Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP4-3.4012.609.2020.1.SW
z 24 grudnia 2020 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 21 października 2020 r. (data wpływu 26 października 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku VAT z faktur związanych z realizacją projektu (…) - jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 26 października 2020 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku VAT z faktur związanych z realizacją projektu (…).


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:


Wnioskodawca jest organizacją nieposiadającą osobowości prawnej, nie jest też „płatnikiem podatku VAT” i nie figuruje w ewidencji „płatników podatku VAT”. Stowarzyszenie uzyskało dofinansowanie, podpisując umowę o przyznanie pomocy. Stowarzyszenie w ramach umowy będzie realizować operację w ramach poddziałania (…) w ramach działania (…) objętego (…) w zakresie wzmacnianie kapitału społecznego, w tym przez podnoszenie wiedzy społeczności lokalnej w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatycznych, także z wykorzystaniem rozwiązań innowacyjnych oraz promowanie obszaru objętego (…), w tym produktów lub usług lokalnych.


Stowarzyszenie będzie realizować operację pn. (…). W wyniku realizacji operacji osiągnięty zostanie następujący cel: Umożliwienie wzmocnienia kapitału społecznego poprzez udostępnienie zakupionego sprzętu przez okres min. 5 lat od dnia przyznania pomocy oraz promowanie obszaru (…) poprzez organizację turnieju strzeleckiego do dnia złożenia wniosku o płatność końcową, poprzez realizację następujących wskaźników: liczba podmiotów wspartych w ramach operacji obejmujących wyposażenie mające na celu szerzenie lokalnej kultury i dziedzictwa lokalnego – 1 szt. oraz liczba operacji obejmujących wyposażenie podmiotów działających w sferze kultury i organizację wydarzeń kulturalnych w ramach (…) – 1 szt.


Planowana realizacja przedmiotowej operacji przyczyni się do doposażenia „A” oraz zostanie zorganizowane jedno wydarzenie, jakim będzie turniej strzelecki. Wnioskodawca, realizuje swoje cele na terenie więcej niż jednej gminy oraz posiada doświadczenie w organizacji wydarzeń związanych z upowszechnianiem kultury, aktywnego spędzania czasu wolnego, dlatego doposażenie interaktywnym sprzętem, jakim jest magiczny dywan, który stanowi pomoc edukacyjną do ćwiczeń, gier i zabaw ruchowych wraz z zestawem treści multimedialnych przeznaczonych do pracy z dziećmi w wieku szkolnym i przedszkolnym, oraz rehabilitacji osób dorosłych i starszych przyczyni się do podniesienia atrakcyjności obszaru (…), dostępności oferty kulturalnej oraz rozszerzy działalność wnioskodawcy.


Operacja zakłada również zakup mobilnego trenażera strzeleckiego, który jest innowacyjnym, laserowym symulatorem strzeleckim będącym atrakcją nie tylko dla młodzieży, ale również innych mieszkańców (…). Wysokiej jakości sprzęt multimedialny będzie atrakcją dla mieszkańców pobliskich gmin, urozmaiceniem organizacji wydarzeń, oferty edukacyjnej, kulturalnej oraz rekreacyjnej w nowej formie. Zwiększy liczbę osób biorących udział w wydarzeniach organizowanych przez wnioskodawcę. Poprzez specyfikę sprzętu będzie stanowił atrakcję dla każdej grupy wiekowej. Użytkowanie sprzętu będzie nieodpłatne oraz udostępniane co najmniej 5 lat dla mieszkańców obszaru (…). Wnioskodawca w ramach operacji zakłada organizację wydarzenia – turnieju strzeleckiego, który planuje zorganizować w (…). Organizacja wydarzenia odbędzie się po zakupie mobilnego trenażera strzeleckiego oraz interaktywnej podłogi, które będą główną atrakcją imprezy.


W początkowej fazie wnioskodawca planuje promocję wydarzenia, aby informacja dotarła do jak największej liczby potencjalnych odbiorców wydarzenia. Wydarzenie będzie miało nieodpłatny charakter oraz będzie ogólnodostępne, przewidywana liczba uczestników to 100 osób, w szczególności wydarzenie będzie angażowało jedną z grup defaworyzowanych, jaką jest młodzież między 18 a 30 rokiem życia. Projekt zakłada ich aktywizację na polu społecznym, pobudza możliwości aktywnego funkcjonowania społecznego. Podczas wydarzenia będzie miał miejsce turniej strzelecki oraz integracja przy wykorzystaniu mobilnego trenażera strzeleckiego oraz podłogi interaktywnej. Za stronę techniczną, promocję zebranych oraz obsługę sędziowską turnieju będą powołani wolontariusze. Wolontariusze zadbają również o animację czasu uczestników imprezy, zapoznanie ich z funkcjonalnością sprzętu multimedialnego, zaprezentowanie atrakcyjnych gier i funkcji, jakie posiadają sprzęty.


Wnioskodawca przewiduje również drobne upominki dla uczestników jak i zwycięzców turnieju. Projekt zakłada również partnerstwo z trzema podmiotami z dwóch sektorów, którzy posiadają doświadczenie oraz działają w obszarze kultury: „B”, „C”, „D”. Partnerzy będą zaangażowani w projekt w obszarze promocji, pomocy technicznej i organizacyjnej. Szczegółowy zakres pomocy określony na podstawie umów partnerskich.


W ramach projektu planuje się:

  1. zakup podłogi interaktywnej – wydatek niezbędny do realizacji projektu – w ramach wydatku zostanie zakupiona interaktywna podłoga, która doposaży „A” oraz posłuży do realizacji wydarzenia planowanego w ramach projektu. Interaktywny sprzęt w innowacyjny sposób przyczyni się do rozwoju kulturowego (…).

  2. Zakup podłogi multi-interaktywnej pozwoli sterować obrazem za pomocą ruchu i specjalnego pisaka świetlnego. W zakresie zakupu:
    • 1 x Smartfloor z projektorem Canon LV-X310ST
    • 1 x uchwyt ścienny
    • 1 x pilot do projektora
    • 1 x pilot do Smartfloor
    • 3 x pisak interaktywny krótki
    • 1 x pisak interaktywny długi
    • 1 x worek na akcesoria
    • 1 x instrukcja obsługi
    • 4 x pakiety aplikacji na start: (…)

    Usługa zostanie zlecona na zewnątrz (1 usługa x 10 000,00 zł/usługę = 10 000,00 zł).
  3. Zakup mobilny trenażer strzelecki – wydatek niezbędny do realizacji projektu. W ramach wydatku zostanie zakupiony mobilny trenażer strzelecki wraz z niezbędnym wyposażeniem. Urządzenie doposaży A oraz posłuży do realizacji wydarzenia turnieju strzeleckiego. Sprzęt jest nowatorskim sposobem na realizację rozwoju kulturowego obszaru (…) przez Stowarzyszenie. Planuje się zakup Mobilnego Trenażera Strzeleckiego Laser Shot w wersji sportowej. Zostanie zakupiony kompletny system, przeznaczony do prowadzenia zawodów strzeleckich wraz z niezbędnym przeszkoleniem osób obsługujących. Urządzenie spełnia wszelkie wymagania dotyczące bezpieczeństwa użytkowania.
    Ukompletowanie MTS:
    LS-120 Laser Detection Camera Package

    LS mini Gaming Console
    LS Gaming Projector
    Shock Mount System Case
    Practical Shooting (Alpha-Foxtrot) Pack Software
    Colt 1911 Simulation Firearms
    Glock 17 Simulation Firearms

    Usługa zostanie zlecona na zewnątrz (1 usługa x 40 000,00 zł/usługę = 40 000,00 zł).


  1. Przygotowanie i przeprowadzenie turnieju strzeleckiego – wydatek niezbędny w celu przygotowania i przeprowadzenia turnieju strzeleckiego. Wolontariusze zaangażowani zostaną podczas przygotowania i przeprowadzenia turnieju strzeleckiego (min. obsługa techniczna, porządkowa, animacja czasu uczestników, obsługa sędziowska). 13 osób po 8 godzin co daje 104 godziny oraz 1 osoba po 6 godzin co daje 6 godzin.


Łącznie potrzebne będzie 110 godzin pracy wolontariackiej po 24,09 zł. Uwzględniając, że wolontariusze będą potrzebni zarówno przed turniejem jak i po, wnioskodawca w trakcie realizacji zadania będzie prowadził kartę pracy zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do wniosku o płatność.


W/w sprzęt będzie przechowywany w „E”.


Celem operacji jest wzmacnianie kapitału społecznego poprzez udostępnianie zakupionego sprzętu zgodnie z regulaminem przez okres min. 5 lat od dnia przyznania pomocy, promowanie obszaru (…) poprzez organizację turnieju strzeleckiego do dnia złożenia wniosku o płatność końcową.


„A” chce zaliczyć koszty podatku VAT realizowanej operacji do kosztów kwalifikowanych projektu i tym samym otrzymać do nich dofinansowanie. Musi jednak wykazać, iż nie ma możliwości odzyskania podatku VAT.


Wnioskodawca nie jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, nie składa deklaracji VAT–7. Dokonane zakupy w celu realizacji w/w operacji nie są i nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W wyniku realizacji operacji stowarzyszenie będzie realizowało nieodpłatną działalność statutową.

Zgodnie z zapisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego do kosztów kwalifikowanych związanych z realizacją zadania zalicza się podatek od towarów i usług (VAT), zgodnie z art. 69 ust. 3 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiające wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006. W związku z koniecznością dołączenia do wniosku o płatność, składanego przez Stowarzyszenie - interpretacji indywidualnej dotyczącej możliwości bądź braku możliwości odzyskania poniesionego podatku VAT, Stowarzyszenie jest zobligowane do dostarczenia takiej interpretacji.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy „A” ma możliwość odzyskania podatku VAT z faktur związanych z realizacją projektu (…) współfinansowanego w ramach poddziałania (…) w ramach działania (…) objętego (…) w zakresie wzmocnienie kapitału społecznego, w tym przez podnoszenie wiedzy społeczności lokalnej w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatycznych, także z wykorzystaniem rozwiązań innowacyjnych oraz promowanie obszaru objętego (…), w tym produktów lub usług lokalnych?


Zdaniem Wnioskodawcy, stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r., poz. 106, z późn. zm.) „A” nie ma możliwości odzyskania podatku VAT z faktur, gdyż nabywane usługi i towary nie są przedmiotem dalszego obrotu i nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Według art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenie kwoty lub zwrot różnicy podatku należnego nie stosuje się do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r. poz. 106, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.


W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.


Z art. 87 ust. 1 ustawy wynika, że w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.


Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.


Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, określonych we wspomnianym art. 86 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

W świetle art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.


W świetle powyższej regulacji, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.


Istotne jest, aby podmiot, który chce skorzystać z obniżenia podatku, spełniał przesłanki umożliwiające uznanie go dla tej czynności, za podatnika VAT, dokonującego tej czynności w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.


Zgodnie z przepisem art. 15 ust. 1 ustawy podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.


Stosownie do treści art. 15 ust. 2 ustawy, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Natomiast na mocy art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2020 r., poz. 2261), stowarzyszenie jest dobrowolnym, samorządnym, trwałym zrzeszeniem o celach niezarobkowych.


Stowarzyszenie samodzielnie określa swoje cele, programy działania i struktury organizacyjne oraz uchwala akty wewnętrzne dotyczące jego działalności (art. 2 ust. 2 ustawy Prawo o stowarzyszeniach).


Na podstawie art. 34 ustawy Prawo o stowarzyszeniach, stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą, według ogólnych zasad określonych w odrębnych przepisach. Dochód z działalności gospodarczej stowarzyszenia służy realizacji celów statutowych i nie może być przeznaczony do podziału między jego członków.

Zaznaczyć należy, że działalność statutowa stowarzyszenia to działalność zgodna z jego statutem, w którym wymienione są cele działalności stowarzyszenia i sposoby ich realizacji. Działalność statutowa nie jest nastawiona na zysk, czyli nie jest to działalność gospodarcza, która w organizacji pozarządowej jest tylko działalnością pomocniczą.

Z opisu sprawy przedstawionego w złożonym wniosku wynika, że Wnioskodawca (Stowarzyszenie) jest organizacją nieposiadającą osobowości prawnej i nie jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.


Stowarzyszenie uzyskało dofinansowanie, podpisując umowę o przyznanie pomocy. Stowarzyszenie w ramach umowy będzie realizować operację w ramach poddziałania (…) w ramach działania (…) objętego (…) w zakresie wzmacnianie kapitału społecznego, w tym przez podnoszenie wiedzy społeczności lokalnej w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatycznych, także z wykorzystaniem rozwiązań innowacyjnych oraz promowanie obszaru objętego (…), w tym produktów lub usług lokalnych.


Wnioskodawca będzie realizować operację pn. (…). Dokonane w ramach realizacji powyższej operacji zakupy nie są i nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W wyniku realizacji operacji Stowarzyszenie będzie realizowało nieodpłatną działalność statutową.


Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą możliwości odzyskania podatku VAT z faktur związanych z realizacją projektu (…).


Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez podatnika podatku od towarów i usług do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W omawianej sprawie warunki uprawniające do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie będą spełnione, ponieważ Wnioskodawca nie jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT, a dokonywane w ramach realizacji powyższej operacji zakupy nie są i nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.


Biorąc pod uwagę przedstawiony we wniosku opis sprawy Wnioskodawca nie będzie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych w związku z realizacją przedmiotowego projektu. Wnioskodawcy nie przysługuje również prawo otrzymania zwrotu podatku o którym mowa w art. 87 ustawy.


Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.


Równocześnie należy wskazać, że pojęcie „kosztu kwalifikowalnego” nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Wnioskodawcy przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym. W związku z powyższym nie zajęto stanowiska w tej sprawie.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.


Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r., poz. 2193 z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…), za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325 z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP. W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj