Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP4/443-653/13/PK
z 13 marca 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z 10 grudnia 2013 r. (data wpływu 16 grudnia 2013 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego, w przedmiocie uznania za wyrób energetyczny oraz opodatkowania acetylenu oznaczonego kodem CN 2901 29 00 przeznaczonego do lutowania, spawania, cięcia i gięcia tj. celów innych niż opałowe – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 grudnia 2013r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego, w przedmiocie uznania za wyrób energetyczny oraz opodatkowania acetylenu oznaczonego kodem CN 2901 29 00 przeznaczonego do lutowania, spawania, cięcia i gięcia tj. celów innych niż opałowe.

We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca (Spółka) jest pośredniczącym podmiotem gazowym (dalej: „PPG”) w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 23d ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2011 r. nr 108, poz. 626 w brzmieniu nadanym ustawą z dnia 27 września 2013 r. o zmianie ustawy o podatku akcyzowym, Dz. U. z 2013 r., poz. 1231; dalej: „ustawa” lub „ustawa o podatku akcyzowym”).

Podstawowy przedmiot prowadzonej przez Spółkę działalności gospodarczej obejmuje wydobycie, sprzedaż, eksport oraz dostawę wewnątrzwspólnotową węgla kamiennego. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka nabywa i zużywa m.in. acetylen techniczny zaklasyfikowany pod kodem Nomenklatury Scalonej CN 2901 29 00 (dalej: „acetylen”). W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka wykorzystuje nabywany acetylen przede wszystkim do szeregu procesów technologicznych polegających w szczególności na lutowaniu, spawaniu, cięciu bądź gięciu elementów metalowych różnego rodzaju. Nabywany acetylen w celu przeprowadzenia powyższych czynności zużywany jest przez Spółkę w specjalnie do tego przeznaczonych palnikach gazowych bądź innych urządzeniach służących do lutowania, spawania, cięcia oraz gięcia elementów metalowych.

Wykorzystywany przez Spółkę acetylen zasadniczo jest przez nią nabywany na terytorium kraju. Niemniej jednak Spółka nie jest w stanie wykluczyć, iż w ramach prowadzonej działalności gospodarczej może zdarzyć się sytuacja, w której Spółka będzie nabywać acetylen w drodze importu bądź wewnątrzwspólnotowego nabycia. Całość nabywanego acetylenu, co do zasady, jest zużywana w ramach prowadzonej przez Spółkę działalności gospodarczej, a Spółka zasadniczo nie dokonuje dalszej odsprzedaży tego wyrobu na rzecz podmiotów zewnętrznych.

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej nabywany przez Spółkę acetylen nie jest wykorzystywany do napędu silników spalinowych, w związku z czym wyrób ten nie jest paliwem silnikowym w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym. Ponadto zgodnie z wiedzą Spółki nabywany przez nią acetylen co do zasady nie może być wykorzystywany do celów napędowych.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

  1. Czy w świetle ustawy o podatku akcyzowym acetylen oznaczony kodem CN 2901 29 00 zużywany przez Spółkę głównie do celów lutowania, spawania, cięcia oraz gięcia stanowi wyrób energetyczny przeznaczony do celów innych niż opałowe?
  2. Czy właściwą stawką akcyzy dla nabywanego i zużywanego przez Spółkę acetylenu jest stawka określona w art. 89 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym, tj. 0 zł?

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad. 1. Acetylen oznaczony kodem CN 2901 29 00 zużywany przez Spółkę głównie do celów lutowania, spawania, cięcia oraz gięcia stanowi wyrób energetyczny przeznaczony do celów innych niż opałowe, w konsekwencji czego nie stanowi on paliwa opałowego ani wyrobu gazowego w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym;

Ad. 2. Właściwą stawką akcyzy dla nabywanego i zużywanego przez Spółkę acetylenu jest stawka określona w art. 89 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym, tj. 0 zł.

Uzasadnienie stanowiska Spółki w zakresie pytania oznaczonego we wniosku nr 1: Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym do wyrobów akcyzowych zalicza się: wyroby energetyczne, energię elektryczną napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy. W pozycji 34. wskazanego załącznika ustawodawca wymienił węglowodory alifatyczne sklasyfikowane pod kodem CN 2901.

W świetle art. 86 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku akcyzowym do wyrobów energetycznych zalicza się m.in. wyroby objęte pozycjami CN 2901 i 2902. Tym samym, na podstawie powyższych regulacji należy wskazać, że nabywany i zużywany przez Spółkę acetylen objęty kodem CN 2901 29 00 jest wyrobem energetycznym zaliczanym jednocześnie do kategorii wyrobów akcyzowych w rozumieniu ustawy.

Ponadto w art. 86 ust. 3 ustawy o podatku akcyzowym ustawodawca wprowadził kategorię paliw opałowych, do których zgodnie z tym przepisem zalicza się wyroby energetyczne przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane do celów opałowych, z wyłączeniem paliw silnikowych.

Jednocześnie zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1b ustawy, wyroby energetyczne o kodach CN 2705 00 00, 271111 00, 2711 21 00, 2711 29 00 a także pozostałe paliwa opałowe gazowe (z wyłączeniem wyrobów o kodzie CN 2901 10 00) zaliczane są do kategorii wyrobów gazowych w rozumieniu ustawy. Tym samym, wyłącznie w przypadku gdy nabywany przez Spółkę acetylen zużywany jest do celów opałowych stanowi on wyrób gazowy w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym. Zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 15 lit. b ustawy o podatku akcyzowym stawka podatku dla pozostałych paliw opałowych gazowych (nieobjętych żadną ze stawek przewidzianych w art. 89 ust. 1 pkt 1-13 ustawy) wynosi 1,28 zł/ gigadżul (GJ).

Natomiast dla wyrobów energetycznych innych niż określone w ust. 1 pkt 1-13, przeznaczonych do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych stawka akcyzy, zgodnie z art. 89 ust. 2 ustawy, wynosi 0 zł.

W świetle przytoczonych powyżej regulacji ustawy o podatku akcyzowym, w celu określenia stawki akcyzy mającej zastosowanie w odniesieniu do zużywanego przez Spółkę acetylenu konieczne jest właściwe ustalenie jego przeznaczenia, w tym ustalenie czy jest on wyrobem energetycznym przeznaczonym do celów opałowych, a w konsekwencji także wyrobem gazowym w rozumieniu ustawy.

Spółka pragnie wskazać, że ustawa o podatku akcyzowym nie definiuje pojęcia celu opałowego, dlatego też w celu dokonania prawidłowej wykładni tego terminu należy sięgnąć do jego potocznego rozumienia. Zgodnie ze Słownikiem Języka Polskiego (red. M. Szymczak, Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa 1998, s. 501) słowo opał oznacza „To czym się pali (np. w piecu), materiał służący do ogrzewania”, zaś opałowy „dotyczący opału (…), służący do palenia”. Zatem w potocznym znaczeniu cel opałowy oznacza więc wytworzenie ciepła w określony sposób, tj. przez spalanie różnego rodzaju materiałów (stałych, ciekłych lub gazowych) np. celem ogrzania pomieszczenia. Ponadto, zdaniem Wnioskodawcy, z celem opałowym będziemy mieć do czynienia, gdy wytworzenie ciepła (ogrzewanie) stanowić będzie zasadniczy i ostateczny cel zużycia (np. spalenia) danego wyrobu. Zdaniem Wnioskodawcy acetylen zużywany m.in. w palnikach gazowych służących do lutowania, spawania, cięcia oraz gięcia nie jest wykorzystywany do celów opałowych. Celem wskazanego zużycia nie jest bowiem uzyskanie ciepła jako takiego, lecz wykonanie określonego procesu technologicznego, jakim jest łączenie poszczególnych elementów metalowych bądź ich cięcie lub wygięcie. Przedmiotowe elementy są wprawdzie obrabiane przy użyciu płomienia o wysokiej temperaturze, ale tego rodzaju obróbka termiczna ma na celu tylko ich złączenie, przecięcie bądź wygięcie. Zamierzeniem Wnioskodawcy zużywającego wskazany produkt jest jedynie dokonanie określonych czynności, które w żaden sposób nie wiążą się z celem grzewczym polegającym na produkcji bądź dostarczaniu ciepła. Zdaniem Wnioskodawcy trudno byłoby traktować powyższe zużycie na równi z wykorzystaniem innych wyrobów energetycznych np. w produkcji ciepła grzewczego (miejskiego) przesyłanego następnie przy użyciu sieci ciepłowniczej np. do mieszkań w celu ich ogrzania, a także w domowych instalacjach grzewczych (np. piecach centralnego ogrzewania zasilanych olejem opałowym).

Spółka pragnie zwrócić uwagę, że przedstawione powyżej stanowisko w zakresie opodatkowania akcyzą acetylenu zużywanego w palnikach gazowych zostało również zaprezentowane m.in. w interpretacji indywidualnej wydanej w imieniu Ministra Finansów przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 30 stycznia 2012 r., sygn. IBPP3/443-1217/11/PH, w której stwierdzono, że: „W związku z powyższym należy stwierdzić, że wykorzystywanie acetylenu oznaczonego kodem CN 2901 29 00 w palnikach gazowych służących do lutowania, spawania i cięcia, nie można uznać za przeznaczenie tego węglowodoru alifatycznego na cele opałowe. Tym samym w tym przypadku przedmiotowy wyrób energetyczny nie będzie opodatkowany stawką przewidzianą w art. 89 ust. 1 pkt 15 lit. b ustawy o podatku akcyzowym. Reasumując, mając na uwadze, że ww. wyrób nie jest przeznaczony ani do celów opałowych ani do celów napędowych zastosowanie znajdzie stawka podatku 0 zł, zgodnie z art. 89 ust. 2 ustawy.”

Podobne stanowisko zajął również ten sam organ w interpretacji indywidualnej z 27 maja 2010 r., sygn. IBPP3/443-133/10/PK, w której organ wskazał: „że wykorzystywanie węglowodorów gazowych o kodach CN od 271 1 12 11 do 271 1 19 00 do wytwarzania energii cieplnej za pomocą palnika ogniowego (gazowego) w celu lutowania elementów metalowych, nie można uznać, iż dochodzi do przeznaczenia ww. gazów na cele opałowe. Tym samym w tym przypadku przedmiotowe wyroby energetyczne nie będą opodatkowane stawką przewidzianą w art. 89 ust. 1 pkt 13 ustawy o podatku akcyzowym (…).

Majac na uwadze, że ww. wyroby nie są przeznaczone ani do celów opałowych ani do celów napędowych zastosowanie znajdzie stawka podatku 0 zł, zgodnie z art. 89 ust. 2 ustawy.”

Analogiczne stanowisko zajął Minister Finansów w interpretacji indywidualnej z dnia 5 stycznia 2009 r., sygn.: AE2/8012/4/CCA/08/09/22 wskazując, że: „gaz propan-butan, zużywany do lutowania, opalania (nie w piecu, ale np. elementu z powłoki lakierniczej) lub zgrzewania, będzie opodatkowany zerową stawką akcyzy”

W związku z uwagami poczynionymi powyżej należy zatem uznać, że wykorzystywanie acetylenu sklasyfikowanego pod kodem CN 2901 29 00 w palnikach gazowych w celu lutowania, spawania, cięcia oraz gięcia elementów metalowych, nie jest zużyciem na cele opałowe w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym. Tym samym nabywany i zużywany przez Spółkę acetylen nie stanowi paliwa opałowego w rozumieniu ustawy i nie powinien on zostać uznany za wyrób gazowy w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym.

Uzasadnienie stanowiska Spółki w zakresie pytania oznaczonego we wniosku nr 2:

W świetle art. 89 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym, zdaniem Wnioskodawcy, właściwa, stawka, akcyzy dla acetylenu zużywanego przez Spółkę przede wszystkim w palnikach gazowych w celu lutowania, spawania, cięcia oraz gięcia elementów metalowych jest stawka 0 zł. Wskazany przepis przewiduje bowiem, że stawka akcyzy na wyroby energetyczne inne niż określone w art. 89 ust. 1 pkt 1-13, przeznaczone do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, wynosi 0 zł.

Stanowisko takie prezentuje również Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach interpretacji z 17 sierpnia 2009 r., sygn.: IBPP3/443-431/09/PK stwierdzając, iż sprzedaż gazowych węglowodorów alifatycznych objętych pozycją. CN 2901 (interpretacja dotyczyła acetylenu wykorzystywanego w palnikach acetylenowych) jest opodatkowana stawką 0 zł na podstawie art. 89 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym.

Również Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy w interpretacji indywidualnej z 11 maja 2012 r. sygn. ITPP3/443-60/12/JK dotyczącej wyrobów objętych kodem CN 2901, przeznaczonych do wykorzystania w przemyśle farb i lakierów, rozpuszczalników przyznał, że: „Wymieniony w treści wniosku gazowe węglowodory alifatyczne nasycone, objęte pozycja. CN 2901 10, w myśl wymienionej ustawy, zalicza się do wyrobów energetycznych”. Jednakże wyrób ten przeznaczony do innych celów niż napędowe lub opałowe, nie został wymieniony w art. 89 ust. 1 pkt 1-13 ustawy, w związku z czym nie może mieć do niego zastosowania żadna ze stawek akcyzy określonych w tych przepisach. Ponadto powyższy wyrób, z uwagi na jego przeznaczenie nie może być również opodatkowany według stawek akcyzy określonych dla „pozostałych paliw silnikowych” lub „pozostałych paliw opałowych”. Zatem uznać należy, że zgodnie z regułą, określoną w art. 89 ust. 2 ustawy, stawka akcyzy dla przedmiotowego wyrobu klasyfikowanego do kodu CN 2901, przeznaczonego do wykorzystania w przemyśle farb i lakierów, rozpuszczalników, tworzyw sztucznych, kosmetycznym oraz jako środek spieniający, wynosi 0 zł.”

Reasumując, nabywany i zużywany przez Spółkę acetylen sklasyfikowany pod kodem CN 2901 29 00 stanowi wyrób energetyczny objęty stawką akcyzy w wysokości 0 zł na podstawie art. 89 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Na podstawie art. 8 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 roku o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. z 2011r. Nr 108, poz. 626 ze zm.), zwaną dalej ustawą, przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

  1. produkcja wyrobów akcyzowych;
  2. wprowadzenie wyrobów akcyzowych do składu podatkowego;
  3. import wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem importu wyrobów akcyzowych wysłanych następnie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów;
  4. nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem nabycia wewnątrzwspólnotowego dokonywanego do składu podatkowego;
  5. wyprowadzenie ze składu podatkowego, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, wyrobów akcyzowych niebędących własnością podmiotu prowadzącego ten skład podatkowy, z wyłączeniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, przez podmiot, o którym mowa w art. 13 ust. 3;
  6. wysłanie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy importowanych wyrobów akcyzowych z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów.

Przedmiotem opodatkowania akcyzą jest również użycie wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie albo określoną stawką akcyzy związaną z ich przeznaczeniem, jeżeli ich użycie:

  1. było niezgodne z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy albo zastosowania tej stawki akcyzy lub
  2. nastąpiło bez zachowania warunków uprawniających do zwolnienia od akcyzy albo zastosowania tej stawki akcyzy.

Stosownie do art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy wyroby akcyzowe oznaczają - wyroby energetyczne, energię elektryczną, napoje alkoholowe wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy. W poz. 34 ww. załącznika pod kodem CN 2901 wymieniono węglowodory alifatyczne.

Stosownie zaś do art. 86 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy do wyrobów energetycznych, w rozumieniu ustawy, zalicza się wyroby objęte pozycjami CN 2901, 2902. Tym samym wyroby objęte wnioskiem o kodzie CN 2901 29 00 są w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym wyrobami energetycznymi.

W ust. 2 i ust. 3 art. 86 wyodrębniono dwie grupy paliw, a mianowicie paliwa silnikowe oraz paliwa opałowe. I tak paliwami silnikowymi w rozumieniu ustawy są wyroby energetyczne przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane do napędu silników spalinowych. Natomiast paliwami opałowymi w rozumieniu ustawy są wyroby energetyczne przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane do celów opałowych, z wyłączeniem wyrobów, o których mowa powyżej.

Dla węglowodorów alifatycznych o kodzie CN 2901 przeznaczonych do napędu silników spalinowych ustawodawca przewidział w art. 89 ust. 1 pkt 12 lit. a ustawy następujące stawki podatku tj.:

-gazu ziemnego (mokrego) i pozostałych węglowodorów gazowych objętych pozycją CN 2711 oraz gazowych węglowodorów alifatycznych objętych pozycją CN 2901 przeznaczonych do napędu silników spalinowych:

  • skroplonych - 695,00 zł/1.000 kilogramów,
  • w stanie gazowym - 11,04 zł/1 gigadżul (GJ).

Natomiast w przypadku zastosowania wyrobów o kodzie CN 2901 do celów opałowych zastosowanie znajdzie stawka określona w art. 89 ust. 1 pkt 15 lit. b dla pozostałych paliw opałowych t.j. 1,28 zł/gigadżul (GJ).

Jednocześnie w myśl art. 89 ust. 2 ustawy stawka akcyzy na wyroby energetyczne inne niż określone w ust. 1 pkt 1-13, przeznaczone do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, wynosi 0 zł.

Zatem aby określić wysokość opodatkowania acetylenu o kodzie CN 2901 29 00 konieczne jest określenie jego przeznaczenia.

Z wniosku wynika, iż acetylen używany jest przez Spółkę głównie w urządzeniach służących do lutowania, spawania, cięcia i gięcia elementów metalowych (przeważanie w palnikach gazowych).

Bezdyskusyjny jest zatem fakt, iż acetylen nie będzie wykorzystywany jako paliwo napędowe. Należy zatem rozważyć, czy można go uznać, przy wyżej określonym przeznaczeniu jako paliwo opałowe. Czyli takie, które jest używane do celów opałowych.

Jak słusznie zauważa Wnioskodawcą ustawa o podatku akcyzowym nie definiuje celu opałowego i zasadne jest posłużenie się potocznym pojęciem tego określenia. Acetylen zużywany w palnikach gazowych służących do lutowania, spawania i cięcia nie jest wykorzystywany do celów opałowych. Celem wskazanego zużycia nie jest bowiem uzyskanie ciepła jako takiego, lecz wykonanie określonego procesu technologicznego jakim jest łączenie poszczególnych elementów metalowych bądź ich cięcie. Przedmiotowe elementy są wprawdzie obrabiane przy użyciu płomienia o wysokiej temperaturze, ale tego rodzaju obróbka termiczna ma na celu tylko ich złączenie bądź przecięcie. Zamierzeniem zużywającego jest jedynie dokonanie określonych czynności, które w żaden sposób nie wiążą się z celem grzewczym polegającym na produkcji bądź dostarczaniu ciepła. Zdaniem Wnioskodawcy trudno byłoby traktować powyższe zużycie na równi z wykorzystaniem innych wyrobów energetycznych np. w produkcji ciepła grzewczego (miejskiego) przesyłanego następnie przy użyciu sieci ciepłowniczej np. do mieszkań w celu ich ogrzania, a także w domowych instalacjach grzewczych (np. piecach centralnego ogrzewania zasilanych olejem opałowym).”

Tut. organ zgadza się ze przedstawioną przez Wnioskodawcę argumentacją.

W związku z powyższym należy stwierdzić, że wykorzystywanie acetylenu oznaczonego kodem CN 2901 29 00 w palnikach gazowych służących do lutowania, spawania cięcia i gięcia elementów metalowych, nie jest wykorzystaniem (przeznaczeniem) na cele opałowe. Tym samym w tym przypadku przedmiotowy wyrób energetyczny nie będzie opodatkowany stawką przewidzianą w art. 89 ust. 1 pkt 15 lit. b ustawy o podatku akcyzowym.

Mając na uwadze, że ww. wyrób nie jest przeznaczony ani do celów opałowych ani do celów napędowych zastosowanie znajdzie stawka podatku 0 zł, zgodnie z art. 89 ust. 2 ustawy.

W konsekwencji nabycie acetylenu - do lutowania, spawania, cięcia bądź gięcia elementów metalowych różnego rodzaju - w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego oraz importu podlega opodatkowaniu stawką 0 zł. W sytuacji zaś gdy Spółka zużyje acetylen opodatkowany zerową stawką podatku akcyzowego - nabyty przez nią na terytorium kraju, nabyty wewnątrzwspólnotowo lub zaimportowany - do ww. celów, zużycie to nie będzie rodziło obowiązku opodatkowania albowiem będzie to zużycie zgodnie z przeznaczeniem tj. na cele inne niż opałowe.

Należy również zgodzić się z Wnioskodawcą, że wyrób w postaci acetylenu o kodzie CN 2901 2900 nie jest wyrobem gazowym w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym. Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1b ustawy, użyte w ustawie określenia oznaczają: wyroby gazowe – wyroby energetyczne o kodach CN 2705 00 00, 2711 11 00, 2711 21 00, 2711 29 00 i pozostałe paliwa opałowe, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 15 lit. b, z wyłączeniem wyrobów energetycznych o kodzie CN 2901 10 00.

Zatem w sytuacji gdy acetylen nie jest sklasyfikowany pod żadnym z ww. kodów CN jak i nie jest paliwem opałowym to na gruncie podatku akcyzowego nie stanowi wyrobu gazowego.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z dnia 14 marca 2012r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj