Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP4.4012.406.2019.1.AKO
z 26 sierpnia 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku złożonym dnia 26 czerwca 2019 r. (data wpływu 27 czerwca 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dotyczących zakupów dokonywanych w zw. z realizacją projektu – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 27 czerwca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dotyczących zakupów dokonywanych w zw. z realizacją projektu.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:


Wnioskodawca otrzymał pomoc finansową w ramach działania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego PROW na lata 2014-2020.


Opis zadania:


Do uczestnictwa w projekcie zostaną zaproszeni uczniowie z gminnych szkół, przedszkolaki, rodzice, nauczyciele, seniorzy, którzy poprzez wspólną pracę, wzajemną pomoc oraz integrację będą się od siebie uczyć i przekazywać wzajemnie swoją wiedzę i doświadczenie.


Efektem tego będzie nawiązanie relacji międzypokoleniowej, poznanie historii, poszerzenie wiedzy na temat lokalnych bohaterów, wzmocnienie poczucia patriotyzmu i wspólna integracja wszystkich mieszkańców.


Duża liczba młodych ludzi, na pytanie kiedy Polska odzyskała niepodległość, kręci głową i odpowiada, że nie wie. Ponadto, zarówno młodzi ludzie, jak i dorośli nie znają lokalnych bohaterów narodowych, ówczesnych mieszkańców Gminy, których bohaterska postawa i zaangażowanie również miała wpływ na to, że dziś żyjemy w wolnej Polsce.

Głównym celem projektu jest uświadomienie mieszkańcom Gminy jak znaczący jest fakt odzyskania niepodległości, jak ważne i niezbędne jest kultywowanie pamięci o bohaterach i przekazywanie wiedzy o nich kolejnym pokoleniom. Celem Stowarzyszenia jest wypracowanie świadomości, jak ważne jest miejsce w którym żyją i które ich otacza na co dzień oraz pokazanie im, że Ojczyzna to nie tylko punkt na mapie, ale przede wszystkim oni sami.

Realizując projekt Wnioskodawca chce pokazać, że nie można ignorować i przechodzić obojętnie obok dziedzictwa narodowego, które niejednokrotnie kojarzone jest z walką i poświęceniem życia, a na koniec uświadomić jak wielkie mamy szczęście, że przyszło nam żyć w wolnym kraju.


Kolejnym celem projektu jest wypracowanie i wzmacnianie więzi międzypokoleniowych. Cel ten zostanie zrealizowany poprzez wspólny udział tych dwóch grup wiekowych w grze terenowej.


Kolejnym celem jest przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu. Na terenie Gminy funkcjonuje szkoła z odziałem integracyjnym oraz Dom Samopomocy, który wspiera dorosłe osoby z niepełnosprawnościami. Ich również Wnioskodawca chce zaprosić do udziału w projekcie.

W dzień inauguracji gry terenowej zostaną zorganizowane zawody. Spośród zgłoszonych uczestników zostaną utworzone czteroosobowe zespoły. W skład każdego zespołu wejdzie jeden senior, osoba z niepełnosprawnością oraz uczeń szkoły. Wpłynie to pozytywnie zarówno dla osób niepełnosprawnych, którzy poczują, że są częścią wydarzenia, jak i dla osób sprawnych poprzez uświadomienie, że człowiek niepełnosprawny również jest pełnoprawnym członkiem każdego społeczeństwa. Seniorzy zaś będą mogli przekazać swoją wiedzę i wzmocnić przez to każdy zespół.


Zorganizowanie gry terenowej dla młodych ludzi będzie formą nauki poprzez zabawę. Taka forma zdobywania wiedzy cieszy się wśród dzieci dużą popularnością, sprawia, że wiedza przyswajana jest w łatwiejszy sposób.


Etap 1: Przygotowanie do gry terenowej:


Gra organizowana będzie w formie mobilnej, w postaci aplikacji z GPS, która będzie zainstalowana w telefonach uczestników. Grę będzie można pobierać za darmo z internetu, dzięki temu każdy może w dowolnej chwili zagrać i poznać miejsca historyczne w X.


Dodatkowo, uczniowie ze wszystkich szkół przygotują prace plastyczne związane z niepodległością i lokalnymi bohaterami, które zostaną wykorzystane do stworzenia mobilnej gry oraz zostaną wykorzystane do promocji.


Firma zewnętrzna, która posiada i udzieli Stowarzyszeniu licencji na grę przeprowadzi szkolenie z obsługi technicznej.


Dla osób zaangażowanych w tworzenie gry zostanie zorganizowany cykl 3 warsztatów z obsługi gry oraz tworzenia scenariuszy.


W gronie organizatorów zostanie przygotowywany scenariusz gry.


Pierwszy etap zakończy się zbudowaniem gry mobilnej oraz przetestowaniem jej w terenie.


Etap 2: Gra terenowa


Gra terenowa rozpocznie się o godzinie 12:00 na Rynku w X. Wszystkie grupy zostaną oficjalnie przywitane i wyruszą w teren. Gra opierać się będzie na 10 punktach, gdzie każdy z nich związany będzie z wydarzeniem historycznym mającym miejsce w X bądź konkretnym lokalnym bohaterem. Każda drużyna docierać będzie do punktów na podstawie wskazówek w aplikacji zainstalowanej w telefonach uczestników.

Gdy dotrze do punktu, będzie tam czekać na nich osoba (wolontariusz), przebrana i symbolizująca bohatera lub osoba związana z wydarzeniem. Ich zadaniem będzie zanotowanie faktu przybycia na miejsce. Aby drużyny nie powielały się w punktach, każda z nich będzie miała inną trasę (te same punkty do zaliczenia, tylko inna droga).

Gdy wszystkie drużyny dotrą do wymaganych punktów i wykonają wszystkie zadania, wrócą na Rynek w X, gdzie zgromadzeni mieszkańcy będą ich wyczekiwać. Gra terenowa nie przewiduje zwycięzców. Wygranym jest każdy. Uczestnicy za udział w zabawie zostaną nagrodzeni okolicznościowymi medalami i grami planszowymi.

Wydarzenie zakończy wspólne spotkanie mieszkańców Gminy na Rynku w X. W tym samym czasie, kiedy odbywać się będzie gra terenowa, na Rynku w X odbywać się będą wydarzenia dla lokalnej społeczności. Zostanie zaproszony zespół muzyczny, który zagra koncert z pieśniami niepodległościowymi, a w przerwach Konferansjer opowiadać będzie o lokalnej historii i bohaterach. Mieszkańcy otrzymają śpiewniki, aby wspólnie z zespołem mogli włączyć się i śpiewać pieśni patriotyczne. Zostały przewidziane „niepodległościowe animacje” dla dzieci. Na wszystkich uczestników wydarzenia będzie czekać wojskowa grochówka.


Głównym elementem zadania jest wykonanie i przeprowadzenie gry terenowej. Składowe gry terenowej:


Licencja AAA (9999,90zł) – AAA to intuicyjne oprogramowanie do projektowania terenowych. Kupując licencję można tworzyć nieograniczoną liczbę rozgrywek, które będą dostępne w darmowej aplikacji na smartfon. Gdy Stowarzyszenie wysyłało zapytanie do firm tworzących od podstaw gry terenowe, koszty były nieporównywalnie większe, a dodatkowo był to jeden scenariusz i jedna rozgrywka. AAA jako aplikacja (silnik) do tworzenia gier pozwala nie tylko na zaprojektowanie jednej rozgrywki, ale daje możliwość rozwijania i budowania dowolnych scenariuszy. Dzięki temu lepiej będzie można wykorzystywać potencjał tego rozwiązania w dłuższym czasie z gwarancją, że gra się nie znudzi odbiorcom. Zalety silnika (aplikacji) AAA:

  1. Gry są oparte o mapy G. gracz podąża do celu za pomocą nawigacji.
  2. Grę projektuje się z poziomu komputera za pomocą prostego edytora.
  3. Gra prowadzi uczestników do zaplanowanych miejsc. W trakcie rozgrywki wykonują różne zadania (np. kręcą filmy) i zbierają punkty.
  4. Organizator gry widzi na mapie graczy i ich postępy. Ma dostęp do rankingów i ciekawych analiz. Dzięki temu Stowarzyszenie będzie mogło ocenić skuteczność i zasięg projektu.
  5. Gry utworzone nie tracą ważności, nie znikają.

W wyniku realizacji projektu wnioskodawca nie osiągnie żadnych przychodów. Działalność organizacji związana z realizacją projektu nie będzie związana w żaden sposób z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT, bowiem wnioskodawca nie stanie się czynnym podatnikiem podatku VAT. Organizacja zgodnie z art. 1 ustawy o VAT nie jest czynnym podatnikiem podatku VAT, nie składa deklaracji VAT-7 i nie prowadzi działalności gospodarczej.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy Wnioskodawca ma możliwość obniżenia podatku VAT należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dotyczących zakupów dokonywanych w związku z realizacją projektu sfinansowanego ze środków funduszy strukturalnych Unii Europejskiej w ramach działania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 2020?


Zdaniem Wnioskodawcy:


Wnioskodawca nie ma możliwość obniżenia podatku VAT należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dotyczących zakupów dokonywanych w związku z realizacją projektu sfinansowanego ze środków funduszy strukturalnych Unii Europejskiej w ramach działania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r. poz. 2174, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.


Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ww. ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.


Jak wynika z powołanych przepisów, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 tej ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 powołanej ustawy, zgodnie z którym nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.


Natomiast na podstawie przepisu art. 88 ust. 4 ustawy o VAT, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.


Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.


Stosownie do art. 15 ust. 1 ww. ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza – stosownie do art. 15 ust. 2 ww. ustawy – obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Z opisu sprawy przedstawionego w złożonym wniosku wynika, że Wnioskodawca otrzymał pomoc finansową w ramach działania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego PROW na lata 2014-2020. Do uczestnictwa w projekcie zostaną zaproszeni uczniowie z gminnych szkół, przedszkolaki, rodzice, nauczyciele, seniorzy, którzy poprzez wspólną pracę, wzajemną pomoc oraz integrację będą się od siebie uczyć i przekazywać wzajemnie swoją wiedzę i doświadczenie. Efektem tego będzie nawiązanie relacji międzypokoleniowej, poznanie historii, poszerzenie wiedzy na temat lokalnych bohaterów, wzmocnienie poczucia patriotyzmu i wspólna integracja wszystkich mieszkańców. Głównym celem projektu jest uświadomienie mieszkańcom Gminy X jak znaczący jest fakt odzyskania niepodległości, jak ważne i niezbędne jest kultywowanie pamięci o bohaterach i przekazywanie wiedzy o nich kolejnym pokoleniom. Celem Stowarzyszenia jest wypracowanie świadomości, jak ważne jest miejsce w którym żyją i które ich otacza na co dzień oraz pokazanie im, że Ojczyzna to nie tylko punkt na mapie, ale przede wszystkim oni sami. Realizując projekt Wnioskodawca chce pokazać, że nie można ignorować i przechodzić obojętnie obok dziedzictwa narodowego, które niejednokrotnie kojarzone jest z walką i poświęceniem życia, a na koniec uświadomić jak wielkie mamy szczęście, że przyszło nam żyć w wolnym kraju. Kolejnym celem projektu jest wypracowanie i wzmacnianie więzi międzypokoleniowych. Cel ten zostanie zrealizowany poprzez wspólny udział tych dwóch grup wiekowych w grze terenowej. Kolejnym celem jest przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu. Na terenie Gminy funkcjonuje szkoła z odziałem integracyjnym oraz Środowiskowy Dom Samopomocy, który wspiera dorosłe osoby z niepełnosprawnościami. Ich również Wnioskodawca chce zaprosić do udziału w projekcie. W dzień inauguracji gry terenowej zostaną zorganizowane zawody. Spośród zgłoszonych uczestników zostaną utworzone czteroosobowe zespoły. W skład każdego zespołu wejdzie jeden senior, osoba z niepełnosprawnością oraz uczeń szkoły. Wpłynie to pozytywnie zarówno dla osób niepełnosprawnych, którzy poczują, że są częścią wydarzenia, jak i dla osób sprawnych poprzez uświadomienie, że człowiek niepełnosprawny również jest pełnoprawnym członkiem każdego społeczeństwa. Seniorzy zaś będą mogli przekazać swoją wiedzę i wzmocnić przez to każdy zespół. Gra terenowa organizowana będzie w formie mobilnej, w postaci aplikacji z GPS, która będzie zainstalowana w telefonach uczestników. Grę będzie można pobierać za darmo z internetu, dzięki temu każdy może w dowolnej chwili zagrać i poznać miejsca historyczne w X. Dodatkowo, uczniowie ze wszystkich szkół przygotują prace plastyczne związane z niepodległością i lokalnymi bohaterami, które zostaną wykorzystane do stworzenia mobilnej gry oraz zostaną wykorzystane do promocji. Firma zewnętrzna, która posiada i udzieli Stowarzyszeniu licencji na grę przeprowadzi szkolenie z obsługi technicznej. Dla osób zaangażowanych w tworzenie gry zostanie zorganizowany cykl 3 warsztatów z obsługi gry oraz tworzenia scenariuszy. W gronie organizatorów zostanie przygotowywany scenariusz gry. Pierwszy etap zakończy się zbudowaniem gry mobilnej oraz przetestowaniem jej w terenie.

Gra terenowa rozpocznie się o godzinie 12:00 na Rynku w X. Wszystkie grupy zostaną oficjalnie przywitane i wyruszą w teren. Gra opierać się będzie na 10 punktach, gdzie każdy z nich związany będzie z wydarzeniem historycznym mającym miejsce w X bądź konkretnym lokalnym bohaterem. Każda drużyna docierać będzie do punktów na podstawie wskazówek w aplikacji zainstalowanej w telefonach uczestników. Gdy dotrze do punktu, będzie tam czekać na nich osoba (wolontariusz), przebrana i symbolizująca bohatera lub osoba związana z wydarzeniem. Ich zadaniem będzie zanotowanie faktu przybycia na miejsce. Aby drużyny nie powielały się w punktach, każda z nich będzie miała inną trasę (te same punkty do zaliczenia, tylko inna droga). Gdy wszystkie drużyny dotrą do wymaganych punktów i wykonają wszystkie zadania, wrócą na Rynek w X, gdzie zgromadzeni mieszkańcy będą ich wyczekiwać. Gra terenowa nie przewiduje zwycięzców. Wygranym jest każdy. Uczestnicy za udział w zabawie zostaną nagrodzeni okolicznościowymi medalami i grami planszowymi. Wydarzenie zakończy wspólne spotkanie mieszkańców Gminy na Rynku w X. W tym samym czasie, kiedy odbywać się będzie gra terenowa, na Rynku w X odbywać się będą wydarzenia dla lokalnej społeczności. Zostanie zaproszony zespół muzyczny, który zagra koncert z pieśniami niepodległościowymi, a w przerwach Konferansjer opowiadać będzie o lokalnej historii i bohaterach. Mieszkańcy otrzymają śpiewniki, aby wspólnie z zespołem mogli włączyć się i śpiewać pieśni patriotyczne. Zostały przewidziane „niepodległościowe animacje” dla dzieci. Na wszystkich uczestników wydarzenia będzie czekać wojskowa grochówka.

Wnioskodawca wskazał, że głównym elementem zadania jest wykonanie i przeprowadzenie gry terenowej. Składowe gry terenowej: Licencja AAA (9999,90zł). W wyniku realizacji projektu Wnioskodawca nie osiągnie żadnych przychodów. Działalność organizacji związana z realizacją projektu nie będzie związana w żaden sposób z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT, bowiem wnioskodawca nie stanie się czynnym podatnikiem podatku VAT. Organizacja nie jest czynnym podatnikiem podatku VAT, nie składa deklaracji VAT-7 i nie prowadzi działalności gospodarczej.


W odniesieniu do przedstawionej sytuacji wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą możliwości obniżenia podatku VAT należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dotyczących zakupów dokonywanych w związku z realizacją projektu.


Zauważyć należy, że rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Ponadto, cyt. art. 88 ust. 4 ww. ustawy wyklucza odliczenie w odniesieniu do podmiotów niebędących zarejestrowanymi, czynnymi podatnikami podatku VAT.

W omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia, o których mowa w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, nie zostaną spełnione, ponieważ Wnioskodawca nie jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym, a zakupy dokonywane w związku z realizacją projektu nie będą służyły czynnościom opodatkowanym tym podatkiem.

W konsekwencji Wnioskodawcy nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dotyczących zakupów dokonywanych w związku z realizacją projektu sfinansowanego ze środków funduszy strukturalnych Unii Europejskiej w ramach działania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

Tym samym, stanowisko Wnioskodawcy w zakresie przedstawionego zdarzenia przyszłego należało uznać za prawidłowe.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj