Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP2/443-1356/11/BW
z 22 marca 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP2/443-1356/11/BW
Data
2012.03.22



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Stawki --> Stawki podatku


Słowa kluczowe
stawki podatku


Istota interpretacji
Czy do produkowanego przez Wnioskodawcę „Podkładu sanitarnego jednorazowego użytku wykonanego z celulozy”, posiadającego Świadectwo Jakości Zdrowotnej nr HŻ/C/01465/11, nadane w dniu 27 lipca 2011r. przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny, jako towaru o symbolu PKWiU 17.22.12.0, możliwe jest zastosowanie obniżonej stawki VAT, na podstawie art. 146a ustawy o podatku od towarów i usług, w związku z poz. 81 pkt 5 załącznika nr 3 do tej ustawy?



Wniosek ORD-IN 4 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 21 grudnia 2011r. (data wpływu 23 grudnia 2011r.), uzupełnionym w dniu 12 marca 2012r. oraz w dniu 16 marca 2012r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości zastosowania stawki podatku VAT w wys. 8% dla produkowanego przez Wnioskodawcę „podkładu sanitarnego, jednorazowego użytku, wykonanego z celulozy” – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 grudnia 2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług m. in. w zakresie możliwości zastosowania stawki podatku VAT w wys. 8% dla produkowanego przez Wnioskodawcę „podkładu sanitarnego, jednorazowego użytku, wykonanego z celulozy”.

Ww. wniosek został uzupełniony w dniu 12 marca 2012r. pismem, będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 5 marca 2012r. znak: IBPP2/443-1356/11/BW) oraz pismem, które wpłynęło w dniu 16 marca 2012r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest producentem wyrobu sanitarnego będącego "podkładem sanitarnym, jednorazowego użytku, wykonanym z celulozy". Wyrób ten posiada Świadectwo Jakości Zdrowotnej nr HŻ/C/01465/11, nadane w dniu 27 lipca 2011r. przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny. Wnioskodawca zamierza wprowadzić wymieniony wyrób do sprzedaży, kwalifikując go do "towarów związanych z ochroną zdrowia", oznaczonych w Załączniku nr 3 do ustawy o podatku od towarów i usług, poz. 81 pkt 5 określeniem "pieluszki i podobne artykuły sanitarne dla dorosłych". Ten podkład celulozowy służy do użytku zewnętrznego, jako jednorazowe nakrycie urządzeń wyposażenia sanitarnego lub aparatury medycznej, z szerokim zastosowaniem w ochronie zdrowia, w tym w opiece medycznej i sanitarnej wykonywanej w szpitalach i innych placówkach zdrowia, domach pomocy społecznej, w tym domach opieki nad ludźmi starszymi, gabinetach lekarskich i w domowej opiece nad osobami starszymi, w tym zniedołężniałymi. Celem stosowania podkładu jest wchłanianie moczu, płynów ustrojowych, krwi, wydzielin skóry, wydalin fizjologicznych, co pozwała na utrzymywanie właściwego stanu sanitarnego (higienicznego) osobie korzystającej z podkładu, jak i stanu sanitarnego wyposażenia medycznego, aparatury, łóżek osób chorych, łóżek osób starszych – zniedołężniałych o ograniczonej kontroli (lub jej braku) nad czynnościami fizjologicznymi organizmu.

Produkowany przez Wnioskodawcę podkład sanitarny spełnia charakterystykę wymienioną w poz. 81 Załącznika nr 3 do ustawy o podatku od towarów i usług, wykonywany jest w formie szerokich wstęg z włókien celulozowych nawijanych na papierowe tuleje i składa się z dwóch warstw masy (bibułki) celulozowej, które przetłoczone są wzorem igiełkowanym i połączone klejem w celu wzmocnienia ich struktury. Połączenie klejem zmniejsza przepuszczalność i poprawia wchłanianie cieczy. Produkt ten zawsze ma jednakową jakość, zmienne są: średnica rolki, szerokość i długość wstęgi.

Ze względu na swoją funkcję i materiały z których jest wykonany, produkt należy klasyfikować pod symbolem PKWiU 2008 jako: 17.22.12.0 "Podpaski higieniczne i tampony, pieluszki i wkładki dla niemowląt, oraz podobne wyroby sanitarne wykonane z masy celulozowej, papieru, waty celulozowej lub wstęg z włókien celulozowych – pieluszki i podobne artykuły sanitarne dla dorosłych."

W związku z powyższym zadano następujące pytanie (ostatecznie sformułowane w piśmie, które wpłynęło w dniu 16 marca 2012r.):

Czy do produkowanego przez Wnioskodawcę „Podkładu sanitarnego jednorazowego użytku wykonanego z celulozy”, posiadającego Świadectwo Jakości Zdrowotnej nr HŻ/C/01465/11, nadane w dniu 27 lipca 2011r. przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny, jako towaru o symbolu PKWiU 17.22.12.0, możliwe jest zastosowanie obniżonej stawki VAT, na podstawie art. 146a ustawy o podatku od towarów i usług, w związku z poz. 81 pkt 5 Załącznika nr 3 do tej ustawy...

Zdaniem Wnioskodawcy, do produkowanego „Podkładu sanitarnego, jednorazowego użytku, wykonanego z celulozy, posiadającego Świadectwo jakości Zdrowotnej nr HŻ/C/01465/11, nadane w dniu 27 lipca 2011r. przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny, jako towaru o symbolu PKWiU 17.22.12.0, możliwe jest zastosowanie obniżonej stawki VAT, na podstawie art. 146a ustawy o podatku od towarów i usług, w związku z poz. 81 pkt 5 Załącznika nr 3 do tej ustawy".

  1. W punkcie 5 poz. 81 Załącznika nr 3 do ustawy o podatku od towarów i usług, ustawodawca ustanowił katalog otwarty kategorii towarów będących – w stosunku do "pieluszek dla dorosłych", "podobnymi artykułami sanitarnymi dla dorosłych" i wymienił jedynie nazwę "pieluszki", bez określania nazw pozostałych towarów należących do tej kategorii. Tym samym ustawodawca przewidział możliwość zaliczenia do tej kategorii innych towarów niż "pieluszki dla dorosłych".
  2. Analizując możliwość zaliczenia do tej kategorii innych towarów, należy brać pod uwagę, określone w poz. 81 Załącznika nr 3 do ustawy o podatku od towarów i usług, trzy przesłanki:
    • materiały (surowce, składniki) z jakich takie towary są wytwarzane oraz zaliczenie ich do "wyrobów sanitarnych",
    • funkcje (cele) i okoliczności stosowania takich towarów.
  3. Produkowany przez Wnioskodawcę "Podkład sanitarny, jednorazowego użytku, wykonany z celulozy", posiadający Świadectwo Jakości Zdrowotnej nr HŻ/C/01465/11, nadane w dniu 27 lipca 2011r. przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny, w pełni (w 100%) odpowiada przesłance struktury materiałów użytych do jego wytworzenia, gdyż jest produkowany w formie szerokich wstęg z włókien celulozowych nawijanych na papierowe tuleje i składa się z dwóch warstw masy (bibułki) celulozowej.
  4. Produkowany przez Wnioskodawcę "Podkład sanitarny, jednorazowego użytku, wykonany z celulozy", posiadający Świadectwo Jakości Zdrowotnej nr HŻ/C/01465/11, nadane w dniu 27 lipca 2011r. przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny, w pełni odpowiada również przesłance funkcji i okoliczności jego stosowania, gdyż:
    • podkład wykorzystywany jest w związku z ochroną zdrowia (w opiece medycznej i sanitarnej wykonywanej w szpitalach i innych placówkach zdrowia, domach pomocy społecznej, w tym domach opieki nad ludźmi starszymi, gabinetach lekarskich i w domowej opiece nad osobami starszymi, w tym zniedołężniałymi),
    • jest wyrobem sanitarnym (pozwala na utrzymywanie właściwego stanu sanitarnego (higienicznego) osobie korzystającej z podkładu, jak i stanu sanitarnego wyposażenia medycznego, aparatury, łóżek osób chorych, łóżek osób starszych – zniedołężniałych o ograniczonej kontroli (lub jej braku) nad czynnościami fizjologicznymi organizmu),
    • ma podobne działanie jak pieluszka dla dorosłych (wchłania mocz, płyny ustrojowe, krew, wydzieliny skóry, wydaliny fizjologiczne).

Jak wykazano, produkowany przez Wnioskodawcę podkład spełnia trzy wymienione przesłanki, zatem do produkowanego przez Wnioskodawcę "Podkładu sanitarnego, jednorazowego użytku, wykonanego z celulozy", posiadającego Świadectwo Jakości Zdrowotnej nr HŻ/C/01465/11, nadane w dniu 27 lipca 2011r. przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny, jako towaru o symbolu PKWiU 17.22.12.0, a tym samym możliwe jest zastosowanie do tego towaru obniżonej stawki VAT, na podstawie art. 146a ustawy o podatku od towarów i usług, w związku z poz. 81 pkt 5 Załącznika nr 3 do tej ustawy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się prawidłowe.

Wstępnie Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach zauważa, iż w ww. piśmie, które wpłynęło w dniu 12 marca 2012r., uzupełnionym pismem z dnia 16 marca 2012r. (data wpływu 16 marca 2012r.), Wnioskodawca zmodyfikował i uzupełnił opis sprawy, a także zmodyfikował pytanie i własne stanowisko w sprawie.

Ponieważ ww. pismo Wnioskodawcy, które wpłynęło 12 marca 2012r. (uzupełnione pismem z dnia 16 marca 2012r.), zostały przesłane jako uzupełnienie przedmiotowego wniosku z dnia 21 grudnia 2011r., przyjęto, że opis sprawy, pytanie i własne stanowisko przedstawione w tym właśnie piśmie są ostateczne i w przedmiotowej interpretacji wzięto pod uwagę opis sprawy, pytanie oraz własne stanowisko przedstawione właśnie w tych pismach.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej również ustawą o VAT, opodatkowaniu ww. podatkiem, podlegają:

  1. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
  2. eksport towarów;
  3. import towarów;
  4. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
  5. wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

W myśl art. 7 ust. 1 ww. ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

W myśl art. 2 pkt 6 ww. ustawy o VAT przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Natomiast na mocy art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).

Stosownie do art. 5a ww. ustawy o VAT, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Klasyfikacją statystyczną, która ma zastosowanie dla celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług, od dnia 1 stycznia 2011r. jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług wprowadzona rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) – (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 ze zm.).

Zgodnie z art. 41 ust. 1 ww. ustawy o VAT, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Stosownie do przepisu art. 41 ust. 2 wskazanej ustawy, dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Jednakże w myśl art. 146a pkt 1 i 2 ww. ustawy o VAT, w okresie od dnia 1 stycznia 2011r. do dnia 31 grudnia 2013r., z zastrzeżeniem art. 146f:

  • stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%,
  • stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy wynosi 8%.

Pod pozycją 81 załącznika Nr 3 do ustawy wymienione zostały towary o symbolu PKWiU 2008 ex 17.22.12.0 „Podpaski higieniczne i tampony, pieluszki i wkładki dla niemowląt oraz podobne wyroby sanitarne lub wyrobu odzieżowe i akcesoria odzieżowe wykonane z masy celulozowej, papieru, waty celulozowej lub wstęg z włókien celulozowych – wyłącznie:

  1. podpaski higieniczne z papieru, waty celulozowej lub bibułki tissue,
  2. tampony higieniczne z papieru, watry celulozowej lub bibułki tissue,
  3. wata celulozowa, paczkowana,
  4. pieluszki, wkładki do pieluszek i podobne artykuły sanitarne dla niemowląt,
  5. pieluszki i podobne artykuły sanitarne dla dorosłych.

Należy w tym miejscu wskazać, iż z treści art. 2 pkt 30 ww. ustawy o VAT wynika, że przez zapis „PKWiU ex” rozumie się zakres wyrobów lub usług węższy niż określony w danym grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania zwolnienia, obniżonej stawki podatku lub wyłączenia tylko do wyrobów należących do wymienionego grupowania statystycznego, spełniających określone warunki sprecyzowane przez ustawodawcę w rubryce – nazwa wyrobu. Wynikająca z konkretnego załącznika stawka VAT, zwolnienie bądź wyłączenie dotyczy wyłącznie danej usługi z danego grupowania – konkretnej usługi wymienionej obok symbolu PKWiU.

Jak wynika z opisu sprawy Wnioskodawca jest producentem wyrobu sanitarnego będącego "podkładem sanitarnym, jednorazowego użytku, wykonanym z celulozy". Wyrób ten posiada Świadectwo Jakości Zdrowotnej nr HŻ/C/01465/11, nadane w dniu 27 lipca 2011r. przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny. Wnioskodawca zamierza wprowadzić wymieniony wyrób do sprzedaży, kwalifikując go do "towarów związanych z ochroną zdrowia", jako "pieluszki i podobne artykuły sanitarne dla dorosłych". Przedmiotowy podkład celulozowy służy do użytku zewnętrznego, jako jednorazowe nakrycie urządzeń wyposażenia sanitarnego lub aparatury medycznej, z szerokim zastosowaniem w ochronie zdrowia, w tym w opiece medycznej i sanitarnej wykonywanej w szpitalach i innych placówkach zdrowia, domach pomocy społecznej, w tym domach opieki nad ludźmi starszymi, gabinetach lekarskich i w domowej opiece nad osobami starszymi, w tym zniedołężniałymi. Celem stosowania podkładu jest wchłanianie moczu, płynów ustrojowych, krwi, wydzielin skóry, wydalin fizjologicznych, co pozwała na utrzymywanie właściwego stanu sanitarnego (higienicznego) osobie korzystającej z podkładu, jak i stanu sanitarnego wyposażenia medycznego, aparatury, łóżek osób chorych, łóżek osób starszych – zniedołężniałych o ograniczonej kontroli (lub jej braku) nad czynnościami fizjologicznymi organizmu. Produkowany przez Wnioskodawcę podkład sanitarny wykonywany jest w formie szerokich wstęg z włókien celulozowych nawijanych na papierowe tuleje i składa się z dwóch warstw masy (bibułki) celulozowej, które przetłoczone są wzorem igiełkowanym i połączone klejem w celu wzmocnienia ich struktury. Połączenie klejem zmniejsza przepuszczalność i poprawia wchłanianie cieczy. Produkt ten zawsze ma jednakową jakość, zmienne są: średnica rolki, szerokość i długość wstęgi.

Ze względu na swoją funkcję i materiały z których jest wykonany (zdaniem Wnioskodawcy) produkt należy klasyfikować pod symbolem PKWiU 2008 jako: 17.22.12.0 "Podpaski higieniczne i tampony, pieluszki i wkładki dla niemowląt, oraz podobne wyroby sanitarne wykonane z masy celulozowej, papieru, waty celulozowej lub wstęg z włókien celulozowych – pieluszki i podobne artykuły sanitarne dla dorosłych."

Jak wynika z treści poz. 81 ww. załącznika Nr 3 do ustawy o VAT, nie wszystkie towary, klasyfikowane według nomenklatury PKWiU 2008 do grupowania 17.22.12.0 „Podpaski higieniczne i tampony, pieluszki i wkładki dla niemowląt oraz podobne wyroby sanitarne lub wyroby odzieżowe i akcesoria odzieżowe, wykonane z masy celulozowej, papieru, waty celulozowej lub wstęg z włókien celulozowych”, podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług według stawki 8%. Ustawodawca zawęził bowiem możliwość stosowania obniżonej stawki podatku VAT w wysokości 8% wyłącznie do, wymienionych enumeratywnie w poz. 81 załącznika Nr 3 do ustawy o VAT, towarów klasyfikowanych według nomenklatury PKWiU 2008 do grupowania 17.22.12.0. Należy zauważyć, że wśród tych towarów, pod numerem 5 wymieniono: pieluszki i podobne artykuły sanitarne dla dorosłych, jednocześnie jednak nie wskazano żadnych innych cech czy też parametrów, na podstawie których należałoby te towary identyfikować. Z powyższych względów dla oceny czy dany towar może korzystać z obniżonej 8% stawki podatku na podstawie art. 146a pkt 2 ustawy o VAT w związku z poz. 81 załącznika Nr 3 do tej ustawy, oprócz zaklasyfikowania go do grupowania PKWiU 2008 17.22.12.0, istotnym jest stwierdzenie czy jest on pieluszką lub podobnym artykułem sanitarnym dla dorosłych, przy czym chodzi tu nie tylko o podobieństwo fizyczne ale również funkcjonalne.

Wskazać należy, że obniżone stawki podatku mają charakter wyjątkowy i nie podlegają ani wykładni rozszerzającej, ani zawężającej, natomiast możliwość wychodzenia poza wykładnię literalną jest niedopuszczalna. Należy zatem uznać, że stawki te winny mieć zastosowanie do towarów i usług wskazanych wprost przez ustawodawcę w ustawie o podatku od towarów i usług lub w przepisach wykonawczych do tej ustawy.

Odnosząc przedstawiony we wniosku opis sprawy do powołanych przepisów prawa stwierdzić należy, iż w sytuacji, gdy opisany we wniosku „Podkład sanitarny, jednorazowego użytku, wykonany z celulozy” faktycznie mieści się w grupowaniu PKWiU ex 17.22.12.0, a jednocześnie jest artykułem sanitarnym dla dorosłych, podobnym fizycznie i funkcjonalnie do pieluch, wówczas będzie podlegał opodatkowaniu stawką podatku VAT w wys. 8% – na podstawie art. 146a pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług, w związku z poz. 81 załącznika Nr 3 do tej ustawy.

Wobec powyższego, stanowisko Wnioskodawcy w tym zakresie należało uznać za prawidłowe.

Należy jednakże wskazać, iż niniejsza interpretacja nie rozstrzyga poprawności zaklasyfikowania, opisanego we wniosku towaru (podkładu sanitarnego, jednorazowego użytku, wykonanego z celulozy), według PKWiU. Tut. organ nie jest bowiem właściwy do weryfikacji poprawności dokonanej klasyfikacji ww. towaru według PKWiU, gdyż zgodnie z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11) zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje towary i usługi według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach wprowadzonych rozporządzeniem Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej.

W przypadku trudności w ustaleniu właściwego grupowania Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług zainteresowany podmiot może zwrócić się o udzielenie informacji w tym zakresie do Urzędu Statystycznego w Łodzi. Tak więc to Wnioskodawcę obciąża obowiązek i ryzyko prawidłowego sklasyfikowania wyrobu.

Z powyższych względów podane we wniosku zaklasyfikowanie przedmiotowego towaru potraktowano jako element przedstawionego zdarzenia przyszłego, bez oceny dokonywania jego prawidłowości.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Tut. organ zwraca również uwagę, że zgodnie z art. 14b § 3 ww. ustawy – Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego oraz do przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Natomiast w myśl art. 14c § 1 tej ustawy, interpretacja indywidualna zawiera ocenę stanowiska wnioskodawcy wraz z uzasadnieniem prawnym tej oceny. Z powyższych przepisów wynika zatem, że przedmiotem interpretacji może być jedynie ocena stanowiska Wnioskodawcy dotyczącego przedstawionego we wniosku stanu faktycznego. Organ wydający interpretację nie jest natomiast uprawniony do analizowania i oceny załączonych do wniosku o interpretację dokumentów.

Jednocześnie tut. organ informuje, iż w kwestii dotyczącej zaklasyfikowania produkowanego przez Wnioskodawcę „podkładu sanitarnego, jednorazowego użytku, wykonanego z celulozy” jako towaru należącego do grupy „pieluszki i podobne artykuły sanitarne dla dorosłych” – symbol PKWiU 17.22.12.0, będzie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj