Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP1/4512-863/15/BM
z 13 stycznia 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa(t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 613 ze zm.) oraz § 2 i § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r. poz. 643) - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 23 października 2015 r. (data wpływu 2 listopada 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążania dla dostawy towaru - profile otwarte - sklasyfikowanego pod symbolem PKWiU 25.11.23.0 - jest prawidłowe.


UZASADNIENIE

W dniu 2 listopada 2015 r. wpłynął do tut. Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążania dla dostawy towaru - profile otwarte - sklasyfikowanego pod symbolem PKWiU 25.11.23.0.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca zajmuje się produkcją i sprzedażą m.in. profili do suchej zabudowy. Sprzedawane produkty są przyporządkowane do następujących grup statystycznych (zgodnie z uzyskaną przez Wnioskodawcą opinią Ośrodka Klasyfikacji i Nomenklatury Urzędu Statystycznego w Łodzi):

  • PKWiU 24.33.11.0 Drut ciągniony na zimno, ze stali niestopowej - dot. produktu: profile bez otworów;
  • PKWiU 25.11.23.0 Pozostałe konstrukcje i ich części; płyty, pręty, kątowniki, kształtowniki itp. z żeliwa, stali łub aluminium - profile z otworami.

Profile z otworami to kształtowniki stalowe z blachy ocynkowanej gięte na zimno. Mają one szerokie zastosowanie w budownictwie (np. konstrukcje sufitowe, konstrukcje ścian).

Produkty objęte są normą zharmonizowaną PN-EN 14195 - Elementy szkieletowej konstrukcji metalowej do stosowania z płytami gipsowo-kartonowymi. Kątowniki wykonane są z ocynkowanej (ocynk:: Z100 : Z275 g/mA2) blachy stalowej typ DX51D. Długość kątownika w zależności od rodzaju wynosi od 1,5m do 8 m. Reakcja na ogień: Euroklasa A1.

Dotychczas w odniesieniu do profili zgrupowanych w PKWiU 24.33.11.0 stosował zasadę „odwrotnego obciążenia” i nie wykazywał stawki VAT. W przypadku drugiej grupy Wnioskodawca opodatkowuje transakcje zbycia według zasad ogólnych a do rozliczeń przyjął stawkę 23%.

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT. Wnioskodawca powziął wątpliwość czy prawidłowo zastosował stawkę VAT 23% w przypadku profili z otworami, jako, że inni uczestnicy obrotu co do tego rodzaju towarów również stosują zasadę odwróconego obciążenia klasyfikując tego rodzaju towary w grupie PKWiU 24.33.11.0, a nie jak Wnioskodawca jako PKWiU 25.11.23.0.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Wnioskodawca w przypadku sprzedaży innemu podatnikowi VAT towaru - profile otwarte sklasyfikowanego w PKWiU w grupie: 25.11.23.0 prawidłowo nie stosuje zasady odwróconego obciążenia?

Zdaniem Wnioskodawcy, sprzedaż innym podatnikom VAT towarów - profile otwarte sklasyfikowane w grupie 25.11.23.0 nie może być rozliczana na zasadach odwrotnego obciążenia. Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 uVAT podatnikami są również osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne nabywające towary wymienione w załączniku nr 11 do ustawy, z zastrzeżeniem ust. 1c, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

  1. dokonującym ich dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15, u którego sprzedaż nie jest zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9,
  2. nabywcą jest podatnik, o którym mowa w art. 15, zarejestrowany jako podatnik VAT czynny,
  3. dostawa nie jest objęta zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2 lub art. 122.

Podstawowym warunkiem zatem aby podatek VAT mógł rozliczyć nabywca towaru jest fakt zakwalifikowania towaru do odpowiedniej grupy wskazanej w załączniku nr 11 do ustawy. Skoro kod PKWiU 25.11.23.0 nie znajduje się w załączniku nr 11 do ustawy to nie jest możliwe zastosowanie zasady odwrotnego opodatkowania.

Tym samym Wnioskodawca prawidłowo rozlicza sprzedaż profili otwartych na zasadach ogólnych opodatkowując sprzedaż stawką 23% VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

W myśl art. 8 ust. 1 ustawy przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).

Pod pojęciem sprzedaży – w myśl art. 2 pkt 22 ustawy – rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Stosownie do art. 5a ww. ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Zatem dla prawidłowego określenia stawki podatku od towarów i usług od czynności, których przedmiotem są poszczególne towary lub usługi, ustawodawca odsyła do klasyfikacji statystycznych wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, powołując w przepisach dotyczących obniżonych stawek podatku oraz w załącznikach do ustawy symbole PKWiU.

Klasyfikacją, do której odwołują się przepisy ustawy, jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług (PKWiU), wprowadzona rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293, z późn. zm.), którą dla celów podatku od towarów i usług stosuje się od dnia 1 stycznia 2011 r.

Według art. 15 ust. 1 ustawy – podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych – art. 15 ust. 2 ustawy.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym od 1 lipca 2015 r., podatnikami są również osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne nabywające towary wymienione w załączniku nr 11 do ustawy, z zastrzeżeniem ust. 1c, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

  1. dokonującym ich dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15, u którego sprzedaż nie jest zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9,
  2. nabywcą jest podatnik, o którym mowa w art. 15, zarejestrowany jako podatnik VAT czynny,
  3. dostawa nie jest objęta zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2 lub art. 122.

W myśl przepisu art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT – zwalnia się od podatku dostawę towarów wykorzystywanych wyłącznie na cele działalności zwolnionej od podatku, jeżeli z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Zgodnie z obowiązującymi od 1 lipca 2015 r. przepisami art. 17 ust. 1c - 1g ustawy o VAT, w przypadku dostaw towarów wymienionych w poz. 28a-28c załącznika nr 11 do ustawy przepis ust. 1 pkt 7 stosuje się, jeżeli łączna wartość tych towarów w ramach jednolitej gospodarczo transakcji obejmującej te towary, bez kwoty podatku, przekracza kwotę 20.000 zł.

Zgodnie z art. 17 ust. 2 ustawy o VAT, w przypadkach wymienionych w ust. 1 pkt 4, 5, 7 i 8, usługodawca lub dokonujący dostawy towarów nie rozlicza podatku należnego.

W załączniku nr 11 stanowiącym „Wykaz towarów, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy, w brzmieniu obowiązującym od 1 lipca 2015 r., zostały wymienione następujące towary:

Poz. Symbol PKWiU Nazwa towaru (grupy towarów)

1. 24.10.12.0- Żelazostopy,

2. 24.10.14.0- Granulki i proszek z surówki, surówki zwierciadlistej lub stali,

3. 24.10.31.0- Wyroby płaskie walcowane na gorąco, o szerokości >= 600 mm, ze stali niestopowej,

4. 24.10.32.0- Wyroby płaskie walcowane na gorąco, o szerokości < 600 mm, ze stali niestopowej,

5. 24.10.35.0- Wyroby płaskie walcowane na gorąco, o szerokości >= 600 mm, z pozostałej stali stopowej, z wyłączeniem wyrobów ze stali krzemowej elektrotechnicznej,

6. 24.10.36.0- Wyroby płaskie walcowane na gorąco, o szerokości < 600 mm, z pozostałej stali stopowej z wyłączeniem wyrobów ze stali krzemowej elektrotechnicznej,

7. 24.10.41.0- Wyroby płaskie walcowane na zimno, o szerokości >= 600 mm, ze stali niestopowej,

8. 24.10.43.0- Wyroby płaskie walcowane na zimno, o szerokości >= 600 mm, z pozostałej stali stopowej, z wyłączeniem wyrobów ze stali krzemowej elektrotechnicznej,

9. 24.10.51.0- Wyroby płaskie walcowane, o szerokości >= 600 mm, ze stali niestopowej, platerowane, powlekane lub pokrywane,

10. 24.10.52.0- Wyroby płaskie walcowane, o szerokości >= 600 mm, z pozostałej stali stopowej, platerowane, powlekane lub pokrywane,

11. 24.10.61.0- Pręty walcowane na gorąco, w nieregularnie zwijanych kręgach, ze stali niestopowej,

12. 24.10.62.0- Pozostałe pręty ze stali, nieobrobione więcej niż kute, na gorąco walcowane, ciągnione lub wyciskane, włączając te, które po walcowaniu zostały skręcone,

13. 24.10.65.0- Pręty walcowane na gorąco, w nieregularnie zwijanych kręgach, z pozostałej stali stopowej,

14. 24.10.66.0- Pozostałe pręty z pozostałej stali stopowej, nieobrobione więcej niż kute, na gorąco walcowane, ciągnione lub wyciskane, włączając te, które po walcowaniu zostały skręcone,

15. 24.10.71.0- Kształtowniki otwarte, nieobrobione więcej niż walcowane na gorąco, ciągnione na gorąco lub wyciskane, ze stali niestopowej,

16. 24.10.73.0- Kształtowniki otwarte, nieobrobione więcej niż walcowane na gorąco, ciągnione na gorąco lub wyciskane, z pozostałej stali stopowej,

17. 24.31.10.0- Pręty ciągnione na zimno oraz kątowniki, kształtowniki i profile, ze stali niestopowej,

18. 24.31.20.0- Pręty ciągnione na zimno oraz kątowniki, kształtowniki i profile, z pozostałej stali stopowej,

19. 24.32.10.0- Wyroby płaskie walcowane na zimno, ze stali, o szerokości < 600 mm, niepokrywane,

20. 24.32.20.0- Wyroby płaskie walcowane na zimno, ze stali, o szerokości < 600 mm, platerowane, powlekane lub pokrywane,

21. 24.33.11.0- Kształtowniki otwarte, formowane lub profilowane na zimno, ze stali niestopowej,

21a. 24.33.20.0- Arkusze żeberkowane ze stali niestopowej,

22. 24.34.11.0- Drut ciągniony na zimno, ze stali niestopowej,

22a. ex 24.41.20.0- Złoto nieobrobione plastycznie lub w postaci półproduktu, lub w postaci proszku

22b. bez względu na symbol PKWiU- Złoto inwestycyjne w rozumieniu art. 121 ustawy,

22c. ex 24.41.50.0- Metale nieszlachetne platerowane srebrem oraz metale nieszlachetne, srebro lub złoto, platerowane platyną, nieobrobione inaczej niż do stanu półproduktu

22d. 24.42.11.0- Aluminium nieobrobione plastycznie,

22e. 24.43.11.0- Ołów nieobrobiony plastycznie,

22f. 24.43.12.0- Cynk nieobrobiony plastycznie,

22g. 24.43.13.0- Cyna nieobrobiona plastycznie,

23. 24.44.12.0- Miedź nierafinowana; anody miedziane do rafinacji elektrolitycznej,

24. 24.44.13.0- Miedź rafinowana i stopy miedzi, nieobrobione plastycznie; stopy wstępne miedzi,

25. 24.44.21.0- Proszki i płatki z miedzi i jej stopów,

26. 24.44.22.0- Płaskowniki, pręty, kształtowniki i walcówka, z miedzi i jej stopów,

27. 24.44.23.0- Druty z miedzi i jej stopów,

27a. 24.45.11.0- Nikiel nieobrobiony plastycznie,

28. ex 24.45.30.0- Pozostałe metale nieżelazne i wyroby z nich; cermetale; popiół i pozostałości zawierające metale i związki metali

28a. ex 26.20.11.0- Przenośne maszyny do automatycznego przetwarzania danych, o masie <= 10 kg, takie jak: laptopy i notebooki; komputery kieszonkowe (np. notesy komputerowe) i podobne

28b. ex 26.30.22.0- Telefony dla sieci komórkowych lub dla innych sieci bezprzewodowych

28c. ex 26.40.60.0- Konsole do gier wideo (w rodzaju stosowanych z odbiornikiem telewizyjnym lub samodzielnym ekranem) i pozostałe urządzenia do gier zręcznościowych lub hazardowych z elektronicznym wyświetlaczem

28d. ex 32.12.13.0- Biżuteria i jej części oraz pozostałe wyroby jubilerskie i ich części, ze złota i srebra lub platerowane metalem szlachetnym

29. 38.11.49.0- Wraki przeznaczone do złomowania inne niż statki i pozostałe konstrukcje pływające,

30. 38.11.51.0- Odpady szklane,

31. 38.11.52.0- Odpady z papieru i tektury,

32. 38.11.54.0- Pozostałe odpady gumowe,

33. 38.11.55.0- Odpady z tworzyw sztucznych,

34. 38.11.58.0- Odpady inne niż niebezpieczne zawierające metal,

35. 38.12.26.0- Niebezpieczne odpady zawierające metal,

36. 38.12.27- Odpady i braki ogniw i akumulatorów elektrycznych; zużyte ogniwa i baterie galwaniczne oraz akumulatory elektryczne,

37. 38.32.2- Surowce wtórne metalowe,

38. 38.32.31.0- Surowce wtórne ze szkła,

39. 38.32.32.0- Surowce wtórne z papieru i tektury,

40. 38.32.33.0 -Surowce wtórne z tworzyw sztucznych,

41. 38.32.34.0-Surowce wtórne z gumy.

Z przedstawionych okoliczności sprawy wynika, że Wnioskodawca zajmuje się produkcją i sprzedażą m.in. profili do suchej zabudowy. Sprzedawane produkty są przyporządkowane m.in. do grupy statystycznej (zgodnie z uzyskaną przez Wnioskodawcą opinią Ośrodka Klasyfikacji i Nomenklatury Urzędu Statystycznego w Łodzi) PKWiU 25.11.23.0 Pozostałe konstrukcje i ich części; płyty, pręty, kątowniki, kształtowniki itp. z żeliwa, stali lub aluminium - profile z otworami.
Profile z otworami to kształtowniki stalowe z blachy ocynkowanej gięte na zimno. Mają one szerokie zastosowanie w budownictwie (np. konstrukcje sufitowe, konstrukcje ścian).
Produkty objęte są normą zharmonizowaną PN-EN 14195 - Elementy szkieletowej konstrukcji metalowej do stosowania z płytami gipsowo-kartonowymi. Kątowniki wykonane są z ocynkowanej (ocynk:: Z100 : Z275 g/mA2) blachy stalowej typ DX51D. Długość kątownika w zależności od rodzaju wynosi od 1,5m do 8 m. Reakcja na ogień: Euroklasa A1.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą kwestii czy w przypadku sprzedaży towaru - profile otwarte - sklasyfikowanego w PKWiU w grupie 25.11.23.0, nie stosuje zasady odwróconego obciążenia.

Mając na uwadze powołane przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy wskazać należy, iż towary, które sprzedaje Wnioskodawca sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 25.11.23.0 „Pozostałe konstrukcje i ich części; płyty, pręty, kątowniki, kształtowniki itp. z żeliwa, stali lub aluminium - profile z otworami” nie zostały wymienione w załączniku nr 11 do ustawy o VAT, zawierającym katalog towarów, do których stosuje się mechanizm odwrotnego obciążenia.
Tym samym w analizowanym przypadku nie znajduje zastosowania przepis art. 17 ust. 2 ustawy o VAT.
Oznacza to, że podmiotem zobowiązanym do rozliczenia podatku należnego z tytułu dostawy towarów, kwalifikowanych do grupowania PKWiU 25.11.23.0, które nie zostały wymienione w załączniku nr 11 do ustawy o VAT, jest sprzedawca tych towarów. Zatem dostawę ww. towarów Wnioskodawca winien rozliczać na zasadach ogólnych, tj. poprzez naliczenie i rozliczenie przez siebie – jako sprzedawcę – podatku należnego.


Zatem stanowisko Wnioskodawcy zawarte we wniosku, należało uznać za prawidłowe.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.


Dodać należy, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym bądź zdarzeniem przyszłym. Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Podkreślenia wymaga, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem sprawy podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. Wobec powyższego, niniejsza interpretacja wydana została w oparciu o grupowanie PKWiU wskazane przez Wnioskodawcę.


Równocześnie tut. Organ informuje, że nie jest uprawniony do klasyfikacji towarów i usług, do właściwego grupowania PKWiU ani też weryfikacji wskazanej przez Wnioskodawcę klasyfikacji. Zgodnie z komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS z 2005 r. Nr 1, poz. 11) zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej i to jego obciążają ewentualne negatywne konsekwencje z tytułu błędnego zaklasyfikowania towarów lub usług a w razie wątpliwości może on w tym zakresie zwrócić się do Ośrodka Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego w Łodzi. Zatem zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach. Tym samym niniejsza interpretacja została zatem wydana w oparciu o klasyfikację statystyczną wskazaną we wniosku przez Wnioskodawcę.


Niniejsza interpretacja indywidualna traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego lub zmiany stanu prawnego.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj