Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPP2/443-1113/11-4/EN
z 25 października 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ILPP2/443-1113/11-4/EN
Data
2011.10.25



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu


Temat
Podatek od towarów i usług --> Dokumentacja --> Kasy rejestrujące --> Kasy rejestrujące


Słowa kluczowe
ewidencjonowanie
kasa rejestrująca
obowiązek ewidencyjny
obrót
świadczenie usług
usługi telekomunikacyjne


Istota interpretacji
Czy w odniesieniu do towarów i usług opisanych w przedstawionym opisie zdarzenia przyszłego treść § 4 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010 r. w sprawie zwolnień z obowiązku ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących skutkuje koniecznością ewidencjonowania sprzedaży przy użyciu kasy fiskalnej bez względu na wysokość obrotów i czy ma znaczenie forma przyjmowania zapłaty od klienta (rachunek bankowy lub gotówka)?



Wniosek ORD-IN 560 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 19 lipca 2011 r. (data wpływu 25 lipca 2011 r.) uzupełnionym pismem z dnia 26 lipca 2011 r. (data wpływu 1 sierpnia 2011 r.) oraz pismem z dnia 3 sierpnia 2011 r. (data wpływu 4 sierpnia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży usług przy zastosowaniu kas rejestrujących – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 lipca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży usług przy zastosowaniu kas rejestrujących. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 26 lipca 2011 r. (data wpływu 1 sierpnia 2011 r.) o kserokopię dowodu uiszczenia opłaty od wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej oraz pismem z dnia 3 sierpnia 2011 r. (data wpływu 4 sierpnia 2011 r.), w którym doprecyzowano opis zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca zamierza m.in. prowadzić handel Internetowy PKD 47.91.Z i handel pozostały PKD 47.99.Z towarami i usługami: (1) kartami SIM w ofercie „A” na Kartę z dostępnym limitem na korzystanie przez użytkownika z Internetu, (2) czystymi kartami SIM „A” na Kartę, przy czym całość zapłaty za czyste karty SIM Zainteresowany będzie przyjmować wyłącznie na rachunek bankowy Spółki, a należność za karty SIM „A” na Kartę z dostępnym limitem danych zamierza przyjmować częściowo na rachunki bankowe i częściowo gotówką od klienta „do ręki”.

W uzupełnieniu do wniosku Zainteresowany wskazał, iż odnośnie okoliczności, iż będzie on handlować kartami SIM „A” na Kartę z dostępnym limitem na korzystanie przez użytkownika z Internetu, a także czystymi kartami SIM „A” na Kartę, że pod pojęciem „czystych” kart SIM rozumie on karty SIM „A” na kartę bez dostępnego limitu na korzystanie przez użytkownika z Internetu (w przypadku „czystych” kart SIM klient musi we własnym zakresie zakupić u operatora potrzebną mu usługę).

Ponadto Wnioskodawca wyjaśnił, iż z uwagi na fakt, że wg GUS dla ustalenia klasyfikacji PKWiU ma znaczenie okoliczność, czy Wnioskodawca posiada status autoryzowanego przedstawiciela operatora telekomunikacyjnego, to początkowo zamierza on handlować kartami zakupionymi od pośredników, a w dalszej przyszłości chce podjąć starania o uzyskanie statusu autoryzowanego przedstawiciela operatora telekomunikacyjnego.

Zainteresowany doprecyzował, iż deklarując „całość zapłaty za czyste karty SIM będzie przyjmował wyłącznie na rachunek bankowy”, miał on na myśli, iż będzie tak postępował, jeżeli przyjmowanie całości zapłaty za czyste karty SIM tylko na rachunek bankowy będzie warunkiem zwolnienia z obowiązku rejestrowania sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej. Natomiast w przypadku, gdy forma przyjmowania zapłaty od klienta (gotówka czy na rachunek bankowy) nie będzie miała znaczenia dla konieczności używania kasy fiskalnej, wtedy wspólnicy dopuszczają każdą dogodną dla ich klientów formę przyjmowania należności.

Wnioskodawca wskazał, iż zgodnie z pismem otrzymanym z Urzędu Statystycznego:

  • sprzedaż „Internetu GSM na kartę” oraz „czystych kart SIM „B”” przez autoryzowanego przedstawiciela operatora telekomunikacyjnego mieści się w grupowaniu PKWiU 61.20 „Usługi w zakresie telekomunikacji ruchomej, z wyłączeniem telekomunikacji satelitarnej”,
  • pośrednictwo w sprzedaży usług telekomunikacyjnych („Internetu GSM na kartę” oraz czystych kart SIM „B”), mieści się w grupowaniu PKWiU 61.90.10.0 „Pozostałe usługi telekomunikacyjne”.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w odniesieniu do towarów i usług opisanych w przedstawionym wyżej opisie zdarzenia przyszłego treść § 4 ust 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010 r. w sprawie zwolnień z obowiązku ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących skutkuje koniecznością ewidencjonowania sprzedaży przy użyciu kasy fiskalnej bez względu na wysokość obrotów i czy w omawianym przypadku ma znaczenie forma przyjmowania zapłaty od klienta (rachunek bankowy lub gotówka)...

Zdaniem Wnioskodawcy, GUS zaklasyfikował sprzedaż „Internetu GSM na kartę” i czystych kart SIM „B” przez autoryzowanego przedstawiciela operatora telekomunikacyjnego do klasy PKWiU 61.20, a sprzedaż „Internetu GSM na kartę” i czystych kart SIM „B” przez inne podmioty do podklasy PKWiU 61.90.10.0. Natomiast w pierwszej części załącznika do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010 r. w sprawie zwolnień z obowiązku ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących, zatytułowanej „sprzedaż towarów lub świadczenie usług’ w poz. 22 zwolniono z obowiązku używania kasy fiskalnej wszystkie „usługi telekomunikacyjne” zaliczone do PKWiU 61.

Zdaniem Zainteresowanego, biorąc pod uwagę treść listu z Urzędu Statystycznego z dnia 15 lipca 2011 r., przyjmuje on stanowisko, że w przedstawionym opisie zdarzenia przyszłego zwolnione z rejestracji sprzedaży przy użyciu kasy fiskalnej są karty SIM z „Internetem GSM na kartę” oraz czyste karty SIM „B”, a fakt posiadania lub nieposiadania przez sprzedawcę statusu autoryzowanego przedstawiciela operatora telekomunikacyjnego nie ma znaczenia w przedmiotowej sprawie, gdyż obie wskazane przez GUS podklasy PKWiU (zarówno 61.20 jak i 61.90.10.0) stanowią część tej samej klasy PKWiU 61, która jest w całości zwolniona z obowiązku rejestrowania na kasie fiskalnej.

Ponadto, Wnioskodawca uważa (po zapoznaniu się ze stanowiskiem GUS), iż sprzedaż czystych kart SIM jest traktowana jako świadczenie usług telekomunikacyjnych i niezależnie od formy przyjmowania zapłaty od klientów (całość zapłaty na rachunek bankowy lub przyjmowanie wpłat gotówką) korzysta ze zwolnienia z obowiązku rejestrowania na kasie fiskalnej. W ocenie Zainteresowanego, gdyby w przyszłości GUS zakwalifikował karty SIM jako towary handlowe, wówczas ich sprzedaż mogłaby korzystać ze zwolnienia z kasy fiskalnej, pod warunkiem przyjmowania całości zapłaty za towar na rachunek bankowy.

Ponadto w ocenie Wnioskodawcy wyrażenie: „bez względu na wysokość osiąganych obrotów” zostało użyte w przepisie podatkowym celowo, ewentualny brak cytowanego wyrażenia w przepisie podatkowym mógłby skutkować bezwzględnym obowiązkiem stosowania kasy fiskalnej, ale jego użycie w rozporządzeniu wskazuje, że podmioty handlujące towarami, wskazanymi w § 4 ust 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010 r. w sprawie zwolnień z obowiązku ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących nie mogą co prawda korzystać ze zwolnienia z uwagi na wysokość obrotów, ale mogą korzystać ze zwolnień opisanych w punktach 36 i 37 załącznika do rozporządzenia.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Powyższy przepis określa generalną zasadę, z której wynika, iż obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej dotyczy wszystkich podatników, którzy dokonują sprzedaży na rzecz określonych w nim odbiorców, tj. osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. Zatem podstawowym kryterium decydującym o obowiązku stosowania ewidencji za pomocą kas rejestrujących jest status nabywcy wykonywanych przez podatnika świadczeń.

Na mocy delegacji zawartej w art. 111 ust. 8 ustawy, Minister właściwy do spraw finansów publicznych, w drodze rozporządzenia zwolnił na czas określony niektóre grupy podatników oraz niektóre czynności z obowiązku, o którym mowa w art. 111 ust. 1, oraz określił warunki korzystania ze zwolnienia mając na uwadze interes publiczny (…).

Zwolnienie z obowiązku instalowania kas rejestrujących określone zostało w § 2 i § 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z 2010 r. Nr 138, poz. 930), zwanym dalej rozporządzeniem.

Powyższe zwolnienia wskazują na dwojakiego rodzaju zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kas rejestrujących, mianowicie: zwolnienie dla określonych grup podatników (zwolnienie podmiotowe) i zwolnienie dla konkretnych czynności (zwolnienie przedmiotowe).

Stosownie do treści § 3 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia, zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2012 r. również podatników, u których kwota obrotu z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy, nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym kwoty 40.000 zł i jeżeli wcześniej nie powstał wobec nich obowiązek ewidencjonowania, z zastrzeżeniem ust. 6, który stanowi, że zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, traci moc po upływie dwóch miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło w ciągu roku podatkowego przekroczenie kwoty obrotów w wysokości 40.000 zł, z działalności, o której mowa w art 111 ust. 1 ustawy.

Na mocy § 3 ust. 7 rozporządzenia, zwalnia się również z obowiązku ewidencjonowania do dnia przekroczenia w 2011 r. lub 2012 r. kwoty obrotów w wysokości 20.000 zł z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy – podatników rozpoczynających sprzedaż w danym roku podatkowym.

Powyższe zwolnienie jest zwolnieniem podmiotowym, tj. dotyczącym podmiotu.

Natomiast, w myśl § 2 pkt 1 rozporządzenia, zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2012 r. – sprzedaż w zakresie czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia.

Powyższe zwolnienie jest zwolnieniem przedmiotowym, tj. dotyczącym niektórych czynności wykonywanych przez podatnika.

I tak w części I załącznika do rozporządzenia zawierającego wykaz czynności zwolnionych z obowiązku ewidencjonowania wymienione zostały w poz. 22 – PKWiU 61 „Usługi telekomunikacyjne”.

Zatem sprzedaż ww. usług będzie korzystać do dnia 31 grudnia 2012 r. ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania – na mocy § 2 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia w związku z poz. 22 załącznika.

Powyższe oznacza, iż usługi zaklasyfikowane do grupowania PKWiU 61 „Usługi telekomunikacyjne” jako czynności korzystają do dnia 31 grudnia 2012 r. ze zwolnienia przedmiotowego. Tym samym podmiot świadczący tylko tego rodzaju usługi, niezależnie od wysokości obrotów jakie osiąga, nie ma obowiązku ewidencjonowania ich przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Natomiast w części II ww. załącznika do rozporządzenia:

  • w poz. 36 wskazano dostawę towarów w systemie wysyłkowym (pocztą lub przesyłkami kurierskimi), z wyjątkiem dostawy paliw płynnych, gazowych oraz dostaw towarów wymienionych w § 4 rozporządzenia, za które zapłata w całości następuje za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem), pod warunkiem że z ewidencji i dowodów dokumentujących transakcję jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie dostawy zapłata dotyczyła2), 4).
  • w poz. 37 wymieniono świadczenie usług, za które zapłata w całości następuje za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem), pod warunkiem że z ewidencji i dowodów dokumentujących transakcję jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie transakcji zapłata dotyczyła2).

Z objaśnień zawartych w punkcie 2) wynika, iż zwolnienie to nie dotyczy podatników, którzy rozpoczęli ewidencjonowanie tych czynności przed dniem 1 stycznia 2011 r.

Z kolei w objaśnieniu zawartym w punkcie 4) wskazano, iż w zakresie sprzedaży wysyłkowej towarów korzystanie ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania możliwe jest tylko przez podatników, którzy niezależnie od innych wymogów dotyczących zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania prowadzą szczegółową ewidencję dowodów zapłaty, na podstawie której można ustalić również dane (w tym adres) osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej lub rolnika ryczałtowego, na rzecz których dokonano wysyłki towarów.

Aby zatem Wnioskodawca miał prawo do skorzystania ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej na podstawie § 2 ust. 1 pkt 1 w powiązaniu z poz. 36 i 37 załącznika, muszą łącznie zostać spełnione następujące warunki:

  • zapłata za dostawę towaru (usługę) w całości następuje za pośrednictwem poczty lub banku na rachunek bankowy podatnika,
  • z ewidencji i dowodów dokumentujących transakcje jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie transakcji zapłata dotyczyła,
  • podatnik nie rozpoczął ewidencjonowania tych czynności przed dniem 1 stycznia 2011 r.

Niewystąpienie któregokolwiek z nich oznacza brak możliwości zastosowania zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Podkreślić jednak w tym miejscu należy, iż zgodnie z § 4 ust. 1 rozporządzenia, zwolnień z obowiązku ewidencjonowania, o których mowa w § 2 i 3, nie stosuje się bez względu na wysokość osiąganych obrotów:

  1. do podatników prowadzących działalność w zakresie sprzedaży gazu płynnego;
  2. przy świadczeniu usług przewozów regularnych i nieregularnych pasażerskich w samochodowej komunikacji, z wyjątkiem przewozów, o których mowa w poz. 15 i 16 załącznika do rozporządzenia;
  3. przy świadczeniu usług przewozu osób i ładunków taksówkami;
  4. przy dostawie: części do silników (PKWiU 28.11.4), silników spalinowych wewnętrznego spalania w rodzaju stosowanych do napędu pojazdów (PKWiU 29.10.1), nadwozi do pojazdów silnikowych (PKWiU 29.20.1), przyczep, naczep i pozostałych pojazdów bez napędu mechanicznego (PKWiU 29.20.30.0), części i akcesoriów do pojazdów silnikowych (z wyłączeniem motocykli), gdzie indziej niesklasyfikowanych (PKWiU 29.32.30.0), silników spalinowych tłokowych wewnętrznego spalania w rodzaju stosowanych w motocyklach (PKWiU 30.91.3);
  5. przy dostawie:
    1. sprzętu radiowego, telewizyjnego i telekomunikacyjnego, z wyłączeniem lamp elektronowych i innych elementów elektronicznych oraz części do aparatów i urządzeń do operowania dźwiękiem i obrazem, anten (PKWiU ex 26 i ex 27.90);
    2. sprzętu fotograficznego, z wyłączeniem części i akcesoriów do sprzętu i wyposażenia fotograficznego, (PKWiU ex 26.70.1);
  6. przy dostawie wyrobów z metali szlachetnych lub z udziałem tych metali, których sprzedaż nie może korzystać ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy;
  7. przy dostawie nagranych, z zapisanymi danymi lub zapisanymi pakietami oprogramowania komputerowego w tym również sprzedawanymi łącznie z licencją na użytkowanie: płyt CD, DVD, kaset magnetofonowych, taśm magnetycznych (w tym kaset wideo), dyskietek, kart pamięci, kartridży;
  8. przy dostawie wyrobów przeznaczonych do użycia, oferowanych na sprzedaż lub używanych jako paliwa silnikowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, bez względu na symbol PKWiU;
  9. przy dostawie wyrobów tytoniowych (PKWiU 12.00), napojów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,2% oraz napojów alkoholowych będących mieszaniną piwa i napojów bezalkoholowych, w których zawartość alkoholu przekracza 0,5%, bez względu na symbol PKWiU, z wyjątkiem dostaw towarów, o których mowa w poz. 42 załącznika do rozporządzenia.

Stosownie do § 4 ust. 2 rozporządzenia, przepisy ust. 1 pkt 4-7 nie mają zastosowania do zwolnień wynikających z poz. 33 załącznika do rozporządzenia, z wyjątkiem sytuacji, w których ma zastosowanie § 3 ust. 8, lub podatnik utracił albo utraci prawo do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania zgodnie z przepisami rozporządzenia również z innego tytułu.

Z opisu sprawy wynika, iż Wnioskodawca zamierza m.in. prowadzić handel Internetowy PKD 47.91.Z i handel pozostały PKD 47.99.Z towarami i usługami: (1) kartami SIM w ofercie „A” na Kartę z dostępnym limitem na korzystanie przez użytkownika z Internetu, (2) czystymi kartami SIM „A” na Kartę.

Wnioskodawca wskazał, iż zgodnie z pismem otrzymanym z Urzędu Statystycznego:

  • sprzedaż „Internetu GSM na kartę” oraz „czystych kart SIM „B”” przez autoryzowanego przedstawiciela operatora telekomunikacyjnego mieści się w grupowaniu PKWiU 61.20 „Usługi w zakresie telekomunikacji ruchomej, z wyłączeniem telekomunikacji satelitarnej”,
  • pośrednictwo w sprzedaży usług telekomunikacyjnych („Internetu GSM na kartę” oraz czystych kart SIM „B”) mieści się w grupowaniu PKWiU 61.90.10.0 „Pozostałe usługi telekomunikacyjne”.

Mając na uwadze treść przytoczonych przepisów oraz opis sprawy stwierdzić należy, że sprzedaż przez Wnioskodawcę (będącego pośrednikiem w sprzedaży usług telekomunikacyjnych) kart SIM „A” na Kartę z dostępnym limitem na korzystanie przez użytkownika z Internetu oraz czystych kart SIM „A” na Kartę, zaklasyfikowanych do grupowania PKWiU 61.90.10.0 „Pozostałe usługi telekomunikacyjne” będzie korzystać do dnia 31 grudnia 2012 r. ze zwolnienia (przedmiotowego) z obowiązku ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kasy rejestrującej, na mocy § 2 ust. 1 pkt 1 w powiązaniu z poz. 22 załącznika do ww. rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010 r.

Dodatkowo tut. Organ wskazuje, iż w przedmiotowej sprawie nie ma zastosowania § 4 ust 1 pkt 5 powołanego rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010 r. w sprawie zwolnień z obowiązku ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących, z uwagi na fakt, iż dotyczy on dostawy sprzętu telekomunikacyjnego, natomiast przedmiotem wniosku są usługi telekomunikacyjne. Ponadto wskazać należy, iż w przypadku sprzedaży usług telekomunikacyjnych mieszczących się w grupowaniu PKWiU 61.90.10.0 „Pozostałe usługi telekomunikacyjne”, nie ma znaczenia forma zapłaty, tj. niezależnie czy zapłata za ww. usługi nastąpi przelewem na rachunek bankowy Wnioskodawcy czy gotówką, to transakcje sprzedaży tych usług będą korzystać do dnia 31 grudnia 2012 r. ze zwolnienia (przedmiotowego) z obowiązku ewidencjonowania ich na kasie rejestrującej, na mocy § 2 ust. 1 pkt 1 w powiązaniu z poz. 22 załącznika do ww. rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010 r.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj