Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: kompensata
kompensata 2251 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2021.01.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-1.4012.893.2020.2.AKA
∟brak opodatkowania podatkiem od towarów i usług otrzymanej rekompensaty,
sposób rozliczania Wnioskodawcy z organizatorem
2021.01.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.792.2020.2.ICZ
∟Opodatkowanie otrzymania dopłaty służącej pokryciu ujemnego wyniku finansowego (kwestia objęta pytaniem nr 1);
- Moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu otrzymania dopłaty służącej pokryciu ujemnego wyniku finansowego (kwestia objęta pytaniem nr 3);
- Dokumentowanie otrzymanej dopłaty służącej pokryciu ujemnego wyniku finansowego (kwestia objęta pytaniem nr 4).
2021.01.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-3.4012.593.2020.1.IG
∟w opisanej sytuacji dochodzi do sprzedaży – odpłatnego świadczenia usług, Wnioskodawca w związku z podpisaniem umowy w zakresie świadczenia publicznego transportu zbiorowego, z tytułu którego otrzymuje rekompensatę, jest obowiązany do wystawienia faktury dokumentującej tę czynność z zastosowaniem właściwej stawki podatku od towarów i usług. Wnioskodawca przy realizacji prawa do odliczenia podatku związanego z wydatkami służącymi wykonaniu powierzonego zadania w zakresie transportu zbiorowego jest uprawniony do odliczenia całości podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług związanych z użytkowaniem autobusów wykorzystywanych do świadczenia usług przewozowych, w myśl art. 86 ust. 1 ustawy, przy założeniu, że nie zachodzą wyłączenia, o których mowa w art. 88 ustawy.
2021.01.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-1.4012.874.2020.2.ŻR
∟brak opodatkowania podatkiem VAT otrzymanej przez Spółkę rekompensaty w związku z wykonywaniem powierzonego przez Gminę zadania własnego Gminy,
dokumentowanie otrzymanej rekompensaty dokumentem innym niż faktura
2021.01.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3.4012.647.2020.1.LS
∟Rekompensata – wynagrodzenie za czynności podlegające opodatkowaniu.
2020.12.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4017.28.2020.1.MK
∟w zakresie ustalenia czy w sytuacji, gdy należne za okres nieobjęty przedawnieniem zobowiązania podatkowego wynagrodzenie z tytułu terminowego wpłacania pobranych podatków, o którym mowa w art. 28 § 1 Ordynacji podatkowej, może zostać potrącone z aktualnie wpłacanymi kwotami zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych, to potrącenie powinno być dokonane poprzez uwzględnienie tej kwoty wynagrodzenia w deklaracji podatkowej składanej za bieżące okresy, bez konieczności bieżącego informowania urzędu skarbowego o fakcie dokonania potrącenia (pytanie oznaczone we wniosku nr 3)
2020.12.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4017.27.2020.1.MK
∟w zakresie ustalenia czy Wnioskodawca jest uprawniony do wynagrodzenia z tytułu terminowego opłacania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych od kwot podatku wpłaconego w ustawowym terminie, również w przypadku, gdy w późniejszym terminie Wnioskodawca wpłacił dodatkową kwotę należnych zaliczek za dany miesiąc wraz z odsetkami (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)
2020.12.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4017.26.2020.1.MK
∟w zakresie ustalenia czy Wnioskodawca może dokonać potrącenia zryczałtowanego wynagrodzenia, o którym mowa w art. 28 § 1 Ordynacji podatkowej, obliczonego od terminowo wpłaconych dotychczas zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych za okres nieobjęty przedawnieniem zobowiązań podatkowych, z aktualnie (i w przyszłości) obliczanych i pobieranych zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)
2020.12.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.423.2020.3.SG
∟w zakresie ustalenia:
- czy przychodem Wnioskodawcy będzie wartość nabycia wierzytelności, czy też wartość zobowiązań Wnioskodawcy wobec L. Sp. z o.o. wygaszona na drodze potrącenia do wysokości nabytych wierzytelności tej spółki,
- do jakiego źródła zaliczyć należy przychód wynikający z uregulowania w formie potrącenia nabytych w drodze cesji wierzytelności,
- kiedy powstanie przychód u Wnioskodawcy z tytułu cesji wierzytelności,
- co stanowić będzie koszty uzyskania przychodów,
- kiedy Wnioskodawca będzie mógł potrącić koszty uzyskania przychodów.
2020.12.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-3.4012.685.2020.2.OS
∟Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług/sposób rozliczania/prawo do pełnego odliczenia podatku VAT.
2020.12.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-1.4011.779.2020.1.KO
∟Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kary umownej za złamanie zakazu konkurencji dokonanej w formie potrącenia (umorzenia) z przysługującymi Wnioskodawcy względem kontrahenta należnościami
2020.11.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.278.2020.2.JG
∟Brak zastosowania art. 15d ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w odniesieniu do regulowania zobowiązań za pomocą opisanego mechanizmu nettingu.
2020.11.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.490.2020.1.APO
∟Czy rekompensata otrzymana przez Spółkę od Prezesa URE z tytułu przenoszenia kosztów zakupu uprawnień do emisji gazów cieplarnianych na ceny energii elektrycznej zużywanej do wytwarzania produktów w sektorze lub podsektorach energochłonnych, powoduje powstanie dochodu zwolnionego z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych?
2020.11.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4017.17.2020.1.MZA
∟w zakresie m.in. ustalenia, czy w sytuacji, gdy należne za okres nieobjęty przedawnieniem zobowiązania podatkowego wynagrodzenie z tytułu terminowego wpłacania pobranych podatków, o którym mowa w art. 28 § 1 Ordynacji podatkowej, może zostać potrącone z aktualnie wpłacanymi kwotami zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych, to potrącenie powinno być dokonane poprzez uwzględnienie tej kwoty wynagrodzenia w deklaracji podatkowej składanej za bieżące okresy, bez konieczności bieżącego informowania urzędu skarbowego o fakcie dokonania potrącenia (pytanie oznaczone we wniosku nr 3)
2020.11.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4017.16.2020.1.MZA
∟w zakresie m.in. ustalenia czy Wnioskodawca jest uprawniony do wynagrodzenia z tytułu terminowego opłacania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych od kwot podatku wpłaconego w ustawowym terminie, również w przypadku, gdy w późniejszym terminie Wnioskodawca wpłacił dodatkową kwotę należnych zaliczek za dany miesiąc wraz z odsetkami (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)
2020.11.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4017.13.2020.2.MZA
∟w zakresie m.in. ustalenia czy Wnioskodawca może dokonać potrącenia zryczałtowanego wynagrodzenia, o którym mowa w art. 28 § 1 Ordynacji podatkowej, obliczonego od terminowo wpłaconych dotychczas zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych za okres nieobjęty przedawnieniem zobowiązań podatkowych, z aktualnie (i w przyszłości) obliczanych i pobieranych zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych (pytanie oznaczone w wniosku nr 1)
2020.11.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4017.15.2020.1.SK
∟w zakresie m.in. ustalenia, czy w sytuacji, gdy należne za okres nieobjęty przedawnieniem zobowiązania podatkowego wynagrodzenie z tytułu terminowego wpłacania pobranych podatków, o którym mowa w art. 28 § 1 Ordynacji podatkowej, może zostać potrącone z aktualnie wpłacanymi kwotami zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych, to potrącenie powinno być dokonane poprzez uwzględnienie tej kwoty wynagrodzenia w deklaracji podatkowej składanej za bieżące okresy, bez konieczności bieżącego informowania urzędu skarbowego o fakcie dokonania potrącenia (pytanie oznaczone we wniosku nr 3)
2020.11.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4017.14.2020.1.SK
∟w zakresie m.in. ustalenia czy Wnioskodawca jest uprawniony do wynagrodzenia z tytułu terminowego opłacania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych od kwot podatku wpłaconego w ustawowym terminie, również w przypadku, gdy w późniejszym terminie Wnioskodawca wpłacił dodatkową kwotę należnych zaliczek za dany miesiąc wraz z odsetkami (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)
2020.11.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4017.12.2020.1.SK
∟w zakresie m.in. ustalenia czy Wnioskodawca może dokonać potrącenia zryczałtowanego wynagrodzenia, o którym mowa w art. 28 § 1 Ordynacji podatkowej, obliczonego od terminowo wpłaconych dotychczas zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych za okres nieobjęty przedawnieniem zobowiązań podatkowych, z aktualnie (i w przyszłości) obliczanych i pobieranych zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych (pytanie oznaczone w wniosku nr 1)
2020.11.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.386.2020.1.AT
∟w zakresie ustalenia czy przyznana Wnioskodawcy Rekompensata stanowi przychód podatkowy podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.
2020.11.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.329.2020.1.AP
∟- Czy sankcja, o której mowa w art. 15d ust. 1 i 2 ustawy o CIT (brak możliwości zaliczenia danego kosztu do kosztów uzyskania przychodów) w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2020 r. znajdzie zastosowanie w przypadku regulowania przez Spółkę w ramach Nettingu (Etap 1) zobowiązań z tytułu transakcji o jednorazowej wartości przekraczającej 15.000 zł lub równowartość tej kwoty?
- Czy sankcja, o której mowa w art. 15d ust. 1 i 2 ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2020 r. znajdzie zastosowanie w przypadku regulowania zobowiązań z tytułu transakcji w ramach Nettingu, z wykorzystaniem cash poolingu, w przypadku powstania salda ujemnego w Nettingu (Etap 2)?
2020.11.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-2.4012.652.2020.1.JS
∟uznanie zobowiązania Wnioskodawczyni w postaci tolerowania sprzedaży za pośrednictwem Internetu prowadzonej przez Spółkę w strefie wyłączności Zainteresowanej za odpłatne świadczenie usług podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług
2020.10.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-3.4012.476.2020.1.DM
∟W zakresie określenia czy otrzymana przez Wnioskodawcę rekompensata stanowi obrót będący podstawą opodatkowania podatkiem VAT.
2020.10.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.636.2020.1.KS
∟skutki podatkowe objęcia udziałów w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością w zamian za wkład niepieniężny w postaci obligacji tej spółki oraz sposób ustalenia kosztów uzyskania przychodów w przypadku późniejszej sprzedaży tych udziałów
2020.10.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.320.2020.1.PB
∟w zakresie ustalenia czy w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2020 r. wydatki na zakup towarów/usług objętych obligatoryjnym mechanizmem podzielonej płatności, w wysokości w jakiej do ich uregulowania doszło w drodze potrącenia (kompensaty), są objęte dyspozycją art. 15d ust. 1 pkt 3 ustawy CIT i czy mogą one stanowić koszt uzyskania przychodów w sytuacji, gdy spełnione są przesłanki z art. 15 ust. 1 z zastrzeżeniem art. 16 ww. ustawy.
2020.10.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.328.2020.2.BS
∟w zakresie ustalenia:
- czy w przypadku rozliczania (kompensaty) zobowiązań Spółek za pośrednictwem Systemu, których wartość jest równa lub wyższa od kwoty określonej w art. 19 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (15.000 zł), Spółki uprawnione będą do zaliczenia takich zobowiązań do kosztów uzyskania przychodów, z pominięciem ograniczeń wprowadzanych przepisem art. 15d ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2020 r.,
- czy w przypadku, jeśli po rozliczeniu (kompensacie) zobowiązań Spółek za pomocą Systemu, ich saldo pozostanie ujemne i Spółki będą zobowiązane do wykonania przelewu bankowego na rachunek Centrum Rozliczeniowego, to będą mogły one zaliczyć tę kwotę do kosztów uzyskania przychodów, z pominięciem ograniczeń wprowadzonych przepisem art. 15d ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT w brzmieniu od 1 stycznia 2020 r..
2020.10.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-2.4012.593.2020.1.KW
∟w zakresie uznania, że otrzymana rekompensata nie jest wynagrodzeniem z tytułu świadczonych usług, podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT
2020.10.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.199.2020.2.AG
∟brak zastosowania art. 15d ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w odniesieniu do regulowania transakcji w systemie nettingowym (Etap 1) oraz regulowania transakcji w systemie nettingowym, z wykorzystaniem cash poolingu, w przypadku powstania salda ujemnego w systemie nettingowym (Etap 2)
2020.10.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.109.2020.10.BG
∟czy obciążenia dokonywane przez Spółki mieszczą się w katalogu art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT a Wnioskodawca jako płatnik jest zobowiązany do poboru zryczałtowanego podatku z tytułu bonusu, rabatu, opłat za utylizację odpadów transportowych, dopłat do kosztów marketingowych, dopłat do kosztów wspierania sprzedaży oraz kwestia momentu poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych
2020.10.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1.4011.301.2020.10.MT
∟Kwestia istnienia po stronie Spółki obowiązków płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych w związku z obciążeniami nakładanymi na nią przez kontrahenta.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.