Interpretacje do przepisu
art. 14na Ordynacji podatkowej

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


890/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 14na Ordynacji podatkowej

8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28

2020.08.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.195.2020.1.BKD
     ∟Czy Wnioskodawca w wyniku otrzymanej darowizny uzyska przychód podatkowy, który podlega zwolnieniu z podatku dochodowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o PDOP, Czy Wnioskodawca powinien ustalić wartość początkową środków trwałych w postaci nabytych w drodze darowizny gruntów i budynków w mniejszej z dwóch wartości - wartości rynkowej w dniu nabycia lub wartości wynikającej z umowy darowizny, zgodnie z art. 16g ust. 1 pkt 3 ustawy o PDOP, Czy Wnioskodawca powinien dokonywać odpisów amortyzacyjnych nabytych w drodze darowizny budynków stanowiących środki trwałe od ich wartości początkowej ustalonej w sposób przedstawiony w pytaniu nr 2, począwszy od pierwszego miesiąca następującego po miesiącu, w którym te środki trwałe wprowadzono do ewidencji środków trwałych dla celów rozliczenia PDOP

2020.07.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.170.2020.2.MK
     ∟- Czy wyżej wymienione bony pieniężne NBP, ich wartość nominalna wykupu stanowi „przychód ze sprzedaży” w rozumieniu art. 4a pkt 10 updop, który definiuje „małego podatnika”? - Czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód z odsetek w Banku do opodatkowania? - Czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście małego podatnika powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości? - Czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku podatkowym 2017, 2018 i 2019 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować odpowiednie stawki w danym roku, tzn. za lata 2017 i 2018 stawkę podatku 15% a za rok 2019 stawkę 9%? - Czy Bank może wykonać korektę podatku dochodowego za 2017, 2018 i 2019 rok oraz obliczyć podatek dochodowy od osób prawnych w wysokości 15% za lata 2017 i 2018 oraz w wysokości 9% za rok 2019, jeżeli Bank posiadał w roku podatkowym 2017, 2018 i 2019 status „małego podatnika”?

2020.07.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.166.2020.1.BKD
     ∟Czy w stanie prawnym obowiązującym od dnia 1 stycznia 2019 r. dokonywane na zasadach opisanych w niniejszym wniosku płatności Wnioskodawcy na rzecz Spółki dominującej w związku z korektą cen transferowych (korektą dochodowości) skutkujące podwyższeniem kosztów poniesionych przez Spółkę jako Dystrybutora będą stanowić korektę cen transferowych, o której mowa w art. 11e ustawy o PDOP i tym samym, będą zwiększać koszty uzyskania przychodów Wnioskodawcy w roku podatkowym, którego dotyczą, przy założeniu, że celem przedmiotowych płatności jest wyrównanie dochodowości Wnioskodawcy do poziomu zgodnego z zasadą ceny rynkowej

2020.07.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.215.2020.2.PJ
     ∟Niezależnie od tego czy w wyniku dostawy, dokonanej przez Wnioskodawcę na rzecz podmiotu litewskiego, dojdzie do przemieszczenia towaru czy też nie, w tym przypadku miejscem dostawy (opodatkowania) będzie terytorium Czech

2020.07.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.155.2020.3.MK
     ∟w zakresie ustalenia, czy w świetle art. 11e, art. 12 ust. 2, ust. 3, art. 12 ust. 3a i art. 12 ust. 3aa ustawy o updop, dla rozliczenia przez Spółkę wysokości przychodu z tytułu korekty cen transferowych, Spółka powinna zastosować kurs NBP z daty poprzedzającej dzień wystawienia dokumentu zwiększającego lub zmniejszającego przychody Spółki z tytułu korekty cen transferowych

2020.07.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDWB.4010.3.2020.2.MJ
     ∟w zakresie ustalenia: - czy wynagrodzenie należne Wnioskodawcy z tytułu Drugiego Obniżenia KZ będzie stanowić dla Wnioskodawcy przychód z udziału w zyskach osób prawnych, w rozumieniu art. 7b ust. 1 pkt 1 lit. b) ustawy o CIT, - czy wynagrodzenie należne Wnioskodawcy z tytułu Drugiego Obniżenia KZ nie będzie stanowiło dla Wnioskodawcy przychodu – w części stanowiącej koszt nabycia akcji Spółki Zależnej, pomniejszony o koszt nabycia akcji, który przypadał na umorzone akcje Spółki Zależnej w ramach Pierwszego Obniżenia KZ, zgodnie z art. 12 ust. 4 pkt 3 ustawy o CIT, - czy wynagrodzenie należne Wnioskodawcy z tytułu Drugiego Obniżenia KZ, w części stanowiącej przychód podatkowy, może podlegać zwolnieniu z opodatkowania z art. 20 ust. 3 i nast. ustawy o CIT, po spełnieniu warunków wynikających z tych przepisów

2020.07.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.184.2020.2.AR
     ∟możliwość zwolnienia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych oraz termin sporządzenia dokumentacji podatkowej.

2020.07.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.187.2020.2.PJ
     ∟Do czasu zawarcia umowy przyrzeczonej grunt będący własnością Wnioskodawcy będzie podlegał wielu czynnościom. Wszystkie te czynności z punktu widzenia podatku VAT zostaną „wykonane” w sferze prawnopodatkowej Wnioskodawcy. W tym kontekście bez znaczenia pozostaje okoliczność wykonywania ww. czynności przez potencjalnego nabywcę. W efekcie wykonywanych czynności dostawie podlega nieruchomość o zupełnie innym charakterze jak w chwili zawarcia umowy przedwstępnej.

2020.07.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.231.2020.2.EW
     ∟Sprzedaż przedmiotowych budowli (urządzeń oświetlenia ulicznego w Gminie) będzie objęta zwolnieniem od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT.

2020.07.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-2.4011.5.2020.2.PB
     ∟Preferencyjne opodatkowania dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej (IP Box).

2020.07.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.185.2020.4.PJ
     ∟Tak więc w przypadku pokrywania kosztów podatku od nieruchomości, przedmiotem opodatkowania podatkiem od towarów i usług jest usługa udostępnienia nieruchomości, a wskazane w opisie sprawy koszty podatku od nieruchomości, jako wydatki związane z posiadanym majątkiem (należne od właściciela), stanowią element cenotwórczy tej usługi i jako świadczenie jednolite podlegają opodatkowaniu stawką właściwą dla usługi udostępnienia nieruchomości.

2020.07.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.213.2020.2.AKA
     ∟Uznanie Wnioskodawcy za podatnika podatku VAT z tytułu sprzedaży działki.

2020.07.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.230.2020.2.EW
     ∟Wnioskodawca ma prawo do zastosowania do planowanej dostawy 80/100 udziałów w prawie użytkowania wieczystego wraz z prawem własności w tym samym udziale we własności budynków i budowli nieruchomości nr 1 zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy.

2020.07.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.153.2020.1.BKD
     ∟Czy poniesione przez Spółkę koszty związane z opisanymi w stanie faktycznym pracami, dotyczącymi Toru Wodnego i Nabrzeża stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodu? W przypadku pozytywnej odpowiedzi na pytanie zawarte w p. 1, czy koszty te uznać należy za koszty inne niż bezpośrednio związane z przychodami, potrącane w momencie ich poniesienia stosownie do art. 15 ust. 4d ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „uCIT”)

2020.07.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.158.2020.3.WR
     ∟Brak prawa do skorzystania ze zwolnienia określonego w art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o VAT przy sprzedaży gruntu niezabudowanego. Podmiot niebędący podatnikiem.

2020.07.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.194.2020.1.AT
     ∟w zakresie ustalenia, czy finansowanie ze środków obrotowych Wnioskodawcy wydatków na tzw. karty X. dla jego pracowników należy kwalifikować jako koszty uzyskania przychodów.

2020.07.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.145.2020.2.AT
     ∟w zakresie ustalenia: - czy wniesienie zespołu materialnych i niematerialnych związanych z projektowaniem, produkcją i sprzedażą systemów autogazu LPG i CNG wchodzącego w skład Działu Operacyjnego w drodze aportu do spółki kapitałowej będzie stanowić zbycie zorganizowanej części przedsiębiorstwa, - czy w wyniku wniesienia ww. aportu po stronie Wnioskodawcy powstanie przychód podatkowy.

2020.07.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.151.2020.2.MK
     ∟w zakresie ustalenia: - czy wymienione we wniosku wartości bonów pieniężnych NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-sprzedaży dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status „małego podatnika”, - czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody od otrzymanego dyskonta tych bonów, - czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości, - czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z artykułem 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczania za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15 %, - czy Bank powinien dokonać korekty podatku dochodowego za 2017 i 2018 rok oraz obliczyć zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych w wysokości 15 %, - czy w związku z wprowadzonymi zmianami od dnia 1 stycznia 2019 r. w art. 19 ust. 1 updop, na podstawie przedstawionych danych Bank może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego od osób prawnych za 2019 r.

2020.07.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.157.2020.1.MK
     ∟w zakresie skutków podatkowych związanych z modyfikacją umów leasingu operacyjnego

2020.07.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.144.2020.2.BKD
     ∟Czy w związku z faktem, iż zarówno w Spółce, będącej najemcą, jak i w drugiej stronie umowy leasingu operacyjnego, którego przedmiot stanowią naczepy do ciągników siodłowych, czyli w Spółce B, będącej wynajmującym, udziały w wysokości 100% posiada ten sam podmiot Spółka B Group oraz udziały te są w posiadaniu przez nieprzerwany okres dwóch lat w przypadku wynajmującego i od początku istnienia najemcy, czyli od lipca 2018 r., przychody osiągane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z tytułu zawartej umowy leasingu operacyjnego naczep mogą korzystać ze zwolnienia z opodatkowania zgodnie z art. 21 ust. 3 do ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

2020.07.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.156.2020.2.BJ
     ∟w zakresie ustalenia, czy w przypadku uregulowania zobowiązania Wnioskodawcy poprzez dokonanie potrąceń wzajemnych wierzytelności w formie nettingu między Spółką a spółkami z Grupy (w tym podmiotami, które będą miały status aktywnych podatników VAT), nie znajduje zastosowania art. 15d ustawy o CIT w treści obowiązującej od 1 stycznia 2020 r. i w związku z tym Wnioskodawca nie jest zobowiązany do wyłączenia z kosztów uzyskania przychodów tych wydatków, które zostały uregulowane za pomocą nettingu, tj. poprzez wzajemne potrącenia oraz zapłatę lub otrzymanie finalnego salda

2020.07.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.216.2020.3.EW
     ∟Skutki podatkowe sprzedaży Nieruchomości zabudowanej wykorzystywanej do działalności.

2020.07.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.132.2020.2.EW
     ∟Skutki podatkowe sprzedaży budynku mieszkalnego.

2020.07.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.183.2020.2.WR
     ∟Dostawa części budynku w postaci wyodrębnionego lokalu, nie będzie dokonana w ramach pierwszego zasiedlenia, ani przed nim, gdyż – jak wynika z okoliczności zdarzenia przyszłego – lokale zostały już zasiedlone z uwagi na wykorzystywanie ich jako Posterunek Milicji Obywatelskiej, a następnie jako Posterunek Policji oraz ich wynajem

2020.07.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.134.2020.2.AT
     ∟w zakresie możliwości zastosowania 9% stawki podatkowej do opodatkowania przychodów uzyskanych w 2020 r. przekraczających kwotę 6 284 000 zł brutto.

2020.07.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDWB.4011.42.2020.2.MJ
     ∟w zakresie możliwości zastosowania w odniesieniu do opisanych we wniosku dochodów 5% stawki na podstawie art. 30ca ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz prowadzenia ewidencji zgodnie art. 30cb ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

2020.07.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4011.53.2020.2.AM
     ∟w zakresie prawa do zastosowania obniżonej 5% stawki podatkowej do dochodu z kwalifikowanego prawa własności intelektualnej

2020.07.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDWB.4011.29.2020.3.MJ
     ∟w zakresie ustalenia czy działalność w zakresie prowadzonego projektu badawczego spełnia definicję działalności badawczo-rozwojowej zawartą w art. 5a pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób oraz czy koszty wynagrodzenia kierownika projektu oraz część wynagrodzenia osób oddelegowanych częściowo do uczestnictwa w projekcie mogą być uznane za koszty kwalifikowane w rozumieniu art. 26e ust. 2 pkt 1 i 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

2020.07.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.190.2020.1.MS
     ∟Czy w świetle tak przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego, Wnioskodawca będzie uprawniony do ujęcia jednorazowo w kosztach uzyskania przychodów straty powstałej w wyniku wyburzenia nie w pełni umorzonego środka trwałego w postaci Budynku?

2020.07.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDWB.4011.30.2020.2.MJ
     ∟w zakresie ustalenia czy prowadzona przez Wnioskodawcę działalność w zakresie tworzenia gier komputerowych, spełnia definicję działalności badawczo-rozwojowej zawartą w art. 5a pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj