraźnie rozróżnia źródła przychodów oraz sposób opodatkowania dochodów z poszczególnych źródeł. Stosownie do przepisów tej ustawy, odrębnymi źródłami przychodów są:

  • pozarolnicza działalność gospodarcza (art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy),
  • najem, podnajem, dzierżawa, poddzierżawa oraz inne umowy o podobnym charakterze, w tym również dzierżawa, poddzierżawa działów specjalnych produkcji rolnej oraz gospodarstwa rolnego lub jego składników na cele nierolnicze albo na prowadzenie działów specjalnych produkcji rolnej, z wyjątkiem składników majątku związanych z działalnością gospodarczą (art.. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy).

Definicja działalności gospodarczej zawarta jest w art. 5a ust. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z tym przepisem, ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej - oznacza to działalność zarobkową:

  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

-prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Pojęcie pozarolniczej działalności gospodarczej użyte w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych opiera się na trzech przesłankach:

  • zarobkowym celu działalności,
  • wykonywaniu działalności w sposób zorganizowany i ciągły,
  • prowadzeniu działalności we własnym imieniu i na własny lub cudzy rachunek.

Analizowany przepis zawiera ponadto przesłankę negatywną - uzyskiwane przychody nie mogą być zaliczone do innych źródeł przychodów, wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9 ustawy.

Przepis art. 14 ust. 2 pkt 11 ww. ustawy stanowi, że przychodem z działalności gospodarczej są również przychody z najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy oraz innych umów o podobnym charakterze, składników majątku związanych z działalnością gospodarczą (art. 14 ust. 2 pkt 11 ww. ustawy).

Według art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, odrębnym źródłem przychodów jest najem, podnajem, dzierżawa, poddzierżawa oraz inne umowy o podobnym charakterze, w tym również dzierżawa, poddzierżawa działów specjalnych produkcji rolnej oraz gospodarstwa rolnego lub jego składników na cele nierolnicze albo na prowadzenie działów specjalnych produkcji rolnej, z wyjątkiem składników majątku związanych z działalnością gospodarczą. W art. 16a ww. ustawy wskazano przy tym, iż przy określaniu przychodów z tytułu umowy najmu lub dzierżawy rzeczy albo praw majątkowych oraz umów o podobnym charakterze, których przedmiotem nie są składniki majątku związane z działalnością gospodarczą, przepis art. 14 ust. 2b stosuje się odpowiednio, z tym że opłaty ponoszone przez najemcę lub dzierżawcę na rzecz osoby trzeciej stanowią przychód wynajmującego lub wydzierżawiającego w dniu zapłaty. Zostały one zdefiniowane w art. 13 tej ustawy.

Z powyższych przepisów wynika, że najem dla celów podatkowych może być traktowany jako przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych lub jako odrębne źródło przychodów, określone w art. 10 ust. 1 pkt 6 tejże ustawy. Co do zasady, wybór kwalifikacji i sposób rozliczenia przychodów z najmu ustawodawca pozostawił osobie oddającej rzecz w najem. Jedynie w przypadku, gdy przedmiotem najmu są składniki majątku związane z działalnością gospodarczą, albo najem jest przedmiotem tej działalności, wynajmowanie nieruchomości traktowane jest jako pozarolnicza działalność gospodarcza.

W myśl art. 9a ust. 6 powyższej ustawy, dochody osiągane przez podatników ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 6, są opodatkowane na zasadach określonych w ustawie, chyba że podatnicy złożą właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego pisemne oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, na zasadach określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym.

Zgodnie z art. 9a ust. 4 tej ustawy, wybór sposobu opodatkowania dokonany w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 2, dotyczy również lat następnych, chyba że podatnik, w terminie do dnia 20 stycznia roku podatkowego, zawiadomi w formie pisemnej właściwego naczelnika urzędu skarbowego o rezygnacji z tego sposobu opodatkowania lub złoży w tym terminie pisemny wniosek lub oświadczenie o zastosowanie form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym.

Zgodnie z art. 1 pkt 2 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. Nr 144, poz. 930, z późn. zm.), ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne osiągające przychody z tytułu umowy najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze, jeżeli umowy te nie są zawierane w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej.

W myśl art. 2 ust. 1a tej ustawy, osoby fizyczne osiągające przychody z tytułu umowy najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze, jeżeli umowy te nie są zawierane w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, mogą opłacać ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.

Stosownie do art. 6 ust. 1a ww. ustawy, opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają również otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń z tytułu umowy najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze. Dla ustalenia wartości otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń z tytułu tych umów, stosuje się art. 11 ust. 2-2b ustawy o podatku dochodowym.

W myśl art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. a) ww. ustawy, od przychodów, o których mowa w art. 6 ust. 1a, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5%.

Warunkiem skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania, zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, jest złożenie pisemnego oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych za dany rok podatkowy naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika nie później niż do dnia 20 stycznia roku podatkowego, natomiast w przypadku podatnika rozpoczynającego działalność gospodarczą w trakcie roku podatkowego – do dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia działalności, nie później jednak niż w dniu uzyskania pierwszego przychodu. Jeżeli do dnia 20 stycznia roku podatkowego podatnik nie zgłosił likwidacji działalności gospodarczej lub nie dokonał wyboru innej formy opodatkowania, uważa się, że nadal prowadzi działalność opodatkowaną w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Stosownie do art. 9 ust. 4 ww. ustawy, w przypadku osiągania przychodów, o których mowa w art. 6 ust. 1a, przepisy dotyczące oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych stosuje się odpowiednio, z tym że podatnik rozpoczynający osiąganie takich przychodów w trakcie roku podatkowego składa pisemne oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych za dany rok podatkowy naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika nie później niż do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Z powyższych przepisów wynika, że możliwość dokonania wyboru sposobu rozliczenia przychodów z najmu, ustawodawca pozostawił osobie oddającej rzeczy w najem. Jednakże wybór ten jest ograniczony istnieniem związku pomiędzy wynajmowanym składnikiem majątkowym a prowadzoną przez podatnika pozarolniczą działalnością gospodarczą. Jeżeli bowiem wynajmowany składnik majątku związany jest z tą działalnością, przychód z jego wynajmu stanowi zawsze przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji części i usług remontowych maszyn i urządzeń dla przemysłu (PKD 28.99.Z). Jest też właścicielem lokalu mieszkalnego w nowo wybudowanym budynku. Lokal zamierza wynajmować na cele krótkotrwałego mieszkania (kilka dni, kilka tygodni lub kilka miesięcy w zależności od potrzeb rynku), bądź na cele biurowe za pośrednictwem specjalistycznej firmy zajmującej się wynajmem, przy czym umowę o zarządzanie lokalem Wnioskodawca będzie miał zawartą z tą firmą, której będzie wystawiał co miesiąc faktury VAT. Lokal, który zamierza wynajmować stanowi Jego wyłączną własność, zakupioną z majątku oddzielnego (posiada rozdzielność majątkową z żoną). Przedmiotowy lokal ma powierzchnię użytkową 56 m2. Lokal będzie wynajmowany wyłącznie w celach mieszkalnych. Umowa związana z najmem lokalu będzie zawarta poza prowadzoną działalnością. W zakresie prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca nie prowadzi wynajmu mieszkań (obecnie wynajmuje w ramach działalności gospodarczej część biura i hali firmie obcej - przychody z tego tytułu są wliczane do przychodów z Jego działalności gospodarczej). Wnioskodawca nie będzie zawierał umowy najmu bezpośrednio z najemcą lokalu, gdyż umowę będzie zawierać firma pośrednicząca; cel najmu będzie określony - najem na cele krótkotrwałego zamieszkania najemcom obcym. Wnioskodawca nie zamierza rozpoczynać działalności gospodarczej w zakresie najmu mieszkań. Lokal, o którym mowa we wniosku, nie stanowi środka trwałego w prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej. W umowie o zarządzanie lokalem będzie określony cel - najem na cele krótkotrwałego zamieszkania najemcom obcym; będzie także wskazanie, że najem ma służyć wyłącznie celom mieszkalnym.

Mając na uwadze przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe w świetle obowiązujących przepisów prawa podatkowego, stwierdzić należy, że przychody uzyskane z tytułu najmu lokalu mieszkalnego, mogą zostać zaliczone - zgodnie z wolą Wnioskodawcy - do źródła przychodów, o którym mowa w cyt. wyżej art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych na zasadach określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w wysokości 8,5%.

Należy jednocześnie zaznaczyć, że niniejsza interpretacja indywidualna ogranicza się wyłącznie do udzielenia informacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w okolicznościach zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe jest zgodne ze stanem rzeczywistym. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne. Jeżeli w toku ewentualnego postępowania podatkowego lub kontrolnego właściwy organ ustali, że wykonywany przez Wnioskodawcę najem - wbrew twierdzeniom zawartym w złożonym wniosku - wyczerpuje znamiona działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj