Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
1462-IPPB5.4510.1052.2016.1.AJ
z 23 lutego 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613, z późn. zm.) oraz § 4 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 28 listopada 2016 r. (data wpływu 5 grudnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie

  • obowiązku pobrania podatku u źródła w związku z wypłatą odsetek od papierów wartościowych wyemitowanych przez zagraniczny podmiot będących przedmiotem obrotu giełdowego w Polsce - jest prawidłowe,
  • obowiązku pobrania podatku u źródła w związku z wypłatą dywidend od papierów wartościowych wyemitowanych przez zagraniczny podmiot będących przedmiotem obrotu giełdowego w Polsce - jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 5 grudnia 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązku pobrania podatku u źródła w związku z wypłatą odsetek i dywidend od papierów wartościowych wyemitowanych przez zagraniczny podmiot będących przedmiotem obrotu giełdowego w Polsce.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Bank S.A. (dalej: „Wnioskodawca” lub „Bank”) jest bankiem krajowym prowadzącym działalność na podstawie ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2015 r., poz. 128 ze zm.). Bank posiada siedzibę w Polsce i podlega w Polsce opodatkowaniu od całości dochodów bez względu na miejsce ich osiągnięcia.

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Bank oferuje swoim klientom - osobom prawnym - świadczenie usług finansowych m.in. w zakresie prowadzenia rachunków papierów wartościowych. Na prowadzonych przez Bank rachunkach papierów wartościowych mogą być zapisane m.in. papiery wartościowe dopuszczone do publicznego obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w ramach regulowanego rynku giełdowego, przy czym przedmiotowe papiery wartościowe mogą być wyemitowane przez podmiot zagraniczny, tj. podmiot mający siedzibę lub zarząd poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Tym samym, może się zdarzyć, iż za pośrednictwem Banku, jako podmiotu prowadzącego rachunek papierów wartościowych będzie dokonywana wypłata odsetek lub dywidend z tytułu posiadanych przez klienta papierów wartościowych, o których mowa powyżej, zapisanych na tym rachunku. Klientami osiągającymi powyższe przychody odsetkowe lub dywidendowe mogą być m.in. osoby prawne nie mające na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej siedziby lub zarządu (dalej: „Nierezydenci”).

W związku ze zmianami wprowadzonymi do ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 851 ze zm.; dalej „Ustawa CIT”) przez ustawę z dnia 5 września 2016 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1550; dalej: „Ustawa Nowelizująca”) Bank powziął wątpliwości odnośnie zakresu obowiązków ciążących na Banku jako na płatniku zryczałtowanego podatku dochodowego począwszy od 1 stycznia 2017 r.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:


  1. Czy dokonując po dniu 31 grudnia 2016 r. wypłaty odsetek od papierów wartościowych wyemitowanych przez podmiot zagraniczny i dopuszczonych do publicznego obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w ramach regulowanego rynku giełdowego - na rzecz Nierezydenta, który dostarczył do Banku certyfikat rezydencji podatkowej - Bank będzie zobowiązany do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego ?
  2. Czy dokonując po dniu 31 grudnia 2016 r. wypłaty na rzecz Nierezydenta dywidend od papierów wartościowych wyemitowanych przez podmiot zagraniczny i dopuszczonych do publicznego obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w ramach regulowanego rynku giełdowego Bank będzie zobowiązany do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego ?

Zdaniem Wnioskodawcy:


Ad. 1


Dokonując po dniu 31 grudnia 2016 r. wypłaty odsetek od papierów wartościowych wyemitowanych przez podmiot zagraniczny i dopuszczonych do publicznego obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w ramach regulowanego rynku giełdowego - na rzecz Nierezydenta, który dostarczył do Banku certyfikat rezydencji podatkowej - Bank nie będzie zobowiązany do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego.


Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy CIT podatek dochodowy z tytułu uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2 przychodów z tytułu odsetek ustala się w wysokości 20% przychodów.


Zgodnie natomiast z art. 26 ust. 1 ustawy CIT osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne będące przedsiębiorcami, które dokonują wypłat należności z tytułów wymienionych w art. 21 ust. 1 oraz art. 22 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 2, 2b i 2d, w dniu dokonania wypłaty zryczałtowany podatek dochodowy od tych wypłat, z uwzględnieniem odliczeń przewidzianych w art. 22 ust. 1a-1e. Zastosowanie stawki podatku wynikającej z właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania albo niepobranie podatku zgodnie z taką umową jest możliwe pod warunkiem udokumentowania miejsca siedziby podatnika dla celów podatkowych uzyskanym od podatnika certyfikatem rezydencji. Na mocy art. 26 ust. 2c ustawy CIT w przypadku wypłat należności z tytułu: 1) odsetek od papierów wartościowych zapisanych na rachunkach papierów wartościowych albo na rachunkach zbiorczych, wypłacanych na rzecz podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2; 2) dywidend oraz dochodów wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 3 i 5 uzyskanych z papierów wartościowych zapisanych na rachunkach papierów wartościowych albo na rachunkach zbiorczych obowiązek, o którym mowa w ust. 1, stosuje się do podmiotów prowadzących rachunki papierów wartościowych albo rachunki zbiorcze, jeżeli wypłata należności następuje za pośrednictwem tych podmiotów.

Na mocy powołanych wyżej przepisów, co do zasady, Bank jako podmiot prowadzący rachunek papierów wartościowych i dokonujący wypłat należności odsetkowych wynikających z papierów wartościowych zapisanych na tych rachunkach jest zobowiązany jako płatnik do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego. W ocenie Banku, obowiązek podatkowy, a w konsekwencji obowiązek poboru podatku u źródła przez Bank jako płatnika nie powstaje jednak w ogóle w odniesieniu do wypłacanych odsetek do papierów wartościowych wyemitowanych przez podmiot zagraniczny na rzecz Nierezydentów, którzy dostarczyli do Banku certyfikaty rezydencji podatkowej. Zgodnie bowiem z zasadą wyrażoną w art. 21 ust. 2 ustawy CIT, przepisy ust. 1 stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie zapobieżenia podwójnemu opodatkowaniu, których stroną jest Rzeczpospolita Polska. Mając na uwadze, iż brzmienie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania oparte jest na Modelowej Konwencji OECD w sprawie podatku od dochodu i majątku (dalej: „KM OECD”), zasadnym jest odwołanie się do brzmienia KM OECD.

W myśl art. 11 ust. 1 KM OECD odsetki, które powstają w umawiającym się państwie i są wypłacane osobie mającej miejsce zamieszkania lub siedzibę w drugim umawiającym się państwie, mogą być opodatkowane w tym drugim państwie. Na mocy art. 11 ust. 2 KM OECD jednakże takie odsetki mogą być także opodatkowane w tym umawiającym się państwie, w którym powstają, i zgodnie z ustawodawstwem tego państwa, ale jeżeli osoba uprawniona do odsetek ma miejsce zamieszkania lub siedzibę w drugim umawiającym się państwie, to podatek w ten sposób ustalony nie może przekroczyć 10% kwoty brutto tych odsetek. Właściwe organy umawiających się państw rozstrzygną, w drodze wzajemnego porozumienia, sposób stosowania tego ograniczenia. Zgodnie natomiast z art. 11 ust. 5 KM OECD uważa się, że odsetki powstają w umawiającym się państwie, jeżeli płatnikiem jest osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w tym państwie. Jeżeli jednak osoba wypłacająca odsetki, bez względu na to, czy ma ona miejsce zamieszkania lub siedzibę w umawiającym się państwie, posiada w umawiającym się państwie zakład, w związku z działalnością którego powstało zobowiązanie, z tytułu którego są wypłacane odsetki i zapłata tych odsetek jest pokrywana przez ten zakład, to uważa się, że odsetki takie powstają w państwie, w którym położony jest zakład.

Zdaniem Banku, art. 11 ust. 5 KM OECD wskazuje, iż odsetki powstają w umawiającym się państwie, jeżeli płatnikiem jest osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w tym państwie. Bank stoi na stanowisku, iż „słowo” płatnik użyte w przepisie winno być interpretowane jako odwołanie do podmiotu, zobowiązanego do poniesienia ekonomicznego ciężaru odsetek, a nie podmiotu, które jedynie technicznie dokonuje ich wypłaty i jest w związku z tym (na podstawie przepisów krajowych) zobligowany do poboru podatku. KM OECD nie posługuje się bowiem sformułowaniem „płatnik” w rozumieniu nadanym mu ustawodawstwem krajowym (art. 8 Ordynacji podatkowej). Wskazuje na to brzmienie art. 11 ust. 6 KM OECD, zgodnie z którym jeżeli w wyniku szczególnych powiązań między płatnikiem a osobą uprawnioną do odsetek lub powiązań między nimi a osobą trzecią kwota odsetek związanych z zadłużeniem, z tytułu którego są wypłacane, przekracza kwotę, która byłaby uzgodniona pomiędzy płatnikiem a osobą uprawnioną do odsetek bez tych powiązań, wówczas postanowienia tego artykułu mają zastosowanie tylko do ostatniej wymienionej kwoty. Zdaniem Banku, odwołanie do „szczególnych powiązań pomiędzy płatnikiem a osobą uprawnioną do odsetek” jednoznacznie wskazuje, iż „płatnikiem” w rozumieniu KM OECD jest osoba, od której należne są odsetki i która (na mocy umownych ustaleń z podmiotem otrzymującym odsetki) może wpływać na wysokość odsetek. Bank natomiast jest jedynie podmiotem technicznie dokonującym wypłaty odsetek w wysokości ustalonej pomiędzy emitentem a posiadaczem papierów wartościowych, tym samym nie może być „płatnikiem” odsetek w rozumieniu KM OECD.

W opisie zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Bank „płatnikiem” jest zatem emitent papierów wartościowych i emitent ten nie posiada siedziby w Polsce. Tym samym, w świetle art. 11 ust. 5 KM OECD, odsetki od papierów wartościowych wyemitowanych przez podmiot zagraniczny nie powstają w Polsce, lecz w kraju siedziby emitenta papierów wartościowych. W konsekwencji, mając na uwadze brzmienie art. 11 ust. 2 KM OECD, odsetki od zagranicznych papierów wartościowych nie będą podlegały opodatkowaniu w Polsce, nawet jeżeli będą one dopuszczone do publicznego obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w ramach regulowanego rynku giełdowego.

W opinii Banku, również kwalifikacja wypłat dochodów z zagranicznych papierów wartościowych jako tzw. innego dochodu, o którym mowa w art. 21 KM OECD będzie oznaczała brak opodatkowania takiego dochodu Nierezydenta w Polsce. Stosownie bowiem do postanowień art. 21 KM OECD, dochody osoby mającej miejsce zamieszkania lub siedzibę w umawiającym się państwie, bez względu na to gdzie są osiągane, a nieobjęte postanowieniami poprzednich artykułów niniejszej konwencji, podlegają opodatkowaniu tylko w tym państwie.

Zgodnie zatem z postanowieniami art. 21 KM OECD, dochód Nierezydenta będzie podlegał wyłącznie opodatkowaniu w miejscu jego siedziby lub zarządu udokumentowanym certyfikatem rezydencji podatkowej. Bank na mocy właściwej umowy w sprawie zapobieżenia podwójnemu opodatkowaniu nie będzie w takiej sytuacji zobowiązany do poboru podatku u źródła od zagranicznych papierów wartościowych.

W ocenie Banku, na powyższe konkluzje nie wpływają uchwalone zmiany do ustawy CIT w zakresie definicji dochodu uzyskiwanego na terytorium Polski, wynikające z Ustawy Nowelizującej. Na podstawie art. 2 pkt 1 Ustawy Nowelizującej, z dniem 1 stycznia 2017 r. do ustawy CIT zostanie dodany przepis, na mocy którego „za dochody (przychody) osiągane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez podatników, o których mowa w ust. 2, uważa się w szczególności dochody (przychody) z papierów wartościowych oraz pochodnych instrumentów finansowych niebędących papierami wartościowymi, dopuszczonych do publicznego obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w ramach regulowanego rynku giełdowego, w tym uzyskane ze zbycia tych papierów albo instrumentów oraz z realizacji praw z nich wynikających” (art. 3 ust. 3 pkt 3 ustawy CIT w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2017 r.). W ocenie Banku, jakkolwiek w oparciu o powołany przepis można byłoby wnioskować, iż opodatkowaniu w Polsce podlegają dochody (w tym dochody odsetkowe) Nierezydentów z papierów wartościowych dopuszczonych do publicznego obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w ramach regulowanego rynku giełdowego, niezależnie od tego kto jest emitentem tych papierów wartościowych, to jednak powołane powyżej przez Bank przepisy ustawy CIT precyzujące zakres opodatkowania podatkiem u źródła dochodów odsetkowych w połączeniu z wnioskami płynącymi z analizy KM OECD jednoznacznie wskazują, iż z uwagi na zastosowanie postanowień właściwych umów o unikaniu podwójnego opodatkowania dochody odsetkowe uzyskiwane przez Nierezydentów z tytułu papierów wartościowych wyemitowanych przed podmiot zagraniczny, nawet jeżeli byłyby dopuszczone do obrotu w Polsce, nie podlegają opodatkowaniu podatkiem zryczałtowanym w Polsce.


Tym samym, Bank nie będzie zobowiązany do poboru podatku u źródła od odsetek wynikających z przedmiotowych papierów wartościowych i wypłacanych Nierezydentom, którzy dostarczyli do Banku certyfikaty rezydencji podatkowej.


Ad. 2


Dokonując po dniu 31 grudnia 2016 r. wypłaty na rzecz Nierezydenta dywidend od papierów wartościowych wyemitowanych przez podmiot zagraniczny i dopuszczonych do publicznego obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w ramach regulowanego rynku giełdowego Bank nie będzie zobowiązany do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego.

Jak wynika z przepisów powołanych w uzasadnieniu Banku w zakresie pytania 1, co do zasady, Bank jako podmiot prowadzący rachunek papierów wartościowych i dokonujący wypłat należności dywidendowych wynikających z papierów wartościowych zapisanych na tych rachunkach jest zobowiązany jako płatnik do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego. Niemniej aby dokonać analizy obowiązków Banku w zakresie poboru podatku u źródła od należności wynikających z papierów wartościowych wyemitowanych przez podmiot zagraniczny i dopuszczonych do publicznego obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w ramach regulowanego rynku giełdowego, należy w pierwszej kolejności ustalić zakres opodatkowania podatkiem zryczałtowanym dochodów z tytułu dywidend i innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych.

W myśl art. 22 ust. 1 ustawy CIT podatek dochodowy od dochodów (przychodów) z dywidend oraz innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych mających siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej ustala się w wysokości 19% uzyskanego przychodu. Literalne brzmienie powyższego przepisu wskazuje zatem, iż opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wyłącznie dywidendy oraz inne przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, jeżeli pochodzą one od osób prawnych mających siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Innymi słowy, w myśl art. 22 ust. 1 ustawy CIT podatek w Polsce nie jest należny od wypłat dywidend oraz innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, jeżeli należności te pochodzą od podmiotów mających siedzibę lub zarząd poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Taka sytuacja ma natomiast miejsce w przypadku wskazanym przez Bank w opisie zdarzenia przyszłego tj. w sytuacji, w której za pośrednictwem Banku dokonywana jest wypłata dywidend należnych od podmiotów zagranicznych (zagranicznych emitentów papierów wartościowych).

Zgodnie natomiast z art. 26 ust. 1 ustawy CIT osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne będące przedsiębiorcami, które dokonują wypłat należności z tytułów wymienionych w art. 21 ust. 1 oraz art. 22 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 2, 2b i 2d, w dniu dokonania wypłaty zryczałtowany podatek dochodowy od tych wypłat, z uwzględnieniem odliczeń przewidzianych w art. 22 ust. 1a-1e. W konsekwencji, Bank jako płatnik, zobowiązany jest jedynie do poboru podatku w przypadku wypłat należności wprost określonych w art. 22 ust. 1 ustawy CIT. Jeżeli zatem określone należności nie mieszczą się w dyspozycji art. 22 ust. 1 ustawy CIT, to na płatniku nie ciąży obowiązek poboru podatku u źródła, skoro opodatkowanie w Polsce na mocy szczególnego przepisu ustawy CIT w ogóle nie powstaje.

Jednocześnie, w ocenie Banku, dodanie do art. 3 ustawy CIT ust. 3 pkt 3 w brzmieniu nadanym Ustawą Nowelizującą nie spowoduje, iż w Polsce opodatkowaniu będą podlegały dywidendy oraz inne przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, pochodzące od zagranicznych podmiotów, gdyż stałoby to w sprzeczności z zasadą opodatkowania wyrażoną w art. 22 ust. 1 ustawy CIT. Zdaniem Banku, choć art. 3 ust. 3 ustawy CIT w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2017 r. rozbudowuje katalog dochodów osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez podatników nie mających na tym terytorium siedziby lub zarządu, niemniej powinny one być analizowane wyłącznie w kontekście zasad opodatkowania poszczególnych rodzajów dochodów, wynikających z dalszych przepisów ustawy CIT.

Niezależnie od powyższej argumentacji, Bank pragnie wskazać, iż analogiczne wnioski płyną z analizy brzmienia KM OECD. W myśl art. 10 ust. 1 KM OECD dywidendy wypłacane przez spółkę mającą siedzibę w umawiającym się państwie osobie mającej miejsce zamieszkania lub siedzibę w drugim umawiającym się państwie, mogą być opodatkowane w tym drugim państwie. Zgodnie natomiast z art. 10 ust. 2 KM OECD jednakże dywidendy te mogą być opodatkowane także w tym umawiającym się państwie, w którym spółka wypłacająca dywidendy ma swoją siedzibę, i zgodnie z prawem tego państwa, ale jeżeli osoba uprawniona do dywidend ma miejsce zamieszkania lub siedzibę w drugim umawiającym; się państwie, to podatek tak wymierzony nie może przekroczyć: a) 5% kwoty dywidend brutto, jeżeli osobą uprawnioną jest spółka (inna niż spółka osobowa), której bezpośredni udział w kapitale spółki wypłacającej dywidendy wynosi co najmniej 25%, b) 15% kwoty dywidend brutto we wszystkich pozostałych przypadkach.

Przepisy KM OECD wskazują, iż dywidenda może być opodatkowana w państwie siedziby spółki wypłacającej dywidendę lub w państwie osoby otrzymującej dywidendę. Przepisy KM OECD nie przewidują zatem możliwości opodatkowania dywidendy w innym państwie, np. w państwie, w którym papiery wartościowe z których jest wypłacana dywidenda zostały dopuszczone do publicznego obrotu w ramach regulowanego rynku giełdowego. Zatem również
w przypadku, gdyby Bank stosował właściwą umowę w sprawie zapobieżenia podwójnemu opodatkowaniu - Bank nie będzie zobowiązany do poboru podatku u źródła - gdyż spółką wypłacają dywidendę będzie podmiot mający siedzibę poza terytorium Polski, a zatem taka dywidenda nie podlega opodatkowaniu w Polsce również na podstawie postanowień właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.

W opinii Banku, również kwalifikacja wypłaty Nierezydentom dochodów z zagranicznych papierów wartościowych jako tzw. innego dochodu, o którym mowa w art. 21 KM OECD będzie oznaczała brak opodatkowania takiego dochodu w Polsce. Stosownie bowiem do postanowień art. 21 KM OECD, dochody osoby mającej miejsce zamieszkania lub siedzibę w umawiającym się państwie, bez względu na to gdzie są osiągane, a nieobjęte postanowieniami poprzednich artykułów niniejszej konwencji, podlegają opodatkowaniu tylko w tym państwie. Zgodnie zatem z postanowieniami art. 21 KM OECD, dochód Nierezydenta będzie podlegał wyłącznie opodatkowaniu w miejscu jego siedziby lub zarządu.

Tym samym, niezależnie od brzmienia art. 2 pkt 1 Ustawy Nowelizującej, analiza obowiązujących przepisów ustawy CIT, a także KM OECD prowadzi do konkluzji, iż w przypadku wypłaty z Polski dywidendy należnej od osoby prawnej niemającej siedziby lub zarządu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, obowiązek poboru podatku zryczałtowanego w Polsce, z uwagi na brzmienie art. 22 ust. 1 ustawy CIT nie powstaje, a zatem Bank nie jest zobowiązany, jako płatnik, do poboru podatku u źródła od wypłat dywidend wynikających z papierów wartościowych dopuszczonych do publicznego obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w ramach regulowanego rynku giełdowego, wyemitowanych przez podmiot zagraniczny.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w zakresie

  • obowiązku pobrania podatku u źródła w związku z wypłatą odsetek od papierów wartościowych wyemitowanych przez zagraniczny podmiot będących przedmiotem obrotu giełdowego w Polsce - jest prawidłowe,
  • obowiązku pobrania podatku u źródła w związku z wypłatą dywidend od papierów wartościowych wyemitowanych przez zagraniczny podmiot będących przedmiotem obrotu giełdowego w Polsce - jest prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016 r. poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Administracji Skarbowej w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj