Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT2-3.4011.803.2021.1.IR
z 17 września 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r., poz. 1540, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 31 sierpnia 2021 r. (data wpływu 2 września 2021 r.), uzupełnionym pismami z dnia 15 września 2021 r. (data wpływu 15 września 2021 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z przyznaniem nagród w konkursie – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 września 2021 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z przyznaniem nagród w konkursie.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 15 września 2021 r. przesłanym dnia 15 września 2021 r. za pośrednictwem platformy ePUAP.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

… przygotowało konkurs dla uczniów szkół ponadpodstawowych pod nazwą „…..”. Konkurs ma być ogłoszony w dniu 24 września 2021 r. Podstawa prawna konkursu – art. 28b ustawy Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r., poz. 1082). W ramach konkursu uczniowie wraz z nauczycielami mają przygotować projekt edukacyjny, poprzedzony pracą badawczą. Projekt ma dotyczyć życia i twórczości ….. Konkurs będzie dwuetapowy. W ramach dwuetapowego postępowania konkursowego kuratorzy oświaty wyłonią kandydatów do laureatów, a komisja w … – pięciu laureatów i trzech wyróżnionych. Tak uczniowie, jak i nauczyciele otrzymają nagrody – będą to nagrody rzeczowe o wartości …. zł. Konkurs wymaga, aby uczeń wykazał się usystematyzowaną wiedzą z nauk humanistycznych takich jak: historia literatury, historia sztuki, filologia, rzeźba, filozofia. Uczeń ma również wykazać się swoim doświadczeniem i umiejętnościami kreatywnego, oryginalnego wykorzystania materiałów naukowych, opracowań, lektur, szkiców literackich oraz historycznych, danych źródłowych dotyczących życia i twórczości poety. Konkurs ma opracowany regulamin, komisje konkursowe, rywalizacyjny charakter, tj. umożliwi wyłonienie najlepszych uczestników w danej dziedzinie, oraz ograniczoną liczbę wygranych (nagród). Konkurs obejmuje wiedzę z zakresu nauki i kultury, dotyczy twórczości jednego z najwybitniejszych twórców XIX wieku. Przeprowadzenie konkursu zaplanowano na okres wrzesień-grudzień 2021 r. Jest on organizowany z inicjatywy Prezesa Rady Ministrów, przeprowadzony przez ….. w 200 rocznicę urodzin twórcy.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku):

Czy nagrody przyznane w konkursie „….” podlegają zwolnieniu z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych? Czy płatnik będzie mógł odstąpić od poboru podatku?

Zdaniem Wnioskodawcy, (sformułowanym ostatecznie w uzupełnieniu wniosku): nagrody przyznane laureatom i ich opiekunom merytorycznym (nauczycielom) powinny korzystać ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych wskazanego w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Wobec braku w przepisach podatkowych literalnej definicji pojęć takich jak: „nauka”, „wiedza”, „konkurs”, należy odnieść się do pojęcia ogólnie przyjętego. Zgodnie z definicją zawartą w „Słowniku współczesnego języka polskiego”, nauka to „ogół usystematyzowanej wiedzy ludzkiej, zespół poglądów, wiadomości dotyczących określonej dziedziny wiedzy”. Wiedza to natomiast „ogół wiadomości, umiejętności w jakiejś dziedzinie, zdobytej dzięki uczeniu się oraz doświadczeniu życiowemu”.

Natomiast zgodnie ze „Słownikiem języka polskiego” konkurs polega na wyłonieniu przez specjalistyczne jury osoby lub grupy najlepszej w danej dziedzinie, np. artystycznej, przebiegający często wieloetapowo. Słownik definiuje konkurs również jako „zorganizowaną imprezę o określonym regulaminie, której celem jest wyłonienie w drodze eliminacji kogoś najlepszego, zwykle połączona z przyznaniem nagród”.

Zgodnie z definicją słownikową „dziedzina” to „zakres czyjegoś działania w obrębie nauki, gospodarki, techniki, kultury, itp.”.

Zgodnie z powyższymi, powszechnie przyjętymi definicjami, konkurs przygotowany przez …. pn.: „….” jest konkursem z zakresu nauki i kultury. Będzie to wiedza zaprezentowana w postaci projektu edukacyjnego, wynikająca z lektury materiałów naukowych, opracowań, lektur, szkiców literackich oraz historycznych danych źródłowych, dotyczących życia i twórczości poety.

Konkurs wymaga, aby uczeń wykazał się:

  • usystematyzowaną wiedzą z nauk humanistycznych takich jak: historia literatury, historia sztuki, filologia, rzeźba, filozofia,
  • swoją wiedzą i doświadczeniem.

Zaplanowany w bieżącym roku konkurs będzie miał:

  • z góry określony regulamin,
  • ustaloną komisję konkursową, która będzie odpowiadać za wyłonienie zwycięzców,
  • rywalizacyjny charakter, tj. pozwoli wyłaniać najlepszych uczestników w dwuetapowych zawodach wiedzy,
  • ograniczoną liczbę wygranych (nagród).

Wartość nagrody rzeczowej nie przekroczy ….. zł.

Zatem, biorąc pod uwagę powyższe, przytoczone definicje słownikowe pojęć „nauka”, „wiedza”, „dziedzina” oraz „konkurs”, należy uznać, że przedsięwzięcie będzie spełniało przesłanki do zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych wskazanego w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, biorąc pod uwagę wykładnię językową tego pojęcia. Zdaniem Wnioskodawcy, nie występuje obowiązek podatkowy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r., poz. 1540, z późn. zm.), płatnikiem jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, obowiązana na podstawie przepisów prawa podatkowego do obliczenia i pobrania od podatnika podatku i wpłacenia go we właściwym terminie organowi podatkowemu.

Zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania wyrażoną w art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1128, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Przepis art. 10 ust. 1 powołanej ustawy, zawiera katalog przychodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, gdzie m.in. w pkt 9 tego artykułu wymieniono, jako jedno ze źródeł przychodów – inne źródła.

Z treści art. 11 ust. 1 ww. ustawy wynika, że przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Wartość pieniężną świadczeń w naturze, z zastrzeżeniem ust. 2c oraz art. 12 ust. 2–2c, określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca ich uzyskania (art. 11 ust. 2 ww. ustawy).

Jak stanowi art. 20 ust. 1 cytowanej ustawy, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12–14 i art. 17.

Stosownie do treści art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego – w wysokości 10% wygranej lub nagrody.

W myśl art. 41 ust. 4 tej ustawy płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a, 13-16 oraz art. 30a ust. 1 pkt 1-11 oraz 11b-12, z zastrzeżeniem ust. 4d, 5, 10, 12 i 21.

Jeżeli przedmiotem wygranych (nagród), o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 nie są pieniądze, podatnik jest obowiązany wpłacić płatnikowi kwotę zaliczki lub należnego zryczałtowanego podatku przed udostępnieniem wygranej (nagrody) lub świadczenia (art. 41 ust. 7 pkt 1 ustawy).

Zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) – na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby. Jednakże w przypadku gdy podatek został pobrany zgodnie z art. 30a ust. 2a, płatnicy, o których mowa w art. 41 ust. 10, przekazują kwotę tego podatku na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.

Zgodnie natomiast z treścią art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy, wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową towarów lub usług – jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 2 000 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową towarów lub usług nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

W świetle powyższego, zwolnieniem przedmiotowym, o którym mowa w ww. przepisie, może zostać objęta wartość wygranych w tych konkursach i grach, które organizowane i ogłaszane są przez środki masowego przekazu albo też w takich konkursach, które nie są wprawdzie organizowane przez środki masowego przekazu, ale są konkursami z określonych w tym przepisie dziedzin, a mianowicie muszą to być konkursy z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że ….. przygotowało konkurs dla uczniów szkół ponadpodstawowych. W ramach konkursu uczniowie wraz z nauczycielami mają przygotować projekt edukacyjny, poprzedzony pracą badawczą. Projekt ma dotyczyć życia i twórczości ….. Tak uczniowie, jak i nauczyciele otrzymają nagrody – będą to nagrody rzeczowe o wartości ….. zł. Konkurs ma opracowany regulamin, komisje konkursowe, rywalizacyjny charakter, tj. umożliwi wyłonienie najlepszych uczestników w danej dziedzinie, oraz ograniczoną liczbę wygranych (nagród). Konkurs obejmuje wiedzę z zakresu nauki i kultury, dotyczy twórczości jednego z najwybitniejszych twórców XIX wieku.

Przepisy podatkowe posługują się pojęciami „konkurs”, „nagroda” nie zawierając ich definicji. W tej sytuacji uzasadnione jest zastosowanie wykładni językowej.

Zgodnie z definicją zawartą w Słowniku Języka Polskiego PWN „konkurs” jest to przedsięwzięcie dające możliwość wyboru najlepszych wykonawców, autorów danych prac, itp., natomiast „nagroda” to dyplom, odznaczenie, pieniądze lub wartościowy przedmiot będące formą uznania lub wyróżnienia za osiągnięcia, zwycięstwo w konkursie, w zawodach, itp.

Z definicji tych wynika, że jakieś przedsięwzięcie można określić mianem konkursu, jeśli istnieje w nim element współzawodnictwa w celu osiągnięcia najlepszego rezultatu. W powszechnym rozumieniu konkurs to postępowanie, mające na celu wyłonienie zwycięzcy bądź kilku zwycięzców spośród grupy najlepszych uczestników spełniających określone kryteria. Również ważnym jak element współzawodnictwa jest strona formalna całego przedsięwzięcia. Konieczne jest bowiem sporządzenie regulaminu konkursu, w którym określona zostanie nazwa konkursu, organizator, uczestnicy konkursu, nagrody oraz sposób wyłonienia zwycięzców.

Zgodnie z definicją słownikową „dziedzina” to „zakres czyjegoś działania w obrębie nauki, gospodarki, techniki, kultury, itp.”.

W przepisach podatkowych brak jest również definicji „nauki”, ale zgodnie z definicją zawartą w Słowniku języka polskiego PWN – nauka ogół wiedzy ludzkiej ułożonej w system zagadnień; też: dyscyplina badawcza odnosząca się do pewnej dziedziny rzeczywistości. Według tego samego Słownika wiedza to uczenie się lub uczenie kogoś. Z powołanych definicji wynika, że „nauka” odnosi się do określonej wiedzy z różnych dziedzin życia.

Z kolei zgodnie ze Słownikiem Języka Polskiego PWN „kultura” to materialna i umysłowa działalność społeczeństw oraz jej wytwory.

Mając na uwadze powyższe, stwierdzić należy, że organizowane przez Wnioskodawcę przedsięwzięcie będzie wypełniać przesłanki definicji konkursu, gdyż jak podano w opisie zdarzenia przyszłego, będzie on posiadał cechy rywalizacji i końcowo zostaną wyłonieni zwycięzcy. Konkurs ma także opracowany regulamin. Ponadto konkurs obejmuje wiedzę z zakresu nauki i kultury.

Zatem należy uznać, iż przyznane nagrody będą stanowić nagrody otrzymane w konkursie, należącym do dziedziny nauki i kultury.

W świetle powyższego, przyznane nagrody, których wartość nie przekracza kwoty 2 000 zł uzyskane przez uczestników konkursu, zaliczanego do dziedziny nauki i kultury zorganizowanego przez Wnioskodawcę będą korzystać ze zwolnienia od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Wobec powyższego na Wnioskodawcy nie będą ciążyły obowiązki płatnika związane z obliczeniem, pobraniem i wpłaceniem podatku dochodowego od osób fizycznych.

Ponadto, należy zauważyć, że do wniosku Wnioskodawca dołączył kopię dokumentu – Regulamin konkursu. Należy jednak zauważyć, że wydając interpretacje w trybie art. 14b ustawy Ordynacja podatkowa, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej nie przeprowadza postępowania dowodowego w związku z czym nie jest obowiązany, ani uprawniony do jego oceny; jest związany wyłącznie opisem zdarzenia przyszłego przedstawionym przez Wnioskodawcę i Jego stanowiskiem. Dlatego dokument dołączony do wniosku nie podlegał analizie i weryfikacji w ramach wydanej interpretacji indywidualnej.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze zdarzeniem przyszłym podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Końcowo należy wskazać, że procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretację opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego podanego we wniosku – nie prowadzi postępowania dowodowego. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny jest zgodny ze stanem rzeczywistym. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. Pełna weryfikacja prawidłowości stanowiska Wnioskodawcy może być dokonana jedynie w toku ewentualnego postępowania podatkowego, kontroli podatkowej lub postępowania kontrolnego organu kontroli celno-skarbowej, będącego poza zakresem instytucji interpretacji indywidualnej, do której zastosowanie mają przepisy określone w art. 14h (w zamkniętym katalogu) ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r., poz. 1540).

Zgodnie z art. 14na § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 ustawy Ordynacja podatkowa). Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r., poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w …… ,…. za pośrednictwem organu, który ją wydał (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.).

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj