Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0115-KDIT2-2.4011.253.2019.2.ŁS
z 27 sierpnia 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 czerwca 2019 r. (data wpływu 28 czerwca 2019 r.), uzupełnionym w dniu 21 sierpnia 2019 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązku informacyjnego – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 28 czerwca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 21 sierpnia 2019 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązku informacyjnego.


We wniosku i jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.


Zgodnie z realizacją Programu (…) dla budynków jednorodzinnych na terenie Wnioskodawcy na rok 2019 polegającego na poprawie jakości powietrza, a co za tym idzie zmniejszeniu zanieczyszczenia powietrza atmosferycznego Rada Miejska Wnioskodawcy w dniu 31 stycznia 2019 r. podjęła uchwałę w sprawie zasad i trybu udzielania oraz sposobu rozliczania dotacji celowej na dofinansowanie inwestycji z zakresu modernizacji źródeł ciepła. Powyższa uchwała została opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa (…) Uchwała ta określa uprawnionych do uzyskania dotacji celowej, którymi są Inwestorzy (tj. osoby fizyczne posiadające tytuł prawny do nieruchomości położonej na terenie Wnioskodawcy, akceptujące warunki Regulaminu), którzy przeprowadzą wymianę istniejącego (niskosprawnego, nieekologicznego i węglowego) źródła ciepła będącego podstawowym źródłem ogrzewania budynku na ekologiczne i wysokosprawne urządzenie grzewcze tj. kocioł gazowy kondensacyjny, jedno- lub dwufunkcyjny. Na podstawie ww. uchwały zostaną udzielone dotacje celowe osobom fizycznym. Podjęta uchwała przez Radę Miejską Wnioskodawcy określa wysokość udzielonej dotacji celowej Inwestorom, którzy przeprowadzili wymianę istniejącego źródła ciepła na nowe źródło ciepła w wysokości 60% kosztów kwalifikowanych, łącznie z podatkiem VAT, jednak nie więcej niż 6000 zł, przy czym koszty kwalifikowane to koszty bezpośrednio związane z wymianą kotła: demontaż i złomowanie istniejącego źródła ciepła, zakup, dostawa i montaż nowego źródła ciepła, niezbędny osprzęt do zainstalowania nowego źródła ciepła, wkład kominowy, rozruch i odbiór końcowy nowego źródła ciepła wraz z odbiorem kominiarskim. Realizacja dotacji celowej dla Inwestorów dokonana będzie w postaci zwrotu poniesionych kosztów na wskazany rachunek bankowy. Środki na dofinansowanie wymiany źródeł ciepła przeznaczone dla osób fizycznych, w nieruchomościach położonych na terenie Wnioskodawcy zostały pozyskane w ramach pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w K. Udzielona dotacja będzie wynosiła 60% kosztów kwalifikowanych, łącznie z podatkiem VAT. Przedmiotowa pożyczka zaciągnięta przez Wnioskodawcę będzie spłacana w dwudziestu kwartalnych ratach. Pozostałe 40% kosztów kwalifikowanych pokrywa mieszkaniec. Środki finansowe otrzymane przez osoby fizyczne są dotacją z budżetu jednostek samorządu terytorialnego. W uzupełnieniu Wnioskodawca wskazał, że dofinansowanie, o którym mowa, jest dotacją w rozumieniu przepisów o finansach publicznych – art. 221 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych w związku z art. 403 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy na Wnioskodawcy będzie spoczywał obowiązek sporządzenia informacji PIT-8C dla osób fizycznych, które otrzymały dofinansowanie inwestycji z zakresu modernizacji źródeł ciepła ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w K. przyznanych Wnioskodawcy w formie pożyczki na realizację „Programu (..) i dla budynków jednorodzinnych na terenie Wnioskodawcy na rok 2019”?


Zdaniem Wnioskodawcy na podstawie podjętej Uchwały przez Radę Miejską Wnioskodawcy z dnia 31 stycznia 2019 r. w sprawie zasad i trybu udzielania oraz sposobu rozliczania dotacji celowej na dofinansowanie inwestycji z zakresu modernizacji źródeł ciepła będą udzielone dotacje celowe Inwestorom będącym osobami fizycznymi, którzy wymienili niskosprawne i nieekologiczne, węglowe źródło ciepła będące podstawowym źródłem ogrzewania budynku na ekologiczne i wysokosprawne urządzenie grzewcze tj. kocioł gazowy. Środki finansowe na realizację zadania z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej tj. przedsięwzięcie związane z ochroną powietrza zostały pozyskane z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w K. Środki te zostały przyznane Wnioskodawcy w formie pożyczki zgodnie z art. 400a ust. 1 pkt 21, art. 403 ust. 2 i ust. 4-5 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska, art. 221 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 o finansach publicznych. Biorąc pod uwagę powyższe zdarzenie jak i przytoczone przepisy Wnioskodawca uważa, iż przychód uzyskany w postaci dotacji celowej będzie korzystał ze zwolnienia wynikającego z art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a tym samym na Wnioskodawcy nie będzie ciążył obowiązek wystawienia informacji podatkowej PIT-8C dla osób fizycznych.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1387 z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W świetle powyższego przepisu, opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych zawartym w powyższej ustawie, bądź od których zaniechano poboru podatku.

W treści art. 10 ust. 1 ww. ustawy zostały określone źródła przychodów, gdzie m.in. wymienia się inne źródła (pkt 9).

W myśl art. 11 ust. 1 cytowanej ustawy przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Na podstawie art. 20 ust. 1 ww. ustawy za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.

Katalog przychodów zaliczanych do innych źródeł nie stanowi katalogu zamkniętego, zawiera bowiem jedynie przykładowe wskazanie przychodów zaliczanych do tego źródła, o czym świadczy użycie słowa w „szczególności”. Wobec tego przychodem z innych źródeł będzie dla podatnika każde przysporzenie majątkowe, mające konkretny wymiar finansowy, otrzymane jako świadczenie pieniężne, rzeczowe lub też jako świadczenie nieodpłatne, czy częściowo odpłatne.

Stosownie do treści art. 42a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2019 r. – osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i przesłać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.

Art. 42a ust. 1 został zmieniony przez art. 1 pkt 11 ustawy z dnia 4 października 2018 r. (Dz. U. z 2018 r., poz. 2126) zmieniającej ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych z dniem 1 stycznia 2019 r. i – stosownie do art. 8 ust. 2 ustawy zmieniającej – ma zastosowanie do dochodów uzyskanych od 1 stycznia 2018 r.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika w szczególności, że zgodnie z realizacją Programu (…) dla budynków jednorodzinnych na terenie Wnioskodawcy na rok 2019 polegającego na poprawie jakości powietrza, a co za tym idzie zmniejszeniu zanieczyszczenia powietrza atmosferycznego Rada Miejska Wnioskodawcy w dniu 31 stycznia 2019 r. podjęła uchwałę w sprawie zasad i trybu udzielania oraz sposobu rozliczania dotacji celowej na dofinansowanie inwestycji z zakresu modernizacji źródeł ciepła. Powyższa uchwała została opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa (…) Uchwała ta określa uprawnionych do uzyskania dotacji celowej, którymi są Inwestorzy (tj. osoby fizyczne posiadające tytuł prawny do nieruchomości położonej na terenie Wnioskodawcy, akceptujące warunki Regulaminu), którzy przeprowadzą wymianę istniejącego (niskosprawnego, nieekologicznego i węglowego) źródła ciepła będącego podstawowym źródłem ogrzewania budynku na ekologiczne i wysokosprawne urządzenie grzewcze tj. kocioł gazowy kondensacyjny, jedno- lub dwufunkcyjny. Na podstawie ww. uchwały zostaną udzielone dotacje celowe osobom fizycznym. Podjęta uchwała przez Radę Miejską Wnioskodawcy określa wysokość udzielonej dotacji celowej Inwestorom, którzy przeprowadzili wymianę istniejącego źródła ciepła na nowe źródło ciepła w wysokości 60% kosztów kwalifikowanych, łącznie z podatkiem VAT, jednak nie więcej niż 6000 zł, przy czym koszty kwalifikowane to koszty bezpośrednio związane z wymianą kotła: demontaż i złomowanie istniejącego źródła ciepła, zakup, dostawa i montaż nowego źródła ciepła, niezbędny osprzęt do zainstalowania nowego źródła ciepła, wkład kominowy, rozruch i odbiór końcowy nowego źródła ciepła wraz z odbiorem kominiarskim. Realizacja dotacji celowej dla Inwestorów dokonana będzie w postaci zwrotu poniesionych kosztów na wskazany rachunek bankowy. Środki na dofinansowanie wymiany źródeł ciepła przeznaczone dla osób fizycznych, w nieruchomościach położonych na terenie Wnioskodawcy zostały pozyskane w ramach pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w K. Udzielona dotacja będzie wynosiła 60% kosztów kwalifikowanych, łącznie z podatkiem VAT. Przedmiotowa pożyczka zaciągnięta przez Wnioskodawcę będzie spłacana w dwudziestu kwartalnych ratach. Pozostałe 40% kosztów kwalifikowanych pokrywa mieszkaniec. Środki finansowe otrzymane przez osoby fizyczne są dotacją z budżetu jednostek samorządu terytorialnego. W uzupełnieniu Wnioskodawca wskazał, że dofinansowanie, o którym mowa, jest dotacją w rozumieniu przepisów o finansach publicznych – art. 221 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych w związku z art. 403 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska.

W myśl art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowego od osób fizycznych wolne od podatku dochodowego są dotacje, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymane z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego, z zastrzeżeniem ust. 36.

Zgodnie natomiast z art. 21 ust. 36 ustawy o podatku od osób fizycznych zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 129, nie ma zastosowania do tej części dotacji otrzymanej na prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej, która została przeznaczona, na podstawie odrębnych przepisów, na wynagrodzenie osoby fizycznej prowadzącej tę działalność.

Dokonując zatem analizy przytoczonego wyżej zwolnienia, tj. treści art. 21 ust. 1 pkt 129 ww. ustawy, wskazać należy, że aby wypłacone świadczenie podlegało zwolnieniu musi stanowić dotację w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 869) oraz winno zostać otrzymane z budżetu państwa lub budżetu jednostek samorządu terytorialnego.

Zatem skorzystanie z tej preferencji podatkowej możliwe jest wyłącznie w sytuacji, gdy spełnione będą łącznie oba warunki określone w ww. przepisie oraz gdy nie zaistnieją przesłanki wyłączające możliwość zastosowania ww. zwolnienia.

W myśl art. 126 ustawy o finansach publicznych dotacje są to podlegające szczególnym zasadom rozliczania środki z budżetu państwa, budżetu jednostek samorządu terytorialnego oraz z państwowych funduszy celowych przeznaczone na podstawie niniejszej ustawy, odrębnych ustaw lub umów międzynarodowych, na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań publicznych.


Stosownie do art. 127 ust. 1 ww. ustawy dotacje celowe są to środki przeznaczone na:

  1. finansowanie lub dofinansowanie:


    1. zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami,
    2. ustawowo określonych zadań, w tym zadań z zakresu mecenatu państwa nad kulturą, realizowanych przez jednostki inne niż jednostki samorządu terytorialnego,
    3. bieżących zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego,
    4. zadań agencji wykonawczych, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 3 lit. b,
    5. zadań zleconych do realizacji organizacjom pozarządowym,
    6. kosztów realizacji inwestycji;


  2. dopłaty do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonym w odrębnych ustawach.


Zgodnie zaś z art. 127 ust. 2 ustawy o finansach publicznych dotacjami celowymi są także środki przeznaczone na:


  1. realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3 i ust. 3 pkt 6, wydatkowane przez podmioty realizujące te programy, inne niż państwowe jednostki budżetowe;
  2. realizację projektów pomocy technicznej finansowanych z udziałem środków europejskich i środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 5 lit. a i b;
  3. finansowanie lub dofinansowanie zadań realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego oraz inne podmioty, ze środków przekazywanych przez jednostki, o których mowa w art. 9 pkt 5, 7 i 14;
  4. realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 5;
  5. współfinansowanie realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich;
  6. wyprzedzające finansowanie Wspólnej Polityki Rolnej, o którym mowa w odrębnych przepisach, w części podlegającej refundacji ze środków Unii Europejskiej.


W świetle art. 221 ust. 1 ww. ustawy podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku mogą otrzymywać z budżetu jednostki samorządu terytorialnego dotacje celowe na cele publiczne, związane z realizacją zadań tej jednostki, a także na dofinansowanie inwestycji związanych z realizacją tych zadań.

Przepis art. 221 ust. 4 cytowanej ustawi stanowi, że tryb postępowania o udzielenie dotacji na inne zadania niż określone w ustawie, o której mowa w ust. 2, sposób jej rozliczania oraz sposób kontroli wykonywania zleconego zadania określa, w drodze uchwały, organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego, mając na uwadze zapewnienie jawności postępowania o udzielenie dotacji i jej rozliczenia.

Zgodnie z art. 403 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska do zadań własnych gmin należy finansowanie ochrony środowiska w zakresie określonym w art. 400a ust. 1 pkt 2, 5, 8, 9, 15, 16, 21-25, 29, 31, 32 i 38-42 w wysokości nie mniejszej niż kwota wpływów z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4, 5 i 6, stanowiących dochody budżetów gmin, pomniejszona o nadwyżkę z tytułu tych dochodów przekazywaną do wojewódzkich funduszy.

W myśl art. 403 ust. 4 pkt 1 lit. a ww. ustawy finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej, o którym mowa w ust. 1 i 2, może polegać na udzielaniu dotacji celowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych z budżetu gminy lub budżetu powiatu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji podmiotów niezaliczonych do sektora finansów publicznych, w szczególności osób fizycznych.

Zasady udzielania dotacji celowej, o której mowa w ust. 4, obejmujące w szczególności kryteria wyboru inwestycji do finansowania lub dofinansowania oraz tryb postępowania w sprawie udzielania dotacji i sposób jej rozliczania określa odpowiednio rada gminy albo rada powiatu w drodze uchwały (art. 403 ust. 5 cyt. ustawy).

Mając na uwadze przedstawiony opis stanu faktycznego oraz powołane przepisy prawa stwierdzić należy, że udzielana przez Wnioskodawcę – jednostkę samorządu terytorialnego – dotacja na dofinansowanie inwestycji z zakresu modernizacji źródeł ciepła stanowi dla Inwestorów (tj. osób fizycznych posiadających tytuł prawny do nieruchomości położonej na terenie Wnioskodawcy) przychód z innych źródeł, określony w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jednakże w związku z tym, iż – jak wskazał Wnioskodawca – udzielane dofinansowanie jest dotacją celową w rozumieniu przepisów o finansach publicznych to przychód ten korzysta ze zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W konsekwencji, na Wnioskodawcy nie ciąży obowiązek sporządzenia dla Inwestorów, którzy skorzystają z przedmiotowej dotacji, informacji, o której mowa w art. 42a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Końcowo wskazać należy, że z dniem 1 stycznia 2019 r. weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 22 listopada 2018 r. w sprawie określenia niektórych wzorów oświadczeń, deklaracji i informacji podatkowych obowiązujących w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 2237).

Jednakże zgodnie z jego § 2 ust. 1, wzory, o których mowa w § 1, stosuje się do przychodów, dochodów (strat) uzyskanych (poniesionych) od dnia 1 stycznia 2018 r.

Przepisu ust. 1 nie stosuje się, jeżeli przed dniem wejścia w życie rozporządzenia oświadczenia, deklaracje i informacje podatkowe zostały złożone na formularzach dotychczasowych (§ 2 ust. 2 ww. rozporządzenia).

Zgodnie z ustalonym w rozporządzeniu wzorem informacji PIT-8C, dotyczy on wyłącznie niektórych dochodów z kapitałów pieniężnych. Natomiast w przypadku podlegających opodatkowaniu należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1 ustawy, właściwym jest ujęcie ich w informacji o przychodach z innych źródeł oraz o dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy PIT-11.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:


  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.


Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj