Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0112-KDIL4.4012.94.2017.2.NK
z 19 czerwca 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 kwietnia 2017 r. (data wpływu 10 kwietnia 2017 r.), uzupełnionym pismem z dnia 1 czerwca 2017 r. (data wpływu 6 czerwca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wskazania, czy w ramach Modelu I nieodpłatne przekazanie Towarów promocyjnych powinno być przez Spółkę traktowane na potrzeby VAT jako czynność niepodlegająca opodatkowaniu (pytanie oznaczone we wniosku nr 1) – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 kwietnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wskazania, czy w ramach Modelu I nieodpłatne przekazanie Towarów promocyjnych powinno być przez Spółkę traktowane na potrzeby VAT jako czynność niepodlegająca opodatkowaniu (pytanie oznaczone we wniosku nr 1). Wniosek uzupełniono pismem z dnia 1 czerwca 2017 r. (data wpływu 6 czerwca 2017 r.) o dowód wpłaty dodatkowej opłaty za wydanie interpretacji.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest polską spółką prawa handlowego, prowadzącą działalność w zakresie handlu hurtowego. Spółka jest czynnym podatnikiem VAT, a prowadzona przez nią działalność gospodarcza podlega opodatkowaniu VAT. W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, Spółka podejmuje szereg różnych działań promocyjnych i marketingowych ukierunkowanych na budowanie relacji ze swoimi klientami.

Działania promocyjne podejmowane przez Spółkę mają na celu wsparcie sprzedaży produktów znajdujących się w jej ofercie, uatrakcyjnienie tej oferty, a także zintensyfikowanie zakupów dokonywanych przez klientów, co w konsekwencji, w zamierzeniu Wnioskodawcy, powinno się przełożyć na zwiększenie przychodów ze sprzedaży towarów oferowanych przez Spółkę, tj. sprzedaży opodatkowanej VAT.

W ramach podejmowanych działań promocyjnych Spółka organizuje promocje polegające na przekazaniu klientom, którzy spełnili określone warunki (dotyczące zazwyczaj konieczności zakupu określonej ilości określonych produktów będących w ofercie Spółki) dodatkowych towarów (dalej: Towary promocyjne).

Ponadto, w ramach działań promocyjnych, Spółka planuje umożliwiać swoim klientom, którzy spełnili ww. warunki, zakup wskazanych przez Spółkę Towarów promocyjnych po promocyjnej cenie, np. 1 zł albo 1 gr.

Jednostkowa cena nabycia Towarów promocyjnych (bez VAT) przekazywanych przez Spółkę klientom może być niższa lub równa 10 zł. W związku z realizacją działań promocyjnych, mogą się również zdarzać sytuacje, w których klientom Spółki przekazywane będą zbiorcze opakowania z Towarami promocyjnymi, których łączna wartość będzie przekraczała 10 zł, przy czym cena jednostkowa nabycia (bez VAT) każdego z towarów przekazywanych w opakowaniu zbiorczym nie przekroczy kwoty 10 zł.

Jednocześnie Spółka informuje, że nie prowadzi ewidencji pozwalającej na ustalenie tożsamości klientów, którym przekazano Towary promocyjne.

Pomiędzy Wnioskodawcą a klientami nie zachodzą związki, o których mowa w art. 32 ustawy o VAT.

W zależności od wartości przekazywanych Towarów promocyjnych oraz sposobu ich nabycia przez Wnioskodawcę, dla potrzeb VAT Spółka rozważa konsekwencje podatkowe następujących modeli ich przekazania klientom w ramach działań promocyjnych (dalej: Modele):

Model I (funkcjonujący już obecnie):

W związku z organizowanymi przez dostawców Spółki akcjami marketingowymi, zdarzają się sytuacje, w których Spółka, po zrealizowaniu określonego poziomu obrotu u danego dostawcy, otrzymuje dodatkowo nieodpłatne towary od dostawców, które następnie przekazywane są przez Spółkę klientom w ramach podejmowanych działań promocyjnych (dalej: Towary od dostawców). W związku z powyższym, Spółka nie otrzymuje od dostawców faktur dokumentujących dostawę ww. dodatkowych towarów.

W związku z powyższym, w stosunku do otrzymanych Towarów od dostawców, Spółce nie przysługuje prawo do obniżenia VAT należnego o VAT naliczony.

Nabyte od dostawców towary są w dalszej kolejności przekazywane klientom Spółki, którzy spełnili określone warunki (dotyczące zazwyczaj konieczności zakupu określonej ilości określonych produktów będących w ofercie Spółki).

Model II (planowany):

Spółka będzie nabywać Towary od dostawców za odpłatnością. W związku z nabyciem towarów, dostawcy będą wystawiali na rzecz Spółki faktury dokumentujące dostawę towarów.

W takim przypadku, w stosunku do otrzymanych Towarów od dostawców, Spółce będzie przysługiwało pełne prawo do obniżenia VAT należnego o VAT naliczony wynikający z otrzymywanych od dostawców faktur na podstawie art. 86 ust. 1 w zw. z ust. 2 pkt 1 lit. a, ust. 10 i 10b pkt 1 ustawy o VAT.

Nabyte od dostawców towary będą w dalszej kolejności przekazywane klientom Spółki, którzy spełnili określone warunki (dotyczące zazwyczaj konieczności zakupu określonej ilości określonych produktów będących w ofercie Spółki). Jednostkowa cena nabycia Towarów promocyjnych (bez VAT) przekazywanych przez Spółkę klientom może być niższa lub równa 10 zł.

Model III (planowany):

W ramach tego modelu nabycie przez Spółkę Towarów od dostawców może się odbywać w sposób odpłatny bądź nieodpłatny.

W przypadku odpłatnego nabycia Towarów od dostawców, dostawcy będą wystawiali na rzecz Spółki faktury dokumentujące dostawę towarów. Spółce będzie przysługiwać pełne prawo do obniżenia VAT należnego o VAT naliczony wynikający z otrzymanych od dostawców faktur na podstawie art. 86 ust. 1 w zw. z ust. 2 pkt 1 lit. a, ust. 10 i 10b pkt 1 ustawy o VAT.

W sytuacji zaś otrzymania dodatkowych Towarów od dostawców (np. otrzymania ich w związku ze zrealizowaniem określonego poziomu obrotów), Spółka nie będzie otrzymywać od dostawców faktur dokumentujących dostawę towarów, a w konsekwencji – w stosunku do otrzymanych Towarów od dostawców Spółce nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia VAT należnego o VAT naliczony.

Opisywany model przewiduje, że Towary promocyjne, w ramach działań promocyjnych, będą sprzedawane klientom Spółki po promocyjnej cenie (np. za 1 zł albo 1 gr).

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy w ramach Modelu I nieodpłatne przekazanie Towarów promocyjnych powinno być przez Spółkę traktowane na potrzeby VAT jako czynność niepodlegająca opodatkowaniu (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)?

Zdaniem Wnioskodawcy, nieodpłatne przekazanie Towarów promocyjnych w ramach Modelu I stanowi czynność niepodlegającą opodatkowaniu VAT.

Uzasadnienie stanowiska Wnioskodawcy.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają m.in. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Natomiast w myśl art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się, co do zasady, przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Stosownie zaś do ust. 2 art. 7 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

  1. przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,
  2. wszelkie inne darowizny

‒ jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów lub ich części składowych.

Odnosząc powyższe regulacje do przedstawionego przez Spółkę opisu stanu faktycznego dotyczącego Modelu I należy wskazać, że w konsekwencji braku po stronie Spółki prawa do obniżenia VAT należnego o VAT naliczony związany z nabyciem Towarów promocyjnych (który to brak wynika z obiektywnych przesłanek niezależnych od Spółki, tj. otrzymania nieodpłatnie dodatkowych Towarów od dostawców), nieodpłatne przekazanie Towarów promocyjnych klientom Spółki w ramach podejmowanych działań promocyjnych nie stanowi dostawy towarów podlegającej opodatkowaniu VAT, jako że nie są spełnione przesłanki z art. 7 ust. 2 in fine ustawy o VAT.

Powyższe implikuje brak konieczności rozpatrywania kwestii ceny jednostkowej przekazywanych Towarów promocyjnych i ich potencjalnej kwalifikacji jako prezentów o małej wartości, a także kwestii fakturowania ich przekazań w ramach tego modelu.

W związku z powyższym, Spółka wnosi o potwierdzenie, że zaprezentowane przez nią stanowisko i rozumienie treści przepisów ustawy o VAT w odniesieniu do przedstawionego przez nią Modelu jest prawidłowe.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2016 r., poz. 710, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez towary – według art. 2 pkt 6 ustawy – rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Z treści powołanego wyżej przepisu art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy, jednoznacznie wynika, że dostawa towarów i świadczenie usług, co do zasady podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług jedynie wówczas, gdy czynności te są wykonywane odpłatnie.

Ustawodawca jednakże przewidział od powyższej reguły wyjątki, które zostały zawarte – w przypadku dostawy towarów w art. 7 ust. 2 oraz – w przypadku świadczenia usług w art. 8 ust. 2 ustawy.

Przepis art. 7 ust. 2 ustawy stanowi, że przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

  1. przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,
  2. wszelkie inne darowizny

‒ jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów lub ich części składowych.

Na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy, przepisu ust. 2 nie stosuje się do przekazywanych prezentów o małej wartości i próbek, jeżeli przekazanie to następuje na cele związane z działalnością gospodarczą podatnika.

W świetle art. 7 ust. 4 ustawy, przez prezenty o małej wartości, o których mowa w ust. 3, rozumie się przekazywane przez podatnika jednej osobie towary:

  1. łącznej wartości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 100 zł, jeżeli podatnik prowadzi ewidencję pozwalającą na ustalenie tożsamości tych osób;
  2. których przekazania nie ujęto w ewidencji, o której mowa w pkt 1, jeżeli jednostkowa cena nabycia towaru (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia, jednostkowy koszt wytworzenia, określone w momencie przekazywania towaru, nie przekraczają 10 zł.

Z kolei na mocy art. 7 ust. 7 ustawy, przez próbkę, o której mowa w ust. 3, rozumie się identyfikowalne jako próbka egzemplarz towaru lub jego niewielką ilość, które pozwalają na ocenę cech i właściwości towaru w jego końcowej postaci, przy czym ich przekazanie (wręczenie) przez podatnika:

  1. ma na celu promocję tego towaru oraz
  2. nie służy zasadniczo zaspokojeniu potrzeb odbiorcy końcowego w zakresie danego towaru, chyba że zaspokojenie potrzeb tego odbiorcy jest nieodłącznym elementem promocji tego towaru i ma skłaniać tego odbiorcę do zakupu promowanego towaru.

Mając na uwadze powyższe wskazać należy, że brak odpłatności w przypadku dostawy towarów nie wyklucza opodatkowania danej czynności podatkiem od towarów i usług.

Aby jednak doszło do opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów, muszą być spełnione łącznie następujące warunki:

  • dokonującym nieodpłatnego przekazania jest podatnik podatku od towarów i usług,
  • przekazane przez podatnika towary należą do jego przedsiębiorstwa,
  • przedmiotem nieodpłatnego przekazania jest towar, w stosunku do którego podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy jego nabyciu.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie do treści art. 15 ust. 2 ustawy, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Generalnie zatem, z uwagi na brzmienie art. 5 ust. 1 ustawy, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów (rozumiana jako przeniesienie prawa do rozporządzania towarem jak właściciel), a także wszelkie nieodpłatne przekazanie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności darowizny, pod warunkiem jednak, iż podatnikowi przysługiwało przy ich nabyciu, imporcie lub wytworzeniu prawo do całkowitego albo częściowego odliczenia podatku naliczonego. Wyjątek stanowią przekazywane prezenty o małej wartości i próbki, jeśli przekazanie to następuje na cele związane z działalnością gospodarczą podatnika.

Jeśli jednak podatnik nie miał prawa do odliczenia kwoty podatku naliczonego, to wszelkie przekazania towarów bez wynagrodzenia, pozostają poza zakresem obowiązywania ustawy o podatku od towarów i usług.

Z informacji zawartych we wniosku wynika, że Wnioskodawca jest polską spółką prawa handlowego, prowadzącą działalność w zakresie handlu hurtowego. Spółka jest czynnym podatnikiem VAT, a prowadzona przez nią działalność gospodarcza podlega opodatkowaniu VAT. W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, Spółka podejmuje szereg różnych działań promocyjnych i marketingowych ukierunkowanych na budowanie relacji ze swoimi klientami. Działania promocyjne podejmowane przez Spółkę mają na celu wsparcie sprzedaży produktów znajdujących się w jej ofercie, uatrakcyjnienie tej oferty, a także zintensyfikowanie zakupów dokonywanych przez klientów, co w konsekwencji, w zamierzeniu Wnioskodawcy, powinno się przełożyć na zwiększenie przychodów ze sprzedaży towarów oferowanych przez Spółkę, tj. sprzedaży opodatkowanej VAT. W ramach podejmowanych działań promocyjnych Spółka organizuje promocje polegające na przekazaniu klientom, którzy spełnili określone warunki (dotyczące zazwyczaj konieczności zakupu określonej ilości określonych produktów będących w ofercie Spółki) dodatkowych towarów (Towary promocyjne). Spółka nie prowadzi ewidencji pozwalającej na ustalenie tożsamości klientów, którym przekazano Towary promocyjne. Pomiędzy Wnioskodawcą a klientami nie zachodzą związki, o których mowa w art. 32 ustawy. W zależności od wartości przekazywanych Towarów promocyjnych oraz sposobu ich nabycia przez Wnioskodawcę, dla potrzeb VAT Spółka rozważa konsekwencje podatkowe 3 Modeli ich przekazania klientom w ramach działań promocyjnych:

Model I (funkcjonujący już obecnie):

W związku z organizowanymi przez dostawców Spółki akcjami marketingowymi, zdarzają się sytuacje, w których Spółka, po zrealizowaniu określonego poziomu obrotu u danego dostawcy, otrzymuje dodatkowo nieodpłatne towary od dostawców, które następnie przekazywane są przez Spółkę klientom w ramach podejmowanych działań promocyjnych (dalej: Towary od dostawców). W związku z powyższym, Spółka nie otrzymuje od dostawców faktur dokumentujących dostawę ww. dodatkowych towarów. W konsekwencji w stosunku do otrzymanych Towarów od dostawców, Spółce nie przysługuje prawo do obniżenia VAT należnego o VAT naliczony. Nabyte od dostawców towary są w dalszej kolejności przekazywane klientom Spółki, którzy spełnili określone warunki (dotyczące zazwyczaj konieczności zakupu określonej ilości określonych produktów będących w ofercie Spółki).

Wątpliwości Wnioskodawcy w analizowanej sprawie dotyczą wskazania, czy w ramach Modelu I nieodpłatne przekazanie Towarów promocyjnych powinno być przez Spółkę traktowane na potrzeby VAT jako czynność niepodlegająca opodatkowaniu.

Biorąc pod uwagę powołane przepisy prawa oraz przedstawione okoliczności niniejszej sprawy należy stwierdzić, że nieodpłatne przekazanie Towarów promocyjnych w ramach Modelu I, z uwagi na fakt, iż Wnioskodawcy nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z ich otrzymaniem nieodpłatnie od dostawców, nie będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego wyklucza bowiem możliwość uznania czynności nieodpłatnego przekazania za dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu.

Podsumowując, nieodpłatne przekazanie Towarów promocyjnych w ramach Modelu I powinno być przez Spółkę traktowane na potrzeby VAT jako czynność niepodlegająca opodatkowaniu.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy w analizowanej sprawie należało uznać za prawidłowe.

Tut. Organ informuje, że w niniejszej interpretacji załatwiono wniosek w części dotyczącej stanu faktycznego w zakresie wskazania, czy w ramach Modelu I nieodpłatne przekazanie Towarów promocyjnych powinno być przez Spółkę traktowane na potrzeby VAT jako czynność niepodlegająca opodatkowaniu (pytanie oznaczone we wniosku nr 1). Natomiast kwestia dotycząca zdarzenia przyszłego w zakresie określenia, czy w ramach Modelu II nieodpłatne przekazanie Towarów promocyjnych, których cena jednostkowa nabycia (bez VAT) nie przekracza 10 zł oraz tych Towarów przekazywanych w opakowaniach zbiorczych, których łączna wartość przekracza 10 zł, powinno być przez Spółkę traktowane na potrzeby VAT jako przekazanie prezentów o małej wartości na cele związane z działalnością Spółki, a co za tym idzie – jako czynność niepodlegająca opodatkowaniu (pytania oznaczone we wniosku nr 2 i nr 3), stwierdzenia, w jaki sposób Spółka powinna ustalić podstawę opodatkowania dostawy Towarów promocyjnych w ramach Modelu III dokonywanej po cenie promocyjnej (np. 1 zł albo 1 gr) – (pytanie oznaczone we wniosku nr 4) oraz wskazania, czy Spółce będzie przysługiwało pełne prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od nabywanych odpłatnie Towarów od dostawców, które w dalszej kolejności będą sprzedawane klientom po promocyjnej cenie (np. za 1 zł albo 1 gr) – (pytanie oznaczone we wniosku nr 5) została rozstrzygnięta w interpretacji indywidualnej z dnia 19 czerwca 2017 r. nr 0112-KDIL4.4012.200.2017.1.NK.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej, przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016 r., poz. 718, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj