Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB2-3.4011.288.2017.2.KB
z 8 lutego 2018 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 201 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 4 grudnia 2017 r. (data wpływu 12 grudnia 2017 r.), uzupełnionym pismem z 5 lutego 2018 r. (data wpływu tego samego dnia za pośrednictwem platformy e-puap), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązku sporządzenia informacji o przychodach PIT-8C – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 grudnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązku sporządzenia informacji o przychodach PIT-8C. W związku z brakami formalnymi stwierdzonymi we wniosku, pismem z 30 stycznia 2018 r., 0111-KDIB2-3.4011.288.2017.1.KB, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku. Uzupełnienia dokonano pismem, które wpłynęło za pośrednictwem platformy e-puap do tut. Organu 5 lutego 2018 r.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe (uzupełnione ostatecznie w piśmie, które wpłynęło za pośrednictwem platformy e-puap do tut. Organu 5 lutego 2018 r.):

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1, art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (j.t. Dz.U. z 2017 r., poz. 1875) oraz art. 400a ust. 1 pkt 21, art. 403 ust. 2, ust. 4 i ust. 5 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (j.t. Dz.U. z 2017 r., poz. 519 z poźn. zm.), Rada Gminy „X” podjęła 13 października 2017 r. uchwałę i realizuje zadanie „Redukcja niskiej emisji na terenie Gminy „X” poprzez dofinansowanie wymiany źródła ciepła na gazowe i biomasowe w budownictwie mieszkaniowym w ramach regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (…), Oś Priorytetowa 4. Regionalna polityka energetyczna, Działanie 4.4 Redukcja emisji zanieczyszczeń do powietrza Poddziałanie 4.4.2 Obniżenie poziomu niskiej emisji - SPR pod nazwą „Redukcja niskiej emisji na terenie Gminy „X” poprzez dofinansowanie wymiany źródeł ciepła na gazowe i biomasowe w budownictwie”.

Uchwała ta zakłada udzielenie dotacji celowej mieszkańcom Gminy. Gmina „X” zawarła umowę z Zarządem Województwa (…) o dofinansowanie Projektu: Redukcja niskiej emisji na terenie Gminy „X” poprzez dofinansowanie wymiany źródeł ciepła na gazowe i biomasowe w budownictwie mieszkaniowym. Umowa ta przyznaje Gminie „X” dofinansowanie realizacji ww. projektu w formie refundacji w wysokości stanowiącej 100% dofinansowania projektu. Na podstawie umowy z Zarządem Województwa (…) w budżecie Gminy (…) zostały zabezpieczone środki na dotację celową z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji jednostek nie zaliczanych do sektora finansów publicznych (mieszkańców Gminy). W podjętej uchwale Rada Gminy określiła regulamin udzielenia dotacji celowej obejmującej w szczególności kryteria wyboru inwestycji do finansowania lub dofinansowania oraz tryb postępowania w sprawie udzielenia dotacji i sposób jej rozliczenia. Warunkiem uzyskania dotacji jest spełnienie wszystkich wymogów określonych w Regulaminie. Gmina „X” udzieli dotacji na zmianę źródeł ciepła w budynkach i lokalach mieszkalnych usytuowanych na terenie gminy „X” obejmującej:

  1. likwidację pieców, kotłów i palenisk opalanych paliwem stałym z jednoczesnym zastąpieniem ich przez nowe źródło ciepła w postaci kotła gazowego lub w postaci kotła na biomasę,
  2. wykonanie instalacji wewnętrznej w budynku niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania nowego systemu ogrzewania w sytuacji gdy audytor energetyczny wykaże, iż niezbędna jest wymiana obecnie funkcjonującej instalacji.

Dofinansowanie będzie wypłacała Gmina ze środków ujętych w budżecie Gminy na wskazany rachunek w umowie zawartej między Gminą a właścicielem budynku lub lokalu. Po dokonaniu wypłaty dotacji celowej Gmina będzie składała wniosek o płatność do RPO (…) o dofinansowanie wyłącznie w formie refundacji zgodnie z § 2 umowy zawartej z Zarządem Województwa (…) a Gminą „X”. Dofinansowanie stanowiące 100% projektu będzie przekazywane Beneficjentowi na podstawie zatwierdzonego wniosku o płatność. Gmina „X” przyjmuje, że udzielona dotacja celowa na dofinansowanie wymiany źródeł ciepła na gazowe i biomasowe w budownictwie mieszkaniowym nie stanowi dotacji udzielanej na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Udzielona dotacja stanowi przychód „z innych źródeł” zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 9 w zw. z art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2016 r., poz. 2032 z poźn. zm. zwanej dalej: „ustawą”). Gmina wywodzi ten pogląd mając na uwadze, że wskazana powyżej uchwała została podjęta na podstawie art. 403 ust. 4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2017 r., poz. 519) finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej, o której mowa w ust. 1 i 2 może polegać na udzieleniu dotacji celowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych z budżetu gminy na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji - podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych w szczególności:

  • osób fizycznych,
  • wspólnot mieszkaniowych,
  • osób prawnych,
  • przedsiębiorców,
  • jednostek sektora finansów publicznych będących gminami lub powiatowymi osobami prawnymi.

Nie zaś na podstawie art. 221 ust. 1, 2, 4 ustawy o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r. (Dz.U. z 2017 r., poz. 2077 zwana dalej: „u.f.p”) co za tym idzie nie ma zastosowania zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, który brzmi: „dotacje w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymane z budżetu państwa lub jednostek samorządu terytorialnego”. W tym przypadku podstawą podjęcia uchwały jest art. 403 ust. 5 ustawy prawo ochrony środowiska . A więc konieczne jest wystawienie informacji PIT-8C.

W uzupełnieniu wniosku, który wpłynął za pośrednictwem platformy e-puap do tut. Organu 5 lutego 2018 r. Wnioskodawca wskazał, że dotacja celowa na dofinansowanie wymiany źródeł ciepła na gazowe i biomasowe w budownictwie mieszkaniowym została udzielona na podstawie art. 403 ust. 4 ustawy prawo ochrony środowiska, a nie na podstawie ustawy o finansach publicznych. Jednakże zgodnie z brzmieniem art. 403 ust. 4 ustawy prawo ochrony środowiska (podstawa prawna uchwały Rady Gminy „X”) tak udzielona dotacja jest dotacją w rozumieniu przepisów ustawy o finansach publicznych.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy wartość dotacji celowej udzielonej na dofinansowanie wymiany źródła ciepła na gazowe i biomasowe w budownictwie mieszkaniowym dla osób fizycznych stanowić będzie przychód z tzw. innych źródeł i na płatniku ciążył będzie obowiązek wystawiania informacji PIT-8C, czy też przychód powyższy korzystać będzie ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

Zdaniem Wnioskodawcy, wartość otrzymanej dotacji celowej stanowi dla beneficjentów przychód podatkowy w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Przychód ten jednak nie korzysta ze zwolnienia z opodatkowania na mocy art. 21 ust. 1 pkt 129 ww. ustawy. Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy podatkowej, wolne od podatku dochodowego są dotacje, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymane z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego. Natomiast w przypadku dotacji, o której mowa w zapytaniu podstawa przyznania dotacji jest uchwała podjęta na podstawie art. 403 ust. 5 ustawy prawo ochrony środowiska, a nie u.f.p.

Zdaniem Wnioskodawcy, w tym przypadku udzielona przez jednostkę samorządu terytorialnego dotacja celowa nie będzie korzystała ze zwolnienia wynikającego z treści art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Istnieje zatem obowiązek wystawienia informacji PIT-8C dla osób uzyskujących przedmiotowe dotacje.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Podstawową zasadą obowiązującą w przepisach ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 200) jest zasada powszechności opodatkowania.

W myśl tej zasady, wyrażonej w art. 9 ust. 1 ww. ustawy, opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Z treści powołanego przepisu wynika zatem, że opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione przez ustawodawcę w katalogu zwolnień przedmiotowych ustawy bądź, od których zaniechano poboru podatku.

Stosownie do treści art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, źródłami przychodów są również inne źródła, które nie zostały wymienione enumeratywnie w tym artykule.

Na podstawie art. 11 ust. 1 cytowanej ustawy, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19, art. 25b i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

W myśl art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.

Użycie w powyższym przepisie sformułowania „w szczególności”, wskazuje, że definicja przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty i nie ma przeszkód, aby do tej kategorii zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Oznacza to, że przychodem z innych źródeł będzie każde przysporzenie majątkowe, mające konkretny wymiar finansowy, otrzymane jako świadczenie pieniężne, rzeczowe lub też jako świadczenie nieodpłatne, czy częściowo odpłatne.

Zgodnie z art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego, z zastrzeżeniem art. 45ba ust. 4, przesłać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.

Stosownie do treści art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od podatku dochodowego są dotacje, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymane z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego, z zastrzeżeniem ust. 36.

Z powyższego przepisu wynika, że skorzystanie z przedmiotowego zwolnienia podatkowego uzależnione jest od źródła finansowania oraz od tego czy przyznawane świadczenie jest w istocie dotacją w rozumieniu przepisów o finansach publicznych. Aby wypłacone świadczenie korzystało ze zwolnienia przedmiotowego oba warunki wskazane w art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych muszą zostać spełnione łącznie.

Zgodnie z art. 126 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 2077), dotacje są to podlegające szczególnym zasadom rozliczania środki z budżetu państwa, budżetu jednostek samorządu terytorialnego oraz z państwowych funduszy celowych przeznaczone na podstawie niniejszej ustawy, odrębnych ustaw lub umów międzynarodowych, na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań publicznych.

Na podstawie art. 127 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, dotacje celowe są to środki przeznaczone na finansowanie lub dofinansowanie:

  1. zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami,
  2. ustawowo określonych zadań, w tym zadań z zakresu mecenatu państwa nad kulturą, realizowanych przez jednostki inne niż jednostki samorządu terytorialnego,
  3. bieżących zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego,
  4. zadań agencji wykonawczych, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 3 lit. b,
  5. zadań zleconych do realizacji organizacjom pozarządowym,
  6. kosztów realizacji inwestycji.

Stosownie do art. 221 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku mogą otrzymywać z budżetu jednostki samorządu terytorialnego dotacje celowe na cele publiczne, związane z realizacją zadań tej jednostki, a także na dofinansowanie inwestycji związanych z realizacją tych zadań.

Tryb postępowania o udzielenie dotacji na inne zadania niż określone w ustawie, o której mowa w ust. 2, sposób jej rozliczania oraz sposób kontroli wykonywania zleconego zadania określa, w drodze uchwały, organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego, mając na uwadze zapewnienie jawności postępowania o udzielenie dotacji i jej rozliczenia (art. 221 ust. 4 powoływanej ustawy).

Na podstawie art. 403 ust. 2 ustawy Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 519, ze zm.), do zadań własnych gmin należy finansowanie ochrony środowiska w zakresie określonym w art. 400a ust. 1 pkt 2, 5, 8, 9, 15, 16, 21-25, 29, 31, 32 i 38-42 w wysokości nie mniejszej niż kwota wpływów z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4, 5 i 6, stanowiących dochody budżetów gmin, pomniejszona o nadwyżkę z tytułu tych dochodów przekazywaną do wojewódzkich funduszy. Finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej, o którym mowa w ust. 1 i 2, odbywa się w trybie określonym w przepisach odrębnych, z zastrzeżeniem ust. 4-6 (art. 403 ust. 3 ww. ustawy).

Stosownie do treści art. 403 ust. 4 pkt 1 ustawy Prawo ochrony środowiska, finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej, o którym mowa w ust. 1 i 2, może polegać na udzielaniu dotacji celowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych z budżetu gminy lub budżetu powiatu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji:

  1. podmiotów niezaliczonych do sektora finansów publicznych, w szczególności:

    1. osób fizycznych,
    2. wspólnot mieszkaniowych,
    3. osób prawnych,
    4. przedsiębiorców;
  2. jednostek sektora finansów publicznych będących gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi.


Zasady udzielania dotacji celowej, o której mowa w ust. 4, obejmujące w szczególności kryteria wyboru inwestycji do finansowania lub dofinansowania oraz tryb postępowania w sprawie udzielania dotacji i sposób jej rozliczania określa odpowiednio rada gminy albo rada powiatu w drodze uchwały (art. 403 ust. 5 cyt. ustawy).

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Rada Gminy „X” podjęła uchwałę i realizuje zadania „Redukcja niskiej emisji na terenie Gminy „X” poprzez dofinansowanie wymiany źródła ciepła na gazowe i biomasowe w budownictwie mieszkaniowym w ramach regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (…). Uchwała ta zakłada udzielenie dotacji celowej mieszkańcom Gminy. Dofinansowanie będzie wypłacała Gmina ze środków ujętych w budżecie Gminy na wskazany rachunek w umowie zawartej między Gminą a właścicielem budynku lub lokalu. W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca wskazał, że dotacja celowa na dofinansowanie wymiany źródeł ciepła na gazowe i biomasowe w budownictwie mieszkaniowym została udzielona na podstawie art. 403 ust. 4 ustawy prawo ochrony środowiska, a nie na podstawie ustawy o finansach publicznych. Jednakże zgodnie z brzmieniem art. 403 ust. 4 ustawy prawo ochrony środowiska (podstawa prawna uchwały Rady Gminy „X”) tak udzielona dotacja jest dotacją w rozumieniu przepisów ustawy o finansach publicznych.

Mając na uwadze przedstawiony we wniosku opis zdarzenia przyszłego oraz powołane przepisy, należy stwierdzić, że skoro Wnioskodawca – jednostka samorządu terytorialnego – udzieliła ze swoich środków budżetowych dotacji w rozumieniu ustawy o finansach publicznych, osobom fizycznym na dofinansowanie wymiany źródła ciepła, to u tych osób powstał przychód na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jednakże przychód ten korzysta ze zwolnienia, wynikającego z treści art. 21 ust. 1 pkt 129 ww. ustawy a w konsekwencji, na Wnioskodawcy nie ciąży obowiązek sporządzenia informacji o przychodach z innych źródeł na druku PIT-8C, o której mowa w art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Wobec powyższego, stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej zdarzenia przyszłego należy uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywiste zdarzenie przyszłe sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze zdarzeniem przyszłym podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz.U. z 2017 r., poz. 1369 ze zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj