Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
1061-IPTPB1.4511.459.2016.2.ISL
z 22 sierpnia 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z dnia 5 maja 2016 r. (data wpływu 16 maja 2016 r.), uzupełnionym pismem z dnia 30 czerwca 2016 r. (data wpływu 8 lipca 2016 r.) oraz pismem z dnia 28 lipca 2016 r. (data wpływu 29 lipca 2016 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie opodatkowania przychodów z planowanej działalności gospodarczej w formie ryczałtu ewidencjonowanego – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 maja 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Wniosek ten nie spełniał wymogów, o których mowa w art. 14b § 1 i § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.), w związku z czym pismem z dnia 23 czerwca 2016 r., Nr 1061-IPTPB1.4511.459.2016.1.ISL, na podstawie art. 169 § 1 i § 2 w związku z art. 14h wymienionej ustawy, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie do uzupełnienia ww. wniosku wysłano w dniu 23 czerwca 2016 r. (data doręczenia 30 czerwca 2016 r.). Wnioskodawca uzupełnił ww. wniosek pismem z dnia 30 czerwca 2016 r. (data wpływu 8 lipca 2016 r.), nadanym za pośrednictwem …. w dniu 6 lipca 2016 r., oraz pismem z dnia 28 lipca 2016 r. (data wpływu 29 lipca 2016 r.), nadanym za pośrednictwem ….. w dniu 28 lipca 2016 r.

We wniosku oraz jego uzupełnieniach przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą. Główny jej przedmiot stanowi działalność oznaczona kodem PKD: 41.10. - Realizacja projektów budowlanych związanych ze wznoszeniem budynków. Dodatkowo Wnioskodawca chce wykonywać także działalność oznaczoną kodami PKD: 42.11.Z - Roboty związane z budową dróg i autostrad, 42.12.Z - Roboty związane z budową dróg szynowych i kolei podziemnej, 42.13.Z - Roboty związane z budową mostów i tuneli, 42.21.Z - Roboty związane z budową rurociągów przesyłowych i sieci rozdzielczych. Roboty, oznaczone kodami PKD: 42.11.Z - Roboty związane z budową dróg i autostrad, 42.12.Z - Roboty związane z budową dróg szynowych i kolei podziemnej, 42.13.Z - Roboty związane z budową mostów i tuneli, 42.21.Z - Roboty związane z budową rurociągów przesyłowych i sieci rozdzielczych, Wnioskodawca będzie realizował jako podwykonawca podmiotów przeprowadzających projekty inwestycyjne lub ich wykonawców, bądź podwykonawców.

Wnioskodawca nie będzie realizował projektów inwestycyjnych na własny rachunek. Nie będzie angażował własnych środków finansowych, technicznych i rzeczowych w celu przygotowania lub wykonania całej inwestycji. Będzie wykonywał jedynie roboty na zlecenie inwestora, generalnego wykonawcy, bądź podwykonawców. Do wykonania robót Wnioskodawca będzie wykorzystywał materiały należące do inwestora lub w niektórych przypadkach, także własne materiały i sprzęt budowlany, ale wówczas ich koszt wliczy do faktury wystawionej za wykonanie usługi na rzecz inwestora, generalnego wykonawcy, bądź podwykonawcy.

W uzupełnieniu wniosku z dnia 30 czerwca 2016 r. i z dnia 28 lipca 2016 r., Wnioskodawca wskazał, że prowadzi działalność gospodarczą od 25 kwietnia 2016 r. Dokumentacja podatkowa działalności gospodarczej jest prowadzona w formie ewidencji przychodów. Wnioskodawca zamierza wykonywać jako podwykonawca prace związane z opisanym we wniosku projektem inwestycyjnym. Działalność gospodarcza została założona z myślą prowadzenia prac sklasyfikowanych w kodach PKWiU: 42.11, 42.11.1, 42.12, 42.13, 42.21, 42.21.1, 42.21.11, 42.21.11.0, 42.21.12, 42.21.12.0, 42.21.13, 42.21.13.0, 42.21.2, 42.21.21, 42.21.21.0, 42.21.22, jednakże po rejestracji działalności w Urzędzie Miasta w …, Urząd Skarbowy w … odmówił Wnioskodawcy rejestracji działalności opodatkowanej zryczałtowanym podatkiem dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne z powodu wpisania jako pobocznego przedmiotu prowadzenia działalności następujących kodów PKD: 42.11.Z, 42.12.Z, 42.13.Z, 42.21.Z. Po kontakcie z pracownikami ww. Urzędu Skarbowego Wnioskodawcy zasugerowano, aby wystąpił z wnioskiem o interpretację indywidualną, dotyczącym możliwości wpisania spornych kodów PKD i wykonywania przedmiotowych prac pod nimi sklasyfikowanych, a do czasu uzyskania interpretacji wykreślił sporne kody PKD i prowadził działalność w okrojonym w porównaniu do zamierzeń zakresie prac, co też Wnioskodawca uczynił. Wnioskodawca ma możliwość rozpoczęcia pracy podwykonawczej na opisanych we wniosku inwestycjach niezwłocznie po uzyskaniu wpisu spornych kodów PKD w zakresie prowadzonej działalności, co jednak do czasu wydania interpretacji indywidualnej wstrzymuje Urząd Skarbowy w …. PKWiU prowadzonej przez Wnioskodawcę pozarolniczej działalności gospodarczej to: 41.00.3, 43.1, 43.11, 43.12, 43.13.10, 43.21.10, 43.22.1, 43.29, 43.31, 43.32, 43.33, 43.34,, 43.39, 43.91, 43.99, 77.12, 77.21, 77.29, 77.32, 77.33, 81.21.1, 81.22, 81.29, 81.30. Od momentu zarejestrowania działalności do chwili złożenia uzupełnienia wniosku Wnioskodawca wykonywał jedynie działalność sklasyfikowaną według PKWiU jako 43.12 w postaci wykonania placu utwardzonego. Wnioskodawca nie przekroczył limitu 150 000 euro, w roku poprzedzającym rok podatkowy, którego dotyczy złożony wniosek oraz nie korzystał z opodatkowania w formie karty podatkowej.

W związku z powyższym opisem w uzupełnieniu wniosku z dnia 30 czerwca 2016 r. zadano następujące pytanie:

Czy Wnioskodawca będzie mógł opodatkować ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, zgodnie z ustawą o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, przychody z tytułu działalności usługowej oznaczonej kodami PKWiU: 42.11, 42.11.1, 42.12, 42.13, 42.21, 42.21.1, 42.21.11, 42.21.11.0, 42.21.12, 42.21.12.0, 42.21.13, 42.21.13.0, 42.21.2, 42.21.21, 42.21.21.0, 42.21.22, jeżeli roboty przeprowadza jako podwykonawca podmiotu realizującego projekt inwestycyjny, nie angażując własnych środków finansowych, technicznych ani rzeczowych, wykorzystując przy tym materiały oraz sprzęt należący do zleceniodawcy lub w niektórych przypadkach także własne materiały i sprzęt budowlany, ale wówczas ich koszt zostanie wliczony do faktury wystawionej za wykonanie usługi?

Zdaniem Wnioskodawcy, przedstawionym ostatecznie w uzupełnieniu wniosku z dnia 28 lipca 2016 r., przychody uzyskane z działalności oznaczonej wskazanymi w pytaniu kodami PKWiU, podlegają opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, w przypadku gdy Wnioskodawca działa jako podwykonawca podmiotu realizującego projekt inwestycyjny. Powyższe stanowisko wynika z analizy ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 1998 r., Nr 144, poz. 930, z późn. zm.), a dokładnie z art. 2 ust. l pkt 1, art. 4 ust. 1, art. 4 ust. 4 oraz art. 8 ust. 1 pkt 3 lit. e) w powiązaniu z załącznikiem nr 2, pozycjami Lp. 4 oraz Lp. 5 ww. ustawy. Stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe, gdyż z powyższych przepisów w powiązaniu z załącznikiem nr 2 jednoznacznie wynika, że wyłączenia zawarte w załączniku nr 2 Lp. 4 ex 42.1, Lp. 5 ex 42.21 dotyczą jedynie sytuacji, gdy wskazane tam usługi są wykonywane w ramach realizacji projektów inwestycyjnych na własny rachunek, obejmujących przedsięwzięcia finansowe, techniczne i rzeczowe w celu przygotowania do budowy określonego rodzaju infrastruktury. W przypadku zaś, gdy działalność polega na wykonaniu określonego rodzaju prac na rzecz inwestora, wykonawcy bądź podwykonawcy, który zleca wykonanie robót, w ramach realizowanego przez siebie projektu inwestycyjnego, przychody osiągnięte przez podwykonawcę podlegają opodatkowaniu ryczałtem.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 5a pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 361, z późn. zm.), ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej oznacza to działalność zarobkową:

  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

-prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Stosownie do art. 14 ust. 1 tej ustawy, za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.

Zgodnie zaś z art. 1 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 1998 r., Nr 144, poz. 930, z późn. zm.), ustawa ta reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

W myśl art. 2 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, osoby fizyczne osiągające przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej mogą opłacać zryczałtowany podatek dochodowy w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, przez pozarolniczą działalność gospodarczą należy rozumieć pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.

Przy czym, zgodnie z art. 4 ust. 1 ww. ustawy, pod pojęciem „działalności usługowej”, należy rozumieć pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU), (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 i Nr 220, poz. 1435 oraz z 2009 r. Nr 33, poz. 256 i Nr 222, poz. 1753) wydanym na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. Nr 88, poz. 439, z późn. zm.), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Wskazać także należy, że w myśl art. 4 ust. 4 ww. ustawy, ilekroć w ustawie używa się oznaczenia „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU, oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu.

Stosownie do art. 6 ust. 1 ww. ustawy, opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 14 ustawy o podatku dochodowym, w tym również, gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”.

Na podstawie art. 6 ust. 4 ww. ustawy, podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli:

  1. w roku poprzedzającym rok podatkowy:
    1. uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 150.000 euro, lub
    2. uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 150.000 euro,
  2. rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej - bez względu na wysokość przychodów.

Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z tej formy opodatkowania, o czym stanowi art. 8 ust. 1 ww. ustawy. Zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt 3 lit. e) ustawy, opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników osiągających w całości lub części przychody ze świadczenia usług wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, tj. „Wykaz usług, których świadczenie wyłącza podatnika z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, oznaczonych według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług”.

Z treści załącznika nr 2 do ustawy wynika, że w wykazie usług, których świadczenie wyłącza podatnika z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, oznaczonych według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, wymienione są pod pozycjami m.in. nr 4 i 5 następujące usługi:

  • poz. 4. – ex 42.1 – Drogi kołowe i szynowe; roboty ogólnobudowlane związane z budową dróg kołowych i szynowych – dotyczy wyłącznie usług:
    • realizacji projektów inwestycyjnych na własny rachunek obejmującej przedsięwzięcia finansowe, techniczne i rzeczowe w celu przygotowania lub budowy: dróg i autostrad, dróg szynowych i kolei podziemnej oraz przejść podziemnych, mostów i tuneli;
  • poz. 5. – ex 42.21 – Rurociągi przesyłowe i sieci rozdzielcze; roboty ogólnobudowlane związane z budową rurociągów – dotyczy wyłącznie usług:
    • realizacji projektów inwestycyjnych na własny rachunek obejmującej przedsięwzięcia finansowe, techniczne i rzeczowe w celu przygotowania lub budowy rurociągów przesyłowych i sieci rozdzielczych.

Powyższe sformułowania oznaczają, że wyłączeniu z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, o których mowa w załączniku nr 2 do ustawy, poz. 4 i 5, dotyczą sytuacji, gdy wskazane tam usługi są wykonywane w ramach realizacji projektów inwestycyjnych na własny rachunek, obejmujących przedsięwzięcia finansowe, techniczne i rzeczowe w celu przygotowania do określonego rodzaju infrastruktury. Chodzi zatem o głównych wykonawców tych robót, którzy wykonują projekt na własne ryzyko i odpowiedzialność. Nie obejmuje ono podwykonawców działających przy realizacji takich projektów inwestycyjnych. Wykonywanie usługi na zlecenie inwestora, na terenie będącym jego własnością, z jego materiałów, powoduje, że to właśnie inwestor realizuje projekt inwestycyjny na własny rachunek.

Przepisy ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne nie definiują pojęcia roboty budowlane. Dlatego zasadne jest powołanie się na przepis art. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2016 r., poz. 290, ze zm.). Zgodnie z powołanym przepisem przez:

  • roboty budowlane - należy rozumieć budowę, a także prace polegające na przebudowie, montażu, remoncie lub rozbiórce obiektu budowlanego,
  • obiekt budowlany - należy rozumieć budynek wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi, budowlę stanowiącą całość techniczno-użytkową wraz z instalacjami i urządzeniami,
  • budowlę - należy rozumieć każdy obiekt budowlany niebędący budynkiem lub obiektem małej architektury, jak: lotniska, drogi, linie kolejowe, mosty, wiadukty, estakady, tunele, przepusty, sieci techniczne, wolno stojące maszty antenowe, wolno stojące trwale związane z gruntem urządzenia reklamowe, budowle ziemne, obronne (fortyfikacje), ochronne, hydrotechniczne, zbiorniki, wolno stojące instalacje przemysłowe lub urządzenia techniczne, oczyszczalnie ścieków, składowiska odpadów, stacje uzdatniania wody, konstrukcje oporowe, nadziemne i podziemne przejścia dla pieszych, sieci uzbrojenia terenu, budowle sportowe, cmentarze, pomniki, a także części budowlane urządzeń technicznych (kotłów przemysłowych, elektrowni wiatrowych i innych urządzeń) oraz fundamenty pod maszyny i urządzenia, jako odrębne pod względem technicznym części przedmiotów składających się na całość użytkową.

Jednocześnie zauważyć należy, że zgodnie z zasadami metodycznymi Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, każdą usługę należy zaliczyć do odpowiedniego grupowania, zgodnie z jej charakterem, niezależnie od symbolu, pod którym został zakwalifikowany wykonujący usługę podmiot gospodarczy w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej.

Odpowiedzialność za prawidłowe sklasyfikowanie wykonywanych czynności ponosi podatnik świadczący tę usługę, bowiem Minister Finansów nie jest uprawniony do klasyfikacji usług. W tym zakresie właściwymi są Urzędy Statystyczne. Urząd Statystyczny nadaje nr identyfikacyjny na podstawie wniosku podatnika, w którym to wniosku zawarte są informacje dotyczące zakresu i charakteru planowanej działalności gospodarczej. Informacje te wskazuje sam podatnik.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zamierza jako podwykonawca realizować m.in. usługi, oznaczone kodami PKWiU: 42.11, 42.11.1, 42.12, 42.13, 42.21, 42.21.1, 42.21.11, 42.21.11.0, 42.21.12, 42.21.12.0, 42.21.13, 42.21.13.0, 42.21.2, 42.21.21, 42.21.21.0, 42.21.22 Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług. Wnioskodawca nie będzie angażował własnych środków finansowych, technicznych i rzeczowych w celu przygotowania lub wykonania całej inwestycji, natomiast będzie wykonywał roboty na zlecenie inwestora, generalnego wykonawcy bądź podwykonawcy. Do wykonania robót Wnioskodawca będzie wykorzystywał materiały należące do inwestora, lub w niektórych przypadkach, także własne materiały i sprzęt budowlany, ale wówczas ich koszt wliczy do faktury wystawionej za wykonanie usługi na rzecz inwestora, generalnego wykonawcy, bądź podwykonawcy. Wnioskodawca nie korzysta z opodatkowania w formie karty podatkowej.

W świetle wskazanych wyżej przepisów przychody uzyskane z tytułu wykonywanych przez Wnioskodawcę robót ogólnobudowlanych obejmujących budowę dróg i autostrad, dróg szynowych i kolei podziemnej oraz przejść podziemnych, mostów i tuneli – PKWiU symbol 42.1 oraz budowy rurociągów przesyłowych i sieci rozdzielczych – PKWiU symbol 42.21, w sytuacji gdy Wnioskodawca nie jest inwestorem projektu inwestycyjnego, obejmującego przedsięwzięcia finansowe, techniczne i rzeczowe, natomiast świadczy usługi polegające na wykonywaniu ww. robót na rzecz inwestora lub na rzecz wykonawcy jako podwykonawca, nie zostaną objęte wyłączeniem z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, stosownie do art. 8 ust. 1 pkt 3 lit. e) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. W związku z tym należy za prawidłowe uznać stanowisko Wnioskodawcy, że przychody uzyskane z działalności oznaczonej wskazanymi w pytaniu kodami PKWiU: 42.11, 42.11.1, 42.12, 42.13, 42.21, 42.21.1, 42.21.11, 42.21.11.0, 42.21.12, 42.21.12.0, 42.21.13, 42.21.13.0, 42.21.2, 42.21.21, 42.21.21.0, 42.21.22, podlegają opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, w przypadku gdy Wnioskodawca działa jako podwykonawca podmiotu realizującego projekt inwestycyjny.

Końcowo wskazać należy, że interpretację indywidualną wydano wyłącznie w oparciu o zdarzenie przyszłe przedstawione przez Wnioskodawcę. Przedmiotem zaś interpretacji wydanej na podstawie art. 14b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) jest sam przepis prawa, bowiem tut. Organ podatkowy nie jest uprawniony do prowadzenia postępowania dowodowego zmierzającego do zbierania materiałów dowodowych w sposób odpowiadający dyspozycji art. 187 w związku z art. 122 ww. ustawy. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. W konsekwencji, jeżeli przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe różnić się będzie od zdarzenia, które wystąpi w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Wnioskodawcy w zakresie dotyczącym rzeczywiście zaistniałego zdarzenia.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego …., po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2016 r., poz. 718). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj