Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB4/4511-142/16-2/JK
z 14 marca 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 615, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z dnia 21 stycznia 2016 r. (data wpływu do Izby Skarbowej w Warszawie 1 lutego 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku ze zwrotem spadkobiercom wkładu mieszkaniowego – jest:

  • nieprawidłowe – w części dotyczącej braku obowiązku wystawienia informacji PIT-8C, z uwagi na zastosowanie przepisów ustawy o podatku od spadków i darowizn,
  • prawidłowe – w pozostałym zakresie.


UZASADNIENIE


W dniu 1 lutego 2016 r. do Izby Skarbowej w Warszawie został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku ze zwrotem spadkobiercom wkładu mieszkaniowego.


We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.


Pan P. W. był członkiem Spółdzielni Mieszkaniowej i od dnia 17 października 1991 r. wraz z małżonką J. P. przysługiwało mu spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego Nr 4. Pan W. P. zmarł 23 maja 2005 roku. Na podstawie postanowienia Sądu z dnia 24 listopada 2014 r. spadkobiercami wkładu mieszkaniowego po 1/2 zostali żona J. P. i syn S. P.. Nie zostało ustanowione na podstawie art. 15 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych spółdzielcze lokatorskie prawo do ww. lokalu na rzecz spadkobierców. Spółdzielnia po przejęciu lokalu od spadkobierców sporządziła operat szacunkowy, określający wartość rynkową lokalu Nr 4, na podstawie którego został określony wkład mieszkaniowy w kwocie 169.923,25 zł. Wkład ten został wypłacony spadkobiercom w częściach wynikających z postanowienia o nabyciu spadku, tj. Pani P. J. 127.442,45zł, a Panu P. S. 42.480,80 zł.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:


  1. Czy Spółdzielnia powinna sporządzić PIT-8C zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych art. 21 ust. 1 pkt 50 w związku z postawieniem do dyspozycji spadkobierców po zmarłym P. Waldemarowi wkładu mieszkaniowego za lokal Nr 4 ustalonym przez Spółdzielnię na datę zdania lokalu zgodnie z art. 11 ust. 21 i 22 Ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych?
  2. Czy postawiony do dyspozycji spadkobierców po przekazaniu lokalu do Spółdzielni wkład mieszkaniowy po zmarłym P. W. za lokal Nr 4 stanowiący wartość rynkową ustaloną zgodnie z art. 11 ust. 21 i 22 podlega ustawie o podatku od spadków i darowizn – art. 4 ust. 1 pkt 5a i jest zwolniony ze względu na zaliczenie spadkobierców do I grupy podatkowej w ww. podatku?

Niniejsza interpretacja dotyczy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Natomiast w zakresie podatku od spadków i darowizn zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.


Zdaniem Wnioskodawcy,


Zdaniem Spółdzielni Mieszkaniowej, nie należy wystawiać PIT-8C w związku z postawieniem do dyspozycji spadkobierców po zmarłym P. W. wkładu mieszkaniowego za lokal Nr 4 ustalonym przez Spółdzielnię na datę zdania lokalu zgodnie z art. 11 ust. 21 i 22 Ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ponieważ spadkobiercy nie wnieśli wkładu mieszkaniowego i otrzymana kwota pieniężna nie jest wycofaniem tegoż wkładu w części określonej postanowieniem o stwierdzeniu nabycia spadku podlega ustawie o podatku od spadków i darowizn – art. 4 ust. 1 pkt 5a i jest zwolniony ze względu na zaliczenie spadkobierców do I grupy podatkowej w ww. podatku.

Zdaniem Spółdzielni Mieszkaniowej, postawiony do dyspozycji Pani P. J. po przekazaniu lokalu do Spółdzielni wkład mieszkaniowy w części wynikającej z współwłasności małżeńskiej, tj. w kwocie 84.961,63 zł za lokal Nr 4 stanowiący wartość rynkową ustaloną zgodnie z art. 11 ust. 21 i 22, otrzymana kwota pieniężna jest wycofaniem tegoż wkładu. W związku z powyższym, należy wystawić PIT-8C na kwotę stanowiącą różnicę pomiędzy otrzymaną wartością rynkową a wniesionym wkładem w wartości nominalnej na datę przydziału.

Na tle przedstawionego stanu faktycznego, stwierdzam, co następuje:


Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów ustawy Ordynacja podatkowa zaniechano poboru podatku.

Stosownie do art. 11 ust. 1 ww. ustawy, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19, art. 20 ust. 3 i art. 30f są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Zgodnie z treścią art. 20 ust. 1 ww. ustawy, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.


Użycie w powyższym przepisie sformułowania „w szczególności”, wskazuje, że definicja przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty i nie ma przeszkód, aby do tej kategorii zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w przepisie art. 20 ust. 1 ustawy.


Z treści wniosku wynika, że Pan W. P. był członkiem Spółdzielni Mieszkaniowej i od dnia 17 października 1991 r. wraz z małżonką J. P. przysługiwało mu spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego. Pan W. P. zmarł 23 maja 2005 roku. Na podstawie postanowienia Sądu z dnia 24 listopada 2014 r. spadkobiercami wkładu mieszkaniowego po 1/2 zostali żona J. P. i syn S. P.. Nie zostało ustanowione na podstawie art. 15 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych spółdzielcze lokatorskie prawo do ww. lokalu na rzecz spadkobierców. Spółdzielnia po przejęciu lokalu od spadkobierców sporządziła operat szacunkowy, określający wartość rynkową ww. lokalu, na podstawie którego został określony wkład mieszkaniowy w kwocie 169.923,25 zł. Wkład ten został wypłacony spadkobiercom w częściach wynikających z postanowienia o nabyciu spadku, tj. Pani P. J. 127.442,45 zł, a Panu P. S. 42.480,80 zł.


Kwestię nabycia spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego oraz warunków zwrotu wniesionego wkładu reguluje ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (Dz. U. z 2013 r., poz. 1222).


Stosownie do art. 4 ust. 1 ww. ustawy, członkowie spółdzielni, którym przysługują spółdzielcze prawa do lokali, są obowiązani uczestniczyć w pokrywaniu kosztów związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości w częściach przypadających na ich lokale, eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości stanowiących mienie spółdzielni przez uiszczanie opłat zgodnie z postanowieniami statutu.

Zgodnie z art. 4 ust. 3 ustawy, członkowie spółdzielni, którzy oczekują na ustanowienie na ich rzecz spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego albo prawa odrębnej własności lokalu, są obowiązani uczestniczyć w pokrywaniu kosztów budowy lokali przez wnoszenie wkładów mieszkaniowych lub budowlanych. Od chwili postawienia im lokali do dyspozycji uiszczają oni opłaty określone w ust. 1 albo 2.


W sprawach nieuregulowanych w ustawie prawa i obowiązki członków spółdzielni dotyczące w szczególności wnoszenia, ustalania i waloryzacji wkładu mieszkaniowego i budowlanego określają postanowienia statutu (art. 8 pkt 3 ww. ustawy).


Mając na względzie powyższe, wkład mieszkaniowy (budowlany) stanowi formę, w jakiej członek spółdzielni uczestniczy w pokrywaniu kosztów budowy budynku (lokalu). Wydatki na wkłady mieszkaniowe lub budowlane do spółdzielni wpłacane są natomiast w celu uzyskania spółdzielczego prawa do lokalu lub odrębnej własności lokalu.


Stosownie do art. 9 ust. 3 ustawy, spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego jest niezbywalne, nie przechodzi na spadkobierców i nie podlega egzekucji.


Spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego powstaje z chwilą zawarcia między członkiem a spółdzielnią umowy o ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego. Umowa powinna być zawarta pod rygorem nieważności w formie pisemnej (art. 9 ust. 4 ww. ustawy).

Wykluczenie możliwości dziedziczenia spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu nie narusza uprawnień spadkobierców do dziedziczenia wkładu mieszkaniowego związanego z takim prawem, co zostało uregulowane w art. 14 ust. 2 ww. ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych.

Stosownie zaś do treści art. 15 ust. 2 cytowanej ustawy, w wypadku wygaśnięcia spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego na podstawie art. 11 lub niedokonania czynności, o których mowa w art. 14, roszczenia o przyjęcie do spółdzielni i zawarcie umowy o ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego przysługują małżonkowi, dzieciom i innym osobom bliskim.


W drodze dziedziczenia wkład ten może przypadać różnym osobom bez względu na to, czy ktoś nabędzie spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu w oparciu o przepis art. 15 ust. 2 ustawy, czy nie.


W wypadku wygaśnięcia roszczeń lub braku uprawnionych osób, o których mowa w ust. 3, spółdzielnia wypłaca osobie uprawnionej wartość rynkową tego lokalu ustaloną zgodnie z art. 11 ust. 2¹ i 2² (art. 15 ust. 6 ww. ustawy).


Natomiast zgodnie z przepisem art. 11 ust. 1 ww. ustawy, spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego wygasa z chwilą ustania członkostwa oraz w innych wypadkach określonych w Rozdziale 2 tej ustawy.


Zgodnie art. 11 ust. 21 ww. ustawy, w wypadku wygaśnięcia spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego spółdzielnia wypłaca osobie uprawnionej wartość rynkową tego lokalu. Przysługująca osobie uprawnionej wartość rynkowa nie może być wyższa od kwoty, jaką spółdzielnia uzyska od osoby obejmującej lokal w wyniku przetargu przeprowadzonego przez spółdzielnię zgodnie w postanowieniami statutu.

Z wartości rynkowej lokalu potrąca się przypadającą na dany lokal część zobowiązań spółdzielni związanych z budową, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 1, w tym w szczególności niewniesiony wkład mieszkaniowy. Jeżeli spółdzielnia skorzystała z pomocy uzyskanej ze środków publicznych lub z innych środków, potrąca się również nominalną kwotę umorzenia kredytu lub dotacji, w części przypadającej na ten lokal oraz kwoty zaległych opłat, o których mowa w art. 4 ust. 1, a także koszty określenia wartości rynkowej lokalu (art. 11 ust. 22).

W myśl art. 11 ust. 24 ww. ustawy, warunkiem wypłaty, o której mowa w ust. 21, jest opróżnienie lokalu.


Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny oraz powołane wyżej przepisy prawa należy stwierdzić, że zwrot wkładów wniesionych do spółdzielni stanowi przychód z innych źródeł, o których mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


Jednakże w myśl art. 21 ust. 1 pkt 50 ww. ustawy, wolne od podatku dochodowego są przychody otrzymane w związku ze zwrotem udziałów lub wkładów w spółdzielni, do wysokości wniesionych udziałów lub wkładów do spółdzielni.


Zwrócić należy uwagę, że precyzując zakres ustanowionego przepisem art. 21 ust. 1 pkt 50 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zwolnienia, ustawodawca wskazał wyraźnie, że obejmuje ono uzyskane ze wskazanego wyżej tytułu przychody, jedynie do wysokości wniesionych udziałów lub wkładów do spółdzielni. Użyty w art. 21 ust. 1 pkt 50 ustawy zwrot: „do wysokości wniesionych udziałów lub wkładów” określa bowiem zakres opisanego zwolnienia przedmiotowego. Przepis ten wskazuje wprost, że zwolnieniu podlega nie cała kwota przychodu uzyskanego przez uprawnionego w wypadku wygaśnięcia spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego, tj. uzyskana przez niego kwota odpowiadająca „wartości rynkowej tego lokalu” (art. 11 ust. 21 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych), ale jedynie ta jego część, która odpowiada kwocie faktycznie wniesionego wkładu.

Z treści przepisu art. 21 ust. 1 pkt 50 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie wynika więc, że zakresem zwolnienia od podatku dochodowego objęta jest nadwyżka ponad wysokość wniesionego wkładu do spółdzielni, uwzględniająca inflację w odniesieniu do tego wkładu, w razie jego zwrotu. Żaden przepis, czy to zawarty w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych, czy to w ustawie o spółdzielniach mieszkaniowych nie pozwala na uznanie, że przez użyty w art. 21 ust. 1 pkt 50 zwrot: „do wysokości wniesionych udziałów lub wkładów”, należy rozumieć: „wysokości wkładu uwzględniającego inflację”.

Uwzględniając powyższe należy stwierdzić, że kwota określona w oparciu o wartość rynkową lokalu pomniejszoną o przypadającą na dany lokal część zobowiązań spółdzielni związanych z budową, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 1 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, w szczególności niewniesiony wkład mieszkaniowy oraz nominalną kwotę umorzenia kredytu w części przypadającej na ten lokal – do wysokości wniesionego do spółdzielni mieszkaniowej wkładu jest przychodem zwolnionym z podatku dochodowego na mocy ww. art. 21 ust. 1 pkt 50 powyższej ustawy, natomiast nadwyżka pomiędzy uzyskanym przychodem określonym w sposób powyżej wskazany w oparciu o wartość rynkową lokalu, a wniesionym wkładem stanowi przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ww. ustawy, podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji Wnioskodawca jest obowiązany do sporządzenia informacji PIT-8C, o której mowa w art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W informacji tej należy wykazać wyłącznie przychody podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, zatem w sytuacji wypłaty wartości rynkowej lokalu mieszkalnego w związku z wygaśnięciem spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego, wykazaniu podlega nadwyżka pomiędzy uzyskanym przychodem określonym w oparciu o wartość rynkową lokalu pomniejszona o przypadającą na dany lokal część zobowiązań spółdzielni związanych z budową, w szczególności niewniesiony wkład mieszkaniowy, nominalną kwotę umorzenia kredytu lub dotacji w części przypadającej na ten lokal oraz kwoty zaległych opłat, o których mowa w art. 4 ust. 1, a także koszty określenia wartości rynkowej lokalu, a wniesionym wkładem.

Jednakże nie można się zgodzić z Wnioskodawcą, że nie należy wystawiać PIT-8C w związku z postawieniem do dyspozycji spadkobierców po zmarłym spadkodawcy wkładu mieszkaniowego, ponieważ spadkobiercy nie wnieśli wkładu mieszkaniowego oraz otrzymana kwota pieniężna podlega uregulowaniom zawartym w ustawie o podatku od spadków i darowizn.


Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przepisów ustawy nie stosuje się do przychodów podlegających przepisom o podatku od spadków i darowizn.


Ponieważ przedmiotem spadku był wkład mieszkaniowy związany ze spółdzielczym lokatorskim prawem do lokalu, nabyty w 2005 r. w drodze spadku, opodatkowaniu podatkiem od spadków, o którym mowa w ustawie z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków i darowizn (Dz. U. z 2009 r. Nr 93, poz. 768) podlegał ten wkład.

Z wniosku wynika, że wkład ten (w związku z jego nabyciem w 2005 r. w drodze spadku) nie został spadkobiercom wypłacony. To oznacza, że opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn podlegał wówczas wkład, który pozostał w spółdzielni mieszkaniowej (Wnioskodawcy). Gdyby po śmierci spadkodawcy doszło do wypłaty tego wkładu kwota wypłacona jako wkład podlegałaby wyłącznie opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn. Tymczasem wkład nabyty w spadku pozostał w spółdzielni i wypłata jego wartości rynkowej nastąpiła dopiero na podstawie postanowienia Sądu z dnia 24 listopada 2014 r. w związku z zupełnie innym zdarzeniem niż nabycie spadku a mianowicie w związku z przejęciem przez Spółdzielnię Mieszkaniową lokalu od spadkobierców.


Wobec powyższego zastosowania w niniejszej sprawie do obecnie wypłaconej kwoty nie znajduje ustawa o podatku od spadków i darowizn, ale ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych.


W konsekwencji, kwota zwaloryzowanego wkładu mieszkaniowego do wysokości uprzednio wniesionego wkładu do Spółdzielni przez spadkodawcę w części odziedziczonej przez spadkobiercę, korzysta ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie powyżej cytowanego art. 21 ust. 1 pkt 50 ww. ustawy. Natomiast nadwyżka pomiędzy uzyskanym przychodem a wniesionym wkładem w odziedziczonej części (tj. kwota wynikająca z waloryzacji wkładu) stanowi przysporzenie majątkowe, tj. przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podlegający opodatkowaniu łącznie z innymi przychodami uzyskanymi przez spadkobierców w danym roku podatkowym.

Zatem w przedstawionym stanie faktycznym na spółdzielni mieszkaniowej ciąży obowiązek wystawienia informacji PIT-8C, o której mowa w art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie bowiem z tym przepisem, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego przekazać podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych.

Mając powyższe na uwadze stwierdzić należy, że w sytuacji przedstawionej we wniosku Wnioskodawca będzie obowiązany do sporządzenia informacji PIT-8C dla obojga spadkobierców, w której zobowiązany będzie do wykazania różnicy pomiędzy postawionym do dyspozycji spadkobierców (w części przypadającej spadkobiercy) wkładem mieszkaniowym a wniesionym (w odziedziczonej części) wkładem mieszkaniowym do Spółdzielni Mieszkaniowej.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj