Interpretacje do przepisu
art. 15 ustawy o podatku od towarów i usług

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


19430/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 15 ustawy o podatku od towarów i usług

394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414

2014.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-109/14-2/MR
     ∟Czy sprzedaż działek podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w wysokości 23%?

2014.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-116/14-2/ISZ
     ∟w zakresie opodatkowania podatkiem VAT czynności realizowanych przez Wnioskodawcę na podstawie kontraktu menedżerskiego

2014.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP5/443-56/14-2/PG
     ∟Czy gmina i jej jednostki budżetowe powinny być traktowane dla celów rozliczeń VAT jako jeden podatnik i dokonywać jednego rozliczenia deklaracyjnego przez Gminę?

2014.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-71/14-4/JK
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie uznania kontynuacji prowadzonej działalności, w zakresie obowiązku ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kasy rejestrującej oraz w zakresie wysokości limitu obrotów uprawniających do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej.

2014.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-137/14-2/KOM
     ∟opodatkowania działania Wnioskodawcy w ramach konsorcjum przy zmianie Lidera przedsięwzięcia związanego z modernizacją linii kolejowej

2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP4/443-583/13-9/ISN
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy obrót z tytułu odsetek będzie wpływał na tzw. współczynnik, o którym mowa w art. 90 ustawy o VAT.

2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-16/14/KO
     ∟w zakresie opodatkowania sprzedaży działek niezabudowanych

2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-142/14/DM
     ∟Prawo do odliczenia, w pełnej wysokości, podatku naliczonego z faktury dokumentującej zakup lokalu użytkowego.

2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-1399/11/13/14-S/MK
     ∟Dostawa lokalu niemieszkalnego.

2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-98/14-2/UNR
     ∟Czy w odniesieniu do realizowanego projektu pn. „....” w ramach działania 413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju dla małych projektów, tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działań Osi 3 ale przyczyniają się do osiągnięcia celów tej osi w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 Parafia ma możliwość odliczenia podatku od towarowi usług?

2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-155/14-2/IG
     ∟Czy Ochotnicza Straż Pożarna jako podmiot niebędący podatnikiem podatku VAT oraz niefigurujący w ewidencji płatników podatku VAT, realizując operację w zakresie działania 413 ,,Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju dla małych projektów”, tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działań Osi 3 ale przyczyniają się do osiągnięcia celów tej osi’’: ,,…” może obniżyć kwotę podatku należnego o kwotę podatku naliczonego?

2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-111/14-2/SJ
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania otrzymanej przez Wnioskodawcę rekompensaty z tytułu wykonywania zadań powierzonych przez Gminę.

2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-1348/13/DM
     ∟Czy Gmina będzie uprawniona do odliczenia całości podatku naliczonego w związku z rozbudową rozdzielczej sieci wodociągowej w miejscowościach J, w tym czy wydatki poniesione na przygotowanie do inwestycji głównej, tj. dokumentacja projektowa, będą się również kwalifikowały do odliczenia podatku naliczonego?

2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-63/14/DK
     ∟- Prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd. - Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd. - Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd i wynikającego z faktur wystawionych na Urząd. - Prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd. - Prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT Gminy były prowadzone przez Urząd. - Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, jeżeli faktury te zawierają błąd dotyczący omyłkowego: wskazania Urzędu, jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, wskazania nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy, jako nabywcy, wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu bez obligatoryjnej konieczności korygowania takiej faktury, o ile zachodzi związek o którym mowa w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.

2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-64/14/DK
     ∟- Prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd. - Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd. - Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd i wynikającego z faktur wystawionych na Urząd. - Prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd. - Prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT Gminy były prowadzone przez Urząd. - Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, jeżeli faktury te zawierają błąd dotyczący omyłkowego: wskazania Urzędu, jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, wskazania nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy, jako nabywcy, wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu bez obligatoryjnej konieczności korygowania takiej faktury, o ile zachodzi związek o którym mowa w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.

2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-65/14/DK
     ∟- Prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd. - Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd. - Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd i wynikającego z faktur wystawionych na Urząd. - Prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd. - Prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT Gminy były prowadzone przez Urząd. - Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, jeżeli faktury te zawierają błąd dotyczący omyłkowego: wskazania Urzędu, jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, wskazania nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy, jako nabywcy, wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu bez obligatoryjnej konieczności korygowania takiej faktury, o ile zachodzi związek o którym mowa w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.

2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-116/14/RS
     ∟Prawo do odliczenia podatku. Uwzględnienie faktur dotyczących sprzedaży przez Gminę, kiedy podatnikiem był Urząd a faktury zawierały dane urzędu.

2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-60/14/AJ
     ∟Brak opodatkowania czynności świadczonych na podstawie kontraktu menedżerskiego.

2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-46/14/DK
     ∟-Prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były de facto przez Urząd. -Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym rozliczenia VAT prowadzone były de facto przez Urząd. -Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym rozliczenia VAT prowadzone były de facto przez Urząd i wynikającego z faktur wystawionych na Urząd. -Prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były de facto przez Urząd. -Prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT Gminy były prowadzone de facto przez Urząd. -Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, jeżeli faktury te zawierają błąd dotyczący omyłkowego (i) wskazania Urzędu, jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, (ii) wskazania nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy, (iii) wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu, bez obligatoryjnej konieczności korygowania takiej faktury, o ile zachodzi związek o którym mowa w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.

2014.04.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-21/14/MS
     ∟opodatkowanie sprzedaży działek

2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP5/443-22/14-4/PG
     ∟1. Czy zdarzenia z obszaru publicznoprawnego stanowią dla Gminy czynności pozostające poza zakresem opodatkowania VAT? 2. Czy Gmina nie jest zobowiązana do naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych również do czynności w obszarze publicznoprawnym?

2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-39/14-4/NS
     ∟Opodatkowanie podatkiem VAT dostawy udziału w działce.

2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-40/14-4/AWa
     ∟Opodatkowanie podatkiem VAT dostawy działek gruntowych. Brak przesłanek do uznania za podatnika podatku VAT. Brak cech działalności zorganizowanej.

2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-1230/13/MS
     ∟prawo do odliczenia podatku naliczonego od zakupionych towarów lub usług związanych bezpośrednio z tworzeniem i nadawaniem audycji (programów) radiowych przy zastosowaniu proporcji.

2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-61/14/DM
     ∟Czy usługi świadczone przez Wnioskodawcę na podstawie kontraktu menedżerskiego podlegały, podlegają i będą podlegać w przyszłości opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?

2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-40/14/BS
     ∟(Pytanie 1.) Czy Gmina będzie miała prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) do deklaracji złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT (za okres, za który nie doszło jeszcze do przedawnienia zobowiązania podatkowego w VAT)? (Pytanie 2.) Czy Gmina będzie miała prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji złożonej pierwotnie przez Urząd (za okres, za który nie doszło jeszcze do przedawnienia zobowiązania podatkowego)? (Pytanie 3.) Czy Gmina będzie miała prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podatku naliczonego bądź podwyższenia kwoty podatku naliczonego wykazanego poprzednio w deklaracji Urzędu (odnoszącej się do okresu, co do którego nie upłynął jeszcze termin wskazany w art. 86 ust. 13 ustawy o VAT oraz analogicznego przepisu znowelizowanej ustawy o VAT)? (Pytanie 4.) Czy Gmina będzie miała prawo do wystawiania ewentualnych faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd, dotyczących transakcji ujmowanych pierwotnie w rozliczeniach VAT składanych przez Urząd (w stosunku do których obowiązek podatkówy wystąpił w okresie, za który nie doszło do przedawnienia zobowiązania podatkowego/prawo do odliczenia podatku naliczonego wystąpiło w okresie, co do którego nie upłynął jeszcze termin wskazany w art. 86 ust. 13 ustawy o VAT oraz analogicznego przepisu znowelizowanej ustawy o VAT)? (Pytanie 5.) Czy Gmina będzie miała prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w swoich rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych uprzednio na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd, dokumentujących transakcje ujmowane pierwotnie w rozliczeniach VAT Urzędu (w stosunku do których obowiązek podatkowy wystąpił w okresie, za który nie doszło do przedawnienia zobowiązania podatkowego/prawo do odliczenia podatku naliczonego wystąpiło w okresie, co do którego nie upłynął jeszcze termin wskazany w art. 86 ust. 13 ustawy o VAT oraz analogicznego przepisu znowelizowanej ustawy o VAT)? (Pytanie 6.) Czy Gmina będzie miała prawo realizowania „na bieżąco” tzw. korekty wieloletniej (o której mowa w art. 91 ust. 2-9 ustawy o VAT oraz analogicznych przepisach znowelizowanej ustawy o VAT, tj. odpowiednio w okresie 5-letnim lub 10-letnim), w odniesieniu do zakupów towarów i usług udokumentowanych fakturami wystawionymi przez dostawców tych towarów i usług wskazującymi dane Urzędu wraz z NIP Urzędu, w sytuacji gdy Gmina rozpocznie wykorzystywanie nabytych towarów / usług do wykonywania czynności opodatkowanych VAT (tj. gdy Gmina wcześniej nie miała prawa do odliczenia, a następnie zmieniło się to prawo do odliczenia VAT od wspomnianych towarów / usług)? (Pytanie 7.) Czy Gmina będzie miała prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur błędnie wystawionych, jeżeli błąd dotyczył omyłkowego: wskazania Urzędu jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, wskazania nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy, wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu, bez konieczności korygowania takiej faktury, zarówno w obecnie obowiązującym stanie prawnym, jak i w świetle przepisów znowelizowanej ustawy o VAT obowiązujących od 1 stycznia 2014 r.?

2014.04.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-139/14-2/AK
     ∟uznanie jednostek budżetowych Miasta za podatników podatku od towarów i usług,

2014.04.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-93/14-2/MK
     ∟Rozliczenia podatku VAT Gmin oraz jednostek budżetowych.

2014.04.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-4/14-4/ALN
     ∟Prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

2014.04.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-176/14-5/MP
     ∟prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia nieruchomości;

394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj