Interpretacje do przepisu
art. 14na Ordynacji podatkowej
890/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 14na Ordynacji podatkowej
7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
2020.09.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.209.2020.3.MS
∟1. Czy przy obecnym ukształtowaniu rynkowych stóp depozytowych, gdzie Strony Umowy utrzymujące dodatnie salda nie otrzymują wynagrodzenia odsetkowego, a Strony Umowy posiadające ujemne salda wpłacają odsetki na konto główne należące do Pool Leadera, Spółka po otrzymaniu aktualnego certyfikatu rezydencji podatkowej Pool Leadera powinna zastosować stawkę podatku u źródła (WHT) właściwą dla Pool Leadera tj. 5% w oparciu o art. 11 Konwencji między Rzecząpospolitą Polską a Królestwem Niderlandów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania?
2. Czy w przyszłości gdy stopy depozytowe ulegną zmianie i Strony Umowy posiadające dodatnie salda zaczną otrzymywać wynagrodzenie odsetkowe to:
a. w sytuacji, gdy Spółka uzyska od Pool Leadera informację potwierdzającą, że jest on w stanie wykazać, że rzeczywistym odbiorcą odsetek Spółki jest inny podmiot niż ten na konto którego zostały przelane środki pieniężne z tytułu odsetek, Spółka powinna zastosować stawkę podatku u źródła (WHT) właściwą dla podmiotu wskazanego przez Pool Leadera w oparciu o przepisy prawne dotyczące zwolnienia z podatku u źródła dla zapłaconych odsetek zgodnie z art. 21 ust. 3 i następne ustawy o CIT, a dla podmiotów które nie mogą skorzystać ze zwolnienia z podatku u źródła od płatności odsetkowych zgodnie z art. 21 ust. 3 i następne ustawy o CIT, na podstawie właściwych umów o unikaniu podwójnego opodatkowania?
b. w sytuacji gdy Spółka nie uzyska od Pool Leadera informacji potwierdzającej, że jest on w stanie wykazać, że rzeczywistym odbiorcą odsetek Spółki jest inny podmiot niż ten na konto którego zostały przelane środki pieniężne z tytułu odsetek, Spółka powinna zastosować stawkę WHT właściwą dla podmiotu na rachunek którego środki pieniężne z tytułu odsetek zostaną przelane (tj. Pool Leadera, którego stawka traktatowa jest najwyższą stawką wśród uczestników umowy cash pool) na podstawie właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania?
2020.09.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.416.2020.2.MŻ
∟W zakresie odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu.
2020.08.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.207.2020.4.BKD
∟w zakresie ustalenia, czy w odniesieniu do:
- Zaliczek bezwarunkowych datą powstania przychodu, będzie dzień podpisania umowy licencyjnej,
- Zaliczek warunkowych datą powstania przychodu, będzie dzień podpisania umowy licencyjnej,
- Tantiem należnych na podstawie raportu sprzedaży datą powstania przychodu, będzie dzień, w którym Spółka otrzymała od kontrahenta zagranicznego zweryfikowany (poprawny) raport sprzedaży.
2020.08.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.202.2020.2.AR
∟skutki podatkowe podjęcia przez Wnioskodawcę w trakcie roku podatkowego decyzji dotyczącej zaprzestania rozliczania według preferencyjnych zasad dotyczących ulgi IP Box, jak również decyzji o powrocie do korzystania z ww. preferencji podatkowej oraz sposobu rozliczenia straty poniesionej z tytułu wytworzenia (ulepszenia, rozwoju) Aplikacji, Portowania Aplikacji lub DLC.
2020.08.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.279.2020.1.PJ
∟- usługi świadczone przez Wnioskodawcę polegające na wykonaniu operatu szacunkowego określającego wartość rynkową prawa własności nieruchomości gruntowej, zabudowanej, należą do usług świadczonych przez rzeczoznawców, o których mowa w art. 28e ustawy i jednocześnie stanowią szacowanie wartości nieruchomości, łącznie z przypadkami, kiedy taka usługa jest wymagana na potrzeby ubezpieczenia, w celu ustalenia wartości nieruchomości jako zabezpieczenia kredytu lub w celu oszacowania ryzyka i strat w przypadku sporów opracowanie planów budynku lub jego części o których mowa w art. 31a ust. 2 lit. g) rozporządzenia 282/2011.
- w przypadku wystawienia faktur dokumentujących opłaty z naliczonym podatkiem VAT, tj. faktury opiewającej na wartość usługi wyceny nieruchomości, która to usługa w rzeczywistości nie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na terenie kraju, Wnioskodawca będzie zobowiązany do wystawienia faktury korygującej, w której wykonana usługa będzie wykazana jako niepodlegająca opodatkowaniu podatkiem VAT.
2020.08.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.260.2020.2.PJ
∟- W stanie faktycznym będącym przedmiotem wniosku, powierzchnia użytkowa każdego z budynków mieszkalnych jednorodzinnych nie przekracza 300 m2, a tym samym nie podlegają one wyłączeniu z definicji budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym zgodnie z art. 41 ust. 12b ustawy. Skoro zatem, jak wskazuje Wnioskodawca budynki mieszkalne jednorodzinne spełniały definicję budynku zamieszczoną w art. 3 pkt 2 Prawa budowlanego i były obiektami budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 41 ust. 12a ustawy o VAT, to ma wobec nich zastosowanie stawka podatku 8%.
- Do sprzedaży działki wymienionej w pkt 5 ma zastosowanie podstawowa stawka podatku w wysokości 23%, bowiem z innych przepisów nie wynika żeby sprzedaż działki niezabudowanej przeznaczonej pod budowę mogła być objęta inną stawką albo zwolnieniem
2020.08.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.560.2020.1.ID
∟Ustalenie kosztów uzyskania przychodów w przypadku zbycia akcji na skutek likwidacji spółki kapitałowej
2020.08.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.171.2020.3.KS
∟kwalifikacji do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na wypłatę pracownikom i członkom Stowarzyszenia Ekwiwalentu z tytułu wykorzystania samochodu osobowego niestanowiąco własności Stowarzyszenia
2020.08.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.472.2020.1.EW
∟Prawo do odzyskania naliczonego podatku VAT podczas realizacji projektu.
2020.08.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDWB.4010.15.2020.1.AZE
∟Czy w przypadku likwidacji Wnioskodawcy, czynność polegająca na przekazaniu na rzecz Wspólnika Majątku likwidacyjnego w formie środków pieniężnych spowoduje powstanie po stronie Wnioskodawcy przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz obowiązku zapłaty podatku dochodowego od osób prawnych?
2020.08.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.240.2020.4.MS
∟Czy dochody z tytułu krajowej sprzedaży ceramiki przez Opactwo, jak i jej odpłatnego dostarczania Opactwu G w Irlandii, stanowią dochody kościelnych osób prawnych z niegospodarczej działalności statutowej i w tym zakresie Opactwo nie ma obowiązku prowadzenia dokumentacji wymaganej przez przepisy Ordynacji podatkowej (zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. a) UPDOP)? Czy też stanowią dochody z działalności gospodarczej i jedynie w części przeznaczonej na cele wskazane w art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. b) UPDOP są wolne od podatku dochodowego od osób prawnych?
2020.08.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.206.2020.2.AT
∟- czy Wnioskodawca postąpił prawidłowo ujmując dla celów podatkowych notę kredytową wystawioną przez Firmę Y w styczniu 2019 r., dokumentującą Pierwotną Korektę Rentowności 2018, w księgach podatkowych Wnioskodawcy za rok 2019,
- czy w związku z błędem popełnionym podczas kalkulacji Pierwotnej Korekty Rentowności 2018 (tj. włączenie do bazy kalkulacyjnej, poza wartościami wynikającymi z dostaw towarów realizowanych przez Firmę Y na rzecz Wnioskodawcy w 2018 r., również kwoty korekty rentowności dostaw zrealizowanych w roku 2017, której rozliczenie miało miejsce w sierpniu 2018 r.), w odniesieniu do faktury dokumentującej Korektę Pierwotnej Korekty Rentowności 2018, w związku z przepisem art. 15 ust. 4i updop, należy przyjąć, iż korekta kosztów uzyskania przychodu wynikająca z tej faktury jest spowodowana „błędem rachunkowym lub inną oczywistą omyłką”, w związku z czym dla celów podatkowych faktura ta powinna zostać ujęta w księgach podatkowych roku, w którym dla celów podatkowych ujęty został pierwotny dokument, którego dotyczy korekta (tj. nota kredytowa dokumentująca Pierwotną Korektę Rentowności 2018), a nie w księgach podatkowych roku, w którym Wnioskodawca otrzymał tę fakturę,
2020.08.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.204.2020.1.MK
∟w zakresie ustalenia, w jakim momencie, dla celów rozliczenia podatku dochodowego od osób prawnych, Spółka zobowiązana jest rozpoznać przychody/koszty związane z zawarciem i realizacją transakcji, których przedmiotem są kontrakty terminowe na WIG20
2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.207.2020.1.KS
∟Zobowiązania podatkowe podmiotów prowadzących działalność określoną w art. 17 ust. 1 pkt 4 updop w sytuacji poniesienia straty podatkowej, stwierdzenie nadpłaty.
2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.296.2020.3.AKA
∟Nieuznanie Działalności Produkcyjnej za zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 27 ustawy i tym samym wyłączenie transakcji zbycia z opodatkowania podatkiem VAT.
2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.109.2020.2.PJ
∟W zakresie utraty statusu nabywcy końcowego i opodatkowania nabywanej energii elektrycznej przez podmiot posiadający koncesję na wytwarzanie energii, obowiązków rejestracji na potrzeby podatku akcyzowego, składania deklaracji dla podatku akcyzowego, obliczenia i zapłaty podatku oraz prowadzenia ewidencji zużycia energii elektrycznej, opodatkowania sprzedaży energii elektrycznej, zwolnienia gazu zużywanego przy wytwarzaniu energii elektrycznej w kogeneratorze, objęcia zwolnieniem energii elektrycznej wytwarzanej z generatorów o łącznej mocy nieprzekraczającej 1 MW, opodatkowania wytworzenia i zużycia energii elektrycznej podczas rozruchu technologicznego, a także sposobu ustalania mocy generatora na cele podatku akcyzowego, zawiadamiania organów podatkowych o wyborze formy prowadzenia ewidencji energii elektrycznej i obowiązku miesięcznego zamknięcia i podsumowania ewidencji energii elektrycznej w wersji elektronicznej.
2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.254.2020.1.MS
∟1. Czy charakter działalności prowadzonej przez Spółkę, sposób prowadzenia ewidencji oraz stosowany sposób kwalifikacji kosztów jako działalności B+R jak również przyporządkowania do poszczególnych kategorii kosztów uwzględnianych przy wyznaczaniu wskaźnika zgodnie z art. 24d ust. 4 ustawy o CIT (wskaźnik nexus) jest prawidłowy i pozwala na zastosowanie Wnioskodawcy opodatkowania w trybie art. 24d ustawy o CIT?
2. Czy opisany przez Spółkę sposób ewidencjonowania kosztów działalności B+R, po uwzględnieniu kwalifikowalności kosztów określonej w art. 18d ust. 2-3 ustawy o CIT, spełni wymagania, o których mowa w art. 9 ust. 1b ustawy o CIT w związku z art. 18d ust. 1 ustawy o CIT, a w konsekwencji pozwoli Spółce na dokonanie odliczenia od podstawy opodatkowania zgodnie z przepisami art. 18d ust. 1 ustawy o CIT?
2020.08.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.234.2020.1.BKD
∟Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym pełna kwota wydatków ponoszonych przez Spółkę na nabycie Kontraktów serwisowych (tj. kwota netto wynikająca z faktury wystawionej przez Sprzedającego) stanowi koszty inne niż bezpośrednio związane z przychodami, które dla celów podatkowych są (będą) potrącalne w dacie ich poniesienia (tj. w dacie ujęcia tych wydatków w księgach rachunkowych na koncie wynikowym albo bilansowym)
2020.08.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.191.2020.4.BKD
∟Czy wręczane Pracownikom oraz Współpracownikom prezenty stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodów
2020.08.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.216.2020.1.AM
∟w zakresie skutków podatkowych związanych z wejściem Wnioskodawcy na Giełdę Papierów Wartościowych
2020.08.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.171.2020.3.AP
∟• czy opisana w zdarzeniu przyszłym Działalność B., jaka ma zostać przeniesiona do Spółki Przejmującej w ramach podziału Spółki Dzielonej przez wydzielenie oraz Działalność Pozostała, która pozostanie w Spółce Dzielonej, będą na dzień Podziału stanowić dla celów ustalenia skutków podatkowych zorganizowaną części przedsiębiorstwa („ZCP”) w rozumieniu art. 4a pkt 4 ustawy o CIT?
• czy przedmiotowy Podział nie będzie skutkował powstaniem przychodu podatkowego po stronie Spółki Dzielonej zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 9 ustawy o CIT?
• czy w związku z Podziałem, po stronie Spółki Przejmującej nie powstanie przychód podatkowy, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 8c updop w związku z art. 12 ust. 4 pkt 3e ustawy o CIT?.
2020.08.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-4011.413.2020.2.GG
∟obowiązki płatnika w związku z zapłatą przez Wnioskodawcę zaległych składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne
2020.08.07 - Szef Krajowej Administracji Skarbowej - DPP10.841.6.2020
∟PCC - w zakresie skutków podatkowych zawarcia umowy pożyczki.
2020.08.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4011.179.2020.4.AR
∟Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym, w związku z Planowaną Transakcją, na gruncie ustawy CIT po stronie Wnioskodawcy powstanie przychód podatkowy w związku z przejęciem majątku w postaci segmentu CNG,
Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym, w związku z Planowaną Transakcją na Wnioskodawcy będzie ciążył obowiązek płatnika, o którym mowa w art. 26 ust. 1 i 6 ustawy CIT, w związku z przydzieleniem udziałowcowi udziałów w Spółce przejmującej
2020.08.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.99.2020.1.PJ
∟Przepisy wyłączają obowiązek składania deklaracji przez podmiot zużywający energię elektryczną tylko w przypadku zwolnień, o których mowa w art. 30 ust. 6 lub 7 ustawy, nie zaś w przypadku zwolnień § 5 cytowanego rozporządzenia. Oznacza to, że Wnioskodawca pomimo, że wykonuje czynności, które są zwolnione z podatku akcyzowego będzie zobowiązany do złożenia deklaracji.
2020.08.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.188.2020.1.MK
∟w zakresie ustalenia:
- czy cesja wierzytelności własnych w wyniku zawarcia przez Wnioskodawcę z Faktorem Umowy Faktoringu, na warunkach opisanych w zdarzeniu przyszłym, niestanowiąca umowy sprzedaży wierzytelności w rozumieniu kodeksu cywilnego, będzie skutkować dla Wnioskodawcy (jako faktoranta) powstaniem przychodu podatkowego, w sytuacji gdy wierzytelność ta zostanie uprzednio opodatkowana jako przychód należny, a otrzymana od Faktora kwota w związku z cesją wierzytelności nie przewyższy nominalnej wartości wierzytelności,
- czy Wnioskodawca ma prawo do rozpoznania kosztu uzyskania przychodu z tytułu cesji wierzytelności na Faktora w ramach Umowy Faktoringu w kwocie brutto wierzytelności,
- czy Wnioskodawca ma prawo do rozpoznania kosztu uzyskania przychodu z tytułu wynagrodzenia płaconego Faktorowi za usługę faktoringu wykonaną na podstawie Umowy Faktoringu.
2020.08.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.320.2020.2.EW
∟Prawo do odzyskania naliczonego podatku VAT podczas realizacji projektu.
2020.08.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.429.2020.1.EW
∟Prawo do odzyskania naliczonego podatku VAT podczas realizacji projektu.
2020.08.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.233.2020.1.AT
∟Czy opłaty ponoszone za użytkowanie składników majątkowych, wynikające z umów kwalifikowanych wg ustawy o CIT, jako leasing operacyjny nie podlegają ograniczeniom wynikającym z art. 15c ustawy CIT?
2020.08.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.177.2020.2.AR
∟w zakresie możliwości zwiększenia przychodów lub zwiększenia kosztów uzyskania przychodów na podstawie dokumentu księgowego innego niż faktura, wystawionego z tytułu opisanej we wniosku korekty cen transferowych
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.