Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT2-3.4011.50.2017.1.IS
z 23 maja 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 marca 2017 r. (data wpływu 29 marca 2017 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z przekazywaniem nagród w ramach ogłaszania promocji i konkursów – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 marca 2017 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z przekazywaniem nagród w ramach ogłaszania promocji i konkursów.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Głównym PKD działalności jaką prowadzi Wnioskodawca – Spółka z o.o. (dalej: Spółka), jest 73.11.Z, tj. działalność agencji reklamowych. Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W najbliższym czasie planuje uruchomienie i organizację długoterminowej aktywności marketingowej – programu motywacyjnego, który będzie miał na celu intensyfikację sprzedaży produktów klientów Wnioskodawcy. Planowana aktywność polegać będzie na utworzeniu specjalnej platformy internetowej (strony internetowej), do której Spółka jako agencja prowadząca cały program będzie zapraszać przedsiębiorców – właścicieli sklepów detalicznych. Detaliści Ci będą tworzyli swego rodzaju klub. Projekt ten realizowany będzie na zlecenie klientów Spółki, tj. producentów artykułów spożywczych, które będą sprzedawane w zaproszonych do udziału w tym przedsięwzięciu sklepach detalicznych.

Warunki realizacji opisanej aktywności zostaną uregulowane w umowie/regulaminie zawartym pomiędzy Spółką tj. agencją a producentem, na podstawie którego Spółka będzie obsługiwać i prowadzić całe przedsięwzięcie pod kątem organizacyjnym.

Działalność Spółki polegać będzie na ogłaszaniu promocji i konkursów, w których w dobrowolny sposób będą mogły brać udział zrzeszone na wspomnianej platformie internetowej sklepy detaliczne. Promocje i konkursy w żaden sposób nie będą skierowane do osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i konsumentów. Zarówno platforma, jak i wszystkie promocje i konkursy będą skierowane wyłącznie do osób prowadzących działalność gospodarczą (osób prawnych i fizycznych prowadzących działalność gospodarczą – przedsiębiorców). Nagrodami w promocjach będą nagrody pieniężne lub rzeczowe, których fundatorem będą klienci Spółki, natomiast Spółka jako agencja będzie pośredniczyć w organizacji ich przekazania. Na utworzonej przez Spółkę platformie będą ogłaszane rożne rodzaje aktywności marketingowych, jednak nigdy nie będą to loterie, uzależnione od losowania czy przypadku. Platforma (strona internetowa) nie będzie nigdy służyła do sprzedaży bezpośredniej produktów spożywczych. Działalnością Spółki będzie pełnienie roli pośrednika pomiędzy producentami a osobami prowadzącymi sklepy detaliczne w zakresie realizacji aktywności promocyjnych i marketingowych, mających na celu zwiększenie sprzedaży produktów klientów Spółki, jak również budowanie świadomości i wiedzy na temat produktów obecnych na rynku. Spółka będzie więc działać w imieniu i na rzecz klientów (producentów artykułów spożywczych) wykonując wszystkie czynności związane z obsługą strony internetowej, ogłaszaniem konkursów, weryfikacją spełnienia warunków konkursów, wyłaniania zwycięzców i przekazywaniem nagród pieniężnych i rzeczowych.

Wnioskodawca wskazuje, że aby unaocznić charakter promocji marketingowych prowadzonych na zlecenie przyszłych klientów podaje przykłady:

  1. Detalista ma możliwość zbudowania ekspozycji w swoim sklepie z określonych produktów wskazanego producenta, w najbardziej kreatywny i oryginalny sposób, zgodny z hasłem akcji. Wykonanie ekspozycji produktu będzie potwierdzone podczas wizyty przedstawiciela lub na podstawie wysłanego zdjęcia. Najlepsze ekspozycje zostaną wybrane i nagrodzone punktami, które w przyszłości będą mogły być wymienione na nagrodę pieniężną lub rzeczową, w zależności od ustaleń z producentem.
  2. Detalista ma możliwość wzięcia udziału w quizie wiedzy na temat produktów producenta na stronie internetowej programu. W quizie zdobywa punkty, które w przyszłości będą mogły być wymienione na nagrodę pieniężną lub rzeczową, w zależności od ustaleń z producentem.
  3. Detalista ma możliwość wzięcia udziału w grze zręcznościowej na stronie programu. W grze zdobywa punkty, które w przyszłości będą mogły być wymienione na nagrodę pieniężną lub rzeczową, w zależności od ustaleń z producentem.
  4. Detalista ma możliwość wyeksponowania produktu w określony sposób w swoim sklepie, z użyciem dodatkowych materiałów reklamowych lub ekspozytorów, celem lepszego uwidocznienia i promocji produktów producenta. Wykonanie ekspozycji produktu będzie potwierdzone podczas wizyty przedstawiciela lub na podstawie wysłanego zdjęcia. Za udział w promocji detalista otrzyma nagrodę w postaci punktów, które w przyszłości będą mogły być wymienione na nagrodę pieniężną lub rzeczową, w zależności od ustaleń z producentem.
  5. Detalista ma możliwość zakupu, z góry określonego pakietu produktów u jednego (dowolnego) z autoryzowanych dystrybutorów. Udokumentować ten zakup poprzez wysłanie kopii dokumentu zakupu. Za udział w promocji detalista otrzyma nagrodę w postaci punktów, które w przyszłości będą mogły być wymienione na nagrodę pieniężną lub rzeczową, w zależności od ustaleń z producentem.
  6. Detalista ma możliwość przeprowadzić promocję/degustację z udziałem hostess organizatora poprzez aktywną sprzedaż oraz oferowania do testowania produktów klienta. Za udział w promocji detalista otrzyma nagrodę w postaci punktów, które w przyszłości będą mogły być wymienione na nagrodę pieniężną lub rzeczową, w zależności od ustaleń z producentem.
  7. Detalista ma możliwość wzięcia udziału w mini – programie motywacyjnym, w którym za odsprzedaż określonej ilości produktów danego producenta, będzie otrzymywał nagrodę w postaci punktów, które w przyszłości będą mogły być wymienione na nagrodę pieniężną lub rzeczową, w zależności od ustaleń z producentem.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy od nagród przekazywanych w ramach konkursów i sprzedaży premiowej powinien zostać pobrany zryczałtowany podatek dochodowy 10% przez organizatora akcji, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, na podstawie art. 41 ust. 4 oraz ust. 7 pkt 1 ww. ustawy, jeżeli beneficjentem nagrody w ramach konkursu lub sprzedaży premiowej będą osoby fizyczne prowadzące samodzielnie działalność gospodarczą, spółki osobowe, cywilne bądź też kapitałowe, czy też nagrody otrzymywane przez wymienione w tym pytaniu podmioty, będą stanowiły dla nich przychód z działalności gospodarczej, opodatkowany samodzielnie na takich zasadach jak inne przychody z tej działalności (np. według skali)?

Zdaniem Wnioskodawcy, z tytułu przekazywanych nagród podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą na organizatorze nie będą ciążyć obowiązki pobrania i odprowadzenia z tego tytułu zryczałtowanego podatku dochodowego, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ponieważ zdaniem Wnioskodawcy osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą muszą dokonać samoopodatkowania uzyskiwanych dochodów.

Z punktu widzenia przedsiębiorcy biorącego udział w sprzedaży premiowej lub konkursie, jeżeli ten konkurs lub sprzedaż premiowa ma ścisły związek z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, to nagroda ta jest przychodem z działalności gospodarczej, a nie odrębnym źródłem przychodu. Zatem, otrzymywane przez sklepy detaliczne nagrody będą stanowić przychód z takiej działalności, opodatkowany łącznie z przychodami z tej działalności, stosownie do wybranej formy opodatkowania.

Wskazać także należy, że w myśl art. 44 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, podatnicy osiągający dochody z działalności gospodarczej, o której mowa w art. 14, są obowiązani bez wezwania wpłacać w ciągu roku podatkowego zaliczki na podatek dochodowy według zasad określonych w ust. 3, z zastrzeżeniem ust. 3f-3h. Zatem, podatnicy uzyskujący dochody ze źródła przychodów jakim jest pozarolnicza działalność gospodarcza, powinni zgodnie z przepisami sami dokonać opodatkowania tych dochodów.

Powyższe stanowisko jest zbieżne z interpretacją wydaną przez Ministra Finansów z dnia 11 stycznia 2016 r., nr DD9.8220.2.129.2015.JQP, w sprawie nagród w sprzedaży premiowej dla osób fizycznych – przedsiębiorców, w której zostało wskazane, że jeżeli nagrodę w sprzedaży premiowej otrzymuje osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, to na organizatorze akcji promocyjnej nie ciążą żadne obowiązki płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych. Nagrody w takiej promocji podlegają samodzielnemu opodatkowaniu przez uczestnika według tych samych zasad jak dochód z prowadzonej przez niego działalności gospodarczej (art. 9a ust. 1 i 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2032, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Zgodnie z art. 11 ust. 1 cytowanej ustawy, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19, art. 25b i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Wartość pieniężną świadczeń w naturze, z zastrzeżeniem art. 12 ust. 2-2c, określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca ich uzyskania (art. 11 ust. 2 cytowanej ustawy).

Zgodnie z art. 5a pkt 6 ww. ustawy, za pozarolniczą działalność gospodarczą uznaje się działalność zarobkową:

  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

- prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Z przepisu art. 14 ust. 1 ww. ustawy wynika, że za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.

W myśl art. 14 ust. 2 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychodem z działalności gospodarczej jest również wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń, obliczonych zgodnie z art. 11 ust. 2-2b, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 125.

Przepis art. 44 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy stanowi, że podatnicy osiągający dochody z działalności gospodarczej, o której mowa w art. 14 – są obowiązani bez wezwania wpłacać w ciągu roku podatkowego zaliczki na podatek dochodowy według zasad określonych w ust. 3, z zastrzeżeniem ust. 3f-3h.

Stosownie do art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68 – w wysokości 10% wygranej lub nagrody.

Jak stanowi art. 30 ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zryczałtowany podatek, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, 4-5a oraz 13-16, pobiera się bez pomniejszania przychodu o koszty uzyskania.

Zgodnie z art. 41 ust. 4 cytowanej ustawy, płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a, 13-16 oraz art. 30a ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 4d, 5 oraz 10.

Natomiast w myśl art. 41 ust. 7 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jeżeli przedmiotem wygranych (nagród), o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 – nie są pieniądze, podatnik jest obowiązany wpłacić płatnikowi kwotę zaliczki lub należnego zryczałtowanego podatku przed udostępnieniem wygranej (nagrody) lub świadczenia.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca. w najbliższym czasie planuje uruchomienie i organizację długoterminowej aktywności marketingowej – programu motywacyjnego, który będzie miał na celu intensyfikację sprzedaży produktów klientów Wnioskodawcy. Planowana aktywność polegać będzie na utworzeniu specjalnej platformy internetowej (strony internetowej), do której Spółka jako agencja prowadząca cały program będzie zapraszać przedsiębiorców – właścicieli sklepów detalicznych. Detaliści Ci będą tworzyli swego rodzaju klub. Projekt ten realizowany będzie na zlecenie klientów Spółki tj. producentów artykułów spożywczych, które będą sprzedawane w zaproszonych do udziału w tym przedsięwzięciu sklepach detalicznych. Warunki realizacji opisanej aktywności zostaną uregulowane w umowie/regulaminie zawartym pomiędzy Spółką tj. agencją a producentem, na podstawie którego Spółka będzie obsługiwać i prowadzić całe przedsięwzięcie pod kątem organizacyjnym. Działalność Spółki polegać będzie na ogłaszaniu promocji i konkursów, w których w dobrowolny sposób będą mogły brać udział zrzeszone na wspomnianej platformie internetowej sklepy detaliczne. Zarówno platforma jak i wszystkie promocje i konkursy będą skierowane wyłącznie do osób prowadzących działalność gospodarczą (osób prawnych i fizycznych prowadzących działalność gospodarczą – przedsiębiorców). Nagrodami w promocjach będą nagrody pieniężne lub rzeczowe, których fundatorem będą klienci Spółki, natomiast Spółka jako agencja będzie pośredniczyć w organizacji ich przekazania. Spółka będzie więc działać w imieniu i na rzecz klientów (producentów artykułów spożywczych) wykonując wszystkie czynności związane z obsługą strony internetowej, ogłaszaniem konkursów, weryfikacją spełnienia warunków konkursów, wyłaniania zwycięzców i przekazywaniem nagród pieniężnych i rzeczowych.

Kluczową kwestią dla oceny stanowiska Wnioskodawcy jest ustalenie, który podmiot w przedstawionym zdarzeniu przyszłym jest płatnikiem 10% zryczałtowanego podatku dochodowego od wartości wydanych bądź wypłaconych nagród.

W przypadku przeprowadzania promocji i konkursów, w ramach których wydawane będą nagrody, to zleceniodawcy czyli klienci agencji prowadzącej całe przedsięwzięcie pod kątem organizacyjnym, na których ciąży ekonomiczny ciężar przedsięwzięcia, pełnią funkcję płatnika 10% zryczałtowanego podatku dochodowego od nagród przekazywanych bądź wypłacanych uczestnikom konkursu.

Natomiast nagrody wydawane uczestnikom promocji i konkursów, będącym osobami biorącymi w nich udział w związku z prowadzoną przez te osoby działalnością gospodarczą stanowią przychód ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy, tj. z pozarolniczej działalności gospodarczej. Oznacza to, że w takim przypadku dochód (przychód) z tytułu wygranej przez te osoby nagród podlega opodatkowaniu według tych samych zasad jak dochód podatnika z prowadzonej przez niego działalności gospodarczej.

Brak jest bowiem uzasadnienia do wyłączenia ze źródła przychodów jaką stanowi pozarolnicza działalność gospodarcza gratyfikacji w postaci nagrody, w sytuacji gdy dane czynności wykonywane są w ramach działalności zarobkowej prowadzonej we własnym imieniu i na własny rachunek, a ponadto działalność ta ma charakter zorganizowany i ciągły (powtarzalny i stały), a więc zostaną spełnione przesłanki z art. 5a pkt 6 ustawy.

W konsekwencji nagrody wydawane uczestnikom konkursu – osobom biorącym udział w promocjach i konkursach w związku z prowadzoną przez te osoby działalnością gospodarczą nie podlegają opodatkowaniu zryczałtowaną stawką 10% wartości nagrody, o której mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jako nagrody wydane w ramach promocji i konkursu.

Ponadto należy wskazać, że w przedstawionym stanie faktycznym Wnioskodawca podpisując umowy na przeprowadzenie i zrealizowanie na zlecenie danego klienta akcji promocyjnych i konkursów działa jedynie w imieniu i na rzecz tych klientów, także w przypadku, gdy rolą Wnioskodawcy będzie wydanie nagród, jak i ich zakup.

W rezultacie to klienci Wnioskodawcy (zleceniodawcy) są organizatorami przedmiotowych akcji promocyjnych i konkursów, natomiast Wnioskodawca, pomimo że zorganizuje i przeprowadzi akcje promocyjne i konkursy w ramach prowadzonej w tym zakresie działalności działa za wynagrodzeniem w imieniu i na rzecz swoich zleceniodawców.

Należy zauważyć, że żaden z przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie stanowi, że dokonanie świadczenia, postawienie pieniędzy lub wartości pieniężnych do dyspozycji określonej osobie powinno nastąpić bezpośrednio przez podmiot, który jest płatnikiem. Płatnikiem tego podatku jest podmiot zlecający, ponoszący ekonomiczny (finansowy) ciężar organizacji akcji promocyjnych i konkursów oraz wypłaty nagród.

W konsekwencji, na Wnioskodawcy nie będą ciążyły obowiązki płatnika, o których mowa w powołanym powyżej art. 30 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 41 ust. 4 i ust. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bowiem Wnioskodawca będzie działał na rzecz podmiotów zlecających, jego rola będzie ograniczać się tylko do pośrednictwa w wydawaniu nagród.

W związku z powyższym nieprawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że z tytułu przekazywanych nagród podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą na organizatorze nie będą ciążyć obowiązki pobrania i odprowadzenia z tego tytułu zryczałtowanego podatku dochodowego, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ponieważ osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą muszą dokonać samoopodatkowania uzyskiwanych dochodów.

Stanowisko Wnioskodawcy jest nieprawidłowe z tego względu, że Wnioskodawca nie może w opisanym we wniosku zdarzeniu przyszłym być w ogóle uznany za płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego od przekazywanych nagród. Płatnikiem tego podatku są podmioty zlecające, ponoszące ekonomiczny (finansowy) ciężar organizacji akcji promocyjnych i konkursów oraz wypłaty nagród.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na ustawy Ordynacja podatkowa przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016 r., poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj