Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB3/423-572/08-5/11/S/MS
z 28 czerwca 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPB3/423-572/08-5/11/S/MS
Data
2011.06.28



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodów --> Zasady szczegółowe dokonywania odpisów amortyzacyjnych

Podatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodów --> Wartość początkowa środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych


Słowa kluczowe
amortyzacja
aport
autobus
dotacja unijna
gmina
składnik majątkowy
wartość początkowa
wkłady niepieniężne
zakład budżetowy


Istota interpretacji
CIT - w zakresie zasady ustalania wartości początkowej składników majątkowych wchodzących w skład wkładu niepieniężnego wniesionego do Wnioskodawcy przez Gminę



Wniosek ORD-IN 454 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów uwzględniając prawomocny (od dnia 13 stycznia 2011r.) wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie sygn. akt. I SA/Lu 745/08 z dnia 22 kwietnia 2009 roku (data wpływu 11.04.2011r.), utrzymany w mocy wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 13 stycznia 2011 roku sygn. akt II FSK 1634/09 (data wpływu 21.04.2011r.) stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 15.04.2008r. (data wpływu 21.04.2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie zasady ustalania wartości początkowej składników majątkowych wchodzących w skład wkładu niepieniężnego wniesionego do Wnioskodawcy przez Gminę - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 kwietnia 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zasady ustalania wartości początkowej składników majątkowych wchodzących w skład wkładu niepieniężnego wniesionego do Wnioskodawcy przez Gminę.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Z dniem 1 stycznia 2008 r. zakład budżetowy został przekształcony w spółkę kapitałową. Spółka M. utworzona w wyniku przekształcenia po likwidacji zakładu budżetowego, wstąpiła we wszystkie prawa i obowiązki związane z działalnością zakładu, przejmując jego należności, zobowiązania Spółka zapewnia ciągłość działalności wykonywanej u przednio przez zakład budżetowy, pracownicy zakładu stali się z mocy prawa pracownikami spółki, zaś składniki mienia zakładu stały się majątkiem spółki poprzez wniesienie go w formie aportu do spółki.

Ponadto w formie aportu rzeczowego do spółki zostały wniesione środki trwałe — autobusy zakupione wcześniej przez Gminę przy współfinansowaniu ich zakupu w 75% wartości ze środków unijnych. Zakupione przez Gminę autobusy częściowo finansowane z dotacji unijnej (75%) nie były ewidencjonowane w Zakładzie— zakładzie budżetowym — w ewidencji środków trwałych, ich ewidencja jako środków trwałych prowadzona była przez Gminę i tam znajdowały się na stanie środków trwałych.

W momencie utworzenia Spółki z o.o. z przekształcenia zakładu budżetowego autobusy współfinansowane ze środków unijnych w 75% wartości ich zakupu zostały wniesione aportem do spółki przez jedynego wspólnika Gminę.

W związku z powyższym opisem stanu faktycznego, spółka zadała następujące pytanie:

Czy w przypadku wniesienia aportu rzeczowego w postaci autobusów zakupionych przez Gminę częściowo finansowanych ze środków unijnych — 75%, które nie były ujmowane w ewidencji środków trwałych przekształconego zakładu budżetowego, podlegają amortyzacji podatkowej od 100% wartości początkowej, tj. od wartości wniesionego aportu przez wspólnika...

Zdaniem Wnioskodawcy:

Zgodnie z przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych z dnia 15 lutego 1992 r. (t. j. Dz. U. z 2000 r. nr 54 poz. 654 ze zm.) amortyzację podatkową od wniesionych aportem środków trwałych, które nie były ewidencjonowane w ewidencji środków trwałych przekształconego zakładu budżetowego w Spółkę należy naliczyć od 100% wartości początkowej wniesionego aportu zgodnie z art. 16 g ust. 1 pkt 4.

Wydając interpretację indywidualną w dniu 08.07.2008r. nr IP-PB3-423-572/08-2/MK (data doręczenia 11.07.2008r.) uznano powyższe stanowisko za nieprawidłowe stwierdzając, co następuje:

Zakład budżetowy jest jednostką organizacyjną sektora finansów publicznych będącą częścią państwowej sfery budżetowej, która odpłatnie wykonuje wyodrębnione zadania i pokrywa koszty swojej działalności z przychodów własnych. Powoływanie, likwidacja, przekształcanie komunalnych zakładów budżetowych następuje decyzją organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego, przy uwzględnieniu zapisów ustawy o gospodarce komunalnej i ustawy o finansach publicznych.

Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 20 grudnia 1996r. o gospodarce komunalnej (Dz. U. z 1997 r. Nr 9, poz. 43 ze zm.) organy stanowiące jednostek samorządu terytorialnego mogą powoływać, likwidować lub przekształcać komunalne zakłady budżetowe zgodnie z przepisami ustawy z dnia 5 stycznia 1991 r. - Prawo budżetowe.

Rozpatrując powyższe zagadnienie na gruncie przepisów prawa podatkowego, zastosowanie znajdą przepisy art. 93a 51 w związku z art. 93b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. — Ordynacja podatkowa (t. j. z 2005 r. Dz. U. Nr 8, poz. 60 ze zm.). Powołany art. 93a § 1 stanowi, że osoba prawna zawiązana (powstała) w wyniku przekształcenia innej osoby prawnej, wstępuje we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki przekształcanej osoby lub spółki. Zgodnie natomiast z brzmieniem art. 93b tej ustawy, przepis ten stosuje się odpowiednio do łączenia się i przekształceń komunalnych zakładów budżetowych. Przez pojęcie przekształcenia formy prawnej przedsiębiorcy należy rozumieć przeniesienie go z dotychczasowej formy prawnej do innej. Spółka stała się następcą prawnym zlikwidowanego Zakładu Budżetowego i wstępuje we wszelkie prawa i obowiązki podmiotu przekształconego. W przedstawionym stanie faktycznym na spółkę z o.o. przechodzą wszelkie skutki podatkowe zdarzeń zaistniałych w zakładzie budżetowym które wystąpiłyby w tym zakładzie gdyby nie było przekształcenia. Należy do nich zaliczyć nie tylko przejęcie obowiązków podatnika ale również praw, w tym prawa do amortyzacji.

Stosownie do zapisu art. 15 ust. 6 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. z 2000 r. Dz. U. Nr 54, poz. 654 ze zm.), kosztem uzyskania przychodów są odpisy z tytułu zużycia środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (odpisy amortyzacyjne) dokonywane wyłącznie zgodnie z przepisami art. 16a -16m, z uwzględnieniem art. 16.

Zgodnie z art. 16g ust. 9 tejże ustawy, w razie przekształcenia formy prawnej, a także połączenia albo podziału podmiotów, z zastrzeżeniem ust. 1 g, dokonywanych na podstawie odrębnych przepisów - wartość początkową środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych ustala się w wysokości wartości początkowej określonej w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, o której mowa w art. 9 ust. 1, podmiotu przekształconego, połączonego albo podzielonego.

Stosownie do art. 16g ust.18 ustawy, powołany powyżej przepis ust. 9 ma zastosowanie, jeżeli z odrębnych przepisów wynika, że podmiot powstały z przekształcenia, podziału albo połączenia lub podmiot istniejący, do którego przeniesiono w wyniku wydzielenia część majątku podmiotu dzielonego, wstępuje we wszelkie prawa i obowiązki podmiotu przekształconego, połączonego albo podzielonego.

Zgodnie z art. 16h ust. 3 ww. ustawy podmioty o których mowa w art. 16g ust. 9 tej ustawy, powstałe z przekształcenia, podziału, z zastrzeżeniem ust.5, albo połączenia podmiotów oraz podmioty, które przejęły całość lub część innego podmiotu na skutek tych zdarzeń, dokonują odpisów amortyzacyjnych z uwzględnieniem dotychczasowej wysokości odpisów oraz kontynuują metodę amortyzacji przyjętą przez podmiot przekształcony, podzielony, połączony z uwzględnieniem art. 16i ust. 2-7.

W świetle powołanych powyżej przepisów oraz opisanego we wniosku stanu faktycznego wynika, że w przedmiotowej sprawie Wnioskodawca powinien ustalić wartość początkową środków trwałych wniesionych do spółki zgodnie z dyspozycją zawartą w przepisie art. 16g ust. 9 i ust. 18 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Reasumując, brak jest podstaw do uznania stanowiska Wnioskodawcy za prawidłowe a co za tym idzie uznania, iż w zaistniałej sytuacji amortyzację podatkową od wniesionych aportem środków trwałych należy naliczać od wartości początkowej środków trwałych zgodnie z art. 16g ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Na powyższą interpretację Spółka złożyła wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, na które w odpowiedzi z dnia 17.09.2008r. nr IP-PB3-423-572/08-4/MS organ podatkowy podtrzymał swoje stanowisko zawarte w interpretacji indywidualnej. W dniu 22.10.2008r. Skarżący złożył za pośrednictwem tut. organu skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie na ww. interpretację i wniósł o uchylenie jej w całości.

Wyrokiem z dnia z dnia 22.04.2009r. sygn. akt I SA/Lu 745/08, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie uchylił zaskarżoną interpretację indywidualną. Sąd zaznaczył , że Minister Finansów w zaskarżonej interpretacji kiedy dokonał wykładni art. 16g ust 9, ust. 18 ustawy p.d.o.p., to pominął, że stanowią one wprost o ewidencji środków trwałych dla celów amortyzacji podatkowej ściśle podmiotu przekształconego, nie innego podmiotu. W okolicznościach tej sprawy przekształconym podmiotem prawa podatkowego był zakład budżetowy, odrębny podmiot prawa podatkowego od Gminy / na gruncie art. 1 ust. 1 i 2 ustawy p.d.o.p./. Organ podatkowy pominął, że podmiotem prawa podatkowego, który został przekształcony nie była Gmina. Przekształconym podmiotem prawa podatkowego w przedstawionych okolicznościach był zakład budżetowy. Organ podatkowy pominął, że kiedy art. 16g ust. 9 ustawy p.d.o.p. stanowi o ewidencji środków trwałych podmiotu przekształconego i podmiotu prawa podatkowego 1, to stanowi o środkach trwałych objętych zakresem ewidencji ściśle tego podmiotu prawa podatkowego / Przekształconego /, opisanym w art. 16d ust. 2 ustawy p.d.o.p

Zgodnie z art. 1 ustawy p.d.o.p. w ust. 1 ustawa reguluje opodatkowanie podatkiem dochodowym dochodów osób prawnych i spółek kapitałowych w organizacji, zwanych dalej „podatnikami”. Zgodnie z art. 1 ust. 2 ustawy p.d.o.p. przepisy ustawy mają również zastosowanie do jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, z wyjątkiem spółek niemających osobowości prawnej, z zastrzeżeniem ust. 1 i 3. Zgodnie z art. 1 ust. 3 ustawy p.d.o.p. przepisy ustawy mają również zastosowanie do spółek niemających osobowości prawnej mających siedzibę lub zarząd w innym państwie, jeżeli zgodnie z przepisami prawa podatkowego tego państwa są traktowane jak osoby prawne i podlegają w tym państwie opodatkowaniu od całości swoich dochodów bez względu na miejsce ich osiągania.

Na gruncie przywołanego unormowania ustawy p.d.o.p., stosownie do art. 1 ust. 1 u.p.d.o.p. podmiotowość podatkowoprawną ma gmina, która jest osobą prawną / zob. art. 2 ust. 2 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 ze zm. / oraz stosownie do art. 1 ust. 2 ustawy p.d.o.p. odrębną podmiotowość podatkowoprawną ma zakład budżetowy, także komunalny / zob.: Podatek dochodowy od osób prawnych, L. Błystak, B. Dauter, E. Madej, A. Mudrecki, M. Niezgódka - Medek, R. Pęk, J. Zubrzycki, Unimex 2007, s. 16-17; Podatek dochodowy od osób prawnych, Komentarz, pod. red. J. Marciniuka, C.H. Beck 2007, s. 10; Zakład budżetowy a podatek dochodowy, I. Ożóg, PP 1993/2/12/. Dlatego ilekroć ustawa p.d.o.p. stanowi o podmiocie nie można pomijać odrębnej podmiotowości podatkowoprawnej gminy i zakładu budżetowego.

W okolicznościach faktycznych przedstawionych we wniosku Spółki skarżącej podmiotem prawa podatkowego na gruncie ustawy p.d.o.p., który podlegał przekształceniu był zakład budżetowy. Gmina nie była Przekształconym podmiotem prawa podatkowego w przedstawionym we wniosku stanie faktycznym. W przedstawionym stanie faktycznym Spółka skarżąca podała, że zakład budżetowy nie ujął w ewidencji środków trwałych dla celów amortyzacji podatkowej składników majątkowych w postaci 12 autobusów, otrzymanych w nieodpłatne władanie / „do użytkowania i eksploatacji” / od Gminy.

Zgodnie z art. 16a ustawy p:d.o.p. w ust. 1 amortyzacji podlegają, z zastrzeżeniem art. 16c, stanowiące własność lub współwłasność podatnika, nabyte lub wytworzone we własnym zakresie, kompletne i zdatne do użytku w dniu przyjęcia do używania: I/ budowle, budynki oraz lokale będące odrębną własnością 2/ maszyny, urządzenia i środki transportu, 3/inne przedmioty - o przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok, wykorzystywane przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą albo oddane do używania na podstawie umowy najmu, dzierżawy lub umowy określonej w art. 17a pkt 1, zwane środkami trwałymi.

Zgodnie z art. 16a ustawy p.d.o.p. w ust. 2 amortyzacji podlegają również, z zastrzeżeniem art. 16c, niezależnie od przewidywanego okresu używania: 1/ przyjęte do używania inwestycje w obcych środkach trwałych, zwane dalej „inwestycjami w obcych środkach trwałych”, 2/ budynki i budowle wybudowane na cudzym gruncie, 3/ składniki majątku, wymienione w ust. 1, niestanowiące własności lub współwłasności podatnika, wykorzystywane przez niego na potrzeby związane z prowadzoną działalnością na podstawie umowy określonej w art. 17a pkt 1, zawartej z właścicielem lub współwłaścicielami tych składników jeżeli zgodnie z przepisami rozdziału 4a odpisów amortyzacyjnych dokonuje korzystający - zwane także środkami trwałymi, 4/tabor transportu morskiego w budowie, sklasyfikowany w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług / PKWiU / w grupie „statki” o symbolu 35.11, zaliczone do branży 1051-1053 Systematycznego Wykazu Wyrobów / SWVV / Głównego Urzędu Statystycznego / Dz. U. z 1997 r. Nr 42, poz. 264 i z 1999 r. Nr 92, POZ. 1045/.

Zgodnie z art. 16b ustawy p.d.o.p. w ust. 1 amortyzacji podlegają, z zastrzeżeniem art. 16c, nabyte nadające się do gospodarczego wykorzystania w dniu przyjęcia do używania: 1/ spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego, 2/ spółdzielcze prawo do lokalu użytkowego, 3/ prawo do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej, 4/ autorskie lub pokrewne prawa majątkowe, 5/ licencje, Bi prawa określone w ustawie z dnia 30 czerwca 2000 r. - Prawo własności przemysłowej / Dz. U. z 2003 r. Nr 119, poz. 1117, ze zm. /, 7/ wartość stanowiącą równowartość uzyskanych informacji związanych z wiedzą w dziedzinie przemysłowej, handlowej, naukowej lub organizacyjnej / know-how / - o przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok, wykorzystywane przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą albo oddane przez niego do używania na podstawie umowy licencyjnej / sublicencji/, umowy najmu, dzierżawy lub umowy określonej w art. 17a pkt 1, zwane wartościami niematerialnymi i prawnymi.

Zgodnie z art. 16b ustawy p.d.o.p. w ust. 2 amortyzacji podlegają również, z zastrzeżeniem art. 16c, niezależnie od przewidywanego okresu używania: / pkt 1 skreślony /, 2/ wartość firmy, jeżeli wartość ta powstała w wyniku nabycia przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części w drodze: a/ kupna, b/ przyjęcia do odpłatnego korzystania, a odpisów amortyzacyjnych, zgodnie z przepisami rozdziału 4a, dokonuje korzystający, c/ wniesienia do spółki na podstawie przepisów o komercjalizacji i prywatyzacji, 3/ koszty prac rozwojowych zakończonych wynikiem pozytywnym, który może być wykorzystany na potrzeby działalności gospodarczej podatnika, jeżeli: a/ produkt lub technologia wytwarzania są ściśle ustalone, a dotyczące ich koszty prac rozwojowych wiarygodnie określone, oraz b/techniczna przydatność produktu lub technologii została przez podatnika odpowiednio udokumentowana i na tej podstawie podatnik podjął decyzję o wytwarzaniu tych produktów lub stosowaniu technologii, oraz c/ z dokumentacji dotyczącej prac rozwojowych wynika, że koszty prac rozwojowych zostaną pokryte spodziewanymi przychodami ze sprzedaży tych produktów lub zastosowania technologii, 4/ składniki majątku, wymienione w ust. 1, niestanowiące własności lub współwłasności podatnika wykorzystywane przez niego na potrzeby związane z prowadzoną działalnością na podstawie umowy określonej w art. 17a pkt 1, zawartej z właścicielem lub współwłaścicielami albo uprawnionymi do korzystania z tych wartości - jeżeli zgodnie z przepisami rozdziału 4a odpisów amortyzacyjnych dokonuje korzystający - zwane także wartościami niematerialnymi i prawnymi.

Zgodnie z art. 16c ustawy p.d.o.p. amortyzacji nie podlegają: 1/ grunty i prawa wieczystego użytkowania gruntów, 2/ budynki, lokale, budowle i urządzenia zaliczane do spółdzielczych zasobów mieszkaniowych lub służących działalności społeczno-wychowawczej prowadzonej przez spółdzielnie mieszkaniowe, 3/ dzieła sztuki i eksponaty muzealne, 4/ wartość firmy, jeżeli wartość ta powstała w inny sposób niż określony w art. 16b ust. 2 pkt 2, 5 / składniki majątku, które nie są używane na skutek zaprzestania działalności, w której te składniki były używane; w tym przypadku składniki te nie podlegają amortyzacji od miesiąca następującego po miesiącu, w którym zaprzestano tej działalności - zwane odpowiednio środkami trwałymi lub wartościami niematerialnymi i prawnymi.

Zgodnie z art. 16d ustawy p.d.o.p. w ust. 1 podatnicy mogą nie dokonywać odpisów amortyzacyjnych od składników majątku, o których mowa w art. 16a i 16b, których wartość początkowa określona zgodnie z art. 16g nie przekracza 3.500 zł; wydatki poniesione na ich nabycie stanowią wówczas koszty uzyskania przychodów w miesiącu oddania ich do używania.

Zgodnie z art. 16d ustawy p.d.op. w ust. 2 składniki majątku, o których mowa w art. 16a - 16c, wprowadza się do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych zgodnie z art. 9 ust. 1, najpóźniej w miesiącu przekazania ich do używania. Późniejszy termin wprowadzenia uznaje się za ujawnienie środka trwałego, o którym mowa w art. 16h ust. 1 pkt 4.

Na tej podstawie faktycznej i prawnej należy zważyć, że autobusy przekazane przez Gminę /właściciela/ nieodpłatnie zakładowi budżetowemu do „użytkowania i eksploatacji” /odrębnemu od Gminy podmiotowi prawa podatkowego później przekształconemu/, są to składniki majątkowe niewymienione w art. 16a do 16c ustawy p.d.o.p., pozostające poza zakresem art. 16d ust. 2 ustawy p.d.o.p. dla zakładu budżetowego.

Zgodnie z art. 16g ust. 9 ustawy p.d.o.p. w razie przekształcenia formy prawnej, a także połączenia albo podziału podmiotów, z zastrzeżeniem ust. 19, dokonywanych na podstawie odrębnych przepisów - wartość początkową środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych ustala się w wysokości wartości początkowej określonej w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, o której mowa w art. 9 ust. 1, podmiotu przekształconego, połączonego albo podzielonego.

Zgodnie z art. 16g ust. 18 ustawy p.d.o.p. przepis ust. 9 ma zastosowanie, jeżeli z odrębnych przepisów wynika że podmiot powstały z przekształcenia, podziału albo połączenia lub podmiot istniejący, do którego przeniesiono w wyniku wydzielenia część majątku podmiotu dzielonego, wstępuje we wszelkie prawa i obowiązki podmiotu przekształconego, połączonego albo podzielonego.

Zgodnie z art. 16h ust. 3 ustawy p.d.o.p. podmioty, o których mowa w art. 16g ust. 9, powstałe z przekształcenia, podziału, z zastrzeżeniem ust. 5, albo połączenia podmiotów oraz podmioty, które przejęły całość lub część innego podmiotu na skutek tych zdarzeń, dokonują odpisów amortyzacyjnych z uwzględnieniem dotychczasowej wysokości odpisów oraz kontynuują metodę amortyzacji przyjętą przez podmiot przekształcony, podzielony, połączony, z uwzględnieniem art. 16i ust. 2 - 7.

Przepis art. 16g ust. 9 ustawy p.d.o.p. ma zastosowanie do takich środków trwałych przekształconego podmiotu prawa podatkowego, które ściśle podmiot przekształcony /nie inny podmiot prawa podatkowego/ ujmuje w ewidencji stosownie do art. 16d ust. 2 ustawy p.d.o.p.

Zdaniem Sądu, organ podatkowy dokonał wykładni art. 16g ust. 9 w związku z ust. 18 i art. 16h ust. 3 ustawy p.d.o.p. ponad treść tych przepisów, z pominięciem prawnych wniosków płynących z art. 1 ust. 1 i ust. 2 ustawy p.d.o.p. Dlatego nie spełnia kryterium legalności stanowisko organu podatkowego, że okoliczności faktyczne podane we wniosku Skarżącej spółki o wydanie interpretacji indywidualnej są objęte zakresem art. 16g ust. 9, ust. 18, art. 16h ust. 3 ustawy p.d.o.p. tej treści stanowisko organu podatkowego narusza prawo materialne. Tej treści interpretacja indywidualna nie odpowiada materialnemu prawu podatkowemu. Nie spełnia kryterium legalności stanowisko organu podatkowego, że w przedstawionych okolicznościach faktycznych nie ma zastosowania art. 16g ust. 1 pkt 4 ustawy p.d.o.p. tylko na tej podstawie, że przedstawiony stan faktyczny jest poddany reżimowi art. 16g ust. 9, ust. 18, art. 16h ust. 3 ustawy p.d.o..p.

Naczelny Sąd Administracyjny wyrokiem z dnia 13.01.2011r. sygn. akt II FSK 1634/09 oddalił skargę kasacyjną złożoną przez tutejszy organ podatkowy, utrzymując tym samym w mocy wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 22.04.2009r.

W wyniku ponownego rozpatrzenia sprawy, po uwzględnieniu prawomocnego wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 22.04.2009r. sygn. akt I SA/Lu 745/08, w świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie, ul. Skłodowskiej 40, 20-029 Lublin po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku ul. 1 Maja 10,09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj