Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP2/443-1037/11/BW
z 16 września 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP2/443-1037/11/BW
Data
2011.09.16



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Stawki --> Stawki podatku


Słowa kluczowe
nabycie wewnątrzwspólnotowe
stawki podatku


Istota interpretacji
Jaką stawkę podatku należy zastosować w przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów (biomasy) - pelet/brykiet z łusek słonecznika, pelet/brykiet ze słomy zbożowej, pelet/brykiet ze słomy rzepakowej przeznaczonych do spalania w systemach ciepłowniczych jako opał - sklasyfikowany wg PKWiU w grupie 16.29.25.0 w roku 2011?



Wniosek ORD-IN 3 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 31 maja 2011r. (data wpływu do tut. organu 7 czerwca 2011r.), uzupełnionym pismem z dnia 5 września 2011r. (data wpływu do tut. organu 12 września 2011r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku VAT w przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia biomasy – peletu/brykietu z łusek słonecznika, peletu/brykietu ze słomy zbożowej, peletu/brykietu ze słomy rzepakowej – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 czerwca 2011r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, m.in., w zakresie zastosowania stawki podatku VAT w przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia biomasy – peletu/brykietu z łusek słonecznika, peletu/brykietu ze słomy zbożowej, peletu/brykietu ze słomy rzepakowej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca sprzedaje pelety, zarówno wyprodukowane przez siebie, jak i zakupione od innych producentów, również zagranicznych, z łusek słonecznika, ze słomy zbożowej oraz ze słomy rzepakowej. Surowce powyższe zakwalifikowane są do PKWiU w grupie 01.11.60-00.1.

Wytworzenie pelet polega jedynie na rozdrobnieniu oraz poddaniu surowca działaniu prasy o dużym nacisku bez dodawania innych półproduktów czy środków spalających.

Wnioskodawca kupuje surowce do produkcji zarówno od kontrahentów krajowych jak i zagranicznych, bezpośrednio od rolników na faktury RR oraz od dostawców zarejestrowanych jako podatnicy VAT na faktury VAT. Z powyższych faktur odlicza podatek naliczony.

Natomiast w piśmie z dnia 5 września 2011r. Wnioskodawca wskazał, iż sprzedaje sprzedaje pelety/brykiety (przeznaczone do spalania w systemach ciepłowniczych jako opał), zarówno wyprodukowane przez siebie, jak i zakupione od innych producentów, również zagranicznych, z łusek słonecznika, ze słomy zbożowej oraz ze słomy rzepakowej. Produkty powyższe zakwalifikowane są do PKWiU 2008 w grupie 16.29.25.0 (zgodnie z interpretacją GUS - Dział 11-20 - PKWiU 16). Wytworzenie peletu/brykietu polega jedynie na rozdrobnieniu oraz poddaniu surowca działaniu prasy o dużym nacisku bez dodawania innych półproduktów czy środków spajających.

Wnioskodawca jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym oraz składa deklaracje VAT-7.

Wnioskodawca zamierza w przyszłości dokonywać wewnątrzwspólnotowych nabyć opisanych we wniosku peletów.

Wnioskodawca jest zarejestrowanym podatnikiem dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych (VAT-UE).

Dostawcy z krajów UE, od których Wnioskodawca zamierza dokonywać nabyć wewnątrzwspólnotowych wymienionych we wniosku peletów/brykietów będą podatnikami zarejestrowanymi w swoim kraju dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych. Transakcje te dokumentowane będą fakturami VAT. Wnioskodawca będzie podawał kontrahentom (od których będzie dokonywał tegoż nabycia) numer identyfikacji dla transakcji wewnątrzwspólnotowch pod którym jest on zidentyfikowany w kraju.

Wnioskodawca dokonuje importu wymienionych we wniosku peletów/brykietów z terytorium Ukrainy. Wymienione we wniosku pelety/brykiety zostały zaklasyfikowane pod kodem Nomenklatury Scalonej (CN) 12130000.

W związku z powyższym zadano, m.in., następujące pytanie:

Jaką stawkę podatku należy zastosować w przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów (biomasy) - pelet z łusek słonecznika, pelet ze słomy zbożowej, pelet ze słomy rzepakowej - sklasyfikowany wg PKWiU w grupie 01.11.60-00.1 w roku 2011...

Natomiast w piśmie z dnia 5 września 2011r. Wnioskodawca przedstawił pytanie:

Jaką stawkę podatku należy zastosować w przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów (biomasy) - pelet/brykiet z łusek słonecznika, pelet/brykiet ze słomy zbożowej, pelet/brykiet ze słomy rzepakowej przeznaczonych do spalania w systemach ciepłowniczych jako opał - sklasyfikowany wg PKWiU w grupie 16.29.25.0 w roku 2011...

Stanowisko Wnioskodawcy:

Wnioskodawca będzie dokonywać wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, importu towarów oraz sprzedaży pelet z łusek słonecznika, pelet ze słomy, które zawierają się w grupie PKWiU ex 01.11. oraz nie zostały objęte wyłączeniem. Dlatego Wnioskodawca stoi na stanowisku, że stawką właściwą dla tego typu transakcji krajowych jest stawka 8%.

Natomiast w piśmie z dnia 5 września 2011r. Wnioskodawca stwierdził:

Wnioskodawca będzie dokonywać wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, importu towarów oraz sprzedaży pelet/brykiet z łusek słonecznika, pelet/brykiet ze słomy, który zawiera się w grupie PKWiU ex 16.29.25.0 oraz nie zostały objęte wyłączeniem. Dlatego Wnioskodawca stoi na stanowisku, że stawką właściwą dla tego typu transakcji krajowych jest stawka 8%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się nieprawidłowe.

Wstępnie Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach zauważa, iż w ww. piśmie z dnia 5 września 2011r. Wnioskodawca zmodyfikował i uzupełnił opis sprawy, a także zmodyfikował pytanie i własne stanowisko w sprawie.

Ponieważ ww. pismo Wnioskodawcy z dnia 5 września 2011r. zostało przesłane jako uzupełnienie przedmiotowego wniosku z dnia 31 maja 2011r., przyjęto, że opis sprawy, pytanie i własne stanowisko przedstawione w tym właśnie piśmie są ostateczne i w przedmiotowej interpretacji wzięto pod uwagę opis sprawy, pytanie oraz własne stanowisko przedstawione właśnie w tym piśmie z dnia 5 września 2011r.

Należy też zauważyć, iż przedmiotowa interpretacja rozstrzyga ściśle w zakresie przedstawionego pytania, tj. w zakresie stawki podatku VAT przy wewnątrzwspólnotowym nabyciu ściśle wymienionych w pytaniu towarów ( tj. biomasy – peletu/brykietu z łusek słonecznika, peletu/brykietu ze słomy zbożowej, peletu/brykietu ze słomy rzepakowej).

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011r. nr 177, poz. 1054.), zwanej dalej również ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, podlegają:

  1. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
  2. eksport towarów;
  3. import towarów;
  4. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
  5. wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy, przez wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 4, rozumie się nabycie prawa do rozporządzania jak właściciel towarami, które w wyniku dokonanej dostawy są wysyłane lub transportowane na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium państwa członkowskiego rozpoczęcia wysyłki lub transportu przez dokonującego dostawy, nabywcę towarów lub na ich rzecz.

Przepis ust. 2 powołanego artykułu stanowi, iż przepis ust. 1 stosuje się pod warunkiem, że:

  1. nabywcą towarów jest:
    1. podatnik, o którym mowa w art. 15, lub podatnik podatku od wartości dodanej, a nabywane towary mają służyć działalności gospodarczej podatnika,
    2. osoba prawna niebędąca podatnikiem, o którym mowa w lit. A
  2. -z zastrzeżeniem art. 10;
  3. dokonujący dostawy towarów jest podatnikiem, o którym mowa w pkt 1 lit. a.

Natomiast w myśl art. 10 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy o VAT wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, o którym mowa w art. 9, nie występuje w przypadku gdy dotyczy towarów innych niż wymienione w pkt 1 nabywanych przez:

  1. rolników ryczałtowych dla prowadzonej przez nich działalności rolniczej,
  2. podatników, którzy wykonują jedynie czynności inne niż opodatkowane podatkiem i którym nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług,
  3. podatników zwolnionych od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9,
  4. osoby prawne, które nie są podatnikami

-jeżeli całkowita wartość wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów na terytorium kraju nie przekroczyła w trakcie roku podatkowego kwoty 50.000.

Jednakże w myśl ust. 5 art. 10 ww. ustawy o VAT, w przypadku, gdy u podmiotów, u których zgodnie z ust. 1 pkt 2 nie występuje wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, zostaje przekroczona kwota, o której mowa w ust. 1 pkt 2, uznaje się, że wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów ma miejsce od momentu przekroczenia tej kwoty.

Należy także zwrócić uwagę, iż w przepisach ustawy o podatku od towarów i usług, ustawodawca określił zasady rozliczania ww. podatku z tytułu transakcji pomiędzy podmiotami z różnych krajów, które mają miejsce bądź traktowane są jako mające miejsce na ściśle określonym terytorium.

Zgodnie z przepisami ustawy, w przypadku dostawy towarów, która ma miejsce pomiędzy różnymi krajami, ustawodawca wskazując na miejsce świadczenia dostawy określił miejsce jej opodatkowania.

Zgodnie z art. 25 ust. 1 ww. ustawy o VAT wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów uznaje się za dokonane na terytorium państwa członkowskiego, na którym towary znajdują się w momencie zakończenia ich wysyłki lub transportu.

W myśl natomiast ust. 2 tegoż przepisu, nie wyłączając zastosowania ust. 1 w przypadku gdy nabywca, o którym mowa w art. 9 ust. 2, przy wewnątrzwspólnotowym nabyciu towarów podał numer przyznany mu przez dane państwo członkowskie dla celów transakcji wewnątrzwspólnotowych inne niż państwo członkowskie, na którym towary znajdują się w momencie zakończenia ich wysyłki lub transportu, wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów uznaje się za dokonane również na terytorium tego państwa członkowskiego, chyba że nabywca udowodni, że wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów:

  1. zostało opodatkowane na terytorium państwa członkowskiego, na którym towary znajdują się w momencie zakończenia ich wysyłki lub transportu, lub
  2. zostało uznane za opodatkowane na terytorium państwa członkowskiego, na którym towary znajdują się w momencie zakończenia ich wysyłki lub transportu, ze względu na zastosowanie procedury uproszczonej w wewnątrzwspólnotowej transakcji trójstronnej, o której mowa w dziale XII.

Z kolei zgodnie z art. 96 ust. 1 ww. ustawy, podmioty, o których mowa w art. 15, są obowiązane przed dniem wykonania pierwszej czynności określonej w art. 5 złożyć naczelnikowi urzędu skarbowego zgłoszenie rejestracyjne, z zastrzeżeniem ust. 3.

Natomiast art. 97 ust. 1 ustawy o VAT stanowi, że podatnicy, o których mowa w art. 15, podlegający obowiązkowi zarejestrowania jako podatnicy VAT czynni, są obowiązani przed dniem dokonania pierwszej wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów lub pierwszego wewnątrzwspólnotowego nabycia zawiadomić naczelnika urzędu skarbowego w zgłoszeniu rejestracyjnym, o którym mowa w art. 96, o zamiarze rozpoczęcia wykonywania tych czynności.

Stosownie zaś do art. 97 ust. 2 ww. ustawy o VAT, przepis ust. 1 stosuje się również do podatników w rozumieniu art. 15 innych niż wymienieni w ust. 1 i osób prawnych niebędących podatnikami w rozumieniu art. 15, u których wartość wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów przekroczyła kwotę, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, oraz tych, którzy zamierzają skorzystać z możliwości określonej w art. 10 ust. 6.

Należy także wskazać, iż zgodnie z art. 106 ust. 7 ww. ustawy o VAT, w przypadku czynności wymienionych w art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 2, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca oraz świadczenia usług, dla którego podatnikiem jest ich usługobiorca, są wystawiane faktury wewnętrzne; za dany okres rozliczeniowy podatnik może wystawić jedną fakturę dokumentującą te czynności dokonane w tym okresie./…/.

Art. 20 ust. 5 ww. ustawy o VAT stanowi natomiast, że w wewnątrzwspólnotowym nabyciu towarów obowiązek podatkowy powstaje 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostawy towaru będącego przedmiotem wewnątrzwspólnotowego nabycia z zastrzeżeniem ust. 6-9.

Zgodnie z art. 20 ust. 6 ustawy o VAT w przypadku gdy przed terminem, o którym mowa w ust. 5, podatnik podatku od wartości wystawił fakturę, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury.

Podatnicy wymienieni w art. 15, inni niż zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni i osoby prawne niebędące podatnikami w rozumieniu art. 15, u których wartość wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów przekroczyła kwotę, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, lub którzy skorzystali z możliwości wymienionej w art. 10 ust. 6, są obowiązani składać w urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe w zakresie dokonywanych nabyć za okresy miesięczne w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym miesiącu (art. 99 ust. 8 ww. ustawy o VAT).

Mając na względzie powyższe należy stwierdzić, iż w przypadku potraktowania danej czynności za wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, o którym mowa w ww. art. 9 ust. 1 ustawy o VAT, ciężar opodatkowania zostaje przerzucony na nabywcę towarów. Nabywca wystawia fakturę wewnętrzną, w której do wartości nabytego towaru dolicza właściwą dla tego towaru stawkę podatku VAT obowiązującą w Polsce.

Z przedstawionego we wniosku opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca zamierza w przyszłości dokonywać wewnątrzwspólnotowych nabyć biomasy – peletu/brykietu z łusek słonecznika, peletu/brykietu ze słomy zbożowej, peletu/brykietu ze słomy rzepakowej – sklasyfikowane według PKWiU w grupie 16.29.25.0

Wnioskodawca wskazał, że jest zarejestrowanym podatnikiem dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych (VAT-UE). Dostawcy z krajów UE, od których Wnioskodawca zamierza dokonywać nabyć wewnątrzwspólnotowych wymienionych we wniosku peletów/brykietów będą podatnikami zarejestrowanymi w swoim kraju dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych. Transakcje te dokumentowane będą fakturami VAT.

Wnioskodawca będzie podawał kontrahentom (od których będzie dokonywał tegoż nabycia) numer identyfikacji dla transakcji wewnątrzwspólnotowch pod którym jest on zidentyfikowany w kraju.

Jak wynika z przedstawionego we wniosku pytania w przedmiotowej sprawie wyjaśnienia wymaga jaka stawka podatku VAT będzie miała zastosowanie przy wewnątrzwspólnotowym nabyciu przez Wnioskodawcę wymienionych we wniosku towarów (w szczególności peletu/brykietu z łusek słonecznika, peletu/brykietu ze słomy zbożowej, peletu/brykietu ze słomy rzepakowej) – sklasyfikowane według PKWiU w grupie 16.29.25.0.

Odnosząc się do powyższej kwestii na wstępie wskazać należy, iż podstawowa stawka podatku, zgodnie z art. 41 ust. 1 ww. ustawy o VAT, wynosi 22%, z zastrzeżeniem 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Natomiast zgodnie z art. 146a pkt 1 ustawy w okresie od dnia 1 stycznia 2011r. do dnia 31 grudnia 2013r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku o której mowa w art. 41 ust. 1 (…) wynosi 23%.

Oznacza to, że wymienioną wyżej stawkę należy stosować jeżeli brak jest przepisu szczególnego określającego obniżoną stawkę podatku lub zwolnienie od podatku, przy czym przepisy takie zawiera zarówno ustawa o VAT, jak też przepisy wykonawcze do tej ustawy.

Stosownie do przepisu art. 41 ust. 2, w związku z art. 146a pkt 2 ww. ustawy o VAT, dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 8%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Pod pozycją 53 załącznika nr 3 do ustawy wymieniono grupę ex 16.29.25.0, tj. „Wyroby ze słomy, esparto i pozostałych materiałów w rodzaju stosowanych do wyplatania; wyroby koszykarskie i wikliniarskie – wyłącznie brykiety ze słomy i siana”.

Należy w tym miejscu wskazać, iż z treści art. 2 pkt 30 ustawy wynika, że przez zapis „PKWiU ex” rozumie się zakres wyrobów lub usług węższy niż określony w danym grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania zwolnienia, obniżonej stawki podatku lub wyłączenia tylko do wyrobów należących do wymienionego grupowania statystycznego, spełniających określone warunki sprecyzowane przez ustawodawcę w rubryce – nazwa wyrobu. Wynikająca z konkretnego załącznika stawka VAT, zwolnienie bądź wyłączenie dotyczy wyłącznie danej usługi z danego grupowania – konkretnej usługi wymienionej obok symbolu PKWiU.

Ponadto zauważa się, iż w świetle objaśnienia do powołanego wyżej załącznika nr 3 do ustawy, ww. wykaz nie ma zastosowania dla zakresu sprzedaży towarów i usług zwolnionych od podatku lub opodatkowanych stawkami niższymi niż stawka, której dotyczy.

Zgodnie z art. 41 ust. 2a ww. ustawy o VAT dla towarów wymienionych w załączniku nr 10 do ustawy stawka podatku wynosi 5 %.

Jednakże w załączniku tym nie został wymieniony towar o symbolu PKWiU ex 16.29.25.0.

Odnosząc przedstawiony we wniosku opis sprawy do powołanych przepisów prawa należy zauważyć, iż w poz. 53 załącznika nr 3 do ustawy o podatku od towarów i usług został wskazany (wymieniony przez Wnioskodawcę) symbol PKWiU ex 16.29.25.0, jednakże pod tym symbolem mieszczą się „Wyroby ze słomy, esparto pozostałych materiałów w rodzaju stosowanych do wyplatania; wyroby koszykarskie i wikliniarskie – wyłącznie brykiety ze słomy i siana”.

Jak z powyższego wynika, ustawodawca w poz. 53 zał. nr 3 do ustawy nie wymienił pelet/brykietów z łusek słonecznika.

W tym stanie rzeczy, przy wewnątrzwspólnotowym nabyciu wymienionego we wniosku peletu/brykietu z łusek słonecznika nie będzie miała zastosowania preferencyjna stawka podatku VAT w wysokości 8% (na podstawie art. 146a pkt 2, w związku z poz. 53 załącznika nr 3 do ustawy o podatku od towarów i usług), lecz podstawowa stawka podatku VAT, tj. 23%.

Natomiast, o ile wymienione we wniosku pelety/brykiety ze słomy zbożowej oraz ze słomy rzepakowej faktycznie mieszczą się w grupowaniu PKWiU ex 16.29.25.0, wówczas przy ich wewnątrzwspolnotowym nabyciu zastosowanie będzie miała stawka podatku VAT wys. 8% - na podstawie art. 146a pkt 2, w związku z poz. 53 załącznika nr 3 do ustawy o podatku od towarów i usług.

W konsekwencji powyższego, stanowisko Wnioskodawcy w zakresie zastosowania przy wewnątrzwspólnotowem nabyciu wszystkich opisanych we wniosku wyrobów stawki podatku VAT 8%, należało uznać za nieprawidłowe.

Należy w tym miejscu zauważyć, iż w przedmiotowej interpretacji nie rozstrzygano poprawności zaklasyfikowania opisanych we wniosku peletów/brykietów lecz przyjęto wskazany przez Wnioskodawcę symbol PKWiU, tj. ex 16.29.25.0, jako element opisu sprawy.

Należy bowiem w tym miejscu zauważyć, iż zgodnie z Komunikatem prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11) zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje towary i usługi według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach wprowadzonych rozporządzeniem Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej.

W przypadku trudności w ustaleniu właściwego grupowania Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług lub Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych zainteresowany podmiot może zwrócić się o udzielenie informacji w tym zakresie do Urzędu Statystycznego w Łodzi. Tak więc to Wnioskodawcę obciąża obowiązek i ryzyko prawidłowego sklasyfikowania wyrobu.

Klasyfikacją statystyczną, która ma zastosowanie dla celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług, od dnia 1 stycznia 2011r. jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług wprowadzona rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) – (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 ze zm.).

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Ponadto zauważa się, iż poruszone w przedmiotowym wniosku kwestie dotyczące określenia stawki podatku VAT dla dostawy w kraju oraz w imporcie wymienionych we wniosku towarów (biomasy – peletu/brykietu z łusek słonecznika, peletu/brykietu ze słomy zbożowej, peletu/brykietu ze słomy rzepakowej), będą przedmiotem odrębnych rozstrzygnięć.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie, ul. Kraszewskiego 4a, 35-016 Rzeszów, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj