Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT3.4011.267.2017.2.JR
z 20 listopada 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 6 września 2017 r. (data wpływu 12 września 2017 r., uzupełnionym pismem z dnia 10 października 2017 r. (data wpływu 17 października 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z wypłatami dokonywanymi na rzecz sędziów sportowych, z którymi Wnioskodawcę nie będzie łączył stosunek pracy, czy żadna umowa cywilnoprawna – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 września 2017 r. do tutejszego Organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.

Wniosek ten nie spełniał wymogów, o których mowa m.in. w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), w związku z czym pismem z dnia 3 października 2017 r., nr 0113-KDIPT3.4011.267.2017.1.JR, na podstawie art. 169 § 1 w zw. z art. 14h wymienionej ustawy, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie do uzupełnienia ww. wniosku wysłano w dniu 3 października 2017 r. (data doręczenia 9 października 2017 r.). W dniu 17 października 2017 r. Wnioskodawca uzupełnił ww. wniosek pismem z dnia 10 października 2017 r. (data nadania 12 października 2017 r.).

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe, ostatecznie doprecyzowane w uzupełnieniu wniosku:

Gmina Miasta ….. (dalej: Miasto), jak stanowi art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym, miasto na prawach powiatu jest gminą wykonującą zadania powiatu na zasadach określonych w tej ustawie. Stosownie do przepisów ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, Miasto jest jednostką samorządu terytorialnego posiadającą osobowość prawną wykonującą zadania publiczne we własnym imieniu i na własną odpowiedzialność (art. 2 ust. 1 i 2 ustawy o samorządzie gminnym). Miasto realizuje swoje zadania własne, które polegają na zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty oraz zadania zlecone z zakresu administracji rządowej, jak również z zakresu organizacji przygotowań i przeprowadzenia wyborów powszechnych oraz referendów (art. 7 i 8 tej ustawy).

Celem wykonywania zadań nałożonych na Miasto mocą odrębnych ustaw, Miasto tworzy jednostki organizacyjne, a także zawiera umowy z innymi podmiotami (art. 9 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym). Wśród jednostek organizacyjnych Miasta znajduje się jednostka powołana w celu realizacji zadań własnych Miasta z zakresu kultury fizycznej i turystyki - Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji (dalej: Wnioskodawca lub MOSiR). Wnioskodawca jest jednostką budżetową gminy nieposiadającą osobowości prawnej. Celem działalności MOSiR jest dbałość o prawidłowy rozwój psychofizyczny i zdrowie mieszkańców ….. realizowane poprzez sport, rekreację, rehabilitację ruchową i turystykę, współtworzenie warunków dla działań i rozwoju lokalnej kultury fizycznej i turystyki. Dbałość o sport jest realizowana m.in. poprzez zaspokajanie potrzeb dzieci i młodzieży w zakresie sportu i wychowania. MOSiR szkoli młodzież w następujących sekcjach sportowych: koszykówka, hokej na lodzie, lekkoatletyka, siatkówka, piłka ręczna dziewcząt, pływanie, kajakarstwo, tenis stołowy, boks, zapasy. W ramach tej działalności Wnioskodawca będzie wypłacać wynagrodzenie dla sędziów za przeprowadzenie zawodów sportowych na podstawie art. 13 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Mogą zaistnieć następujące sytuacje:

  1. z sędziami nie będzie Wnioskodawcę wiązać umowa o pracę, ani żadna umowa cywilnoprawna zawarta w dowolnej formie;
  2. z sędziami będzie Wnioskodawcę wiązać umowa o pracę;
  3. z sędziami będzie Wnioskodawcę wiązać umowa zlecenie, której przedmiotem nie będzie jednak wykonywanie obowiązków sędziego.

Sędziów na dany mecz kieruje Związek Sportowy - okręgowy bądź krajowy w zależności od szczebla rozgrywek (np. Piłki Siatkowej, Piłki Ręcznej, Koszykówki, etc.). Sędziowie oddelegowani zostają na zawody z różną częstotliwością - kilka razy w miesiącu, roku. Wypłata wynagrodzenia będzie następować na podstawie wystawionego rachunku/delegacji/ekwiwalentu sędziowskiego - ryczałt za sędziowanie zawodów Związku Sportowego (np. Piłki Siatkowej, Piłki Ręcznej, Koszykówki). Na dokumencie tym zamieszczone będą dane sędziego, rodzaj zawodów, termin i miejsce oraz kwota brutto, wyliczony podatek i kwota do zapłaty. Wypłata będzie następowała każdorazowo po zakończeniu meczu, turnieju, przelewem na konto sędziego wskazane na druku rachunku/delegacji/ekwiwalentu sędziowskiego, a jednorazowe wynagrodzenie za prowadzenie zawodów w większości przypadków nie będzie przekraczać kwoty 200 zł brutto. Jest ono uzależnione od taryfikatora danego związku sportowego. Wartość ekwiwalentu sędziowskiego w zależności od Związku Sportowego zawiera w swojej kwocie zwrot kosztów dojazdu sędziego, w części Związków koszty są ujmowane w rachunku/delegacji/ekwiwalencie sędziowskim w osobnej pozycji.

Wnioskodawca nie będzie zawierał z sędziami umów regulujących kwotę należności. Jej wysokość wynika z tabel uchwalonych przez poszczególne związki sportowe. Jako organizator zawodów sportowych, Wnioskodawca nie będzie zawierał żadnych umów cywilnoprawnych, na podstawie których sędziowie będą prowadzić zawody.

Wnioskodawca nawet nie ma możliwości zawarcia umowy z sędzią z wyprzedzeniem, gdyż jest on oddelegowany przez Związek Sportowy, a jego personalia nie są znane przed rozegraniem meczu.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie, ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku:

Czy w opisanej sytuacji, od wynagrodzenia do 200 zł brutto wypłaconego dla sędziego, należy pobrać zryczałtowany podatek w wysokości 18% przychodu, wynikający z art. 30 ust. 1 pkt 5a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, pomimo że pomiędzy sędzią a Miejskim Ośrodkiem Sportu i Rekreacji ….. nie będzie zawierana umowa na przeprowadzenie zawodów sportowych, czy należy pobrać podatek od wynagrodzenia do 200 zł brutto na zasadach ogólnych na podstawie art. 41 ust. 1 ww. ustawy wg skali z uwzględnieniem 20% kosztów uzyskania przychodu?

Wnioskodawca nadmienił, że pytanie dotyczy sytuacji w odniesieniu do sędziów:

  1. z którymi Wnioskodawcę nie będzie łączył stosunek pracy, czy żadna umowa cywilnoprawna;
  2. z którymi Wnioskodawcę będzie łączył stosunek pracy;
  3. z którymi Wnioskodawcę będzie łączyła umowa zlecenie, a której przedmiotem nie będzie pełnienie obowiązków sędziego np. umowa na prowadzenie zajęć treningowych.

Przedmiotem niniejszej interpretacji jest odpowiedź na ww. pytanie w odniesieniu do zdarzenia nr 1. Natomiast wniosek w zakresie ww. pytania w odniesieniu do zdarzenia nr 2 i nr 3 zostanie rozpatrzony odrębnie.

Zdaniem Wnioskodawcy, ostatecznie przedstawionym w uzupełnieniu wniosku, przy wypłacie wynagrodzenia sędziowskiego do 200 zł brutto, należy zastosować określony w art. 41 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, obowiązek pobrania zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od wypłaconego świadczenia, z uwzględnieniem 20% kosztów uzyskania przychodu, jak również sporządzenia informacji PIT-11, bowiem w sytuacji kiedy Wnioskodawcę z delegowanymi przez Związki Sportowe sędziami nie będzie łączyła umowa o pracę, czy żadna umowa cywilnoprawna, której przedmiotem byłoby wykonywanie obowiązków sędziego, warunek wypłaty ryczałtu zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 5a u.p.d.o.f. nie jest spełniony poprzez brak jakiejkolwiek umowy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2032, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Ustawodawca w art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych identyfikuje jako osobne źródło przychodu działalność wykonywaną osobiście.

W myśl art. 13 pkt 2 ww. ustawy, za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 uważa się przychody z osobiście wykonywanej działalności artystycznej, literackiej, naukowej, trenerskiej, oświatowej i publicystycznej, w tym z tytułu udziału w konkursach z dziedziny nauki, kultury i sztuki oraz dziennikarstwa, jak również przychody z uprawiania sportu, stypendia sportowe przyznawane na podstawie odrębnych przepisów oraz przychody sędziów z tytułu prowadzenia zawodów sportowych.

Zakwalifikowanie przychodów do działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 13 pkt 2 ww. ustawy powoduje, że na osobach fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, osobach prawnych i ich jednostkach organizacyjnych oraz jednostkach organizacyjnych niemających osobowości prawnej, jako płatnikach dokonujących wypłat z powyższego tytułu ciąży obowiązek określony w art. 41 ust. 1 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W myśl art. 41 ust. 1 ww. ustawy, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b), najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.

Zaliczkę od dochodów, o których mowa w ust. 1, obliczoną w sposób określony w tym przepisie zmniejsza się o kwotę składki na ubezpieczenie zdrowotne, o której mowa w art. 27b, pobranej ze środków podatnika przez płatnika, o którym mowa w ust. 1 (art. 41 ust. 1a ww. ustawy).

Stosownie do art. 42 ust. 1 ww. ustawy, płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) - na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby. Jednakże w przypadku gdy podatek został pobrany zgodnie z art. 30a ust. 2a, płatnicy, o których mowa w art. 41 ust. 10, przekazują kwotę tego podatku na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.

Zgodnie z art. 42 ust. 1a cyt. ustawy, w terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa w art. 41, są obowiązani przesłać do urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby, roczne deklaracje, według ustalonego wzoru. Jednakże roczne deklaracje dotyczące podatku pobranego zgodnie z art. 30a ust. 2a płatnicy, o których mowa w art. 41 ust. 10, przesyłają do urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania. Przepis art. 38 ust. 1b stosuje się odpowiednio.

Na podstawie art. 42 ust. 2 pkt 1 ww. ustawy, w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym, z zastrzeżeniem art. 45ba ust. 4, płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani przesłać podatnikom, o których mowa w art. 3 ust. 1, oraz urzędom skarbowym przy pomocy których naczelnicy urzędów skarbowych właściwi według miejsca zamieszkania podatnika wykonują swoje zadania - imienne informacje o wysokości dochodu, o którym mowa w art. 41 ust. 1, sporządzone według ustalonego wzoru.

W myśl art. 22 ust. 9 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, koszty uzyskania niektórych przychodów z tytułów określonych w art. 13 pkt 2, 4, 6 i 8 - w wysokości 20% uzyskanego przychodu, z tym że koszty te oblicza się od przychodu pomniejszonego o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz na ubezpieczenie chorobowe, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b), których podstawę wymiaru stanowi ten przychód.

Jednakże, zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 5a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od dochodów (przychodów) z tytułu, o którym mowa w art. 13 pkt 2 i 5-9, jeżeli kwota należności określona w umowie zawartej z osobą niebędącą pracownikiem płatnika nie przekracza 200 zł, pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 18% przychodu.

Zatem, warunkiem opodatkowania należności sędziowskiej podatkiem zryczałtowanym jest łączne spełnienie warunków określonych w tym przepisie, tj.:

  • należność musi wynikać z zawartej umowy,
  • jej wysokość nie może przekraczać 200 zł,
  • a ponadto sędzia nie może być pracownikiem płatnika.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca jest jednostką budżetową gminy nieposiadającą osobowości prawnej. Celem Jego działalności jest dbałość o prawidłowy rozwój psychofizyczny i zdrowie mieszkańców realizowane poprzez sport, rekreację, rehabilitację ruchową i turystykę, współtworzenie warunków dla działań i rozwoju lokalnej kultury fizycznej i turystyki. Dbałość o sport jest realizowana m.in. poprzez zaspokajanie potrzeb dzieci i młodzieży w zakresie sportu i wychowania. Wnioskodawca szkoli młodzież w następujących sekcjach sportowych: koszykówka, hokej na lodzie, lekkoatletyka, siatkówka, piłka ręczna dziewcząt, pływanie, kajakarstwo, tenis stołowy, boks, zapasy.

W ramach tej działalności Wnioskodawca będzie wypłacać wynagrodzenie dla sędziów za przeprowadzenie zawodów sportowych na podstawie art. 13 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Z sędziami nie będzie Wnioskodawcy wiązać umowa o pracę, ani żadna umowa cywilnoprawna zawarta w dowolnej formie.

Sędziów na dany mecz kieruje Związek Sportowy - okręgowy bądź krajowy w zależności od szczebla rozgrywek (np. Piłki Siatkowej, Piłki Ręcznej, Koszykówki, etc.). Sędziowie oddelegowani zostają na zawody z różną częstotliwością kilka razy w miesiącu, roku. Wypłata wynagrodzenia będzie następować na podstawie wystawionego rachunku/delegacji/ekwiwalentu sędziowskiego - ryczałt za sędziowanie zawodów Związku Sportowego (np. Piłki Siatkowej, Piłki Ręcznej, Koszykówki). Na dokumencie tym zamieszczone będą dane sędziego, rodzaj zawodów, termin i miejsce oraz kwota brutto, wyliczony podatek i kwota do zapłaty. Wypłata będzie następowała każdorazowo po zakończeniu meczu, turnieju, przelewem na konto sędziego wskazane na druku rachunku/delegacji/ekwiwalentu sędziowskiego, a jednorazowe wynagrodzenie za prowadzenie zawodów w większości przypadków nie będzie przekraczać kwoty 200 zł brutto. Jest ono uzależnione od taryfikatora danego związku sportowego. Wartość ekwiwalentu sędziowskiego w zależności od Związku Sportowego zawiera w swojej kwocie zwrot kosztów dojazdu sędziego, w części Związków koszty są ujmowane w rachunku/delegacji/ekwiwalencie sędziowskim w osobnej pozycji.

Wnioskodawca nie będzie zawierał z sędziami umów regulujących kwotę należności. Jej wysokość wynika z tabel uchwalonych przez poszczególne związki sportowe. Jako organizator zawodów sportowych, Wnioskodawca nie będzie zawierał żadnych umów cywilnoprawnych, na podstawie których sędziowie będą prowadzić zawody. Wnioskodawca nawet nie ma możliwości zawarcia umowy z sędzią z wyprzedzeniem, gdyż jest on oddelegowany przez Związek Sportowy, a jego personalia nie są znane przed rozegraniem meczu.

Analiza przedstawionego zdarzenia przyszłego wskazuje, że w przedstawionym przypadku nie zostanie spełniona przesłanka dotycząca zawarcia między stronami umowy (na podstawie których sędziowie będą prowadzić zawody), z której dodatkowo wynikałaby kwota należności nieprzekraczająca 200 zł.

Do sędziowania zawodów sportowych sędzia jest delegowany przez Związek Sportowy. Natomiast wypłaty sędziemu należności (ekwiwalentu sędziowskiego) dokonuje Wnioskodawca na podstawie rachunku/delegacji/ekwiwalentu sędziowskiego. Zatem, inny podmiot deleguje sędziego (Związek Sportowy), a inny wypłaca mu należność sędziowską (Wnioskodawca). Sędziego i Wnioskodawcę, z tytułu przeprowadzenia zawodów sportowych, nie łączy więc żadna umowa. Rachunek/delegacja stanowiący podstawę wypłaty ekwiwalentu sędziowskiego nie jest bowiem tożsamy z umową. W konsekwencji, brak między stronami umowy oznacza, że nawet w sytuacji, gdy kwota ekwiwalentu sędziowskiego wynikająca z rachunku/delegacji nie przekracza 200 zł, należność ta nie podlega opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 5a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Mając na uwadze powyższe uregulowania prawne stwierdzić należy, że w stosunku do wynagrodzeń wypłacanych przez Wnioskodawcę dla delegowanych sędziów, nie zostały spełnione przesłanki wynikające z art. 30 ust. 1 pkt 5a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bowiem – jak wskazano we wniosku – z sędziami nie będą zawierane żadne umowy na przeprowadzenie zawodów sportowych, z których jednocześnie wynikałaby kwota wynagrodzenia w wysokości nieprzekraczającej 200 zł. Wypłata wynagrodzenia nastąpi jedynie na podstawie wystawionych rachunków/delegacji/ekwiwalentu sędziowskiego.

Tym samym, na Wnioskodawcy, jako płatniku, w przedstawionym przypadku, będzie ciążył obowiązek określony w art. 41 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. obowiązek pobrania zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od wypłaconego świadczenia, z uwzględnieniem 20% kosztów uzyskania przychodu. Wnioskodawca będzie również zobowiązany do sporządzenia informacji PIT-11.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzeń przyszłych przedstawionych przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego ….., w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe postępowanie jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj