Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB2/415-1008/14-4/MK
z 23 marca 2015 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 16 grudnia 2014 r. (data wpływu 19 grudnia 2014 r.) uzupełnionym pismem z dnia 12 marca 2015 r. (data wpływu 16 marca 2015 r.) na wezwanie Nr IPPB2/415-1008/14-2/MK z dnia 26 lutego 2015 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych związanych ze świadczeniem usług polegających na organizacji akcji promocyjnych („Akcji”) – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 19 grudnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych związanych ze świadczeniem usług polegających na organizacji akcji promocyjnych („Akcji”).

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: Spółka) prowadzi i będzie prowadzić w 2015 r. działalność polegającą na świadczeniu usług polegających na organizacji akcji promocyjnych (dalej: „Akcje”) na rzecz klientów - banków lub instytucji finansowych w rozumieniu odrębnych przepisów (dalej: „Klienci”).


Akcje mają na celu promocję usług bankowych oferowanych przez Klienta albo kontrahenta Klienta. Akcje skierowane są do konsumentów. Spółka w ramach świadczonych usług:

  • opracowuje strategię/koncepcję Akcji tak aby osiągnąć cele Klienta,
  • przygotowuje regulamin udziału w Akcji,
  • przeprowadza akcję promocyjną akcji jako jej organizator, zgodnie z opracowanym regulaminem tej Akcji.

W Akcji do wygrania są nagrody stanowiące dochód dla uczestników, którzy je otrzymują.


Akcje opierają się na następującej mechanice:

  • każdy uczestnik, który w określony w regulaminie Akcji sposób skorzysta z usługi albo usług bankowych oferowanych (na określoną kwotę albo o określonym charakterze) przez Klienta lub kontrahenta Klienta, uzyskuje prawo do nagrody, z zastrzeżeniem wyczerpania się przewidzianej odgórnie puli nagród;
  • nagroda wydawana jest uczestnikowi bez konieczności zgłaszania przez niego faktu skorzystania z usług bankowych, albo po takim zgłoszeniu lub po przedstawieniu odpowiedniego dowodu albo dowodów skorzystania z tych usług.


Nagrody w Akcji wydawane będą przez Spółkę, samych Klientów albo podmioty trzecie, w tym kontrahentów Klientów - działających jednak w tym zakresie zawsze jako zobowiązani względem Spółki.

Usługi w postaci organizacji Akcji świadczone są przez Spółkę odpłatnie na rzecz Klienta. Klient pokrywa również wszelkie koszty organizacji Akcji, w tym w szczególności koszty nagród wydawanych w Akcji.

Podstawą do realizacji usług przez Spółkę jest bądź uzgodniona między Spółką a Klientem umowa o świadczenie usług (art. 750 kodeksu cywilnego), zawarte w wykonaniu postanowień umowy ramowej zlecenie lub sam kosztorys zaakceptowany przez Klienta.

Akcje są przeprowadzane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.


Ponieważ złożony wniosek zawierał braki formalne, tutejszy organ podatkowy pismem z dnia 26 lutego 2015 r. Nr IPPB2/415-1008/14-2/MK wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku poprzez:

  • z uwagi na to, że w przedstawionym we wniosku zdarzeniu przyszłym występuje nieścisłość, w kwestii dotyczącej organizatora akcji promocyjnych organ podatkowy wzywa o jednoznaczne wskazanie kto będzie organizatorem przedmiotowych akcji promocyjnych, bowiem w opisie zdarzenia przyszłego Wnioskodawca wskazał:
      • „(...) prowadzi i będzie prowadzić w 2015 r. działalność polegającą na świadczeniu usług polegających na organizacji akcji promocyjnych (dalej „Akcje”) na rzecz klientów (…).”
      • (…) Usługi w postaci organizacji Akcji świadczone są przez Spółkę odpłatnie na rzecz klienta. Klient pokrywa również wszelkie koszty organizacji Akcji, w tym w szczególności koszty nagród wydawanych w akcji.
      • Spółka w ramach świadczonych usług: (…) - przeprowadza akcją promocyjną akcji, jako jej organizator, zgodnie z opracowanym regulaminem tej Akcji.


    Organ podatkowy zauważa, że pojęcie organizatora akcji promocyjnej powinno odnosić się do faktycznego organizatora akcji, który faktycznie ponosi koszty organizacji danej akcji ( w tym koszty nagród), a nie podmiotu, który odpłatnie organizuje akcję, ale tylko i wyłącznie na zlecenie innego podmiotu i na jego rzecz.

    • jakie formy przybierać będą akcje promocyjne, które w ramach świadczonych usług na rzecz rzecz klientów banków i instytucji finansowych będzie organizował Wnioskodawca


    Braki uzupełniono w wyznaczonym terminie pismem z dnia 12 marca 2015 r. (data nadania 16 marca 2015 r.). W kwestii doprecyzowania wyjaśniono, że:


    Organizatorem akcji promocyjnych, których dotyczy wniosek jest sam Wnioskodawca. W ramach swojej działalności Wnioskodawca organizuje rozmaite akcje promocyjne w tym konkursy i promocje sprzedażowe na zlecenie swoich klientów. Ponadto Wnioskodawca doprecyzował, że to Wnioskodawca ponosi w wypadku organizowanych przez siebie akcji odpowiedzialność za ich organizację i mimo tego że działa na zlecenie swojego klienta, to on jest przyrzekającym nagrodę w rozumieniu art. 919 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r., poz. 121) i decyduje o kształcie całej akcji, działając w ramach uzgodnionego między Wnioskodawcą a klientem kosztorysu. Również do Wnioskodawcy uczestnicy zgłaszają ewentualne roszczenia wynikające z tytułu udziału w akcji.


    W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.


    1. Czy nagrody wydawane uczestnikom Akcji, od 1 stycznia 2015 r. będą kwalifikowane jako świadczenia otrzymane od banków lub instytucji finansowych w rozumieniu odrębnych przepisów, w związku z promocjami oferowanymi przez te podmioty – zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 4b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
    2. Czy nagrody wydawane uczestnikom Akcji, będą od 1 stycznia 2015 r. kwalifikowane jako pochodzące ze sprzedaży premiowej usług z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
    3. Czy w opisanym stanie faktycznym nagrody wydawane uczestnikom Akcji, będą od 1 stycznia 2015 r. korzystać ze zwolnień przewidzianych dla nich w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – w zakresie określonym w tym przepisie?

    Zdaniem Wnioskodawcy, w opisanym stanie faktycznym, po 1 stycznia 2015 roku, art. 30 ust. 1 pkt 4b ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej: Ustawa) nie będzie miał zastosowania w odniesieniu do nagród wydawanych w Akcji w związku z czym nie będą one kwalifikowane jako świadczenia otrzymane od banków lub instytucji finansowych w rozumieniu odrębnych przepisów, w związku z promocjami oferowanymi przez te podmioty.

    Jeżeli jednak nawet uznać, że do nagród wydawanych w Akcjach powinien znaleźć zastosowanie art. 30 ust. 1 pkt 4b Ustawy, należy je w dalszym ciągu kwalifikować jako pochodzące ze sprzedaży premiowej usług z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i w zakresie przewidzianym w tym przepisie, w pierwszej kolejności stosować się będzie do tych nagród określone w nim zwolnienie przedmiotowe.

    W ocenie Spółki użyte w art. 30 ust. 1 pkt 4b ustawy sformułowania „świadczenia otrzymane od banków czy instytucji finansowych w rozumieniu odrębnych przepisów” jak również „promocja oferowana przez banki czy instytucje finansowe w rozumieniu odrębnych przepisów” jednoznacznie wskazuje, że dla zastosowania tego przepisu to bank albo wskazana instytucja finansowa musi być stroną stosunku prawnego między nią a uczestnikiem promocji i to one muszą świadczyć na jego rzecz w związku z promocją.

    Termin „oferowania” nie posiada w prawie podatkowym swojej definicji, pozostaje jednak w bezpośrednim związku z cywilnoprawną konstrukcją oferty, którą - zgodnie zasadami wykładni - powinno uwzględnić się w procesie ustalania omawianego pojęcia użytego w art. 30 ust. 1 pkt 4b Ustawy.

    Zgodnie z art. 66 kodeksu cywilnego, ofertę stanowi oświadczenie drugiej stronie woli zawarcia umowy, jeżeli określa istotne postanowienia tej umowy. W wyniku przyjęcia oferty przez stronę, której została ona złożona, dochodzi do zawarcia umowy. Omawiając cywilne pojęcie oferty w kontekście akcji promocyjnych, nie sposób dodatkowo nie zwrócić uwagi na utrwaloną linię orzeczniczą sądów powszechnych - tak okręgowych jak i apelacyjnych - zgodnie z którą również regulaminy konkursów czy innych akcji promocyjnych należy kwalifikować właśnie jako ofertę skierowaną do potencjalnych uczestników tych akcji. Jak wskazano w powszechnie cytowanym wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie z dnia 14 września 2011 r. (sygn. akt VI ACa 291/11), „skoro uczestnikiem konkursu może być osoba, która stanowczo zadeklarowała udział w konkursie, to zasadne jest w tej sytuacji twierdzenie, że opracowany przez organizatora regulamin konkursu stanowi jedynie ofertę zawarcia umowy o udział w konkursie” Z chwilą przyjęcia oferty przez osobę zainteresowaną udziałem w konkursie dochodzi zaś do zawarcia między stronami umowy o uczestnictwo w konkursie. Tak samo wskazał Sąd Apelacyjny w Warszawie w swoim wyroku z dnia 4 października 2011 r. (sygn. Akt VI ACa 281/2011) i inne sądy powszechne niższych instancji.

    Z powyższego jednoznacznie wynika, że z cywilistycznego punktu widzenia pod pojęciem „oferowania” należałoby rozumieć złożenie oferty z art. 66 kodeksu cywilnego, przy czym w pełni może odnosić się powyższe również do złożonych akcji promocyjnych skierowanych do nieograniczonego kręgu odbiorców. Nie ma żadnych powodów, by w odniesieniu do regulacji o charakterze podatkowym terminowi „oferowania” nadawać znaczenie odmiennie od zaprezentowanego powyżej immanentnie powiązanego z dziedziną prawa cywilnego, z której pojęcie „oferty” pochodzi.

    Jednocześnie przepis art. 30 ust. 1 pkt 4b Ustawy, dla swojego zastosowania wymaga, by opodatkowane świadczenia były otrzymane od banków lub instytucji finansowych w rozumieniu odrębnych przepisów. Powyższe oznacza zaś, że dla zastosowania tego przepisu wymaga się, by świadczenie pochodziło bezpośrednio od wymienionego w tym przepisie podmiotu. Przykładowo - w odniesieniu do nagród rzeczowych - bank czy instytucja finansowa winni bezpośrednio przenosić własność tych nagród na rzecz zwycięzców promocji.

    Reasumując, by została wypełniona hipoteza art. 30 ust. 1 pkt 4b Ustawy, podmiot wymieniony w tym przepisie winien przyjąć funkcję organizatora danej promocji oraz samodzielnie przeprowadzić tę promocję będąc jednocześnie odpowiedzialny wobec jej uczestników za oferowane świadczenia i samodzielnie dokonywać ich na rzecz uczestników, którym się należą.

    Tymczasem należy wskazać, że w zaprezentowanym stanie faktycznym wyłącznie Spółka, będąc jej organizatorem, oferuje uczestnictwo w Akcji. Następnie zaś, po przyjęciu oferty Spółki przez uczestników Akcji, wyłącznie Spółka pozostaje zobowiązana do świadczenia wobec nich zgodnie z regulaminem Akcji, przy czym zobowiązanie owo ma charakter całkowicie niezależny od wewnętrznych stosunków cywilnoprawnych między Spółką a jej Klientem - nawet w sytuacji, gdyby zobowiązanie Klienta do świadczenia na rzecz Spółki w związku z organizacją Akcji wygasło, ona sama nie mogłaby odmówić świadczenia na rzecz uczestników tej Akcji. Nawet zaś, jeżeli świadczeń dokonuje sam Klient - w tym zakresie działa jako zobowiązany wobec Spółki, nie będąc jednocześnie oferentem uczestnictwa w Akcji.

    Mając na względzie powyższe, należy uznać, że działalność Spółki opisana w stanie faktycznym nie daje wpisać się w hipotezę art. 30 ust. 1 pkt 4b Ustawy w związku z czym nie będzie on miał zastosowania do organizowanych przez nią Akcji.

    Niezależnie od powyższych rozważań, należy wskazać dodatkowo, że oprócz omawianej regulacji art. 30 ust. 1 pkt 4b Ustawy dotyczącej świadczeń otrzymanych w promocjach, Ustawa zawiera osobny przepis dotyczący opodatkowania nagród uzyskanych w niektórych, wyraźnie określonych rodzajach promocji - art. 30 ust. 1 pkt 2 Ustawy - zgodnie z którym od dochodów (przychodów) z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68 - w wysokości 10% wygranej lub nagrody.

    Z uwagi na fakt, że przytaczany art. 30 ust. 1 pkt 2 Ustawy wymienia konkretne rodzaje promocji, należy uznać, że przepis ten, jako dotyczący jedynie części zakresu materii regulowanej przez art. 30 ust. 1 pkt 4b Ustawy, stanowi względem niego lex specialis znajdując pierwszeństwo w zastosowaniu zgodnie z zasadą wykładni lex specialis derogat legi generali. Tym samym, mając na względzie okoliczność, że Akcje organizowane przez Spółkę, jako sprzedaż premiowa usług, objęte są zakresem art. 30 ust. 1 pkt 2 Ustawy, należy uznać, że również z tego względu do Akcji tych nie będzie znajdował zastosowania art. 30 ust. 1 pkt 4b Ustawy.

    Niezależnie od powyższego, należy uznać, że Akcje mogą być kwalifikowane jako sprzedaż premiowa usług wymieniona w art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy w brzmieniu od dnia 1 stycznia 2015 r.


    Co do definicji akcji sprzedaży premiowej Spółka podziela powszechny pogląd, zgodnie z którym cechami sprzedaży premiowej jest:

    1. powiązanie przekazania nagrody w związku z faktem zakupu przez osobę otrzymującą tę nagrodę określonego towaru czy usługi, lub też zakupu za określoną kwotę itp.;
    2. gwarancja otrzymania nagrody po spełnieniu ustalonych warunków;
    3. sposób przyznawania nagród pozostawiony jest do uznania organizatora, powinien jednak zostać określony w regulaminie, który organizator poda do publicznej wiadomości.

    Wszystkie te cechy są spełnione w odniesieniu do Akcji, stąd można je kwalifikować jako sprzedaż premiową.


    Mając na względzie powyższe, nawet gdyby uznać, że również w przypadku Akcji opisanych w stanie faktycznym stosuje się art. 30 ust. 1 pkt 4b ustawy, skoro można je kwalifikować jako sprzedaż premiową usług, w odniesieniu do wydawanych w nich nagród, których wartość nie przekracza kwoty 760 zł, w dalszym ciągu w pierwszej kolejności stosowane będzie zwolnienie przedmiotowe z art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy, gdyż zastosowanie tego zwolnienia nie podlega ograniczeniom innym niż wynikające z samej treści przepisu, które je ustanawia.

    W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

    Zgodnie z generalną zasadą powszechności opodatkowania wyrażoną w art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 361, ze późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

    Z przepisu art. 11 ust. 1 ww. ustawy wynika, że przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3 i art. 30f są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.


    W art. 10 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych określono katalog źródeł przychodów, wyszczególniając m.in. inne źródła (pkt 9).


    W myśl art. 20 ust. 1 cytowanej ustawy, za przychody z innych źródeł, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

    Na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy, od przychodów z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68, pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 10% wygranej lub nagrody.

    W dniu 01 stycznia 2015 r. wszedł w życie art. 30 ust. 1 pkt 4b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wprowadzony ustawą z dnia 29 października 2014 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2014 r. poz. 1328). Zgodnie z tym przepisem z tytułu świadczeń otrzymanych od banków, spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych lub instytucji finansowych w rozumieniu odrębnych przepisów, w związku z promocjami oferowanymi przez te podmioty pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 19% świadczenia.

    Na podstawie art. 41 ust. 4 ww. ustawy, płatnicy, o których mowa w ust. 1 (tj. osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej), są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a, 13 i 14 oraz art. 30a ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 4d, 5 oraz 10.

    W myśl art. 42 ww. ustawy, płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują m.in. kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) – na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby.

    Na mocy art. 42 ust. 1a ww. ustawy, w terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa w art. 41, są obowiązani przesłać do urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby, roczne deklaracje, według ustalonego wzoru (PIT-8AR).

    Stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu nadanym ustawą z dnia 29 października 2014 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw, wolna od podatku jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową towarów lub usług – jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

    Aby jednak wartość nagród związanych ze sprzedażą premiową zwolniona była z podatku dochodowego, spełnione muszą być następujące warunki:

    • nagroda związana być musi ze sprzedażą premiową towarów lub usług,
    • jednorazowa wartość nagrody nie może przekroczyć kwoty 760 zł,
    • sprzedaż premiowa nie dotyczy nagród otrzymanych przez osoby w związku z prowadzoną przez nie pozarolniczą działalnością gospodarczą.

    Pomimo, że ustawodawca posłużył się w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych wyrażeniem „sprzedaż premiowa”, to jednak nie sformułował tego pojęcia w ustawie. Wskazaną wyżej ustawą zmieniającą doprecyzował jedynie, iż sprzedaż premiowa dotyczy zarówno towarów jak i usług.

    Przyjmując za Wnioskodawcą, że w przedmiotowej sprawie to Wnioskodawca będzie organizatorem akcji promocyjnych, należy zgodzić się, że w opisanym zdarzeniu przyszłym, po 1 stycznia 2015 r. art. 30 ust. 1 pkt 4b ww. ustawy nie będzie miał zastosowania w odniesieniu do nagród wydawanych w organizowanych przez Wnioskodawcę Akcjach.

    Wprowadzenie bowiem nowej normy, zawartej w art. 30 ust. 1 pkt 4b ww. ustawy, nie wpływa na zakres opodatkowania przychodów z tego tytułu. Należy wskazać, że wprowadzony przepis nie zastąpił żadnej innej dotychczasowej normy lecz wprowadził dodatkową regulację w zakresie swojej hipotezy.

    Istotnie bowiem, jak wskazuje Wnioskodawca wprowadzenie nowego przepisu (art. 30 ust. 1 pkt 4b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych) nie wpływa na możliwość zastosowania zwolnienia podatkowego określonego w art. 21 ust.1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jak również nie wpływa na obowiązek poboru przez płatnika − jeżeli obowiązek taki wystąpi − zryczałtowanego podatku dochodowego, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 cyt. ustawy od przychodów w tym przepisie wymienionych.

    Ponieważ Wnioskodawca jako organizator Akcji, będzie wydawał nagrody związane ze sprzedażą premiową, to do przychodów z tego tytułu znajdzie zastosowanie zwolnienie z opodatkowania, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy.

    Jeżeli przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe będzie różniło się od zdarzenia przyszłego występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Wnioskodawcy w zakresie dotyczącym rzeczywiście zaistniałego zdarzenia przyszłego.

    Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


    Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012, poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

    Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.


    doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

    Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
    Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

    Reklama

    Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

    czytaj

    O nas

    epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

    czytaj

    Regulamin

    Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

    czytaj