Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPBI/1/415-629/09/BK
z 22 października 2009 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPBI/1/415-629/09/BK
Data
2009.10.22



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Źródła przychodów --> Przychody z działalności gospodarczej


Słowa kluczowe
dotacja
dotacja celowa
dotacja z Europejskiego Funduszu Społecznego
środek trwały
środki pomocowe
wyposażenie
zwolnienia przedmiotowe


Istota interpretacji
w zakresie skutków podatkowych otrzymania jednorazowej dotacji na podjęcie własnej działalności gospodarczej oraz wsparcia pomostowego w ramach projektu Działania 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013 (PO KL)



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 lipca 2009r. (data wpływu do tut. Biura – 29 lipca 2009r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych otrzymania jednorazowej dotacji na podjęcie własnej działalności gospodarczej oraz wsparcia pomostowego w ramach projektu Działania 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013 (PO KL) – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 lipca 2009r. do tut. Biura wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych otrzymania jednorazowej dotacji na podjęcie własnej działalności gospodarczej oraz wsparcia pomostowego w ramach projektu Działania 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013 (PO KL).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca, jest osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą opodatkowaną podatkiem dochodowym na zasadach ogólnych. Prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów. Jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Otrzymał wsparcie finansowe na rozwój działalności w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Wnioskodawca przed rozpoczęciem prowadzenia działalności, jako osoba bezrobotna wziął udział w postępowaniu kwalifikacyjnym przeprowadzonym w ramach projektu „Pobudzanie mikroprzedsiębiorczości na obszarach wiejskich woj. poprzez kompleksowe wsparcie doradczo – szkoleniowe i finansowe”, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia. Projekt realizowany jest przez Ośrodek Promowania i Wspierania Przedsiębiorczości Rolnej, na podstawie umowy zawartej z Wojewódzkim Urzędem Pracy, pełniącym w programie rolę Instytucji Pośredniczącej II stopnia.

Wnioskodawca przeszedł przez proces kwalifikacji pozytywnie, w wyniku czego zostały mu przyznane środki na rozwój przedsiębiorczości w kwocie 30.000,00 zł oraz środki wsparcia pomostowego wypłacane w 6 miesięcznych ratach w kwotach po 700,00 zł w każdym miesiącu.

Przed wypłaceniem dofinansowania zgodnie z wymogami projektu zarejestrował działalność gospodarczą o podstawowym zakresie działalności określonym pod nr PKD 45.20.Z.

Po przedstawieniu kompletu dokumentów rejestracyjnych i podpisaniu niezbędnej dokumentacji w ramach realizowanego projektu na rachunek bankowy zostały mu przekazane przez Ośrodek Promowania i Wspierania Przedsiębiorczości Rolnej środki wsparcia finansowego na rozwój przedsiębiorczości w kwocie 30.000,00 zł oraz pierwsza rata wsparcia pomostowego w kwocie 700,00 zł.

Otrzymane wsparcie finansowe zostało wydatkowane zgodnie z zawartym w umowie harmonogramem rzeczowo-finansowym, tj. na zakup maszyn (w tym 3 o wartości początkowej powyżej 3.500 zł netto, przyjętych na stan środków trwałych), urządzeń oraz narzędzi niezbędnych do rozpoczęcia i wykonywania działalności. Każdy zakup maszyn, urządzeń i narzędzi był tylko w części ściśle określonej w umowie (nie większej niż 84,10%) finansowany ze środków uzyskanych w ramach PO KL działanie 6.2. Pozostała część każdego wydatku (minimum 15,90%) oraz cały podatek VAT były finansowane ze środków własnych podatnika.

Wnioskodawca otrzymywane comiesięczne raty wsparcia pomostowego w kwocie 700zł, przeznacza zgodnie z umową na opłacenie składek ZUS oraz na opłacenie takich wydatków jak: ubezpieczenie majątku prowadzonej działalności, koszty opłat telekomunikacyjnych, koszty działań promocyjno-reklamowych.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy można przyjąć, że otrzymane wsparcie finansowe w ramach Działania 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL) nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym ze względu na zaniechanie ogłoszone w rozporządzeniu Ministra Finansów...
  2. Czy wszystkie wydatki na zakup maszyn, urządzeń, narzędzi o wartości początkowej do 3.500,00 zł netto współfinansowane z otrzymanego wsparcia finansowego stanowią koszty uzyskania przychodu, jeżeli tylko zostały poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów...
  3. Czy wszystkie wydatki poczynione ze wsparcia pomostowego na opłacenie składek ZUS na ubezpieczenie społeczne podatnika, ubezpieczenie majątku oraz na opłacenie faktur za usługi telekomunikacyjne i promocyjno-reklamowe stanowią dla podatnika koszty uzyskania przychodu, jeżeli tylko koszty te zostały poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów...
  4. Czy odpisy amortyzacyjne od tej części wartości środków trwałych, w jakiej były sfinansowane z otrzymanych środków nie stanowią kosztów uzyskania przychodu dla podatnika, gdyż wydatki w tej części zostały zwrócone podatnikowi w jakiejkolwiek formie, w tym przypadku w formie wsparcia finansowego na rozwój przedsiębiorczości natomiast od części wartości środków trwałych, w jakiej były sfinansowane ze środków własnych stanowią koszt uzyskania przychodu...

Zdaniem wnioskodawcy:

Ad. 1. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 10 kwietnia 2009r. (Dz. U. nr 62 poz. 509) w sprawie zaniechania poboru podatku dochodowego od osób fizycznych i osób prawnych od niektórych dochodów (przychodów) otrzymane środki finansowe podatnikowi jako uczestnikowi projektu w ramach Działania 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL) na rozwój przedsiębiorczości oraz wsparcie pomostowe nie podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowy od osób fizycznych.

Ad. 2. Wydatki na zakup maszyn, urządzeń oraz narzędzi (o wartości początkowej mniejszej niż 3.500 zł) poczynione ze środków finansowych otrzymanych w ramach środków na rozwój przedsiębiorczości stanowią w całości dla podatnika koszty uzyskania przychodu, jeżeli tylko zostały poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów (art. 22 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych), ponieważ nie zostały one wykluczone w art. 23 ww. ustawy.

Ad. 3. Wydatki ze środków otrzymanych w formie wsparcia pomostowego przeznaczone na opłacenie składek ZUS na ubezpieczenie społeczne podatnika, ubezpieczenie majątku oraz opłacenie faktur za usługi telekomunikacyjne i promocyjno-reklamowe stanowią dla podatnika koszty uzyskania przychodu, jeżeli tylko zostały poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów (art. 22 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych), ponieważ nie zostały one wykluczone w art. 23 ww. ustawy.

Ad. 4. Zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 45 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dla podatnika nie stanowią kosztów uzyskania przychodu odpisy amortyzacyjne od tej części wartości środków trwałych, w jakiej ich zakup był sfinansowany z otrzymanych środków wsparcia finansowego, gdyż wydatki w tej części zostały zwrócone podatnikowi w jakiejkolwiek formie. W tym przypadku w formie wsparcia finansowego na rozwój przedsiębiorczości. Natomiast są kosztem uzyskania przychodu odpisy amortyzacyjne w części w jakiej zakup był sfinansowany ze środków własnych podatnika.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Zatem wszelkie dochody podatnika nie wymienione enumeratywnie w katalogu zwolnień przedmiotowych lub co do których nie zaniechano poboru podatku podlegają opodatkowaniu.

Zgodnie z art. 14 ust. 1 ww. ustawy, za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, tj. pozarolniczej działalności gospodarczej, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont.

W myśl art. 14 ust. 2 pkt 2 ww. ustawy, przychodem z działalności gospodarczej są również dotacje, subwencje, dopłaty i inne nieodpłatne świadczenia otrzymane na pokrycie kosztów, albo jako zwrot wydatków, z wyjątkiem gdy przychody te są związane z otrzymaniem, zakupem albo wytworzeniem we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, od których, zgodnie z art. 22a-22o, dokonuje się odpisów amortyzacyjnych.

Mając na uwadze brzmienie powyższego przepisu należy stwierdzić, iż ustawodawca różnicuje skutki podatkowe otrzymanych dotacji i innych nieodpłatnych świadczeń w zależności od celu, na jaki zostały one przeznaczone, tj.

  • dotacje, subwencje, dopłaty i inne nieodpłatne świadczenia otrzymane na cele inne niż nabycie lub wytworzenie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych – zaliczane są do przychodów z działalności gospodarczej,
  • ww. świadczenia otrzymane na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków poniesionych przez podatnika na zakup lub wytworzenie we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, od których dokonuje się odpisów amortyzacyjnych – nie stanowią przychodu z działalności gospodarczej.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż wnioskodawca korzysta ze wsparcia w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013 Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia. W ramach ww. wsparcia otrzymał jednorazową dotację na podjęcie własnej działalności gospodarczej oraz wsparcie pomostowe na okres pierwszych 6 miesięcy prowadzenia działalności gospodarczej.

Program Operacyjny Kapitał Ludzki jest jednym z programów operacyjnych służących realizacji Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007 – 2013, który został przyjęty decyzją Komisji Europejskiej nr K (2007) 4547 z dnia 28 września 2007 r.

Rozporządzeniem z dnia 10 kwietnia 2009 r. w sprawie zaniechania poboru podatku dochodowego od osób fizycznych i osób prawnych od niektórych dochodów (przychodów) (Dz. U. Nr 62, poz. 509), wydanym na podstawie art. 22 § 1 pkt 1 Ordynacji podatkowej, Minister Finansów zarządził zaniechanie poboru podatku dochodowego od osób fizycznych i osób prawnych od środków przyznanych podatnikom - uczestnikom projektu w ramach Działania 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL) na:

  1. rozwój przedsiębiorczości, w tym na cele inwestycyjne, dla uczestników projektu, którzy w ramach projektu zarejestrowali działalność gospodarczą lub zarejestrowali się w Krajowym Rejestrze Sądowym, do wysokości 40 tys. zł lub 20 tys. zł na członka spółdzielni w przypadku spółdzielni,
  2. wsparcie pomostowe w postaci pomocy finansowej wypłacanej miesięcznie przez okres do 6 lub do 12 miesięcy od dnia rozpoczęcia (uruchomienia) działalności gospodarczej
    - stanowiących pomoc de minimis udzielaną na warunkach określonych w rozporządzeniu Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 6 maja 2008 r. w sprawie udzielania pomocy publicznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (Dz. U. Nr 90, poz. 557 i Nr 224, poz. 1484).

Przy czym zaniechanie to ma zastosowanie do dochodów (przychodów) uzyskanych od dnia 26 maja 2008 r. do dnia 31 grudnia 2009 r. (§ 2 ww. rozporządzenia). Rozporządzenie powyższe weszło w życie w dniu 21 kwietnia 2009 r.

Zatem jeżeli otrzymanie wskazanych we wniosku środków nastąpiło po 25 maja 2008r., to środki te w części nie przeznaczonej na cele inwestycyjne (w tym wsparcie pomostowe) stanowią dochód wnioskodawcy, od którego zaniechano poboru podatku. Przy czym, jak wskazano zaniechanie to dotyczy wyłącznie tej części środków, która nie została przeznaczona na cele inwestycyjne. Środki przeznaczone na cele inwestycyjne nie stanowią bowiem, jak wskazano powyżej przychodu zgodnie z art. 14 ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Odnosząc się natomiast do skutków podatkowych sfinansowania ww. środkami wydatków poniesionych na zakup maszyn, narzędzi i urządzeń, usług telekomunikacyjnych i promocyjno-reklamowych, czy też opłacenie składek ZUS i ubezpieczeniem majątku firmy, stwierdzić należy, iż w myśl art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23.

Zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 56 ww. ustawy, nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wydatków i kosztów bezpośrednio sfinansowanych z dochodów (przychodów), o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 46, 47a, 47c, 47d, 116, 122 i 129.

Wobec powyższego wydatki poniesione na zakup maszyn, narzędzi i urządzeń, o ile nie stanowią one środków trwałych, oraz wydatki związane z opłaceniem usług telekomunikacyjnych i promocyjno-reklamowych, czy też opłaceniem składek ZUS i ubezpieczenia majątku firmy, o ile poniesione zostały w celu uzyskania przychodów, bądź też zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodów, mogą stanowić koszty uzyskania przychodów prowadzonej przez wnioskodawcę pozarolniczej działalności gospodarczej, jako nie objęte wyłączeniem zawartym w ww. art. 23 ust. 1 pkt 56 ww. ustawy.

Stosownie do treści art. 23 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wydatków na:

  1. nabycie gruntów lub prawa wieczystego użytkowania gruntów, z wyjątkiem opłat za wieczyste użytkowanie gruntów,
  2. nabycie lub wytworzenie we własnym zakresie innych niż wymienione w lit. a) środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, w tym również wchodzących w skład nabytego przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanych części,
  3. ulepszenie środków trwałych, które zgodnie z art. 22g ust. 17 powiększają wartość środków trwałych, stanowiącą podstawę naliczania odpisów amortyzacyjnych wydatki te, zaktualizowane zgodnie z odrębnymi przepisami, pomniejszone o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, są jednak
    - kosztem uzyskania przychodów (…) w przypadku odpłatnego zbycia składników majątku związanych z działalnością gospodarczą, o których mowa w art. 14 ust. 2 pkt 1, bez względu na czas ich poniesienia.

Zatem w świetle ww. przepisu wydatki poniesione na nabycie środków, w myśl ww. art. 23 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy nie mogą stanowić kosztów uzyskania przychodów. Kosztem tym (choć pośrednio), mogą być odpisy amortyzacyjne dokonywane od ich wartości początkowej. Zgodnie bowiem z art. 22 ust. 8 ww. ustawy, kosztem uzyskania przychodów są odpisy z tytułu zużycia środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (odpisy amortyzacyjne) dokonywane wyłącznie zgodnie z art. 22a–22o, z uwzględnieniem art. 23. Przy czym, podatnicy mogą nie dokonywać odpisów amortyzacyjnych od składników majątku, o których mowa w art. 22a i 22b, których wartość początkowa, określona zgodnie z art. 22g, nie przekracza 3.500 zł; wydatki poniesione na ich nabycie stanowią wówczas koszty uzyskania przychodów w miesiącu oddania ich do używania.

Jednakże w myśl art. 23 ust. 1 pkt 45 ww. ustawy, nie uważa się za koszty uzyskania przychodów, odpisów z tytułu zużycia środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych dokonywanych, według zasad określonych w art. 22a-22o, od tej części ich wartości, która odpowiada poniesionym wydatkom na nabycie lub wytworzenie we własnym zakresie tych środków lub wartości niematerialnych i prawnych, odliczonym od podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym albo zwróconym podatnikowi w jakiejkolwiek formie. Oznacza to, iż jeżeli zakup środka trwałego został sfinansowany zarówno z otrzymanej na ten cel dotacji, jak i ze środków własnych podatnika, możliwe jest zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej odpisów amortyzacyjnych, jednakże jedynie od tej części jego wartości początkowej, która została sfinansowana ze środków własnych podatnika (nie zwróconych mu w jakiejkolwiek formie).

W świetle powyższego, w odniesieniu do przedstawionego we wniosku stanu faktycznego, stwierdzić należy, iż jeżeli wnioskodawca jest beneficjentem środków otrzymywanych w ramach projektu Działania 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013 (PO KL), to środki te w części przeznaczonej na nabycie:

  1. urządzeń (o ile nie stanowią one środków trwałych), narzędzi, usług telekomunikacyjnych i promocyjno-reklamowych, czy też opłaceniem składek ZUS i ubezpieczeniem majątku firmy - stanową przychód z prowadzonej przez wnioskodawcę pozarolniczej działalności gospodarczej, od którego na podstawie ww. rozporządzenia Ministra Finansów zaniechano poboru podatku (o ile otrzymanie tych środków nastąpiło po dniu 25 maja 2008r.). Równocześnie, wydatki bezpośrednio sfinansowane ww. środkami finansowymi, jako nie objęte wyłączeniem zawartym ww. art. 23 ust. 1 pkt 56 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, mogą stanowić koszty uzyskania przychodów prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej,
  2. środków trwałych - nie stanowią przychodu z prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej. Równocześnie wydatki związane z nabyciem tych środków trwałych podlegają zaliczeniu w ciężar kosztów uzyskania przychodów poprzez odpisy amortyzacyjne od ich wartości początkowej ustalonej zgodnie z art. 22g ww. ustawy, jednakże jedynie od tej ich części, która została sfinansowana ze środków własnych podatnika.

Wobec powyższego stanowisko wnioskodawcy uznano za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, 43-300 Bielsko-Biała, ul. Traugutta 2a.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj